فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

کنایه‌های سراج به قطعه «کجایی» محسن چاووشی



اخباربازیگران,خبرهای هنرمندان,دورهمی

برنامه تلویزیونی «دورهمی» از هفته آینده با تغییراتی شگرف در بخش نمایشی و دکور به روی آنتن خواهد رفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ برنامه تلویزیونی «دورهمی» که پنجشنبه شب با نقل مکان گروه نمایشی همراه بود، در برنامه جمعه و شب گذشته (شنبه) میزبان مهمان‌هایی چون هومن برق نورد، حجت اشرف‌زاده و همچنین شیلا خداداد بازیگر سینما و تلویزیون و حسام‌الدین سراج خواننده قطعه «بزرگراه همت» بود.

مهران مدیری در شب گذشته با پرداختن به موضوع اوقات فراغت به گفتگو با شیلا خداداد و حسام‌الدین سراج نشست و در ابتدا به تغییرات اساسی «دورهمی» در سری جدید اشاره کرد و گفت: از هفته آینده برنامه تلویزیونی «دورهمی» با تغییراتی اساسی در بخش نمایشی، گروه بازیگران و طراحی جدید دکور به روی آنتن خواهد رفت.

در ابتدای برنامه شیلا خداداد به عنوان اولین مهمان وارد صحنه شد و از روزهای اوقات فراغت خود گفت: من همیشه در اوقات فراغتم ورزش می‌کنم، کتاب می‌خوانم و حالا که این روزها سامیار پسرم به دو سالگی رسیده زمان بیشتری دارم.

وی در ادامه با بیان اینکه تک فرزند است، عنوان کرد: اوقات فراغتم را در کودکی همیشه بازی می‌کردم و مادرم من را به کلاس‌های مختلف می‌فرستاد.

خداداد با بیان اینکه در کودکی موسیقی هم کار می‌کرد، افزود: در حال حاضر تمرکزی بر موسیقی ندارم و این اتفاق در زمان بچگی‌ام بود و  حالا موسیقی را دنبال نمی‌کنم.

وی درباره آشنایی خود با مسعود کیمیایی و اولین بازی خود در سینما گفت: من در داروخانه بودم و آقای کیمیایی به من گفت که برای بازی در پروژه جدیدشان همکاری داشته باشم. قرار شد با خانه ما تماس بگیرند و اجازه من را از پدر و مادرم برای بازیگری کسب کنند و حالا 17 سال است که من با اجازه خانواده‌ام بازیگر هستم.

خداداد با اشاره به کارگردانی فیلمسازان مطرح سینما و تلویزیون بیان کرد: ایرج قادری، حسن فتحی، بهروز افخمی و ابراهیم حاتمی‌کیا از جمله کارگردان‌هایی هستند که همکاری با آنها بسیار لذت‌بخش است.

در ادامه این گفتگو شیلا خداداد به آشنایی خود با همسرش اشاره کرد و گفت: من رفتم بینی‌ام را عمل کنم و بعد از چند سال که برای بهبودی بیشتر به مطبشان برگشتم، از خانواده‌ام خواستگاری کرده بود.

خداداد در خصوص کم کاری این روزهای خود در سینما و عرصه بازیگری گفت: در سال‌های اول زندگی همسرم از من خواست بیشتر به زندگی برسم و بعد از آن هم سامیار پسرم به ما اضافه شد و باید از پسرم مراقبت می‌کردم اما کم کم همسرم مشوق من شده و بیشتر از من دوست دارد که من به عرصه بازیگری برگردم.

وی به بازی خود در مجموعه تلویزیونی «مسافری از هند» اشاره کرد و از روزهایی گفت که مردم او را بیشتر از قبل شناختند.

بازیگر سریال «مسافری از هند» با ابراز خرسندی از گرفتن نخل طلا برای فیلم سینمایی «فروشنده» به بازی تحسین برانگیز ترانه علیدوستی و تیم حرفه‌ای این فیلم سینمایی اشاره کرد و به گروه بازیگری و اصغر فرهادی کارگردان این اثر تبریک گفت.

همچنین در ادامه این گفتگو مهران مدیری بنا به رسم همیشگی برنامه، تیم سازنده فیلم سینمایی «فروشنده» را به «دورهمی» دعوت کرد و برای این موفقیت در سینمای ایران به آنها تبریک گفت.

خداداد درباره طرفداری خود از تیم استقلال بیان کرد: من که همیشه استقلالی هستم و از طرفدار‌های این تیم فوتبال اما در بین بازیگران سینمایی در جوانی از طرفدارهای نیکی کریمی بودم.

