کودکان


2 دقیقه پیش

با بطری نوشابه برای پسر کوچولو هواپیما بسازید

به جای خریدن اسباب بازی های گران قیمت ، می توانید با استفاده از ابزاری که در خانه در اختیار دارید اسباب بازی هایی با کمک فرزندان خود بسازید که هم در هزینه ها صرفه جویی می ...
2 دقیقه پیش

از رایحه درمانی نوزادان بیشتر بدانید

آیا شما می خواهید برای مراقبت از نوزاد خود، یک رویکرد جامع تری را انتخاب کنید؟ آیا شما به عنوان یک پدر و مادر به دنبال درمان های طبیعی برای بچه های کوچک خود هستید؟ آیا می ...

علائم بلوغ زودرس در دختر بچه‌ها


چند سالی است نگرانی والدین از شیوع زودرس بلوغ در دخترانشان شدت گرفته است؛ چراکه بلوغ زودهنگام، تبعات فیزیکی و روانی خاص خود را دارد و البته هیچ پدر و مادری دوست ندارد فرزندش خیلی زود از دنیای کودکی به بزرگسالی قدم بگذارد.

وب سایت نی‌نی بان: ژنتیک، عامل اصلی تعیین‌کننده زمان شروع بلوغ است، اما به نظر می‌رسد که عوامل دیگری نیز روی زمان شروع بلوغ تاثیر دارد. کما این‌که مشخص شده است که تغذیه، وضع عمومی سلامت، موقعیت جغرافیایی، تماس با نور و وضع روانی هر فرد در زمان بروز نشانه‌های بلوغ جسمی موثر است.

علائم بلوغ زودرس در دختر بچه‌ها

علائم بلوغ زودرس در دختر بچه‌ها

چند سالی است نگرانی والدین از شیوع زودرس بلوغ در دخترانشان شدت گرفته است؛ چراکه بلوغ زودهنگام، تبعات فیزیکی و روانی خاص خود را دارد و البته هیچ پدر و مادری دوست ندارد فرزندش خیلی زود از دنیای کودکی به بزرگسالی قدم بگذارد. منظور از بلوغ، دوره‌ای است که طی آن صفات ثانویه جنسی به وجود می‌آید و توانایی تولید مثل ایجاد می‌شود. صفات ثانویه جنسی در دختران شامل بزرگ شدن سینه‌ها، رشد موهای زیر بغل و ناحیه تناسلی و ایجاد عادت ماهانه می‌شود، اما چه عواملی منجر به بروز بلوغ زودهنگام دختران می‌شود؟

ادامه مطلب را در نی نی بان بخوانید...



لاغری پس از زایمان، رژیم غذایی ستاره های هالیوود

علائم بلوغ زودرس در دختر بچه‌ها

بسیاری افراد بر این باور هستند که بیشتر ستاره‌های هالیوودی برای تناسب اندام همواره به محصولات و داروهای لاغری متوسل می‌شوند و به عمل‌های جراحی لاغری بسیار گران‌قیمت و دشوار تن می‌دهند. در صورتی که بسیاری از بازیگران و خواننده‌های مطرح جهان علاوه بر پیروی از برنامه غذایی مناسب و سالم، فعالیت‌های بدنی و ورزشی مناسبی انجام می‌دهند تا به زیبایی و سلامتی‌شان آسیبی وارد نشود. بهتر است افرادی که از الگوهای هالیوودی تقلید می‌کنند بدانند و آگاه باشند که تناسب اندام و زیبایی بدون برنامه غذایی مناسب، سبک زندگی برتر و انجام فعالیت‌های بدنی منظم بدست نمی‌آید و در صورت نیل به این هدف نیز تاثیر و ماندگاری آن بسیار کوتاه‌مدت خواهد بود.

ادامه مطلب را در نی نی بان بخوانید...



