فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

ماجراهای ازدواج خواهر «کامبیز دیرباز» در خانواده سنگی



تصویربرداری سریال‌های «آقا و خانم سنگی» و «دردسرهای عظیم» ادامه دارد. هر دو سریال که داستانی مفرح دارند. در 30 قسمت تولید و یکی از آنها برای پخش در ماه رمضان شبکه 3 انتخاب می‌شود، البته شنیده‌ها حاکی است که شاید شبکه 3 تصمیم بگیرد که هر دو سریال را ماه رمضان به مخاطبان ارائه کند.

 کامبیز دیرباز که با نقش میکائیل خود را در ذهن مخاطبان تلویزیون ماندگار کرد، این روزها مشغول بازی در سریال آقا و خانم سنگی است که شاهد احمدلو آن را کارگردانی می‌کند. او در این سریال که فضایی مفرح و سرگرم‌کننده دارد نقش سعید سنگی را به‌عهده دارد که برادری مهربان برای 3 خواهرش است که ساناز، شیرین و سحر نام دارند و نقش آنها را به ترتیب سوسن‌ پرور، حدیثه تهرانی و یاسمینا باهر بازی می‌کنند. در این سریال هومن برق‌نورد هم نقش یک کلاهبردار را بازی می‌کند. علیرضا جعفری، شراره دولت‌آبادی، رضا رویگری، حسین سلیمانی، عباس جمشیدی‌فر، رضا نیک‌خواه، هومن حاجی‌عبداللهی، حسین عابدینی، مجید شهریاری، یاسین ولکام‌زهی، مرضیه صدرایی، فرج‌الله گل‌سفیدی، گیتی معینی، بیژن پیشدادی، ساقی زینتی، ماهان عبدی، بهزاد رحیم‌خانی، میلاد و معین وثوق و شهرام قائدی دیگر بازیگران این سریال هستند.

 اخبار,اخبار فرهنگی,سریال های ماه رمضان

فرید شب‌خیز، تهیه‌کننده سریال تلویزیونی آقا و خانم سنگی درباره روند تولید این سریال به جام‌جم گفت: 70 درصد از ضبط این سریال به پایان رسیده و اعضای گروه هم‌اکنون در لوکیشن ازگل مشغول تصویربرداری هستند. پیش از این گروه سازنده در مزرعه شترمرغ مشغول ضبط صحنه‌هایی بود که داستان در آنجا اتفاق می‌افتد. علی شب‌خیز همزمان با تصویربرداری مشغول تدوین است و حبیب ده‌بزرگی صداگذاری و میکس سریال را آغاز کرده است.

این مجموعه داستان زندگی سعید سنگی را روایت می‌کند که باغچه‌ای را که پدرش به نیت هزینه ازدواج 3خواهرش باقی گذاشته، فروخته و مزرعه شترمرغ راه‌انداخته، غافل از این‌که نوه عمویش، احسان سنگی عاشق خواهر کوچک‌ترش سحر شده است! نیت احسان برای ازدواج با سحر مصادف می‌شود با از دست رفتن مزرعه در یک ماجرای کلاهبرداری! سعید شرط‌هایی برای ازدواج می گذارد که هر بیدی را می لرزاند، ولی احسان سنگی با هیچ شرطی نمی‌لرزد! حالا سعید باید قبل از این‌که شرط‌‌ها رفع شود مزرعه را احیا کند وگرنه اتفاقی که نباید بیفتد، رخ می‌دهد.

احمدلو پیش از این مجموعه‌های تلویزیونی سه‌دونگ سه‌دونگ، خانه اجاره‌ای، ماه عسل و فیلم‌های سینمایی چند می‌گیری گریه کنی، اگه می‌تونی منو بگیر و موش را کارگردانی کرده است. فرید شب‌خیز هم پیش از این مجموعه «خنده بازار» را در 250 قسمت برای شبکه 3 تهیه‌ کرده است.

