سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

عرقیاتی که شما را در تابستان خنک می‌کنند!


در گرمای تابستان همه ما به دنبال انواع نوشیدنی‌ هستیم تا كمی سرحال بیاییم و خنك شویم؛ شربت‌های توت فرنگی، پرتقال، آلبالو و... انتخاب‌های خوبی هستند اما گاهی اوقات به دلیل شیرینی زیاد شما را باز هم تشنه‌تر می‌كنند.


مجله سیب سبز: در گرمای تابستان همه ما به دنبال انواع نوشیدنی‌ هستیم تا كمی سرحال بیاییم و خنك شویم؛ شربت‌های توت فرنگی، پرتقال، آلبالو و... انتخاب‌های خوبی هستند اما گاهی اوقات به دلیل شیرینی زیاد شما را باز هم تشنه‌تر می‌كنند. بنابراین همین‌جا به شما توصیه می‌كنیم كه به جای خرید شربت‌های رنگارنگ سراغ عرقیات گیاهی بروید. آنها را با آب تركیب كنید و شربت‌های مقوی و سالم‌تری بخورید. ضمن اینكه بعضی از این نوشیدنی‌ها به تعادل دمای بدن شما كمك می‌كنند و با كمك آنها راحت تر می‌توانید فصل گرما را سپری كنید. البته از خواص دارویی آنها هم غافل نشوید.

زیره

برخلاف ادویه زیره كه خوش عطر و بوست، عرق زیره كمی تلخ و تند است، اما برای افرادی كه از چاقی رنج می‌برند این طعم ناخوشایند اصلا مهم نیست. به هر حال باید بدانید كه عرق زیره دشمن چاقی است  و ناراحتی‌های روده را برطرف می‌كند؛ چون طبیعت گرم و خشكی دارد. برای درمان نفخ شكم و هضم بهتر غذا عرق زیره را فراموش نكنید و بعد از غذا چشم‌هایتان را ببندید، بینی‌تان را بگیرید و یك نصف استكان از آن را به معده‌تان بفرستید. قیمت یك لیتر عرق زیره سیاه حدود 4800 تومان است.

راهنمای خرید انواع عرقیات که شما را  در فصل گرما خنک می‌کنند

گلاب

همه ما برای تهیه دسر‌های سنتی ایرانی حتما یك شیشه گلاب در خانه داریم. شاید هنگام خرید گلاب از عطاری‌ها با اصطلاح «دو آتشه» روبه‌رو شوید. این اصطلاح در مورد سایر عرقیات هم به كار می‌رود و به این معناست كه گیاه هنگام عصاره گیری دو بار جوشانده شده، آب كمتر و غلظت بیشتر دارد. بطور كلی گلاب وسایر عرقیات دو آتشه قیمت بیشتری دارند. در مورد خواص گلاب باید بگوییم كه برای قلب و اعصاب مفید است و به كاهش درد چشم كمك می‌كند. ضمن اینكه برای تمیز كردن پوستتان هم می‌توانید از آن استفاده كنید.  گلاب از گل محمدی به دست می‌آید و برخی از افراد به عنوان خوشبو كننده هم از آن استفاده می‌كنند. قیمت یك لیتر گلاب معمولی حدود 3500 تومان و انواع دو آتشه مرغوب‌ترش حدود 6 تا 12500 هزار تومان است. 

كاسنی

این عضو خانواده عرقیات خواص مختلفی دارد. مهم‌ترین مزیتش كه به روزهای گرم سال مربوط می‌شود این است كه حرارت بدن را تسكین می‌دهد. علاوه بر این، خواص دیگری هم به آن نسبت می‌دهند. كاسنی تب‌بر است، كلسترول خون را پایین می‌آورد و به تقویت پوست كمك می‌كند. بعضی از عطاری‌ها به شما توصیه می‌كنند تا برای رفع گرمازدگی عرق كاسنی و شاتره را با هم تركیب كنید و قبل از غذا یك استكان بخورید. قیمت یك لیتر عرق كاسنی حدود 4000 تومان است. 

شاتره

اگر خیلی گرمایی هستید و مجبورید ساعت‌های زیادی از روز در زیر آفتاب كار كنید مصرف عرق شاتره را حتما در برنامه غذایی‌تان بگنجانید. شاتره خاصیت ضد گرمازدگی دارد، حرارت بدن شما را تعدیل كرده و به رفع نارسایی‌های كبدی كمك می‌كند. برای تصفیه شدن خون هم می‌توانید از این داروی گیاهی كمك بگیرید. قیمت یك لیتر عرق شاتره حدود 3500 تومان است.