تربیت کودک طلاق، قربانی اصلی ماجرا

علائم بلوغ زودرس در دختر بچه‌ها

امروزه آمار بالای طلاق یکی از بزرگ‌ترین مشکلات جامعه ما محسوب می‌شود و متاسفانه روزبه‌روز نیز شاهد بالاتر رفتن آمار طلاق در کشورمان هستیم. در این میان، کودکان، قربانیان اصلی ماجرا هستند که آینده خود را ناامن و نامطمئن می‌بینند. در بعضی از طلاق‌ها پدر یا مادر مجبور می‌شود بنا به دلایلی کودکش را پس از چند سال به والد دیگر بسپارد و در این میان هم والد و هم کودک دچار آسیب‌های شدید روانی می‌شوند.

ادامه مطلب را در نی نی بان بخوانید...



درد قفسه سینه در بارداری، علت؟

علائم بلوغ زودرس در دختر بچه‌ها

آیا درد شکمی در دوران بارداری شما را به دردسر انداخته است؟ آیا درد تیر کشنده شدید در پهلوهایتان احساس می کنید؟ می خواهید بدانید که چگونه می توان درد قفسه سینه در دوران بارداری را کنترل کرد؟ اگر پاسخ تان مثبت است این مطلب را مطالعه کرده و همه چیز درباره درد قفسه در دوران بارداری را بیاموزید.

ادامه مطلب را در نی نی بان بخوانید...



قبل از بارداری، این کارها را فراموش نکنید

علائم بلوغ زودرس در دختر بچه‌ها

قبل از بارداری از مهم ترین کارهایی که می توانید برای سلامتی خودتان و کودکتان انجام دهید که ساده ترین راه ممکن است، به یاد داشته باشید که قبل از بارداری و نیز در سراسر دوران بارداری، روزانه یک ویتامین مصرف کنید، مصرف اسید فولیک بدون مجوز پزشک می تواند انجام شود اما سایر ویتامین ها حتما باید با نظارت پزشک خورده شوند.

ادامه مطلب را در نی نی بان بخوانید...


ویدیو مرتبط :
((چت با نامحرم )) و بلوغ زودرس برای نوجوانان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دختر بچه ها روحیه لطیفی دارند!



 

دختر بچه احساساتی

 

 

وقتی کودکان بزرگ تر شده و پا به سنین ۴ یا ۵ سالگی می گذارند، بیش از هر چیز دوست دارند در محل یا مکانی که بازی می کنند، محلی شاد و مطابق با ایده های خودشان باشد.

 

کودکان تا قبل از این سن در هر جایی از خانه به بازی مشغول می شوند ولی بعد از آن دختر بچه یا پسربچه دوست دارد در محلی خاص از خانه و بخصوص اتاق خودش مشغول بازی باشد. کودک اگر اتاق خود را مطابق با میل و آرزویش پیدا نکند، تمایلی به بازی در آن پیدا نخواهد کرد؛ بنابراین توجه به خواسته ها و تمایلات کودک اهمیت زیادی دارد.

 

اتاق دختربچه با پسربچه همیشه متفاوت است. گذشته از این که والدین سعی می کنند با تفکیک رنگ اتاق و اسباب و وسایل، تفاوت اتاق دختر و پسر را نشان دهند. دختران و پسران نیز بعدها خودشان در رنگ و چینش اتاق و حتی شکل قرار گرفتن تابلوها و تصاویر روی دیوار دخالت کرده و خودش در این زمینه نقش تعیین کننده دارد. بسیاری از دختربچه ها روحیات لطیفی دارند و در رؤیاها و آرزوهایشان زندگی می کنند.

 

اگر کودک دختری تصویر پروانه زیاد کشید و یا به پروانه ها زیاد علاقه نشان داد، والدینش باید بدانند او روحیه بسیار لطیف و شادابی دارد و بهتر است با طرح ریزی یک دکوراسیون دربر گیرنده تصاویر پروانه ای او را کمی به خواسته های پروانه ای اش نزدیک کنند. نصب پروانه اسباب بازی و یا برچسب های پروانه ای روی دیوار و کمد و یا تخت کودک به او کمک می کند تا روحیات شاد و لطیف خود را دست کم نگرفته و از بازی در این اتاق رؤیایی لذت ببرد.

 

منبع:روزنامه ایران