کودکان


2 دقیقه پیش

با بطری نوشابه برای پسر کوچولو هواپیما بسازید

به جای خریدن اسباب بازی های گران قیمت ، می توانید با استفاده از ابزاری که در خانه در اختیار دارید اسباب بازی هایی با کمک فرزندان خود بسازید که هم در هزینه ها صرفه جویی می ...
2 دقیقه پیش

از رایحه درمانی نوزادان بیشتر بدانید

آیا شما می خواهید برای مراقبت از نوزاد خود، یک رویکرد جامع تری را انتخاب کنید؟ آیا شما به عنوان یک پدر و مادر به دنبال درمان های طبیعی برای بچه های کوچک خود هستید؟ آیا می ...

بی خوابی بعد زایمان، راه حلی دارد؟


اولین هفته ها پس از تولد فرزند شما با یکی از مهم ترین چالش های زندگی تان روبه رو می شوید. خستگی دائمی، کمبود خواب و استراحت باعث می شود آنطور که دلتان می خواهد از لحظه های ناب حضور فرزندتان لذت نبرید.

وب سایت نی‌نی بان: چطور ممکن است با وجود شب بیداری و خستگی روزتان را با انرژی شروع کنید؟

بی خوابی بعد زایمان، راه حلی دارد؟


بی خوابی بعد زایمان، راه حلی دارد؟

بعد از ایمان تا مدتی بدن شما به دلیل تغییرات ایجاد شده در خواب و استراحت و تغذیه به دلیل حساسیت مراقبت از نوزاد دچار خستگی مفرط می شود که باید برای پیشگیری از عوارض این خستگی بعد از زایمان و بارداری زود وارد عمل شوید. اولین هفته ها پس از تولد فرزند شما با یکی از مهم ترین چالش های زندگی تان روبه رو می شوید. خستگی دائمی، کمبود خواب و استراحت باعث می شود آنطور که دلتان می خواهد از لحظه های ناب حضور فرزندتان لذت نبرید. چطور می شود با این خستگی و تنش کنار بیایید و از بودن با فرزندتان بیشترین لذت را ببرید؟

ادامه مطلب را در نی نی بان بخوانید...



ورزش پس از زایمان، شروع از چه زمانی؟

بی خوابی بعد زایمان، راه حلی دارد؟

علم پزشکی نشان می‌دهد که هر زنی پس از زایمان، به محض اینکه نشاط نسبی و اولیه را احساس کرد می‌تواند انجام حرکات ورزشی را به طور تدریجی آغاز کند. با این حال معمولا به این دسته از مادران گفته می‌شود که تا ۶ هفته پس از زایمان صبر کنند و پس از انجام معاینات مختلف پزشکی و تأیید پزشک شروع به ورزش کنند. نکته‌ای که توجه به آن اهمیت زیادی دارد این است که اگر یک زن باردار در طول دوره حاملگی انجام حرکات ورزشی را به طور منظم دنبال کند و در نهایت هم زایمان بدون مشکلی را تجربه کند آنگاه جای نگرانی چندانی درخصوص آغاز حرکات ورزشی در روزهای نخست پس از زایمان نیست.

ادامه مطلب را در نی نی بان بخوانید...



اگر قصد بچه‌دار شدن دارید این نکات را رعایت کنید

بی خوابی بعد زایمان، راه حلی دارد؟

خوب است بدانیم که بچه دار شدن تنها باردار شدن و به دنیا آوردن بچه نیست. کودکی که پا به این دنیا می گذارد، حقوقی دارد که باید رعایت شود. وظیفه ی پدر و مادر است که محیطی سرشار از مهر و محبت برایش فراهم کنند، از نظر اقتصادی در سطحی باشند تا امکانات اولیه را تهیه کنند و از همه مهم تر، خودشان از سلامت کافی برخوردار باشند، تا بتوانند یک کودک را در کمال آرامش و سلامت پرورش بدهند.

ادامه مطلب را در نی نی بان بخوانید...