شیلا خداداد در پایان با بیان اینکه اگر بخواهم چیزی را در جهان تغییر بدهم تمام کردن جنگ و خونریزی در جهان است، اظهار داشت: ترجیح می‌دهم با جمع کردن کودکان کار و فرستادن آنها به مدرسه و خاتمه دادن به جنگ و خونریزی، جهان را تغییر بدهم.

در ادامه برنامه پس از اجرای استندآپ کمدی مهران مدیری، حسام‌الدین سراج وارد صحنه «دورهمی» شد و از خاطرات روزهای کودکی و اوقات فراغتش در تابستان گفت.

وی ادامه داد: من پدر مهربانی داشتم و ایشان اهل موسیقی و ادبیات و روحانی و همیشه مشوق من در عرصه موسیقی و تلاوت قرآن بودند و من را از همان کودکی با سازهای ایرانی و نوای قاریان بزرگ آشنا کردند.

سراج در آستانه رسیدن به سن 60 سالگی از راز موفقیت و جوانی خود گفت: باید از همسرم و خانواده‌ام تشکر کنم که در همه سختی‌ها همراه من بودند و همانطور که خود شما هم می‌دانید، کنار آمدن با یک هنرمند سخت است و این جای قدردانی دارد.

خواننده قطعه «بزرگراه همت» با ابراز تاسف برای موسیقی پاپ کشورمان در خصوص سطحی‌نگری در انتخاب ترانه‌های موسیقی توضیح داد: من موسیقی خوب را دوست دارم و فرقی بین انواع موسیقی‌ها نیست اما متاسفانه در ایران اشعاری که برای موسیقی پاپ انتخاب می شود بسیار سطحی هستند و ملودی‌ها با ریتم و کیفیت بسیار پایینی ساخته می‌شود. بعضی از اشعار ارزشش از یک صحبت محاوره‌ای هم کمتر است، ما در حقیقت فرهنگ و ادبیات خودمان را در آثار موسیقایی نشان می‌دهیم. فرهنگی که متعلق به فعلیت این اجتماع و جوانان است، جوانان ما باید مولانا و سعدی را با این آثار درک کنند نه با آوردن دو خط با این مضمون که «عزیزم کجایی؟ دقیقا کجایی؟».

سراج در ادامه با پاسخ به سوالات کوتاه مهران مدیری از حال خوب خودش و رفتن به طبیعت و شنیدن موسیقی خوب گفت و همچنین چند کلامی در مورد قدرشناسی و شکرگذاری پروردگار بیان کرد.

گفتنی است؛ حسام‌الدین سراج خواننده سنتی کشورمان در پایان چند بیتی را به صورت زنده اجرا کرد و سپس مهران مدیری با اجرای ادامه استندآپ کمدی با موضوع اوقات فراغت به تفاوت نسل ها و تفاوت اوقات فراغت جوان ها و نوجوانان اشاره کرد و اولین قرعه کشی برنامه تلویزیونی «دورهمی» را به اجرا در آورد.


ویدیو مرتبط :
موزیک ویدیو فوق العاده محسن چاووشی «کجایی»

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ترانه سرای رضا صادقی و محسن چاووشی، خواننده شد!



ترانه سرای رضا صادقی و محسن چاووشی، خواننده شد!

سبک کار من شبیه هیچکس نیست و شبیه خودم است چون این آلبوم با حس،حال و تفکر خودم است و از گروه و شخص خاصی نشأت نگرفته ام. من به کار تمام دوستانی که با آنان همکاری داشته ام علاقمند بوده و هستم و اکثر این هنرمندان از دوستان صمیمی من می باشند.

یاحا کاشانی ترانه سرای خوش قریحه ایست که قطعات ماندگاری چون «نامادری» با صدای محسن چاوشی،«چراغا رو خاموش کن» با صدای رضا صادقی،«آب بابا» با صدای مهدی مقدم و ...را تا به امروز از خود به یادگار گذاشته است.

اما چندی است که خبر از خواننده شدن این ترانه سرا به گوش می رسد.البته ناگفته نماند یاحا زمینه و استارت خوانندگی خود را با همخوانی در ترانه « خوشی زده زیر دلت»مهدی مقدم شروع کرده بود و چندی پس از آن ترانه زیبای«کجامی‌ری» به ترانه سرای و خوانندگی خودش و با تنظیم و آهنگسازی انوشیروان تقوی منتشر کرده بود. مضمون و سوژه این ترانه «طلاق» است که کاشانی قبلا درباره موضوع طلاق،ترانه «گل سر» محسن چاوشی را سروده بود.

