فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

واکنش بازیگر کاشانی به اتفاق پیش آمده برای فاطمه معتمدآریا/ امیدوارم کاشان شما را یاد توهین نیندازد



اخبار,اخبار فرهنگی,احمد مهرانفر

احمد مهرانفر با انتشار نامه‌ای خطاب به فاطمه معتمدآریا از طرف خودش و مردم زادگاهش از این بازیگر عذرخواهی کرد.

او با اشتراک گذاشتن عکسی از معتمدآریا نوشت:

«سلام خانم معتمدآریا

خواستم ازطرف خودم وهمشهریانم ازشما هنر مند گرانقدركه شهرمارابرگزیده وبه فرهنگ و هنر مردمان هفت هزارساله بهادادیدتشكركنم ومتأسف شوم برای آنچه به شما گذشت هر چندابعادش كوچكترازحد اهمیت است.

من تاكنون افتخارهمكاری و فرصت آموختن از شما رانداشته ام اما همیشه كارهای شما را دنبال كرده،دیده ام، هنرتان راستوده و به آن افتخاركرده ام.

من و شمادوستان و همكاران مشترك زیادی داریم، یكی دوبارهم ازنزدیك شمارا دیده ام، می دانم كه در مرام شماعشق به تك تك هموطنانتان موج می زند.

می دانم دستتان همیشه به خیراست و سرتان شلوغ وآمدنتان به كاشان فقط ازسرخیرخواهی بوده ونه چیزی دیگر،می دانم كه مهربانید و در اخلاق بی نظیر و دلتان برای ایران وایرانی می تپد.بانوشماافتخارسینمای ایران هستید واحترامتان واجب.

كاش آن عزیزانی كه دستورحمله را به سربازانشان دادندمی دانستند كه ما همه ایرانی هستیم، فرهنگ و هنرایران فرهنگ و هنرخودمان است و حمله به شما یعنی حمله به خودی. كاش می دانستند كه ما همگی انگشتان یك دستیم با قدوقواره های متفاوت. وظیفه ماحركت به جلو وانجام كارهای بزرگ است نه خُرد كردن یكدیگر.

 

كاش عشق نه كینه وكاش احترام نه یورش كاش آن بزرگواران برای مبارزه با فقروگرسنگی ،برای رفع مشكلات مردم، برای حمایت ازكارگران بیكاروبسته نشدن كارخانه ها،برای رفع معضل بیكاری واعتیاد جوانان شهر،برای حفظ محیط زیست،برای جاده های خراب و وسایل نقلیه فرسوده و غیراستانداردكه هرروز خانواده ای را در این شهر عزادار می كند دستورحمله صادرمی كردند نه برای ایجاد وحشت و هراس در دل همنوع. بگذریم، بانو شما سیمین سینمای ایران هستید ودردل همه ما جا دارید،برایتان آرزومند بهترینیم و دعای خیرماپشت سرتان.

امیدوارم نام كاشان هیچ وقت شما رابه یاد فحش ودشنام وتوهین نیاندازد، امیدوارم همچون قبل شهركاشان شما را بیاد سهراب سپهری بزرگ بیاندازد، یاد تمدن هفت هزارساله،سفالینه های گلی سیَلك، باغ فین،كویرمَرنجاب، یاد پنجره،فكر،هوا،عشق،چشم هاوواژه های شسته شده، یاد د وصنوبركه هیچ گاه با هم دشمن نیستند، یاد دانه های انار،توت بی دانه، ضنجره وگل سرخ، یاد یاس، میخك، گل شبدر،گلدان، خانه های پنج دری بزرگ،حوض های آبی وآسمانهای آبی تر.

امیدوارم كاشان فقط شما رابه یاد كاشان بیاندازد یاد كاشان،یاد قمصر،یاد نیاسر ویاد برزُك، امیدوارم نام شهرم شما رابه یادشهری بیاندازد كه مردمان بالا دستش آب را گل نمی كنند، آب را می فهمند وبه یكدیگر روشنی هدیه می دهند، شهری كه مردمش عاشق مهربانی و سیب هستندو زیرسایه دانایی، با شقایق هایشان زندگی می كنند.

