فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

گلشیفته فراهانی: دختر خوبی نبودم؛ از همسرم جدا شدم



گلشیفته فراهانی: دختر خوبی نبودم؛ از همسرم جدا شدم

آنچه در ادامه می‌آید گفتگوی جدید گلشیفته فراهانی با روزنامه نیویورک تایمز است. گلشیفته فراهانی از فیلم جدیدش سنگ صبور گفته و از اینکه یک دختر خوب نبوده و با دم شیر بازی کرده. عکس گلشیفته فراهانی در...

 

تصاویر گلشیفته فراهانی , بیوگرافی گلشیفته فراهانی


به بهانه نمایش فیلم«سنگ صبور» ساخته عتیق رحیمی که گلشیفته فراهانی نقش اصلی آن را ایفا می کرد و نقش او برای هموطنانش تابو شکنانه بود، نیویورک تایمز گفت وگویی را با این بازیگر ایرانی تبار انجام داده که بخش هایی از این گفت وگو را می‌خوانید. نیویورک تایمز گل شیفته را این طوری معرفی می کند:

گلشیفته که در ایران بزرگ شده، یک شورشی بود. او همکلاسی های خود را به اعتصاب واداشت چراکه مدرسه شان سرویس گرمایشی نداشت. او به والدینش دروغ می گفت تا خواهرش بتواند با نامزد خود بیرون برود.

او در اعتراض به روسری سرکردن(حجاب) سرش را تراشید، نشانه های زنانگی خود را پنهان کرد مانند پسران لباس برتن کرد و اطراف تهران را با موتورسیکلت گشت. در سن هفده سالگی آرزوی والدنیش را نقش برآب کرد که در پایتخت اتریش وین پیانو بخواند و در عوض بازیگری را پی گرفت.

او در گفت وگوی خود با خبرنگار نیویورک تایمز که به زبان انگلیسی پاسخ می داد،چنین گفت:«اصطلاحی در فارسی است با این مضمون با دم شیر بازی کردن، ومن آنچه جامعه ایران می خواست باشم ،یک دختر خوب ،نبودم. من با دم شیر بازی کردم.»...

فیلم جدید او سنگ صبور هم بیانیه شورشی است، شاید برخی آن را با مناقشه ای مقایسه کنند که امسال به محکومیت گلشیفته در ایران انجامید.

نقش آفرینی گلشیفته فراهانی در سنگ صبور با تحسین منتقدان روبه رو شد.منتقد هالیووذ ریپرتر نقش آفرینی او را ستود و منتقد ورایتی بازی او را یک «تور دوفورس/استثنایی» خواند.

گلشیفته در 14 سالگی نخستین نقش خود را بازی کرد در سن 20 سالگی ازدواج کرد و در سال 2008 ایران را با همسرش ترک کردو به پاریس رفت . و آنجا از همسرش جدا شد.او بیش ازبیست و پنج فیلم در کارنامه اش دارد.گلشیفته در سال گذشته در استودیوی کوچکی در طبقه پایین خانه ای در شهر پاریس زندگی کرده که به ژان-کلود کریر(نویسنده و فیلمنامه نویس) و همسر ایرانی اش نهال تجدد(رمان نویس) تعلق دارد.

عتیق رحیمی نخستین بار او را برای ایفای نقش اصلی فیلمش رد کرد.

رحیمی فکر می کرد من زیادی جوان زیبا وشادمان هستم. اما من پافشاری کردم و به رحیمی گفتم که اگر نقش را به من ندهد با دلم نقش را یاد خواهم گرفت و در خیابان های پاریس آن را اجرا خواهم کرد. ولی دو سال و نیم طول کشید که عتیق رحیمی سرمایه ساختن فیلم را جمع کند و ان را بسازد.

گلشیفته اخیرا برای یک عکاس مشهور دنیای مد پائولو روورسی برهنه شده است. این عکس ها به زودی منتشر می شود.

وقتی پائولو این ایده را مطرح کرد .به حرف های او گوش دادم اما مشکلات زیادی داشته ام.پس نخواستم این کار را انجام بدهم.ولی بعد با خودم گفتم اگر این عکس ها را پائولو نگیرد،کدام عکاس خواهد گرفت؟ گویی که پائولو از من عبور کند و روح من را عکاسی کند.»

خروج /تبعید او از ایران کامل شده است.وی با زندگی جدیدش کنار آمده و می گوید:«ایرانی که من در رویای خود دارم شاید دیگر اصلا وجود نداشته باشد.»

«دو نوع ادم تبعیدی وجود دارد.کسانی که قربانی اند و خودشان را در رود سن می اندازند و خودشان را می کشند و افرادی که سلحشور می شوند،از غم های خود استفاده می کنند تا موتوری با دوبال برای پرواز بسازند..تبعید قدرت من است.»
منبع: caffecinema.com


ویدیو مرتبط :
‫شقایق فراهانی: نگران حال پدرم شدم / بعد از رفتن گلشیفته بیشتر محبوب شدیم‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شباهت عجیب این دختر هالیوودی معروف به گلشیفته فراهانی +تصاویر



اخبار فرهنگی - شباهت عجیب این دختر هالیوودی معروف به گلشیفته فراهانی +تصاویر

نکته جالب و عجیب در مورد این دختر کم حاشیه شباهت عجیب و جالب او به دوران نوجوانی گلشیفته فراهانی است.

 دختر 17 ساله مدونا این روزها به همراه مادر و دو برادر کوچکتر خود در حال گذراندن تعطیلات سال نو در سوئیس است. وی تصاویری از خود در اینستاگرام منتشر کرد که نشان میدهد اوقات خوشی را سپری میکند.

او بر خلاف مادر جنجالی اش بسیار کم حاشیه و منزوی است. وی در حالی شکار عکاسان شد که با تجهیزات کامل در حال اسکی در کوههای آلپ بود. گفته میشود او به زودی در کالجی که مادرش در آنجا تحصیل میکرد ادامه تحصیل خواهد داد و مدونا سابقا اعلام کرده بود از اینکه دخترش در جایی که او دوران نوجوانی اش را سپری کرده تحصیل میکند خوشحال است.

آنها در حال حاضر ساکن نیویورک هستند. نکته جالب و عجیب در مورد این دختر کم حاشیه شباهت عجیب و جالب او به دوران نوجوانی گلشیفته فراهانی است.

 

اخبار,اخبار فرهنگی,عکس گلشیفته فراهانی

 

اخبار,اخبار فرهنگی,عکس گلشیفته فراهانی

 

اخبار,اخبار فرهنگی,عکس گلشیفته فراهانی

 

اخبار,اخبار فرهنگی,عکس گلشیفته فراهانی

 

اخبار فرهنگی - پرداد