استفراغ مکرر نوزاد، چه زمانی خطرناکه؟

بی خوابی بعد زایمان، راه حلی دارد؟

شاید در این روزها استفراغ مکرر نوزادتان ذهن شما را مشغول کرده باشد، ولی جای نگرانی نیست. احتمالاً او دارد سعی می‌کند غذا خوردن را یاد بگیرد. و تنها او نیست که بالا می‌آورد؛ تقریباً ۴۰ درصد از نوزادان به طور مرتب بالا می‌آورند. بیشترین موارد در سنین ۴ ماهگی رخ می‌دهد. وقتی که نوزاد شیر مادر یا شیر خشک می‌مکد، مقداری هوا به همراه مایع وارد می‌شود، هنگامی که این هوا می‌خواهد خارج شود، مقداری از مایع به همراه آن بالا می‌آید.

ادامه مطلب را در نی نی بان بخوانید...



برای تنبیه کردن کودک اینها را نگویید!

بی خوابی بعد زایمان، راه حلی دارد؟

در گذشته شاهد تنبیهات بدنی کودکان از سوی والدین بودیم، اما در چند سال اخیر کمتر شاهد این تنبیهات بدنی هستیم؛ با این حال این سوال پیش می‌آید که آیا والدین دیگر کودکان خود را تنبیه نمی‌کنند و یا شیوه‌های جدید تنبیهی را در پیش گرفته‌اند که تاثیراتی مخرب‌تر بر کودکان دارد؟ بیاتی در ارتباط با تنبیه کودکان گفت: تنبیه به عنوان آخرین مرحله تربیتی در روان‌شناسی تربیتی تایید شده است. تنبیه در واقع به عنوان یکی از ابزارهای رفتار سازی و رفتارپذیری کودکان است که می‌تواند در شکل‌گیری رفتار آنان تاثیر گذار باشد.

ادامه مطلب را در نی نی بان بخوانید...


ویدیو مرتبط :
فیلم کوتاه دوم سپهر وکیلی علامه حلی 2 بی خوابی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کم‌خوابی باعث زایمان زودرس می‌شود



زایمان, کم‌خوابی, زایمان زودرس, بارداری,
یکی از مهم‌ترین چیزهایی که باید در دوره بارداری رعایت شود خواب کافی و منظم است. البته از آنجا که مادران به وضعیت بدن خود در دوره بارداری عادت ندارند و موقع خواب ممکن است کلافه شوند، باید همه شرایط را برای این‌که بتوانند بخوابند آماده کرده باشند. به تازگی محققان کشف کرده‌اند که خواب بد در دوران بارداری باعث تولد زودرس و وزن کم هنگام تولد جنین می‌شود که آثارش تا آخر عمر روی کودک می‌ماند. پژوهشگران ایتالیایی در مطالعاتی که انجام دادند ساعات خواب تعدادی از مادران باردار و همین‌طور وضعیت زمان زایمان آن‌ها را بررسی و ثبت کردند. درصد زایمان‌های زودرس، وزن پایین جنین و حتی سقط‌ در مادرانی که خواب کم و نامنظمی داشتند در حد معناداری بالا‌تر بوده است. پژوهشگران تیمی که مشغول بررسی این موضوع بوده‌اند می‌گویند هنوز نمی‌توانند با قطعیت دلیل مشخصی برای رابطه خواب مادر و سقط جنین، زایمان زودرس و وزن پایین جنین اعلام کنند چون شواهد لازم را در اختیار ندارند. هنگام خواب فشار خون، ضربان قلب و ریتم تنفس همگی در انسان تغییر می‌کند. این محققان حدس می‌زنند این موضوع روی جنین تاثیرگذار باشد. البته گذشته از این مطالعه و نتایجش متخصصان همیشه به مادران باردار پیشنهاد می‌کنند ۸ ساعت در شب بخوابند و ظهر‌ها هم یک استراحت کوتاه داشته باشند.

منبع:shahrzadpress.com