کودکان


2 دقیقه پیش

با بطری نوشابه برای پسر کوچولو هواپیما بسازید

به جای خریدن اسباب بازی های گران قیمت ، می توانید با استفاده از ابزاری که در خانه در اختیار دارید اسباب بازی هایی با کمک فرزندان خود بسازید که هم در هزینه ها صرفه جویی می ...
2 دقیقه پیش

از رایحه درمانی نوزادان بیشتر بدانید

آیا شما می خواهید برای مراقبت از نوزاد خود، یک رویکرد جامع تری را انتخاب کنید؟ آیا شما به عنوان یک پدر و مادر به دنبال درمان های طبیعی برای بچه های کوچک خود هستید؟ آیا می ...

تو کیف یه خانوم باردار چه خبره؟!


ممکن است در شرایط عادی شما هفته‌هاو ماه‌ها به محتویات کیف‌تان دست نزنید و فکر هم نکنید، اما وقتی باردار هستید، مجبورید بیشتر به خودتان (و کوچولوی توی دل‌تان) فکر کنید.

مجله شهرزاد: برای خانم‌های باردار، همه کارهای عادی که قبلا به صورت روزمره انجام می‌شدند، می‌تواند تبدیل به یک پروژه جدید شود که باید به آن فکر کرد. ممکن است در شرایط عادی شما هفته‌هاو ماه‌ها به محتویات کیف‌تان دست نزنید و فکر هم نکنید، اما وقتی باردار هستید، مجبورید بیشتر به خودتان (و کوچولوی توی دل‌تان) فکر کنید.

به جز چیزهایی که همیشه توی کیف‌تان می‌گذارید، بهتر است این‌ها را هم داشته باشید تا یک وقت جایی که دسترسی به چیزی ندارید، گیر نکنید.

آب خنک

از همه چیزهای دیگر مهم‌تر است و فراموش کردنش در این هوای گرم ممکن است خطرات جدی برای خودتان و فرزندتان داشته باشد. بهتر است از فلاسک‌های کوچک یک نفره استفاده کنید تا آب را یخ نگه دارد. بطری‌های معمولی آب معدنی را هم می‌توانید از قبل توی فریزر بگذارید تا آب آن یخ بزند و تا وقتی بیرون هستید، خنک باشد.

بیسکویت یا نان

برای خانم‌هایی که در ۳ ماهه اول بارداری هستند، لازم است. به خصوص اگر تهوع داشته باشید، ممکن است یک تکه نان زنجبیلی خیلی به دردتان بخورد. برای خانم‌هایی در ماه‌های آخر بارداری هم مناسب رفع گرسنگی است.

تو کیف یه خانوم باردار چه خبره؟!

شکلات یا آبمیوه شیرین

یک شکلات یا آبمیوه شیرین، برای وقتی که احساس ضعف می‌کنید حتما لازم می‌شود. آبمیوه را از نوع مدت‌دار بگیرید که در گرما خراب نشود. شکلات را هم به صورت تافی بردارید که توی کیف‌تان آب نشود. کاکائو ضعف شما را بیشتر می‌کند، پس مناسب نیست.

ضدعفونی کننده دست

همه جا آب و صابون در اختیار شما نیست، پس داشتن یک ژل ضدعفونی کننده که بدون آب میکروب‌ها را از بین می‌برد، برای خوردن خوراکی بیرون از خانه به دردتان می‌خورد.

آدرس و شماره تلفن نزدیکان

احتمالا شماره همسرتان باید اولین شماره موبایل‌تان باشد، اما باز هم بد نیست که شماره همسرتان یا هر کس دیگری را که فکر می‌کنید در شرایط اضطراری می‌تواند به کمک‌تان بیاید، در کیف‌تان به صورت نوشته داشته باشید. اسامی همسر یا مادرتان را هم به صورتی واضح در موبایل‌تان ثبت کنید تا اگر کسی خواست از آن استفاده کند، بتواند پیدایش کند.