برخی عوامل سازنده سریال خانم و آقای سنگی عبارتند از: نویسندگان علیرضا مسعودی و سیدامین حسینیون، مدیر تولید غلامرضا هاشم‌زاده، مدیر تصویربرداری حسین ناظریان، مدیر صدابرداری احمد پولی‌بابایی، طراح چهره‌پردازی آرمین اسماعیلی، طراح صحنه و لباس پیام حسین‌سوری، برنامه‌ریز ایمان غیرتمند، دستیار اول کارگردان مهرداد یزدانی و عکاس سمیرا بختیاری.

دردسرهای تازه لطیف و بهار
سری دوم سریال دردسرهای عظیم به کارگردانی برزو نیک‌نژاد در لوکیشنی واقع در سوهانک ادامه دارد.

مهران مهام، تهیه‌کننده این سریال درباره روند تولید این سریال به جام‌جم گفت: بازی امیرحسین صدیق در نقش عموی بهار (الناز حبیبی) این هفته به پایان می‌رسد. تاکنون40 درصد از فیلمنامه ضبط شده است و اعضای گروه در لوکیشن سوهانک که منزل شهین تسلیمی در آنجاست مشغول تصویربرداری هستند. تسلیمی در این سریال نقش صاحبخانه را بازی می‌کند. تصویربرداری از هفته آینده در لوکیشن خانه حسین محب‌اهری و فریده سپاه‌منصور که در سریال دردسرهای عظیم نقش زن و شوهر را بازی می‌کنند ادامه خواهد یافت.  

اخبار,اخبار فرهنگی,سریال های ماه رمضان

 مهدی هاشمی، جواد عزتی، الناز حبیبی، مریم سعادت، پرستو گلستانی، زهره فکورصبور، مهران رجبی، اشکان اشتیاق، امیر غفارمنش، صفا آقاجانی، بهشاد شریفیان، محمدمهدی مطلبی و مهنوش صادقی دیگر بازیگران اصلی این سریال هستند. از دیگر بازیگران این سریال می‌توان به مه‌لقا باقری، فرزاد حاتمیان، قدرت‌الله صالحی و آرزو مفتاحی اشاره کرد.

نویسندگی فصل دوم دردسرهای عظیم را علیرضا کاظمی‌پور و امیر عربی به عهده دارند. در خلاصه داستان این سریال آمده است: با پیدا شدن بچه‌ای در خودروی لطیف (جواد عزتی) و آمدن خانواده او از شهرستان و دعوت از پدربزرگ و مادر بزرگ بهار (الناز حبیبی) این دو نفر برای ازدواج با دردسرهای فراوانی روبه‌رو می‌شوند. فرحان (مهدی هاشمی) که خود را مدیون کمک‌های لطیف و بهار می‌داند، سعی می‌کند مشکلات پیش آمده برای آنها را حل و فصل کند، اما ...

دردسرهای عظیم همزمان با تصویربرداری تدوین می‌شود و حمیدرضا صدری هم ساخت موسیقی این سریال را شروع کرده است.

برخی از عوامل سازنده دردسرهای عظیم 2 عبارتند از: مدیر تولید شاپور دلدار، دستیار اول کارگردان احسان سجادی حسینی، طراح صحنه و لباس قاسم ترکاشوند، طراح گریم زهره سیه‌پوش، مدیر تصویربرداری فرشاد گل‌سفیدی، صدابردار هادی افشار، تدوینگر حسین غضنفری و مدیر تدارکات مهدی رجبی.

 

اخبار فرهنگی - جام جم


ویدیو مرتبط :
کامبیز دیرباز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کامبیز دیرباز:دوری از خانواده برایم سخت است



اخبار فرهنگی,اخبار هنرمندان,کامبیز دیرباز

تب‌سرد سال‌هاست که فروکش کرده، از تجربه خوب دوئل سال‌ها گذشته و اخراجی‌ها هم با چند دنباله موفق بدرقه شد اما کامبیز دیرباز یک چهره ویژه باقی مانده که هنوز طراوت خاصی در نوع بازی و کلامش حس می‌شود.

