کودکان


2 دقیقه پیش

با بطری نوشابه برای پسر کوچولو هواپیما بسازید

به جای خریدن اسباب بازی های گران قیمت ، می توانید با استفاده از ابزاری که در خانه در اختیار دارید اسباب بازی هایی با کمک فرزندان خود بسازید که هم در هزینه ها صرفه جویی می ...
2 دقیقه پیش

از رایحه درمانی نوزادان بیشتر بدانید

آیا شما می خواهید برای مراقبت از نوزاد خود، یک رویکرد جامع تری را انتخاب کنید؟ آیا شما به عنوان یک پدر و مادر به دنبال درمان های طبیعی برای بچه های کوچک خود هستید؟ آیا می ...

لقاح مصنوعی، موفق یا ناموفق؟


دانش پزشکی امروز به روش‌های موثری برای درمان ناباروری دست یافته که مبتنی بر شیوه‌های لقاح آزمایشگاهی (شامل IVF، میکرو اینجکشن و ZIFT) است.

وب سایت نی‌نی بان: هیچ زوجی تا پیش از ازدواج و زمانی که برای بچه دار شدن اقدام نکنند، نمی‌دانند با ناباروری مواجه هستند یا نه. مشکل ناباروری زمانی مطرح می‌شود که زوجی پس از یک سال اقدام برای بچه‌دار شدن، به حاملگی دست نیافته باشد.

لقاح مصنوعی، موفق یا ناموفق؟

لقاح مصنوعی، موفق یا ناموفق؟

هیچ زوجی تا پیش از ازدواج و زمانی که برای بچه دار شدن اقدام نکنند، نمی‌دانند با ناباروری مواجه هستند یا نه. مشکل ناباروری زمانی مطرح می‌شود که زوجی پس از یک سال اقدام برای بچه‌دار شدن، به حاملگی دست نیافته باشد که این مشکل در حدود یک‌سوم موارد، فقط به زن و در یک‌سوم موارد به مرد و در یک‌سوم موارد به هردو مربوط است. دانش پزشکی امروز به روش‌های موثری برای درمان ناباروری دست یافته که مبتنی بر شیوه‌های لقاح آزمایشگاهی (شامل IVF، میکرو اینجکشن و ZIFT) است. در این روش‌ها، تخمک و اسپرم را در آزمایشگاه مجاور هم قرار می‌دهند و پس از تشکیل سلول تخم، آن را در شرایط خاصی در آزمایشگاه نگه می‌دارند و پس از چند روز به رحم مادر منتقل می‌کنند.

ادامه مطلب را در نی نی بان بخوانید...




فیلم ترسناک، ممنوع

لقاح مصنوعی، موفق یا ناموفق؟

البته بسیاری از روان‌شناسان بر این باورند که کمی ترسیدن برای حفظ سلامت روانمان مفید است، اما دکتر امیر حسین جلالی، روانپزشک در پاسخ به این پرسش که آیا ترسیدن برای سلامت‌مان مفید است یا مضر می‌گوید: ترس مانند خشم، اضطراب و غم در زمره‌ هیجان‌های بهنجار است. ما با ترس، از وجود خطر آگاه می‌شویم و به این دلیل می‌توانیم از خودمان مراقبت کنیم. البته هر کدام از این هیجان‌ها اگر نامتناسب با اتفاقی که رخ داده یا باعث آن شده، باشد یا زیاده از حد ادامه یابد، با نشانه‌‌های دیگری همراه شود یا سبب رنج، مشکل و اختلال در فعالیت‌های معمول زندگی شود، نشانه‌ای از یک اختلال یا مشکل روانپزشکی است و به عنوان یک امر زیان‌بار باید مورد بررسی قرار گیرد.


ادامه مطلب را در نی نی بان بخوانید...



کم شنوایی کودکان، چرا؟


لقاح مصنوعی، موفق یا ناموفق؟

توجه داشته باشید، کم‌شنوایی غیرقابل درمان که برای آنها به موقع اقدامات توانبخشی ارائه نشود، منجر به اختلال در برقراری ارتباط با دیگران و محیط پیرامون، همچنین اختلال در فهم و تولید گفتار می‌شود و از آنجا که بیش از ۹۰ درصد کودکان دچار کاهش شنوایی دارای والدین شنوا هستند، مهم‌ترین رکن هر نوع برنامه مداخله توانبخشی شنوایی، حمایت عاطفی از والدین و ارائه اطلاعات مناسب و مورد نیاز خانواده برای پذیرش واقعیت کم‌شنوایی فرزند است، اما والدین کودک کم‌شنوا برای کمک به درمان موثر فرزندشان طی دوره‌های توانبخشی و باز شنوایی چه اقداماتی را باید انجام دهند و به چه نکاتی باید توجه کنند؟

ادامه مطلب را در نی نی بان بخوانید...



افسردگی پدرانه، پس از تولد فرزند!


لقاح مصنوعی، موفق یا ناموفق؟

تا امروز از بروز افسردگی پس از زایمان در خانم‌ها و علل و مشکلات آن زیاد شنیده‌ایم، اما جالب است بدانید نتایج مطالعات جدید محققان نشان داده است بروز افسردگی بعد از به دنیا آمدن فرزند به همان اندازه که در زنان متداول است در مردان هم وجود دارد. پژوهشگران دانشگاه ملی استرالیا که تحقیقات مفصلی در این حوزه انجام داده‌اند نشان می‌دهد سلامت روحی و روانی مردان در آستانه به دنیا آمدن کودک در معرض خطر قرار می‌گیرد و پدران نیز به اضطراب و نگرانی مبتلا می‌شوند. آنها در این مطالعه، ۴۳ مطالعه تحقیقی جداگانه که در نقاط مختلف انجام شده بود را مورد بررسی قرار داده‌اند و دریافته‌اند اضطراب قبل و بعد از به دنیا آمدن کودک به قدری در مردان رایج است که از هر ۱۰ پدر، یکی به آن مبتلا می‌شود.

