فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

کاپیتان جك اسپارو روی فرش قرمز


جشنواره كن امسال یكی از پر حاشیه‌ترین دوره‌های خود را پشت سر گذاشت. امسال جمع كارگردان‌های نامی و فیلم‌های حساسیت‌برانگیز توجه هر دوست دار سینمایی را بر می‌انگیخت. در این بین، نخستین اكران چهارمین قسمت «دزدان دریایی كارائیب» نگاه‌های بسیاری را به‌خود جلب كرد.



جشنواره كن امسال یكی از پر حاشیه‌ترین دوره‌های خود را پشت سر گذاشت. امسال جمع كارگردان‌های نامی و فیلم‌های حساسیت‌برانگیز توجه هر دوست دار سینمایی را بر می‌انگیخت. در این بین، نخستین اكران چهارمین قسمت «دزدان دریایی كارائیب» نگاه‌های بسیاری را به‌خود جلب كرد. در‌گیر و دار فیلم‌های اكثرا معناگرای كن، قسمت چهارم «دزدان دریایی كارائیب4» كه كارش را با تبلیغاتی عظیم شروع كرده بود، به نمایش درآمد. تبلیغات پر هزینه‌ای كه برای «دزدان دریایی كارائیب4» درنظر گرفته شده بود، سبب شد تا سیل عظیمی از جمعیت برای تماشای این فیلم به سینمای نمایش‌دهنده فیلم هجوم بیاورند كه این امر حتی سبب ایجاد بازار سیاه شد!جانی دپ مثل همیشه با صحبت‌های جنجالی وكار‌های عجیب و غریبش به مهم شدن این فیلم و جلب توجه رسانه‌ها كمك زیادی كرده؛ در این گزارش به بازتاب‌های حضور فیلم «دزدان دریایی...» و صحبت‌های بازیگرانش پرداخته‌ایم.





داستان فیلم از چه قرار است؟

قسمت‌های  قبلی «دزدان دریایی كارائیب» روی هم رفته فروشی نزدیك به 7/2 بیلیون دلار در سرتاسر جهان داشته‌ كه از این حیث برای كمپانی دیزنی بسیار پر سود بوده است اما چهارمین قسمت از «دزدان دریایی كارائیب» نسبت به قسمت‌های قبل تغییراتی داشته كه مهم‌ترین آنها خروج اورلاندوم بلوم و كیرا نایتلی از جمع بازیگران فیلم و سپردن سكان هدایت فیلم به راب مارشال بود. عنوان فیلم هم (روی امواج بیگانه) برگرفته از رمانی به قلمِ تیم پاورز است. جك اسپارو در ادامه ماجراجویی‌هایش این‌بار توسط دوست سابق‌اش، آنجلیكا فریب می‌خورد و به كشتی پدرش بلك بیرد آورده می‌شود. بلك بیرد از اسپارو می‌خواهد تا نقشه محل سرچشمه جوانی را به او نشان دهد، چون ظاهرا اسپارو تنها كسی است كه به‌خوبی این محل را می‌شناسد. اسپارو ناچار می‌شود تا پیشنهاد بلك بیرد را بپذیرد. حالا وی باید با دختری كه سابقا به او بسیار علاقه‌مند بوده و البته او را ترك كرده بود، راه سرچشمه جوانی را پیش بگیرد و بدش هم نمی‌آید كه در این مسیر یادی از گذشته كند و...





جانی دپ: چراكه نه؟

جانی دپ در مدت حضورش در جشنواره كن گفت‌وگو‌های زیادی انجام داد و این بخشی از حرف‌های اوست.
 دلم نمی‌خواهد با این سرعت پروژه بعدی دزدان دریایی كارائیب را آغاز كنم و بگویم، بیایید كار فیلمبرداری این پروژه را از ماه آینده شروع كنیم تا برای كریسمس ۲۰۱۲ آماده شود. باید كمی صبر كنیم.
  •  حس می‌كنم با كاپیتان جك می‌توان این راه را همچنان ادامه داد. تا وقتی داستان‌ها و فیلمنامه‌ها عالی هستند و كارگردان‌هایی مانند راب مارشال داریم، همه چیز خوب است. جك اسپارو تركیب غریبی از یك ستاره قرن هجدهمی راك‌اندرول است كه به كیت ریچاردز و پپه له پو شباهت دارد. یك موجود بدبوی رومانتیك! مشخصاتی كه یك دزد دریایی خوب را می‌سازد حماقت و خودرایی است!
  •   خانواده جانی دپ منتقدان سر سختش هستند و به گفته خودش اظهارنظر آن‌ها برایش از همه مهم‌تر است:«آن‌ها بیشتر از من فیلم‌هایم را دیده‌اند! من اغلب كاراكترهایم را روی بچه‌هایم آزمایش می‌كنم. بعضی وقت‌ها می‌گویند دیگه بسه! اما هنوز اخراج نشده‌ام!»
  •   جانی دپ از بازی پنه لوپه كروز هم خیلی خوشش آمده است و به تعریف از او پرداخته: « فرصت همكاری با پنه لوپه لطف الهی است. او انسان فوق‌العاده‌ای است؛ یك دوست وفادار و بسیار باهوش و فكر می‌كنم بازی خارق‌العاده‌ای در این فیلم به نمایش گذاشت»





پنه‌لوپه كروز: فقط مواظب بودم نخندم

پنه لوپه كروز كه برای نخستین بار در سری فیلم‌های «دزدان دریایی كارائیب» حضور یافته بیش از هر چیز از همكاری با جانی دپ خوشحال است؛ او می‌گوید:«خیلی خوش‌شانس بودم كه با جانی كار كردم و وقت گذراندم. از طرفداران سرسختش هستم. سطح خلاقیتش بسیار بالا، آزاد و الهام بخش است. او آدم بسیار خاص و نادری است.» پنه‌لوپه كروز كه سال ۲۰۰۱ در فیلم «Blow» با دپ همكاری كرده می‌گوید: «پس از آن تجربه، زبان انگلیسی‌ام خیلی بهتر شده و این بار باید در تمام مدت سعی می‌كردم مقابل كار‌های بامزه‌ای كه جانی می‌كرد، خنده‌ام نگیرد.»



قسمت پنجم در راه است

قسمت چهارم مجموعه فیلم‌های «دزدان دریایی كارائیب»، به تازگی اكران شده است اما تری روسیو، فیلمنامه‌نویس این مجموعه فیلم‌ها، فیلمنامه پنجمین قسمت را به كمپانی دیزنی تحویل داده است.
فیلمنامه قسمت پنجم هنوز نامی ندارد، روسیو، فیلمنامه 4 قسمت قبلی این مجموعه فیلم‌ها را با همكاری تد الیوت نوشته بود اما در نگارش فیلمنامه قسمت پنجم از الیوت كمك نگرفته و آن را به تنهایی نوشته است.  كمپانی دیزنی كارگردانی قسمت پنجم این پروژه را نیز مانند قسمت چهارم به راب مارشال پیشنهاد كرده است. 3 قسمت اول این مجموعه را گور وربینسكی، كارگردانی كرد اما كارگردانی «دزدان دریایی كارائیب4» به‌عهده راب مارشال گذاشته شد.


ویدیو مرتبط :
كشتن سرباز بازی كال اف دیوتی به دست جك اسپارو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس: فرش قرمز «فصل شکار بادبادک‌ ها»


تصاویری از مراسم فرش قرمز ایرانی برای نمایش "فصل شکار بادبادک ها" را مشاهده می کنید.