فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

کدام هنرمندان با هاشمی رفسنجانی دیدار کردند؟



دیدار هنرمندان با هاشمی رفسنجانی,دیدارآیت‌الله هاشمی رفسنجانی باهنرمندان,حسام‌الدین سراج

کدام هنرمندان با هاشمی رفسنجانی دیدار کردند؟

جمعی از هنرمندان با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دیدار کردند. رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار، عرصه فرهنگ و هنر و مسائل اجتماعی را از جمله اولویت‌هایی دانست که باید به آن توجه ویژه کرد.

به گزارش ایسنا، در این دیدار افرادی همچون احمدرضا درویش، فرشته طائرپور، منوچهر محمدی، حسام‌الدین سراج، فرید قاسمی، سهیل محمودی، فاطمه راکعی، ساعد باقری، مختاباد و ... حضور داشتند.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار با جمعی از اهل فرهنگ و هنر با بیان اینکه باید امور فرهنگی را به دست خبرگان آن سپرد، خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم تا با نگاهی غیرکارشناسانه و افراطی، روزنامه‌ای حذف یا از انتشار کتابی جلوگیری شود و مانع پخش فیلمی که زحمت فراوانی برای آنان کشیده شده، شوند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام از پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر به عنوان سفیران فرهنگی نام برد که باید از نفوذ آنان برای رساندن پیام‌های فرهنگی و معنوی به جوانان و مردم دنیا استفاده کنیم.

او با تأکید بر «ضرورت سیاست‌گذاری مستحکم فرهنگی و کاهش تصدی‌گری دولت در امور فرهنگی و هنری» گفت: می‌توانیم بسیاری از امور فرهنگی و هنری را به نظام‌های صنفی و انجمن‌های مختلف ذی‌صلاح مردمی واگذار کنیم، به طوری که می‌بینیم چگونه مردم به طور خودجوش، مراسم مذهبی و ملی، از جمله شب‌های قدر و عاشورا و حتی عید نوروز را باشکوه برگزار می‌کنند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نقش شعر در ساختن فرهنگ حماسی و سازنده را نقشی اساسی و غیرقابل انکار دانست و افزود: شعر سازنده پیام روشنی از تلاش و امید دارد، مثبت‌نگر و توان‌افزاست که نمونه بارز آن اشعار دوران دفاع مقدس بود.

او بی‌نظمی، قانون‌گریزی و فقدان اعتماد به نفس را از جمله موانع توسعه نام برد که برای تقویت آن به منابع غنی فرهنگی نیاز داریم. /ایسنا

 

 


ویدیو مرتبط :
دیدار گروه بحران با هاشمی رفسنجانی!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

در دیدار فرهاد دانشجو با هاشمی رفسنجانی چه گذشت؟



در دیدار فرهاد دانشجو با هاشمی رفسنجانی چه گذشت؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آیت الله هاشمی رفسنجانی و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص مسائل آینده دانشگاه آزاد اسلامی به بحث و گفت وگو پرداختند.

 

به گزارش انتخاب به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی، فرهاد دانشجو درباره این دیدار گفت : در جلسه امروز مواردی همچون آیین نامه داخلی جلسات هیئت امنا، تفویض بیشتر اختیارات به هیئت های امنای استانی، وضع مالی و بدهی دانشگاه آزاد، اختصاص بخشی از جلسات هیئت امناء به برنامه های کلان دانشگاه و همچنین بودجه سال 91 مطرح شد.

 

وی با تأکید بر اینکه هیئت رئیسه جدید دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال تفویض بیشتر فعالیت ها و امور جاری به واحدها و هیئت های امنای استانی است، اظهار داشت: در این جلسه بحث ترکیب و شرح وظایف هیئت امناء مطرح و مقرر شد در صورت تصویب در جلسه هیئت امنا به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شود تا اعضا و ترکیب هیئت امنای استانی با اختیارات بیشتر به کار خود ادامه دهند.

 

دانشجو افزود: همچنین مقرر شد وضع مالی دانشگاه آزاد اسلامی طی گزارشی در جلسه هیئت امناء مطرح شود.

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اختصاص بخشی از جلسات هیئت امناء به بررسی برنامه ها و سیاستـهای کلان کوتاه مدت، میـان مدت و بلنـد مدت را از موارد مطرح شده در جلسـه امروز عنوان کرد و ادامه داد: این روند سبب می شود سیاستهای هیئت امناء را در5 سال آینده داشته باشیم.

دانشجو سپس به بحث بودجه و تشکیلات دفتر رئیس هیئت امنا و هیئت موسس و بودجه سال 91 اشاره کرد و گفت: پیشنهاد دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص بودجه سال 91 در جلسه آینده هیئت امنا مطرح می شود./انتخاب