به گزارش سینماخبر، آرزو حیدری: تب‌سرد سال‌هاست که فروکش کرده، از تجربه خوب دوئل سال‌ها گذشته و اخراجی‌ها هم با چند دنباله موفق بدرقه شد اما کامبیز دیرباز یک چهره ویژه باقی مانده که هنوز طراوت خاصی در نوع بازی و کلامش حس می‌شود. او به همان اندازه که در نقش‌های جدی درخشید در کارهای شیرینی مانند نابرده رنج هم موفق ظاهر شده است.

در این سال‌ها او بیشتر از آنکه به فکر پر کردن کارنامه بازیگری‌اش با کارهای متعدد باشد، در جست‌وجوی نقش‌های اثرگذاری بوده که وقتی به نام کامبیز دیرباز برمی‌خورید، تمام آنها جلوی چشم‌تان رژه می‌روند. او كه در سال 94 ابتدا سریال میكائیل را داشت و سپس در سریال آقا و خانم سنگی ظاهر شد، این شب‌ها با مجموعه زیبا و موفق پشت‌بام تهران مهمان خانه‌ها بوده است. گزیده صحبت‌های او از این کار و بخشی از پشت‌پرده دنیای خودش خواندنی و جذاب است.
 


عقده‌هایی از گذشته
نقش‌های سخت و پیچیده را دوست دارم؛ نقش‌هایی که آدم را به چالش می‌کشد و سرراست نیست. درواقع روی یک خط صاف راه نمی‌رود. نقش «غیاث» از آن نقش‌هایی بود که حالش متاثر از گذشته است، با پشتوانه وارد سریال شده و روند اتفاقات مختلف او را به چالش می‌کشد و همین هم بازی در نقش او را جذاب می‌کرد.

یک‌سری مشکلات خانوادگی داشت که این مشکلات روی شخصیت او تاثیر مستقیم گذاشته و به دلیل اینکه یک‌سری عقده‌هایی در درون او از قبل وجود داشته به دنبال انتقام از دنیای پیرامون خودش است و به جای اینکه به دنبال حل این مشکلات باشد، صورت‌مسئله‌هایی جدید پیش پای او قرار می‌گیرد اما در مسیر داستان و با محکم شدن ایمانش و مدیریت کردن زندگی خود، مشکلاتش را از پیش پا برمی‌دارد.

تفاوت خاکستر و برف
چندی پیش فیلم «خاكستر و برف» از من در سینماها اكران شد كه به‌نظرم كاری آبرومند بود و فقط مشكل اكران داشت و در بخش هنر و تجربه كه بسیار محدود است، اكران شد. با این حال به نظرم نقشی که در «خاکستر و برف» بازی کردم، از آن رزمنده‌هایی نیست که حالا از جامعه بریده است. او فقط به خاطر شکستی که در عشق خورده ۲۵ سال از ایران رفته است. او علاقه‌مند به خواهر همرزمش بود که با ابراهیم ازدواج می‌کند. احسان تنها  به خاطر تراژدی‌ای که در پرونده عشقی‌اش ایجاد شده از این فضا و جغرافیا دور می‌شود.

او به عمد از این جغرافیا دور می‌شود که نباشد و نبیند و عذاب کمتری بکشد. بعد از ۲۵ سال که بازگشته سرکوفت‌ها و تهمت‌هایی که از طرف ابراهیم یا کسانی که ابراهیم نماینده تفکر آنهاست به او زده می‌شود. وقتی یاد تمام سختی‌ها، رشادت‌ها و ازخودگذشتگی‌هایش می‌افتد، برایش عذاب‌آور است که الان اندیشه نابش را زیر سوال می‌برند. این آدم‌ها و خانواده‌های‌شان در شرایطی که احسان و همرزمانش در جبهه‌ها دفاع می‌کردند به‌راحتی زندگی کرده و تحصیل کرده‌اند. احسان امروز عذاب می‌کشد با این تحلیل‌ها و نوع سرکوفت و تهمت‌هایی که به او زده می‌شود تا اینکه بگوییم از جامعه‌اش بریده و رفته است.

