کودکان


2 دقیقه پیش

با بطری نوشابه برای پسر کوچولو هواپیما بسازید

به جای خریدن اسباب بازی های گران قیمت ، می توانید با استفاده از ابزاری که در خانه در اختیار دارید اسباب بازی هایی با کمک فرزندان خود بسازید که هم در هزینه ها صرفه جویی می ...
2 دقیقه پیش

از رایحه درمانی نوزادان بیشتر بدانید

آیا شما می خواهید برای مراقبت از نوزاد خود، یک رویکرد جامع تری را انتخاب کنید؟ آیا شما به عنوان یک پدر و مادر به دنبال درمان های طبیعی برای بچه های کوچک خود هستید؟ آیا می ...

روش‌های جدید برای افزایش خلاقیت کودک


کودکان دیگر به اینکه یک چوب هاکی را یک شمشیر که در بازی یا داستانی که مجسم کرده اند تصور کنند نیاز ندارند، بلکه آنها می توانند در جنگ ستارگان(یک بازی رایانه ای) با شمشیر لیزری و لباسی که برای نقش مخصوصی که در آن بازی می کنند طراحی شده است، بازی کنند.

وب سایت نی‌نی بان: دلایل بسیاری وجود دارد تا شما را تشویق به انجام کارهایی برای تقویت خلاقیت کودکتان کند، یکی از این دلایل این است که افراد خلاق انعطاف پذیری بالاتری دارند و در حل کردن مشکلات از بقیه بهتر عمل می کنند و این باعث می شود که در عین نفع بردن از فرصت های جدید قادر شوند، بهتر خود را با پیشرفت های تکنولوژی و تغییرات وفق دهند.

روش‌های جدید برای افزایش خلاقیت کودک


روش‌های جدید برای افزایش خلاقیت کودک

دلایل بسیاری وجود دارد تا شما را تشویق به انجام کارهایی برای تقویت خلاقیت کودکتان کند، یکی از این دلایل این است که افراد خلاق انعطاف پذیری بالاتری دارند و در حل کردن مشکلات از بقیه بهتر عمل می کنند و این باعث می شود که در عین نفع بردن از فرصت های جدید قادر شوند، بهتر خود را با پیشرفت های تکنولوژی و تغییرات وفق دهند. بسیاری از محققان معتقدند که ما اساسا تجربه ی کودکی را به شیوه ای که به توسعه ی خلاق آسیب می رساند تغییر داده ایم. شرکت های تولید وسایل سرگرمی و اسباب بازی جریانی بی پایان از شخصیت های از پیش ساخته، تصویرها، وسایل و اثاثیه و اتفاقات یک داستان یا فیلم برای کودکان مهیا می کنند که به کودکان اجازه می دهد که تصوراتشان را به کار ببرند و خلاقیت کودک را تقویت می کند.

ادامه مطلب را در نی نی بان بخوانید...



مادران، وقتی هم برای خود بگذارید!

روش‌های جدید برای افزایش خلاقیت کودک

من هیچ‌وقت جزو آن دسته از مادرانی نبودم که همه کار برای بچه‌اش می‌کند و هیچ کاری برای خود انجام نمی‌دهد. می‌دانید چرا؟ هیچ حسِ بدی بابت این کار ندارم. اگر آدم تنبلی باشم کارهای خانه و سلامت روانی‌ام در وضعیت خوبی نخواهد بود. منطقی است، مگرنه؟ اما شاید از این مسئله شگفت زده شوید که بسیاری از دوستان من که مادر هستند هیچ کاری برای خود انجام نمی‌دهند. من لیستی برای مادرانی که همیشه سرشان شلوغ است تهیه کرده‌ام تا وقت بیشتری برای خود بگذارند.




استرس مادران برای نوزاد

روش‌های جدید برای افزایش خلاقیت کودک

نوزاد موجودی بسیار کوچک، لطیف و معصوم است و همین ویژگی‌ها باعث می‌شود بزرگتر‌ها عشق خاصی به او داشته باشند. عشق والدین به فرزند تازه وارد را نمی‌توان با کلمات توصیف کرد. آن‌ها از این به بعد با دل‌ و‌ جان حاضرند زندگی خود را به پای این موجود کوچک بریزند تا سلامت و رفاه او تامین شود. از آنجا که بدن نوزاد از برگ گل ظریف‌تر است شاید برخی پدر و مادر‌ها با کوچک‌ترین تغییر ظاهری او تصور کنند که فرزندشان مریض شده یا نقص عضو پیدا کرده است اما متخصصان می‌گویند در این باره نباید وسواس زیادی به خرج داد.

ادامه مطلب را در نی نی بان بخوانید...