ادامه مطلب را در نی نی بان بخوانید...



سردرد کودک، نشانه بدی است؟


لقاح مصنوعی، موفق یا ناموفق؟

خیلی‌ها تصور می‌کنند کودکان نباید دچار سردرد شوند و اگر از چنین دردی شکایت کنند، باید آن را نشانه بدی تصور کرد در حالی که کودکان هم مانند بزرگ‌ترها دچار سردرد می‌شوند، اما سردرد کودکان با سردرد بزرگسالان متفاوت است. بیش از ۹۰ درصد سردرد‌های کودکان علت مهمی ندارد و به‌طور کلی،‌ شایع‌ترین علت سردرد هنگام مراجعه کودکان به پزشک متخصص، ابتلا به عفونت‌ ویروسی و تنفسی است.

ادامه مطلب را در نی نی بان بخوانید...


ویدیو مرتبط :
In vitro fertilization (IVF).لقاح مصنوعی یا لقاح در آزمایشگاه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قوانین شبیه‌سازی و لقاح مصنوعی ضعیف است



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

قوانین شبیه‌سازی و لقاح مصنوعی ضعیف است

معاون حقوقی رئیس‌جمهوری با اشاره به اینکه قانون اهدای جنین به زوج‌های نابارور دارای سؤالات حقوقی بی پاسخی است،گفت: در آینده آمارهای دادگستری و مجوزهای صادر شده با جمعیت قابل توجه باروری‌های مصنوعی کشور را گرفتار خواهد کرد.

به گزارش تسنیم، فاطمه بداغی در همایش علمی و کاربردی مدیران حقوقی وزارت بهداشت، با اشاره به اینکه وزارت بهداشت به عنوان ناظر بر موازنه روابط مردم و متخصصان نقش دارد، اظهارداشت: قوانین متعددی به تصویب مجلس رسیده است که متأسفانه ضعف‌های زیادی دارد، اقدامات تک بخشی در دانش در شرایطی که به همکاری بین‌بخشی نیاز داریم از نقاط ضعف است و این بیشتر در رشته‌های جدید پزشکی مانند شبیه‌سازی، لقاح مصنوعی و توسعه جراحی‌های زیبایی دیده می‌شود.

بداغی با اشاره به پیشرفت‌های زیاد حوزه سلامت، گفت: متأسفانه دانش حقوقی که پاسخگوی این پیشرفت‌ها باشد توسعه نیافته و در لوایح قانونی دیده نمی‌شود.

معاون حقوقی رئیس‌جمهوری ادامه داد: به عنوان مثال قانون اهدای جنین به زوج‌های نابارور دارای سؤالات حقوقی است که پاسخی به آنها داده نشده است یا در بحث رحم اجاره‌ای برخی آن را مناسب دانسته و برخی اهدای مناسب نمی‌دانند، اختلاف نظر وجود دارد و این پیش‌بینی می‌شود که در آینده آمارهای دادگستری و مجوزهای صادر شده با جمعیت قابل توجهی از باروری‌های مصنوعی ما را گرفتار کند که پاسخی برای آنها نداشته باشیم.

بداغی تصریح کرد: اشتباهات پزشکی در جراحی‌های زیبایی نیز به همین شکل است. در حوزه سقط جنین در قانون مجازات اسلامی به زودی در مقابل سؤالات جدیدی قرار می‌گیریم که برای آن پاسخی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه لیستی از بیماری‌های جنین در آیین‌نامه مشخص شده است، گفت: اما این آیین‌نامه مربوط به قبل از تصویب قانون بوده و جدید نیست و در حوزه پزشکی مأموریت جدی وجود دارد.

مشارکت حقوقدانان در تنقیح قوانین پزشکی که به شدت مغفول واقع شده است و اگر مدیریت نشود رشد ناهمگون در حقوق پزشکی ایجاد می‌شود و باید از امضای بخشنامه‌هایی که بدون مجوز حقوقی انجام می‌شوند جلوگیری کرده و آنها را بررسی و مدیریت کنیم.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: از یک سو جامعه متخصصان و از سوی دیگر مردم ناراضی هستند بخشی از این نارضایتی به زیرساخت‌ها، تجهیزات و امکانات مربوط است اما بخشی حقوقی است که با قراردادهای فی‌مابین می‌توانیم آنها را ساماندهی کنیم، برای ساماندهی این عدم رضایت باید حقوقدانان پزشکی راهکارهای لازم را در نظر بگیرند.

بداغی اظهار داشت: در اهمیت دانش حقوقی در حوزه سلامت تردیدی وجود ندارد چرا که هم حقوق و هم حوزه سلامت از حیات اجتماعی و جسمانی حمایت کرده و از تامین بنیادی‌ترین حق این سازمان در حوزه سلامت، پیشگیری و درمان حمایت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت در ارتباط با آموزش، توسعه پژوهش و فن‌آوری پزشکی، نقش کلیدی دارد و در توسعه دانش اگر همراه با توسعه حقوق نباشد آسیب‌های جدی وارد می‌شود و نمی‌توانیم به مردم خدمات دهیم./تسنیم