کرم ضدآفتاب

کرم ضدآفتاب را باید هر ۴ ساعت یک بار تجدید کرد. بنابراین بهتر است کرم‌تان را همراه ببرید تا اگر توقف شما در آفتاب طولانی شد، پوست‌تان نسوزد. یادتان که هست؛ در بارداری اثرات آفتاب روی پوست شدیدتر است.

قرص‌های لازم

اگر باید داروی خاصی مصرف کنید، حتما آن را به همراه داشته باشید، حتی اگر برای چند ساعت بیرون می‌روید. داروهای مربوط به قلب، قند و فشار خون را حتما با خودتان بردارید.

کلاه و عینک آفتابی

اگر در فضای باز حرکت می‌کنید، بهتر است کلاه و عینک را بردارید تا پوست صورت‌تان دچار لک‌های دوران بارداری نشود.

مدارک پزشکی و شماره پزشک


لازم نیست همه سونوگرافی‌ها و آزمایش‌های دوران بارداری‌تان را همراه ببرید. کافی است پرونده پزشکی کوچک یا آخرین سونوگرافی‌تان را به همراه دفترچه بیمه به همراه داشته باشید. اگر مشکل خاصی در طول بارداری دارید (مثلا خون‌ریزی، فشار یا قند بالا و مشکلات دیگر) حتما مدارک مربوط به آن را همراه داشته باشید تا اگر خدای نکرده اتفاقی افتاد و کارتان به بیمارستان کشید، هر پزشکی شرایط شما را درنظر بگیرد. شماره مطب یا موبایل یا درمانگاه پزشک خودتان را همراه با اسم او در کیف‌تان داشته باشید تا در صورت نیاز بتوانید با او تماس بگیرید.

پول

درست است که در کیف شما همیشه پول بوده، اما شاید بهتر باشد حالا پول نقد بیشتری همراه داشته باشید. حتی اگر کارت بانکی دارید، پول نقد هم به مقدار لازم بردارید تا برای کرایه تاکسی یا هزینه‌های درمانی دنبال دستگاه خودپرداز نگردید.


ویدیو مرتبط :
مراحل پارک کردن یه خانوم تو پارکینگ!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تو کیف شما چه خبره؟


دوست دارید بدانید این خانم‌ها با چه محصول آرایشی و بهداشتی سالم و زیبا می‌شوند ؟


مجله سیب سبز - شقایق جعفری: جوان و زیبا ماندن تنها دغدغه چهره‌ها نیست. ما هم دلایل زیادی برای مراقبت از زیبایی‌مان داریم. اما از آنجاكه ستاره‌ها به واسطه حرفه‌شان نگرانی بیشتری در مورد ظاهر خود دارند بد نیست اطلاعاتی از محصولات آرایشی و بهداشتی مصرفی‌شان داشته باشیم تا شاید اسباب و وسایل كیف آرایشی آنها راهنمای خوبی برای ما باشند. در این شماره سه چهره دیگر از محبوب‌ترین لوازم بهداشتی و آرایشی خود پرده برداشته و از تاثیرات آن برایتان می‌گویند.

مونا فرجاد 

لك‌ها روی صورت من جا خوش نمی‌كنند

تو کیف شما چه خبره؟

از نوجوانی به توصیه یكی از نزدیكان‌مان كه متخصص پوست بود شروع به استفاده از ضد آفتاب كردم، اما به خاطر اینكه به اندازه امروز اطلاع چندانی از اهمیت آن برای پوست نداشتم بیشتر مواقع استفاده از آن را فراموش می‌كردم. حالا كه به سنی رسیده‌ام كه مراقبت از پوست برایم از هر چیزی واجب‌تر شده چند سالی است كه بدون ضدآفتاب از هیچ كرم آرایشی استفاده نمی‌كنم. تاثیراتی كه اشعه‌های نور خورشید در طول روز روی پوست می‌گذارند به مرور صورت را پر از لك و چین و چروك‌هایی می‌كنند كه برای جبران آنها باید دست به دامن هزار و یك روش لکه‌برداری شد.

