فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

گفتگو با تینا آخوندتبار/فیلمنامه "دیوار" جذبم کرد



آخوندتبار در گفتگو با مهر:

فیلمنامه "دیوار" جذبم کرد/سکانسی که ضبط آن تا صبح طول کشید

بازیگر نقش خورشید در سریال "دیوار" فیلمنامه این مجموعه را خیلی خوب توصیف کرد و نقش خود را از آن جهت جذاب دانست که تا به حال مشابهش را تجربه نکرده و همراهی با بازیگران حرفه‌ای ایفای آن را برایش آسان ‌کرده‌است.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

تینا آخوندتبار که متولد سال 66 و دارای کارشناسی حسابداری است، بازی را در کلاس‌های بازیگری مرحوم سمندریان آغاز کرد. اولین کار او "طلاق به سبک ایرانی" به کارگردانی کاظم راست‌گفتار بود و فیلم‌های سینمایی "آزادراه" عباس رافعی، "خودزنی" احمد کاوری، "رسوایی" مسعود ده‌نمکی و سریال "دختران حوا" به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده در کارنامه هنری او به چشم می‌خورد.

آخوندتبار که این شب‌ها با نقش خورشید در سریال "دیوار" به خانه‌های مردم می‌رود، درباره همکاری با این مجموعه به خبرنگار مهر گفت: نقش خورشید و همینطور کار با آقای مقدم را خیلی دوست داشتم. روزی هم که به دفتر مقدم دعوت شدم هنوز فیلمنامه را نخوانده بودم که با سعید نعمت‌الله درباره نقشم صحبت کردم و جذب فیلمنامه و نقش شدم. او هشت قسمت از فیلمنامه را به من داد و با ورود به خانه هر هشت قسمت را پشت سرهم خواندم.

وی افزود: این نقش برایم جذاب بود. چون با شخصیتی که در سریال حسین سهیلی‌زاده بازی کردم،‌ کاملاً متفاوت بود. آنجا من نقش یک دختر از خانواده پولدار که پدرش کارخانه‌دار است را بازی می‌کردم اما اینجا کاملاً برعکس بود! خورشید دختری است که خانواده درست درمانی ندارد، پدرش 15 سال نبوده و او با خانواده عمه‌اش زندگی می‌کرده و مشکلات زیادی داشته. اما با این همه برخلاف سنش کاملاً پخته، صبور و عاقل بود و با وجود اینکه با کارهای پدرش مخالف است اما او را بسیار شدید دوست دارد و به او عشق می‌ورزد. به نظر من این قابل تحسین است.

این بازیگر درباره یافتن مابه‌ازای بیرونی برای شخصیتی که بازی می‌کند، توضیح داد: من زمان زیادی نداشتم که بتوانم درباره احساسات واقعی چنین دختری در جامعه بیرونی تحقیق کنم. چون من زمانی به گروه پیوستم که همه بازیگران تعیین شده بودند و دقیقاً دو روز بعد، سریال کلید خورد اما با وجود این به خاطر انرژی مثبتی که آقای مقدم به بازیگران می‌دادند و همینطور کار بلدی او و دیگر عوامل مثل مهدی سلطانی و آتیلا پسیانی من خیلی زود توانستم با کار همراه شوم.

آخوندتبار تصریح کرد: البته دو روز اول کار خیلی استرس داشتم چون در مقابل بازیگرانی مثل خانم کوثری، آقای پسیانی و دیگران من تازه‌کار بودم و خیلی برایم سخت بود. البته وقتی بیشتر با آنها آشنا شدم دیدم آدم‌های بسیار دوست داشتنی هستند و حتی به من هم کمک بسیاری کردند. مخصوصاً بازی و فن بیان سلطانی و پسیانی کمک فراوانی به من کرد و همه اینها باعث شد که زود با گروه همراه شوم.

بازیگر نقش خورشید درباره متن و مناسبتی بودن سریال اظهار کرد: به نظر من سعید نعمت‌الله فیلمنامه بسیارعالی برای "دیوار" نوشته و همه انرژی‌اش را سر این کار گذاشته. دیالوگ‌های آن اگر چه کمی سخت ولی فوق‌العاده است. البته چون کار برای نیروی انتظامی است، محدودیت‌های خاص و پند و اندرزهای خودش را دارد. مثلاً به مردم یاد می‌دهد چطور فریب پلیس‌های دروغین را نخورند و این طور مسایل.

وی ادامه داد: اما از نظر من خورشید یک سری پندهای دیگری به مخاطب می‌دهد. پند صبر، استقامت، اینکه او با وجود شرایط بدی که پدرش برایش ساخته و مشکلاتی که برایش به وجود می‌آورد باز هم دوستش داشت و می‌خواست او را کنار خود ببیند.

