کودکان


2 دقیقه پیش

با بطری نوشابه برای پسر کوچولو هواپیما بسازید

به جای خریدن اسباب بازی های گران قیمت ، می توانید با استفاده از ابزاری که در خانه در اختیار دارید اسباب بازی هایی با کمک فرزندان خود بسازید که هم در هزینه ها صرفه جویی می ...
2 دقیقه پیش

از رایحه درمانی نوزادان بیشتر بدانید

آیا شما می خواهید برای مراقبت از نوزاد خود، یک رویکرد جامع تری را انتخاب کنید؟ آیا شما به عنوان یک پدر و مادر به دنبال درمان های طبیعی برای بچه های کوچک خود هستید؟ آیا می ...

چند نکته بهداشتی درباره رابطه جنسی در بارداری


دردناک‌شدن پستان‌ها، حالت تهوع و استفراغ در هفته‌های اول بارداری و بزرگ‌شدن شکم و سنگین‌شدن در هفته‌های آخر، ممکن است سبب کاهش تمایلات جنسی در زنان شود.

وب سایت نی‌نی بان: اگر نگرش غلطی نسبت به نزدیکی در این دوران وجود داشته باشد ممکن است با کم‌کردن ارتباط جنسی یا متوقف‌ساختن، آن صدمات روحی و عاطفی زیادی به زن وارد شده و در نهایت منجر به تزلزل بهداشت روانی خانواده شود.

چند نکته بهداشتی درباره رابطه جنسی در بارداری

چند نکته بهداشتی درباره رابطه جنسی در بارداری

عضو تیم مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر ابن‌سینا گفت: تمایلات جنسی زنان در طول بارداری متفاوت است و برخی افزایش میل جنسی و برخی دیگر کاهش میل جنسی را تجربه می‌کنند. از نظر علمی ‌به دلیل آن‌که هورمون‌های جنسی و جریان خون لگن افزایش می‌یابد، انتظار می‌رود که میل جنسی در زنان نیز افزایش یابد، اما به دلیل دخیل‌بودن عوامل دیگر همیشه این اتفاق نمی‌افتد. به عنوان مثال ممکن است از نظر روحی نگرانی مادر نسبت به سلامت جنین منجر به کاهش میل جنسی او شود.

ادامه مطلب را در نی نی بان بخوانید...



مرگ ناگهانی نوزاد، چگونه اتفاق می افتد؟

چند نکته بهداشتی درباره رابطه جنسی در بارداری

اگر شما پدر و مادر مهربان در مورد بهترین موقعیت برای خواب نوزاد خود مطمئن نیستید و یا نمی دانید که آیا خوابیدن روی شکم برای معده نوزادتان خطر دارد و یا نیاز است که حتما نوزاد خود را به پشت بخوابانید، پس به خواندن مقاله زیر در این مورد بپردازید.

ادامه مطلب را در نی نی بان بخوانید...



روش صحیح حمام بردن نوزاد

چند نکته بهداشتی درباره رابطه جنسی در بارداری

حتی برخی والدین جوان حمام بردن نوزاد تازه به دنیا آمده را تجربه ای «اعصاب خردکن»(!) می‌دانند اما واقعیت این است که اگر کمی دقت چاشنی این کار شود، آنگاه شستشوی نوزاد یکی از دلپذیرترین بخش‌های رسیدگی به او خواهد شد. مهمترین نکته درخصوص حمام کردن نوزاد تازه به دنیا آمده این است که او به احتمال زیاد علاقه‌ای به این کار ندارد. از این رو صبر و شکیبایی شما کمک زیادی به راحتی نوزاد و همچنین آرامش خاطر شما خواهد کرد.

ادامه مطلب را در نی نی بان بخوانید...



تغییرات پوست در بارداری، ماندنی هستند؟

چند نکته بهداشتی درباره رابطه جنسی در بارداری

بارداری یکی از شیرین ترین دورانی است که بیشتر خانم ها آن را تجربه می کنند. با این حال این دوران خالی از دغدغه خاطر برای آنها نیست. خیلی از زنان باردار با مشاهده کوچک ترین تغییری در بدن یا پوست و ظاهرشان نگران می شوند و اولین فکری که بعد از سلامت فرزندشان به ذهن شان خطور می کند این است که «نکند زیبایی ظاهری ام را بعد از بارداری از دست دهم.» یکی از شایع ترین تغییرات در دوران بارداری تغییرات پوستی است که اگر مادر با این تغییرات آشنا نباشد ممکن است باعث دلهره و نگرانی اش شود. دکتر مسعود داوودی، متخصص پوست و مو از تغییرات پوستی که در دوران بارداری به وجود می آید و راهکارهای پیشگیری و درمان آنها بیشتر توضیح می دهد.

ادامه مطلب را در نی نی بان بخوانید...



