فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

کشف اسناد در خانه محمدعلی فروغی


یحیی آریا بخشایش که چندی پیش جلد پنجم و آخر مجموعه «تاریخ آغازین فراماسونری در ایران» به تدوین او از سوی سوره مهر منتشر شده در حال نگارش کتابی درباره «اسناد محمدعلی فروغی» است.

یحیی آریا بخشایش که چندی پیش جلد پنجم و آخر مجموعه «تاریخ آغازین فراماسونری در ایران» به تدوین او از سوی سوره مهر منتشر شده در حال نگارش کتابی درباره «اسناد محمدعلی فروغی» است.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی اسنادی در خانه محمدعلی فروغی پیدا شد که این اسناد پس از مدتی به حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی رسید، حالا خبر می رسد که یحیی آریا بخشایش از پژوهشگران و نویسندگان دفتر ادبیات انقلاب اسلامی حوزه هنری تدوین این اسناد را تمام کرده و برای ویراستاری آن را تحویل ناشر داده است.

وی در این باره گفت: این اسناد شامل سال های دوره رضا شاه، جنگ جهانی اول و تحولات کشور است. محمدعلی فروغی به دلیل سمت نخست وزیری که در چند دوره داشت اسناد زیادی را از تحولات سیاسی ایران، مسائل و سیاست خارجی در خانه نگهداری می کرده است.

این نویسنده ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی اسناد منزل فروغی در اختیار حوزه هنری قرار گرفت، پس از تدوین اسناد لژ فراماسونری در ایران، دفتر ادبیات انقلاب اسلامی تصمیم به انتشار اسناد فروغی گرفت و مسئولیت این کار به من سپرده شد.

به گفته آریا بخشایش تدوین این اسناد تمام شده و برای ویراستاری نهایی تحویل دفتر ادبیات انقلاب اسلامی شده است که احتمالا تا پایان سال منتشر خواهد شد.

منبع: خبرآنلاین



ویدیو مرتبط :
اولین لژ فراماسونری در ایران - محمدعلی فروغی کیست؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ماجرای خروج همسر دوم بن لادن از ایران به روایت اسناد ادعایی کشف شده از خانه رهبر القاعده؛



ماجرای خروج همسر دوم بن لادن از ایران به روایت اسناد ادعایی کشف شده از خانه رهبر القاعده؛

دستور بن لادن به همسرش: ایرانی ها قابل اعتماد نیستند/اگر یک سوزن هم از ایران به همراه دارید، آن را به بیرون بیاندازید؛ ممکن است ردیاب باشد

یکی از 17 سندی که از خانه بن لادن کشف و سپس منتشر شده، به ماجرای ورود همسر رهبر القاعده به پاکستان اشاره دارد.

 

  ، همسر دوم بن لادن, بن لادن,عکس  بن لادن,,اخبار سیاسی

 

 انتخاب:یکی از 17 سندی که از خانه بن لادن کشف و سپس منتشر شده، به ماجرای ورود همسر رهبر القاعده به پاکستان اشاره دارد.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، بن لادن در نامه ای به شیخ محمد (عطیه عبدالرحمان) رئیس دفتر رهبر القاعده چگونگی انتقال همسرش(خیریه) به پاکستان را شرح داده است.

بر روی این نامه تاریخی نوشته نشده و کارشناسان تاریخ آن را بین 4 جولای تا 20 اکتبر سال 2010 تخمین زده اند. گمان می رود که در آن زمان، بن لادن همراه با دو هسمرش در ابوت اباد ساکن باشد.

به ادعای این اسناد که آمریکا آن را منتشر نموده،"خیریه"، همسر دوم بن لادن در آن زمان در ایران بازداشت خانگی و در آستانه ی آزاد شدن قرار داشته است.

در این نامه، بن لادن دستورات پیچیده ای در خصوص انتقال "ام حمزه"(خیریه) از ایران به پاکستان می دهد.

رهبر سابق القاعده در این نامه گفته است که همسرش را به تونلی در نزدیکی پیشاور و کوهات انتقال داده و پس از دیدار با یک نیروی القاعده خودروها را تعویض کنند.

وی در این نامه آورده است: زمان قرار دقیق و در درون تونل اتفاق خواهد افتاد. در آن محل خودروها را تعویض کنید.

وی سپس می گوید که حرکت از درون تونل راه فرار از ماهوراه های جاسوسی است.

بن لادن سپس دستور داده است که اولین خودرو به منطقه ای دیگر برود که مشکوک نیست و در همان حال ، "ام حمزه" در خودرو دوم به سمت پیشاور و یکی از بازارهای تعطیل برود.

بر اساس این نامه، وی پس از رسیدن به بازار، خودرو را مجددا تعویض می کند و سپس به سمت مکانی امن در پیشاور می رود.

بن لادن در قسمتی دیگر می گوید:  ماشین ها باید زمانی تونل را ترک کنند که هوا ابری باشد.

رهبر سابق القاعده هشدار داده است که هر چه از ایران با خود به همراه دارند از جمله یک کیف یا حتی یک سوزن را به بیرون بیاندازند.

وی گفته است: از آنجا که ایرانی ها قابل اعتماد نیستند، ممکن است که انها شنود یا ردیابی در وسائل شما گذاشته باشند./انتخاب