شکست در كار تیمی
وقتی هر بازیگری وارد كاری می‌شود، در ابتدا با این نیت می‌آید كه یك کار خوب انجام دهد و نتیجه كار نیز خوب از آب دربیاید ولی همیشه این اتفاق نمی‌افتد؛ چراكه كار ما یك كار گروهی است و باید همه اعضای این گروه تلاش كنند و كارشان را به بهترین شكل ممكن انجام دهند تا نتیجه كار نیز خوب شود.

متاسفانه در سریال «آقا و خانم سنگی» همین اتفاق برایم افتاد و روزی كه وارد پروژه شدم به این نیت رفتم كه كاری خوب و قابل دفاع بازی كنم ولی در نهایت همان كار خوب تیمی انجام نشد و متاسفانه نتیجه كار هم چندان مطلوب نبود؛ البته این اتفاقی است كه برای همه بازیگرها رخ می‌دهد و به نوعی اجتناب‌ناپذیر است. به نظرم باید از این اتفاقات درس گرفت و تجربه كسب كرد و دیگر آنها را تكرار نكرد.

انتخاب به شرط خوبی
از این سوال‌ها که  «تلویزیون بهتر است یا سینما؟» را دوست ندارم. به نظرم کار خوب را باید انجام داد. من دنبال نقش خوب هستم؛ نقشی که ارزش کار کردن را داشته باشد و مرا پشیمان نکند؛ حالا می‌خواهد در سینما باشد یا تلویزیون. قبلا هم بارها گفته‌ام که در انتخاب سینما و تلویزیون خط‌کشی ندارم و به دنبال این هستم كه در نقشی حضور داشته باشم كه در ابتدا مرا به چالش بكشد؛ ضمن اینكه برای مخاطب نیز جذابیت داشته باشد.

استثنا در قصه‌گویی
قصه و داستان، شالوده یک کار موفق است. نوشته‌های سعید نعمت‌الله از آن نوع کارهایی است که مخاطب به‌راحتی  آن را می‌شناسد. جنس خاص خودش را دارد و واقعا در این فضایی که کمتر به فیلمنامه‌های خوب می‌رسید، استثنا است. تجربه‌ای که سر سریال «میکائیل» داشتیم به من این اطمینان را داد تا در کار بعدی اگر پیشنهادی داشتم که نام او به عنوان نویسنده وجود داشت، حاضر شوم.
 


ضدقهرمان دوست‌داشتنی
گاهی ضدقهرمان‌ها جذاب‌تر از قهرمان‌ها هستند به شرط آنکه یک‌خطی و تک‌بعدی معرفی نشوند. «غیاث» شخصیت شناسنامه‌داری بود که ویژگی‌های یک آدم خاکستری را داشت. نوسانی که در دل داستان طی كرده را دوست داشتم و سعی کردم آن را درست بازی کنم.

رفاقت‌های  تاثیرگذار
بخش مهمی از خوب شدن یک نقش و یک کار به ماجرای پشت دوربین برمی‌گردد و قطعا شناختی که بازیگر از عوامل کار دارد، در نوع حضورش هم اثرگذار است. حتما در این کار هم دوستی طولانی‌مدت من و کارگردان  نقش مطلوبی داشته است. بهرنگ توفیقی را سال‌هاست می‌شناسم و قبلا هم با او کار کرده بودم. این کار هم تجربه همکاری خوبی برای من بوده است.