خارشتر

شاید در نگاه اول این اسم به نظرتان خنده‌دار باشد؛ اما خارشتر هم  بین عرقیات گیاهی دیده می‌شود. واقعیت این است كه اصلا مزه خوبی ندارد و به شدت بد بو است. افرادی كه می‌خواهند با كمك عرق خارشتر با سنگ كلیه و مثانه مبارزه كنند باید طعم و مزه ناخوشایند آن را تحمل كنند. عرق خارشتر ادرار آور است و به تصفیه خون و كبد كمك می‌كند. گاهی برای رفع تب و لرز هم استفاده می‌شود. قیمت یك لیتر عرق خار شتر حدود 4500 تومان است.

بیدمشك

اگر این روزها دچار نگرانی و مشكلات عصبی شده‌اید، ناراحت هستید و با قرص آرامبخش به خواب می‌روید، برای آرامش بیشتر عرق بیدمشك را امتحان كنید چون آرامش بخش و خونساز است و به تقویت قلب و معده كمك می‌كند. در كنار اینها در برطرف شدن دردهای عضلانی هم موثر است. قیمت یك لیتر عرق بیدمشك حدود 5500 تومان است.  

آویشن

آویشن گیاه خوش بویی است كه عرق آن طبیعت گرمی دارد. اگر بعد از هر غذا یك استكان از آن را بنوشید از دردهای مفصلی در امان می‌مانید. عرق آویشن اشتها‌آور بوده و ضد نفخ است و سبب ضدعفونی مجاری تنفسی می‌شود.  این را هم بدانید كه كمی تلخ و گس است. قیمت یك لیتر عرق آویشن.حدود 4500 تومان است.

رازیانه

رازیانه گیاه پرخاصیتی است كه عرق آن هم شما را ازخواص خوبش بی‌نصیب نمی‌گذارد. بعد از هر وعده غذایی یك استكان عرق رازیانه بخورید تا اشتهای شما در وعده غذای بعدی بیشتر شود. عرق رازیانه طبیعت گرم و خشكی دارد، قاعده آور و ادرار آور است و به نابودی سنگ‌های مثانه و كلیه كمك می‌كند. قیمت یك لیتر عرق رازیانه حدود 4500 تومان است.

راهنمای خرید انواع عرقیات که شما را  در فصل گرما خنک می‌کنند

گاو زبان

یكی از گیاهان پر طرفدار در عطاری‌ها گل گاو زبان است. عرق گیاه گاو زبان هم خواص زیادی دارد كه بد نیست با آنها هم آشنا شوید. عرق‌ گاو‌زبان دستگاه گوارش شما را ضد عفونی می‌كند، نشاط آور است و اگر نصف استكان از آن را قبل از خواب میل كنید، رنگ چهره و پوستتان بهتر می‌شود. قیمت یك لیتر عرق گاو زبان حدود 6500 تومان است.

نعناع

عرق نعناع یكی از مشهورترین عرقیات گیاهی است كه شاید مهم‌ترین خاصیت آن رفع دل پیچه و دل‌درد است. عرق نعناع طعم ملایمی هم دارد و به همین دلیل مصرف آن بیش از سایرین رایج است. علاوه بر این عرق نعناع اشتها آور است و با داشتن طبیعت گرم و خشك، شما را از نفخ شكم نجات می‌دهد. قیمت یك لیتر عرق نعناع حدود 5000 تومان است.

بهار نارنج

این هم جزو عرقیاتخوش خوراك است و با نبات هم خوشمزه می‌شود. عرق بهار نارنج به تقویت اعصاب شما كمك می‌كند تا در زندگی آرامش بیشتری داشته باشید. اگر شب‌ها فكر و خیال به سراغتان می‌آید و خواب راحتی ندارید عرق بهار نارنج را امتحان كنید. چون در درمان بی‌خوابی نقش موثری دارد. قیمت یك لیتر عرق بهار‌نارنج حدود 3000 تومان است.


ویدیو مرتبط :
تابستان خنک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

در تابستان گرم خنک بپوشید!