تو کیف شما چه خبره؟

ضد آفتاب فاقد چربی بیودرما كرمی است كه چند سالی محافظ پوست من در برابر اثرات مضر آفتاب است. این كرم حداكثر حفاظت از سطح و عمق پوست در برابر نور خورشید را دارد و با تركیباتی تخصصی و تاثیرگذار از پوست‌های مستعد كك و مك و لك‌های ایجاد شده در اثر مصرف برخی داروها محافظت می‌كند. البته باید این را اضافه كنم كه بهتر است كرم‌هایی سازگار با جنس پوست‌تان استفاده كنید تا بعد از مصرف آن مشكلات تازه‌ای برای پوست شما رخ ندهد.


فریبا نادری

پوست من نفس می‌كشد

تو کیف شما چه خبره؟

درست از زمانی كه استفاده از كرم‌های بهداشتی و آرایشی را شروع كردم یادم نمی‌آید بدون پاك كردن صورتم از آرایش خوابم برده باشد. البته اگر دروغ نگویم گاهی سر صحنه از خستگی به خواب كوتاهی رفته‌ام اما تا جایی كه توانسته‌ام به پوستم خیانت نكرده‌ام. مواد آرایشی به خودی خود تمام آلودگی‌های محیط را به خود جذب می‌كنند و گاهی با فرمولاسیون سنگینی كه دارند اجازه نفس كشیدن و استراحت به پوست نمی‌دهند.

تو کیف شما چه خبره؟

 راه‌حلی كه غیر از شست‌وشو با محلول‌های پاك كننده یا صابون‌های مخصوص انجام می‌دهم استفاده از شیر پاك‌كن حاوی مرطوب كننده گینو است كه در این سال‌ها تاثیر خود را در پاك كردن و مراقبت از پوست در برابر آلودگی‌ها به من ثابت كرده است. این محصول آرایش را به آرامی از پوست پاك می‌كند و بدون آسیب رساندن به PH پوست با خاصیت مرطوب كنندگی بالا پوست را نرم و لطیف می‌كند و از همه مهم‌تر نیازی به شست‌وشو با آب ندارد. تنها توصیه‌ای كه در زمینه مراقبت از جوانی و زیبایی پوست می‌توان كرد تمیز و مرطوب نگه داشتن همیشگی آن به ویژه شب‌ها هنگام خواب است.


سحر جعفری جوزانی

طراوت می‌تراود از چشم ترم

تو کیف شما چه خبره؟

قطعا همه خانم‌ها در كنار تمام دلهره و نگرانی‌های روزمره زندگی نگران زیبایی صورت‌شان هم هستند؛ به ویژه ما خانم‌های ایرانی كه گاهی از وسواس زیاد از آن طرف بام می‌افتیم؛ تا جایی كه خیلی از ما به جای مراقبت از پوست‌مان با روش‌های بهداشتی و استفاده از ماسك‌های طبیعی و خانگی سراغ هزار و یك جور عمل زیبایی و تزریق‌های وحشتناك می‌رویم. یكی از كارهایی كه من از سال‌ها پیش برای پیشگیری از چین و چروك‌های عمیق و لك‌دار شدن پوست اطراف چشمانم انجام داده‌ام استفاده از كرم‌های پیشنهادی متخصص پوست است.

تو کیف شما چه خبره؟

كرم دور چشم آون كه تاثیر خوبی در برگرداندن شادابی به دور چشم‌هایم داشت در مدت كوتاهی به یكی از ملزومات كیف آرایشی‌ام تبدیل شد و به قول شاعر از آن زمان « طراوت می‌تراود از چشم ترم». چون نه تنها از چین و چروك و خشك شدن پوست محافظت می‌كرد، بلکه التهاب ظاهر شده در اثر حساسیت دارویی، فصلی و حـسـاسیـت‌هـای مربوط به مصرف لنز و لوازم آرایشی را محو می‌كند. فراموش نكنید شادابی اطراف چشم‌های شما تاثیر زیادی در زیبایی و گیرا شدن نگاه‌تان خواهد داشت پس استفاده آن در كنار دیگر روش‌های مراقبتی ضرری ندارد.