چند سال اختلاف ناقابل
شخصیت «غیاث» سریال «پشت‌بام تهران» چند سالی از من کوچک‌تر است. یک جوان 35 ساله است که سعید نعمت‌الله آن را با توجه به ویژگی‌های من نوشت؛ یعنی از زمان شکل‌گیری قصه قرار بود در این نقش بازی کنم و خوشحالم كه سعید از ابتدا روی من برای بازی در این نقش فكر كرده بود.

در محضر  اساتید هنر
یكى از آرزوهاى حرفه‌ای‌ام این بود كه در کنار بزرگانی چون ثریا قاسمی و بهزاد فراهانی بازی کنم و خوشحالم که در «پشت‌بام تهران» این موقعیت و امکان فراهم شد. دوست دارم به آنها بگویم که خانم ثریا قاسمى عزیز ممنون كه اجازه دادید كنارتان درس بازیگرى یاد بگیرم و بهزادخان فراهانى عزیز خسته نباشید و ممنون از حضورتان.

همه زندگی من
رسیدگی به خانواده برای من همیشه یكی از اولویت‌ها بوده و هست. دوری از خانواده برایم سخت است؛ مخصوصا دوری از دخترم برایم عذاب‌آور است؛ چراكه او همه زندگی‌ام و انگیزه من برای پیشرفت در زندگی و كار است.  یك‌جورهایی حس می‌كنم كه همیشه به «نیاز» نیاز دارم.

نگرانی‌های امروز من
من با اینكه كم‌كار باشم یا اینكه كارهای متعددی بازی كنم، مشكلی ندارم بلكه تنها ترس من این است كه یك روز فراموش شوم. متاسفانه این روزها شاهد این هستیم كه پیشكسوت‌های این عرصه و حتی پیشكسوت‌های ورزش ما فراموش شده‌اند و مدت‌هاست كه خانه‌نشین هستند. من وقتی این موضوع را می‌بینم واقعا دلم می‌گیرد و برای آینده خودم نگران می‌شوم.


تنها و بدون الگو
بازیگری همیشه برای من یک کار خاص و دوست‌داشتنی بوده که همیشه سعی داشته‌ام از تمام بازیگران ایرانی یاد بگیرم؛ به همین دلیل فیلم‌های همکارانم را ‌می‌بینم اما راستش را بخواهید، در عالم بازیگری الگوی خاصی نداشته‌ام و هر فیلمنامه‌ای را که انتخاب کنم، خودش برایم الگو می‌شود.

خونسرد باش رفیق
این روزها بیشتر از هر چیزی دغدغه‌ام انسان بودن است. خجالتی هستم. سعی می‌کنم در شرایطی که فشارهای اقتصادی، ترافیک و… است زود عصبانی نشوم، خونسردی‌ام را حفظ کنم و چون خانواده‌ 80میلیونی دارم که کارهای مرا دنبال می‌کنند، سعی می‌کنم مثل یک پسر خلف برای خانواده‌ام باشم. در اوقات فراغت هم فیلم می‌بینم و روزهای تعطیل می‌خوابم.

شخصیت به تعداد آدم‌ها
من هیچ‌وقت از مقایسه بی‌جهت و غیرمنطقی به این منظور که بگوییم فلان بازیگر در حال تکرار یک نقش و بازی است، خوشم نمی‌آید. معتقدم وقتی راجع به هشت سال دفاع مقدس فیلم می‌سازیم، به تعداد تک‌تک رزمندگانی که هشت سال در جبهه‌ها حضور داشتند و جنگیدند، کاراکترهای مختلفی هست. شاید اگر مثالی بزنم بیشتر این مهم قابل لمس باشد. اگر فیلمی درباره پزشکان ساخته شود به تعداد پزشک‌های موجود در جامعه  پزشکی، کاراکترهای متعددی وجود دارد كه همه روپوش سفید دارند و عضو جامعه پزشکی هستند اما تفاوت‌هایی دارند.

اخبار فرهنگی - مجله زندگی ایده آل