فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

ممیزی های گناهکاران: گفتند بگذارید قاتل زنده بماند


فرامرز قریبیان کارگردان، تهیه کننده و بازیگر "گناهکاران" به همراه سام قریبیان نویسنده فیلمنامه این اثر پلیسی معمایی درباره اکران این فیلم و تغییراتی که در پایان‌بندی آن ایجاد شد، توضیح دادند.


ویدیو مرتبط :
بگذاریم زمین زنده بماند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زنده به‌گور کردن قاتل متجاوز در قبر مقتول



زنده به‌گور کردن قاتل متجاوز در قبر مقتول

مردی در بولیوی که مظنون به تجاوز به یک زن و قتل وی بود هدف حمله انتقامی قرار گرفت و در گور مقتول زنده به‌گور شد.

حوادث - به گزارش الجزیره، راز این قتل با کشف جسد لیاندا آریاز ، قربانی35 ساله ، در کنار یک بزرگراه در منطقه پوتوسی در جنوب غرقی بولیوی فاش شد. این حادثه در محل زندگی سرخپوستان قبیله کچوآ واقع در شرق کشور رخ داده است.

اهالی روستا با اطلاع از این موضوع که پلیس به خاطر تجاوز و قتل یک زن 35 ساله به "سانتوز راموس" 17 ساله مظنون است تصمیم گرفتند خودشان راموس را بدون محاکمه مجازات کنند.

مظنون 17 ساله این قتل در مراسم تشییع جنازه وی حضور داشت اما مردم او را شناسایی و بازداشت کردند.خوزه لوئیس باریوس از مقامات دادستانی منطقه پوتوسی گفت :«مردم توانستند عامل مظنون این قتل را شناسایی کنند. وقتی او را شناسایی کردند او را گرفتند و زنده به‌گور کردند.».

علاوه براین آنها راه گورستان را مسدود کردند تا پلیس و دادستانی به آنجا دسترسی نداشته باشند.  محاکمه خودسرانه تبهکاران فرضی در روستاهای فقیر بولیوی که پلیس و مقامات به آنها دسترسی ندارند یک رخداد دائمی است.

پنجم ژوئن امسال اهالی یکی دیگر از روستاهای این کشور یک فرد مظنون به سرقت را سنگسار و همدست وی را زنده به گور کردند.اوو مورالس، رئیس جمهور بولیوی در سال 2009 تدابیری برای ایجاد نهادهای قضایی محلی به کارگرفت که همان نقش نهادهای رسمی دولتی را ایفا می کنند. آنها موظفند در زمان صدور حکم رعایت حقوق بشر و احترام به جان انسان‌ها را مد نظر قرار دهند./تابناک