اخبار فرهنگی - خبرآنلاین


ویدیو مرتبط :
جایزه دوم بهترین بازیگر زن آسیاپسفیک به معتمدآریا تعلق

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش معاون رئیس‌جمهور نسبت به حمله اعتراضی در کاشان به فاطمه معتمدآریا



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

پس از گذشت پنج روز از حادثه حمله و اهانت به فاطمه معتمد آریا در شهر کاشان، معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده نسبت به این موضوع واکنش نشان داد.

به گزارش آنا،‌ شهین‌دخت مولاوردی در کانال تلگرامی خود نوشت: چند روزی از حرکت غیرفرهنگی و برخورد توهین‌آمیز و تهاجمی و توام با الفاظ ناشایستی که در شرع و قانون ما مصداق بارز تهمت و افترا محسوب می‌شود با یکی از هنرمندان برجسته و افتخارآفرین کشور که این روزها آوازه هنرنماییش به فراسوی مرزها کشیده شده است در شهر کاشان می‌گذرد.

وی اضافه کرد:‌ معترضین به حضور بانو فاطمه معتمدآریا که به بهانه نمایش یکی از فیلم‌هایش و شرکت در جلسه نقد و بررسی آن به کاشان سفر کرده بود به جای گفت‌وگو، زبان خشونت را برگزیدند و خواستار خروج او از کاشان شدند. با تامل در این قضیه و رفتارهایی مشابه که برخی پیشه خود ساخته‌اند، سوال‌های زیادی ذهن را به خود مشغول می‌کند: آیا نسل‌های قبل از ما و نیاکانمان چنین رفتاری بر مهمان را روا می‌داشتند؟ ما که در مهمان‌نوازی هنوز شهره خاص و عام در عالم هستیم به کجا چنین شتابان در حرکتیم؟.

مولاوردی ادامه داد:‌ با کدام مجوز شرعی و قانونی چنین بی مهابا یک زن مسلمان ایرانی مورد بی‌احترامی و توهین آن هم تحت لوای دفاع از ارزش‌های دینی قرار می‌گیرد؟ حتی عرف جامعه ایرانی نیز چنین رفتاری را با زنان برنمی‌تابد.

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده افزود: آیا راه بر معترضین برای شرکت در جلسه بررسی و نقد فیلم بسته بود و نتوانستند مجالی برای طرح دیدگاه‌های خود بیابند یا مصلحت و منفعت و ترجیحشان بر این بوده و است که راه فریاد و خشونت را در پیش گیرند؟ آیا همین رفتارهای دفعی و سلبی (در کنار سایر عوامل) در آینده زمینه‌ساز خروج تعداد بیشتری از هنرمندان جوان از کشور و پیوستن آنها به شبکه‌های ماهواره‌ای نخواهد بود؟ و ده‌ها سوال بی پاسخ دیگر.

مولاوردی تاکید کرد:‌ پسندیده و مطلوب آن است که اعمال ما تبلور و آیینه باورها و اعتقاداتمان باشد. بیاییم با تاسی به آموزه‌های دینی‌مان با عمل خود مردم را به دین خدا دعوت کنیم نه با زبان و شعار؛ که «کونوا دُعاةَ النّاسِ بِغَیرِ اَلسِنَتِکُم».

به گزارش آنا،‌ یکشنبه، 4 بهمن ماه، فاطمه معتمد آریا به همراه عوامل فیلم «یحیی سکوت نکرد» به شهر کاشان سفر کرده بود که با برخورد اعتراض‌آمیز و فحاشی عده‌ای از مردم روبه‌رو شد که نسبت به این سفر معترض بودند و اعتراض خود را با الفاظ رکیک و خلاف شرع نشان دادند.

 

اخبار فرهنگی و هنری - آنا