جلوگیری از بارداری، ناباروری می آورد؟

چند نکته بهداشتی درباره رابطه جنسی در بارداری

ایمن ترین روش برای پیشگیری از بارداری در هر زوجی متفاوت است. شاید روشی که برای یک زوج ایمن است برای دیگری نباشد. هر خانمی با توجه به مقتضیات بارداری، سلامت عمومی، سن و وضعیت بدنش، باید انتخاب کند کدام روش مناسب تر است. بهتر است خانم ها در مورد روش پیشگیری خود تصمیم نگیرند و با پزشکشان مشورت کنند تا با توجه به وضعیتشان، ایمن ترین روش به آنها پیشنهاد شود.

ادامه مطلب را در نی نی بان بخوانید...


ویدیو مرتبط :
بارداری با روش های مدرن و رابطه جنسی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وقتی رابطه جنسی در دوران بارداری ممنوع می شود



رابطه جنسی در دوران بارداری,رابطه زناشویی در دوران حاملگی,نزدیکی در دوران بارداری

 

وقتی رابطه جنسی در دوران بارداری ممنوع می شود
یکی از سوالاتی که برای اغلب زوج‌ها به وجود می‌آید، این است که آیا نزدیکی و روابط جنسی در دوران بارداری ممنوع است؟ پاسخ روشن است: البته که نه.

اگرچه جنین در رحم تشکیل و به زندگی خود ادامه می‌دهد، اما درواقع جنین در کیسه حاملگی قرار دارد که از جنس خاصی است که کاملا از جنین حمایت می‌کند و از طرفی در اطراف جنین مایع آمنیوتیک قرار دارد که نقش ضربه گیر دارد و اجازه نمی‌دهد ضربه‌هایی که به شکم مادر وارد می‌آید، به جنین آسیبی برساند. همین طور دیواره گوشتی رحم مقاومت زیادی در برابر محیط ایجاد می‌کند. بنابراین انجام نزدیکی هیچ آسیبی به جنین نمی‌رساند.


از طرفی بسیاری از مادران باردار و برخی مردان به دلیل همین ترس‌ها دچار کاهش میل جنسی می‌شوند و برخی در کل دوران بارداری نزدیکی نمی‌کنند؛ در حالی که این عمل موجب سست شدن بنیاد زندگی آنان می‌شود و کاملا بدون علت است.


البته در برخی موارد به دلیل خطرات خاص، نزدیکی از سوی پزشک ممنوع می‌شود، از جمله در کسانی که خونریزی دارند یا سابقه سقط مکرر دارند یا کسانی که در سه ماهه سوم بارداری دچار جفت سرراهی هستند و جفت پایین قرار دارد، همین طور کسانی که دچار نارسایی دهانه رحم و کوتاهی سرویکس هستند، نباید نزدیکی داشته باشند و بخصوص کسانی که در معرض زایمان زودرس هستند، مثل کسانی که دچار انقباضات رحمی شده‌اند یا سابقه زایمان زودرس دارند، نباید نزدیکی کنند.


گاهی به دنبال نزدیکی، خونریزی از واژن اتفاق می‌افتد که در این موارد باید تا چند روزی از نزدیکی اجتناب کرد تا خونریزی قطع شود.
به طور کلی تمایل به روابط جنسی به علت‌های فوق کمتر می‌شود، اما در مواردی نیز مادر به دلیل نداشتن نگرانی بابت بارداری و افزایش هورمون‌های جنسی دچار افزایش میل جنسی می‌شود. در مردان هم به همین ترتیب برخی دچار افزایش و برخی کاهش این میل می‌شوند.


از موارد دیگری که باید به آن توجه کرد، مساله خونرسانی به جنین بخصوص در سه ماهه آخر است. در این زمان چنانچه مادر به مدت طولانی به پشت (طاقباز) بخوابد، احتمال کاهش خونرسانی به جنین وجود دارد که به این مساله حین نزدیکی باید دقت کرد.
از موارد دیگر ممنوعیت نزدیکی در زمان‌هایی است که مرد دچار تبخال تناسلی شده است زیرا این بیماری در صورت انتقال به مادر برای جنین خطرناک است.


از موارد دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد، شرایط مادر پس از زایمان است. در این زمان به علت افت شدید هورمون‌های جنسی، بافت داخلی بدن مادر مثل افراد یائسه خشک می‌شود و در نتیجه نزدیکی دردناک خواهد شد.
از طرفی در این زمان به دلیل افسردگی خفیف پس از زایمان، همین طور کم خونی و کم خوابی دوران شیردهی و پس از زایمان، میل جنسی در زنان بشدت افت می‌کند، اما با کمی ملاحظه، صبر و تحمل، وضع مادر به حالت عادی برمی گردد.


همچنین باید دانست در مادرانی که زایمان طبیعی دارند، تا شش هفته امکان نزدیکی وجود ندارد و در افرادی که سزارین شده‌اند، این مدت به دو هفته تقلیل می‌یابد، اما در تمام موارد باید به تمایل مادر به روابط جنسی اهمیت داده شود و توجه ویژه به این موضوع معطوف شود.
منبع : sara.jamejamonline.ir