گفتگو شبکه ایران با این خواننده را در ادامه می خوانید:

آقای کاشانی از کارهای جدید خود کمی توضیح می فرمایید.

در حال حاضر ترانه های جدید که سروده ام و قرار است به زودی منتشر شود یا شده است آلبوم های جدید مازیار فلاحی،رضا صادقی،بابک جهانبخش، ماهان بهرام خان،علی اصحابی و یاسر داوودیان می باشد.

در آلبوم مازیار فلاحی 6 قطعه را کار کرده ام اما مشخص نشده چند تا از کارهای من در این آلبوم استفاده شود.درآلبوم رضا صادقی نیز  3ترک سروده ام و احتمال اینکه این قطعات در یک آلبوم باشد یا اینکه جداگانه در دو آلبوم بگذارند وجود دارد. چون مشغول جمع آوری آلبوم جدیدم می باشم کمی از ترانه سرایی فاصله گرفته ام. 

ترانه های سفارشی هم سروده اید؟

بله یک کار سفارشی برای شبکه یک با موضوع «جنگ »بود که پخش شد .

گویا تصمیم به خوانندگی گرفته اید در این باره هم کمی توضیح می فرمایید؟

بله در حال حاضر مشغول جمع آوری اولین آلبوم خود می باشم. این آلبوم 10 قطعه است  به ترانه سرایی خودم می باشد که دوستانی خوبی چون محسن یگانه،کوشان حداد، فرزاد فرزین،الیاس شیرزاد،انوشیروان تقوی و بابک جهانبخش در آهنگسازی و تنظیم این آلبوم حضور و همکاری دارند. البته چون احتمال تغییرات در قطعات این آلبوم وجود دارد به احتمال زیاد هنرمندان دیگری نیز در این آلبوم حضور داشته باشند. تهیه کننده این آلبوم نیزشرکت اکسیرنوین آقای خانزاده می باشند.

چطورشد تصمیم به خوانندگی گرفتید؟من از خیلی سالها پیش، تصمیم به این کارداشتم و پیش از این نیز ترانه «خوشی زده زیر دلت» را با دوست خوبم مهدی مقدم همخوانی کرده بودم که البته این کار بصورت اینترنتی منتشر شد.واز آن زمان به بعد شرایط طوری نبود که بتوانم آلبوم منتشر کنم. 

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

ی

عنی مشوق کاری شما آقای مقدم بوده اند؟

خیر ایشان مشوقم نبوده اند. من درسال 84 و85 نیز بصور تک ترک و پخش اینترنتی فعالیت داشته ام.

با توجه به اینکه با خوانندگان زیاد سرو کار دارید فکر می کنید سبک کار شما شبیه کدام خواننده است؟

سبک کار من شبیه هیچکس نیست و شبیه خودم است چون این آلبوم با حس،حال و تفکر خودم است و از گروه و شخص خاصی نشأت نگرفته ام. من به کار تمام دوستانی که با آنان همکاری داشته ام علاقمند بوده و هستم و اکثر این هنرمندان از دوستان صمیمی من می باشند.

نام آلبوم و تاریخ انتشار آن مشخص شده است؟

خیر.هنوز نام آلبوم مشخص نشده است تاریخ انتشارهم هنوزمعلوم نیست.علت آن هم این است که امکان دارد بعضی از ترانه ها تغییر کند. البته من مجوز 15 ترانه کار راگرفته ام ولی دوست دارم تعداد کاررا افزایش دهم تا بهترین را انتخاب کنم. من چون خیلی سال است دراین هنرفعالیت دارم دوست داشتم کاری را ارائه بدهم که کارهای قبلی ام تحت الشعاع قرار نگیرد و ترانه سرایی ام زیر سئوال نرود و بتوانم به  حرفه اولم کمکی کرده باشم نه اینکه ضرری هم  داده باشم.تا به امروز ترانه هایی را که برای آلبوم انتخاب کرده ام را خیلی دوست داشته ام حتی به ترانه هایی  که  دوستان خواننده استفاده کرده اند هم علاقمند بودم و  آنها می گفتند چرا این ترانه ها را برای آلبوم خودت نگه نداشتی و استفاده نمی کنی.

وجدان کاری من این نیست که کاری که برای خودم انتخاب کرده باشم کارخیلی بهتری باشد و ترانه هایی که به خوانندگان می دهم کار سخیف و خوبی نباشد. این ترانه ها هم تقریبا در همان حال و هوا انتخاب شده است اما نزدیکتر به سلیقه و حس و حال خودم./شبکه ایران