ورود كارشناسان طراحی لباس، به عرصه تولیدپوشاک كمك بزرگی به همه ماست چون در انتخاب‌های‌مان در ویترین مغازه‌ها با لباس‌هایی روبه‌رو هستیم كه ایده‌های خلاقانه‌ دارند و اصول طراحی در تولید آنها به کار رفته است؛در نتیجه به‌مراتب راحت‌تر و كاربردی‌تر خواهد بود؛ مهم‌تر اینکه ظاهری شكیل‌تر و فاخرتر به شما می‌دهند چون تک تک برش‌ها و دوخت‌ها براساس اصول کار شده‌اند. اینها نمونه‌هایی از مانتوهای طراحان هستند كه ست تابستانی جذابی را تشكیل می دهند.

 

انتخاب روز

 

تکنیک های انتخاب لباس, اصول انتخاب لباس

در تابستان از مانتوهایی با رنگ روشن استفاده کنید


مانتوهایی كه تركیب پارچه و تور هستند، بخشی از مد امسال محسوب  شده و در كارهای طراحان مختلف دیده می‌شوند؛ ما نمونه‌ای از ریس را برای شما انتخاب كردیم چون یك مانتو كاربردی محسوب می‌شود. داشتن جیب‌های بزرگ و جادار، مزیتی است كه مادرانی که بچه‌های كوچك دارند به خوبی درك می‌كنند. از ویژگی‌های دیگر این مانتو، شالی بودن سرتاسر جلوی مانتو است؛ چون به بسته نگه داشتن جلوی مانتو كمك زیادی می‌كند. مهم‌ترین نكته هم رنگ تابستانی آن است كه به شما فرصت ست كردن با دایره گسترده‌ای از رنگ‌ها را می‌دهد.

روش های انتخاب لباس در تابستان,بهترین لباس های تابستانی

برای این ست از شلوار راسته یا فیت كات به رنگ روشن استفاده کنید


برای این ست، شلوار راسته یا فیت‌كات به رنگ سفید یا كرم مشابه مانتو را به شما پیشنهاد می‌كنیم چون با انتخاب رنگ مشابه برای مانتو و شلوار دست‌تان باز است تا با رنگ‌های مختلف كفش و روسری، ست‌های متنوع با یك مانتو بسازید. نزدیك بودن رنگ مانتو به رنگ شلوار راه رسیدن شما به ست‌های شیك و متفاوت است.

لباس تابستانی خنک, نحوه لباس پوشیدن

گرمای زیادی داخل كفش باعث ایجاد گرما در كل بدن می شوند پس از کفش های پارچه ای استفاده کنید


كفش‌های چرمی برای این فصل پیشنهاد نمی‌شوند چون نمونه‌های موجود در بازار از چرم مصنوعی هستند و اجازه نفس كشیدن به پا نمی‌دهند؛ درنتیجه گرمای زیادی داخل كفش تولید شده و باعث ایجاد احساس گرما در كل بدن می‌شوند. كفش‌های پارچه‌ای كه امسال مد شده‌اند، انتخاب خوبی برای حل این مشكل هستند. در دوخت این كفش‌ها از پارچه‌های نخی یا تور استفاده شده؛ درنتیجه تبادل هوا به راحتی صورت می‌گیرد. داشتن لژ هم مزیت دیگر این كفش‌هاست؛ چون از كمردرد ناشی از پیاده‌روی و بلند كردن و نشاندن بچه‌ها تا حدودی جلوگیری می‌كند.

اصول انتخاب لباس, روش های انتخاب لباس در تابستان

در این ست می توانید از تنوع رنگ بیشتری در کیف استفاده کنید


در چنین ستی، دست‌تان برای انتخاب رنگ كیف باز است؛ یك كیف چرم قهوه‌ای یا یك كیف سفید پارچه‌ای یا یك كیف كرم چرمی و حتی یك كیف به رنگ شال‌تان به زیبایی ست شما كمك می‌كند. یادتان باشد، این روزها ست كردن شال و كیف، بیشتر از كیف و كفش به شیك شدن ست شما كمك می‌كند. برای این ست كه قرار است در روز آن را بپوشید سراغ كیف‌های دسته كوتاه نروید چون جابه‌جایی مداوم این كیف‌ها باعث فشار به دست و درد گردن می‌شود.

مد لباس تابستانی, طرز لباس پوشیدن در تابستان

انتخاب شال سبز در تابستان ویژگی های زیادی دارد


دلیل انتخاب رنگ سبز برای شال، ویژگی‌های خاص این رنگ است:

1- شیکی موجود در ذات رنگ سبز در رنگ‌هایی مثل نارنجی، زرد و ... وجود ندارد و باید با انتخاب ظریف بقیه اجزای ست، شیكی را خلق كنید.