آخوندتبار در توضیح سکانسی که به آن علاقه دارد، گفت: من خودم آن سکانسی را که خورشید رو در رو به پدرش می‌گوید "من با تو هرجای دنیا بخوای می‌آم اما وقتی زبون اونا رو یاد گرفتم می‌پرسم پدر شما چکاره است؟" یادم می‌آید دقیقاً از 12 شب تا 5/5 صبح که سر ضبط این سکانس بودیم، هربار گریه می‌کردم. چون این دیالوگ برایم با ارزش بود. هم کودکانه و هم حرف آدم‌های بزرگ و پخته. از طرفی درد دل هم به حساب می‌آمد و حرف یک فرد ناراحت و مستأصل بود./مهر

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دانیال عبادی و تینا آخوندتبار در 'مثل قو'+عکس



دانیال عبادی و تینا آخوندتبار در 'مثل قو'+عکس
چهارمین فیلم بلند سینمایی مسعود نوابی اواسط دی ماه در تهران کلید خورد
 «متل قو» چهارمین فیلم بلند سینمایی مسعود نوابی پس از فیلم‌های «سال‌های بی‌قراری»، «قلقلک» و «کلاهی برای باران» اواسط دی ماه در تهران کلید خورد و گروه این هفته عازم شمال شد تا ادامه فیلم‌برداری در متل قو پی گرفته شود.

دانیال عبادی,تینا آخوندتبار,متل قو,فیلم سینمایی متل قو

فیلم‌نامه تازه‌ترین فیلم نوابی را علیرضا معتمدی نوشته است و تهیه آن را بیژن امکانیان به عهده دارد. دانیال عبادی، مجید حاجی‌زاده، تینا آخوندتبار و سولماز حصاری نقش‌های اصلی «متل قو» را بازی می کنند. آخرین فیلم نوابی «کلاهی برای باران» یکی از پرفروش ترین فیلم های دهه هشتاد سینمای ایران است و جز این، او سازنده سریال‌هایی به یادماندنی چون «دردسر والدین»، «گمشده» و «آهوی ماه نهم» بوده است.
در خلاصه داستان «متل قو» آمده است: همه فکر می‌کنند امید و سایه برای هم آفریده شده‌اند اما تنها نقطه‌ی مشترک آن‌ها تنفر از ازدواج و مسئولیت بچه‌دار شدن است...‏‏

دانیال عبادی,تینا آخوندتبار,متل قو,فیلم سینمایی متل قو

عوامل این فیلم عبارتنداز کارگردان: مسعود نوابی، فیلم‌نامه: علیرضا معتمدی، مدیر فیلم‌برداری: مرتضی پورصمدی، طراح صحنه‌‌ولباس: شهرام قدیری‌فر، تدوین: نازنین مفخم، آهنگ‌ساز: محمدمهدی گورنگی، صدابردار: محمد امامی، طراح چهره‌پردازی: مسعود عربی، مدیرتولید: وحید مرادی،جانشین تولید: حسین فیض‌آبادی، مدیر تدارکات: یوسف آقایی، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: نیما طباطبایی، منشی صحنه: داریوش اسقایی، فیلم پشت‌صحنه و مشاور رسانه ای: دنیا راد، عکاس: اکبر اصفهانی،دستیار دوم کارگردان: هاشم شمس فلاورجانی.
دستیار اول فیلم‌بردار: مهدی اصلانی، دستیار دوم فیلم‌بردار: رضا نوروزی، گروه فیلم‌برداری: میلاد تیندفام، رضا گل‌کرمی، عادل لیسی، حامد آسن. دستیار صدابردار: ایمان بازیار، مجریان گریم: بهنام نوروزی، مینو قبادی، مدیرصحنه: رحیم حاجی تبار. دستیاران طراح صحنه‌ولباس: مینو عاشوری، حمید اصغری، قادر بحری، تدارکات: امیر مرایی، روح‌اله کریمی، حسن سمیاری، میثم حسین‌پور، حسین صدوقی، مهدی سویزی، مسعود ابراهیمی، سینه موبیل صحنه و لباس: حسین قدیری. سینه موبیل: غلامرضا حسین زاده. مسئول هنروران: سهیلا محسنی.‏
سرمایه‌گذار: حمیدرضا سعیدپور. مجری طرح: نیکان فیلم. تهیه کننده: بیژن امکانیان.‏
فهرست کامل بازیگران «متل قو» به شرح زیر است:
دانیال عبادی، مجید حاجی‌زاده، تینا آخوندتبار، سولماز حصاری، جواد یحیوی، کیانوش گرامی، مهران رجبی، میثم رازفر، مهروز ناصرشریف، فرخنده فرمانی‌زاده، مهشید قاسمی، رضا برزگر، اشکان متقیان. کودکان خردسال: امیرحسین خوبکار، پارسا جغتایی و با حضور: مونا فرجاد..../inn.ir