۵ پیشنهاد ویژه برای کاهش تهوع بارداری

روش‌های جدید برای افزایش خلاقیت کودک

حالت تهوع دوران بارداری از وضعیت های ناخوشایندی است که هر زن بارداری آن را تجربه می کند، برای مقابله با این حالت مواد غذایی پیشنهاد می شود که می تواند باعث بهبودی ویار بارداری شود، با استفاده از این توصیه های معجزه آسا و ساده غذایی می توانید از اثرات جانبی بارداری همچون حالت تهوع، رهایی یابید.

ادامه مطلب را در نی نی بان بخوانید...



باردار شدن یک زن چقدر طول می کشد؟


روش‌های جدید برای افزایش خلاقیت کودک

لازم است به عنوان یک خانم به خاطر داشته باشید که عوامل بسیار زیادی وجود دارد که بر روی شانس باردار شدن در هر زنی تاثیر می گذارد. اما مهم ترین عاملی را که می توان در این مورد موثر در نظر گرفت، شرایط بدنی فرد است. تحقیقات اخیر پزشکان نشان داده است که اگر رابطه جنسی بین زن و شوهر محافظت نشده و به طور منظم انجام نگیرد، شانس باردار شدن آن ها کاهش می یابد. همچنین، نتایج این تحقیقات نشان می دهد که در حدود ۸۵ نفر از ۱۰۰ زوج، ظرف یک سال بعد از عروسی خود، باردار می شوند. این در حالی است که در حدود ۹۲ نفر از ۱۰۰ زوج هم در طی دو سال آینده بعد از عروسی خود باردار خواهند شد.

ادامه مطلب را در نی نی بان بخوانید...


ویدیو مرتبط :
5 روش برای افزایش خلاقیت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خنداندن کودک و تاثیر آن بر افزایش خلاقیت



 

افزایش خلاقیت کودکان,خلاقیت در کودکان

 

یک روانشناس برخنداندن روزانه حداقل 10 دقیقه کودک برای پرورش خلاقیت تاکید کرد.
ریشه شکل‎گیری خلاقیت، در تربیت فرزند است و تربیت فرزند سخت‏‎ترین کار است. کودکان اگر عزت نفس داشته باشند خلاقیت دارند و یکی از راه‎های افزایش عزت نفس وقت گذاشتن برای کودک است. به‌عنوان مثال برای پرورش گل‎های یک باغچه باید به آن رسیدگی کرد و وقت گذاشت.
"زهرا مقدم" گفت: بازی با کودک، کتاب خواندن برای او و نوازش آن از روش‎های پرورش عزت نفس و خلاقیت کودک است. اولیاء باید یاد بگیرند که به حرف‎های کودک گوش دهند البته باید توجه کنند که ادای گوش دادن را درنیاورند بلکه با احترام قائل شدن به او تمام حرف‎های او را به دقت گوش کنند و حتی اگر نیاز باشد کار خود را تعطیل نمایند.
این روانشناس افزود: کودک تا 7 سالگی محتاج به کمک است و نمی‎تواند کارهای ریز را به خوبی انجام دهد، پس اگر در این دوران کودک نتوانست کارهایش را به خوبی انجام دهد و به‌عنوان مثال غذای خود را زمین ریخت او را زیر سوال نبرید زیرا این عمل تلقینی برای کودک است که نمی‎تواند کارهای خود را انجام دهد.
وی خاطرنشان کرد: اولیاء به دنبال موقعیت‎های تشویقی برای کودکان خود باشند به عنوان مثال اگر کودک پازل ساده‎ای را توانست درست کند یک جایزه ساده به او بدهند و کودک خود را با کسی مقایسه نکنند. این موضوع نه تنها برای کودکان بلکه برای تمام افراد صادق است، زیرا هر کس منحصر بفرد است و استعداد آنها نباید با کسی مقایسه شود.
مقدم اظهار کرد: والدین برای کودکان خود لحظات خاطره‎انگیز درست کنند و روابط احساسی و عاطفی با آن داشته باشند. نوازش کودک توسط مادر به دوران کودکی محدود نمی‎شود و گاهی نیاز است مادران نوجوانان خود را نوازش نمایند.
وی تصریح کرد: در بسیاری از کلینیک‎‌های روانشناسی تختی برای نوازش در نظر گرفته شده است که مادر روی آن می‏‌خوابد و کودکی روی در روی مادر قرار می‎گیرد و کودک خود را نوازش می‎کند، زیرا نوازش در دوران کودکی یک عطش است و اولیاء باید به‌طور مرتب به دنبال موقعیت‎های نوازش کودک خود باشند.
این روانشناس یادآور شد: اولیاء بایدها و نبایدها را در ارتباط با کودک خود به حداقل برسانند، زیرا امر و نهی خلاقیت را می‎کشد و در پی اندیشیدن تمهیداتی در یک محیط بسیار امن کودک را آزاد بگذارند تا کارهای خود را انجام دهد و نگران این نباشند که کودک لباس خود را کثیف کند و یا با دست خود غذا بخورد.
منبع : isna.ir