2- این رنگ با رنگ پوست غالب ما ایرانی‌ها كه گندمی است، هماهنگی دارد.

3- اگر اهل آرایش كردن نیستید، از شال‌های رنگ روشن استفاده نكنید؛ چون صورت شما را رنگ پریده تر نشان می‌دهند؛ در مقابل رنگ‌هایی مثل این سبز، به چهره شما رنگ می‌دهند. 

 

لباس تابستانی خنک, نحوه لباس پوشیدن

انتخاب مانتو از جنس نخی برای تابستان مناسب است


در دوخت این مانتو از پارچه لنین استفاده شده؛ پارچه نخی خنكی كه برای انتخاب‌های تابستانی گزینه مناسبی است. نوع برش این مانتو باعث می‌شود بلندتر و كشیده‌تر به نظر برسید. مانتو پیشنهادی ما كه از طرح‌های ریس است و به خانم‌هایی توصیه می‌شود كه چاقی موضعی در ناحیه پا دارند. فرم كمركرستی مانتو در بالاتنه و گشاد شدن آن در پایین تنه می‌تواند هر خانمی را یک سایز باریک تر نشان دهد.

اصول انتخاب لباس, روش های انتخاب لباس در تابستان

در تابستان بهتر است از کیف هایی به رنگ روشن انتخاب کنید


به خانم‌ها توصیه می‌كنیم كه یک كیف رنگ روشن ساده برای روزهای تابستانی داشته باشند. حتی اگر مانتو رنگ روشن به تن نداشته باشید یك كیف سفید یا آبی می‌تواند حال و هوای تابستانی برای شما ایجاد كند. انتخاب شما می‌تواند یک كیف چرم یا پارچه‌ای باشد. تفاوت این دو در نحوه شست‌وشو است؛ كیف چرم نیازمند خشكشویی است و كیف پارچه‌ای را می‌توانید در خانه بشویید. برای این كار از ماشین لباسشویی استفاده نكنید چون پارچه سفید كیف را چرك‌مرده می‌كند.

مد لباس تابستانی, طرز لباس پوشیدن در تابستان

از کفش های راحتی با رنگ های روشن مثل خاکستری و یا سفید در تابستان استفاده کنید


اگر شما اهل رفت و آمدهای مداوم هستید و ساعات طولانی بیرون از خانه به سر می‌برید، بیش از هر چیز به یك كفش راحت احتیاج دارید؛ كفشی با كفی طبی و سطح پارچه‌ای منفذ‌دار كه جلوی نفس كشیدن پا را نگیرد. برای داشتن چنین كفشی لازم است كمی بیشتر هزینه كنید تا از برندی مطمئن و شناخته شده خرید كنید. برندهایی مثل اسكیچر و نایك می‌توانند چنین كفشی را در اختیار شما قرار دهند. هنگام خرید سراغ رنگی مثل خاكستری یا سفید بروید كه با ست‌های مختلف قابل استفاده باشند.

بهترین لباس های تابستانی,انتخاب لباس های خنک تابستانی

از شال های سفید و آبی در این ست اسپرت استفاده کنید


از تركیب سفید و آبی استفاده شده در مانتو برای كامل كردن ست‌تان استفاده كنید. یك شال خنك نخی با تركیب سفید و آبی می‌تواند به شما كمك كند. حتی اگر عادت به روسری دارید، در چنین ستی از آن استفاده نكنید؛ چون لنین پارچه بافت درشت و اسپرتی به حساب می آید و باید آن را با گزینه های اسپرت ست كنید.

اصول انتخاب لباس,روش های انتخاب لباس در تابستان

از شلوارهای جین که نایلون کمتری دارند استفاده کنید


بلند بودن این مانتو دست شما را برای انتخاب شلوار باز می‌گذارد؛ یك لگ مشكی ساده یا شلوار جین گزینه خوبی است اما دقت كنید در این فصل سراغ نمونه نخی بروید و از نمونه‌هایی با درصد نایلون بالا خودداری كنید چون می‌توانند باعث حساسیت‌های پوستی شوند. در روزهای گرم، پوست بدن مستعد چنین مشكلاتی است.

منبع : مجله سیب سبز / bartarinha.ir