فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

عرضه گسترده فیلم توقیفی در شبکه نمایش خانگی+عکس



عرضه گسترده فیلم توقیفی در شبکه نمایش خانگی+عکس

در امتداد اوضاع عجیب و غریب حاکم بر سینمای ایران که از نوروز و با توقیف دو فیلم مجوزدار آغاز شده بود، حالا یکی از این دو فیلم که «گشت ارشاد» است در تیراژ گسترده از سوی موسسه تصویرگستر پاسارگاد به شبکه نمایش خانگی عرضه شده است.

به گزارش شبکه ایران در امتداد اوضاع عجیب و غریب حاکم بر سینمای ایران که از نوروز و با توقیف دو فیلم مجوزدار آغاز شده بود، حالا یکی از این دو فیلم که «گشت ارشاد» است در تیراژ گسترده از سوی موسسه تصویرگستر پاسارگاد به شبکه نمایش خانگی عرضه شده است. «گشت ارشاد» به هنگام اکران رسمی خود در نوروز و به دلیل فشارهای بی اساس حوزه هنری نتوانست بیشتر از سه هفته روی پرده بماند و جالب اینکه در همین مدت کوتاه اکران که فقط در تهران و البته از هفته دوم منهای سینماهای حوزه صورت پذیرفته بود، توانست رقم فروش یک میلیارد را رد کند.

نسخه عرضه شده «گشت ارشاد» به شبکه خانگی به جز اصل فیلم حاوی هفت دقیقه نمای حذف شده فیلم است؛ البته این نماها، نماهای سانسور شده فیلم نیستند بلکه شامل سکانسهایی میشوند که سهیلی خود به دلیل طولانی شدن فیلم، آنها را از فیلم کنار گذاشته بود. یکی از بهترین سکانسهای حذف شده مربوط به صحنه ای است که ناصر گیتی جاه در حال تهدید نزول خوری است که قصد تملک خانه وی را دارد!

اصلی ترین نمای سانسور شده «گشت ارشاد» نسبت به نسخه اصلی آن هم عبارتست از سکانس مربوط به فاش شدن فقر مالی دختر جوانی(با بازی سحر قریشی) که یکی از کاراکترهای اصلی فیلم(با بازی پولاد کیمیایی) عاشق وی شده است. جالب اینکه در این سکانس پدر دختر جوان را در قامت راننده وانتی می بینیم که به خرمافروشی مشغول بوده و البته محصول خود را انرژی هسته ای(!) قلمداد می کند. تصویر روی جلد دی.وی.دی «گشت ارشاد» هم دقیقا طرح همان پوستر اصلی فیلم است یعنی پوستری که در ابتدای اکران فیلم به دلیل شلوارک به پا داشتن دو بازیگر فیلم، برای شرکت پخش کننده دردسرهایی را ایجاد کرده و باعث شده بود بعد از یکی دو روز طرح پوستر تغییر کند.

 

  اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

سعید سهیلی که خود تهیه کننده این فیلم بوده و به واسطه توقیف آن به لحاظ مالی متضرر شد در یادداشتی که بر روی جلد دی.وی.دی این فیلم آمده نوشته است:«در مورد گشت ارشاد هیچ نباید گفت، تنها و تنها باید نشست و آن را تماشا کرد، چند ماه منتظر پروانه ساخت آن بودم مهم نیست، برای ساخت آن چه سختیها کشیدم، مهم نیست، در زمان اکران آن چه ناملایمتی ها دیدم، مهم نیست، فیلم در تهران پایین کشیده شد و در شهرستانها اکران نشد، مهم نیست.خودم همراه با فیلم آتش گرفتم و سوختم، مهم نیست. پس هیچ نمی گویم و با تمام بی انصافیها می سازم و دوباره فیلم میسازم.یاحق.»

«گشت ارشاد» به هنگام اکران رسمی با پایانی متفاوت نسبت به نسخه اصلی روی پرده رفت و جالب اینجاست که دی.وی.دی کنونی، پایان اصلی را هم در ضمایم خود قرار داده است. در این دی.وی.دی یک فیلم کوتاه چند دقیقه ای درباره حواشی فیلم هم قرار داده شده که در این فیلم به مرور تمام اتفاقاتی که از لحظه شروع تولید تا اکران بر سر «گشت ارشاد» و سهیلی آمد پرداخته شده. یکی از جالبترین قسمتهای این فیلم کوتاه بخشی از برنامه «هفت» با مجری گری جیرانی است که در آن غلامعلی حداد عادل از این می گوید که فیلم را نپسندیده است و همین نما برش می خورد به نمای مصاحبه با مخاطبانی که بعد از تماشای این فیلم جملگی از علاقه خود به فیلم می گویند.

بخشهایی از پشت صحنه فیلم دیگر ضمیمه دی.وی.دی است که در آن گفتگوهایی کوتاه با حمید فرخ نژاد و پولاد کیمیایی آمده است. در همین گفتگوی کوتاه هم فرخ نژاد دست از قریحه طنز خود برنداشته و روبه دوربین می گوید:«فیلمبرداری که تمام شد، حالا باید منتظر ممیزی ماند که یک قیچی دارد به این هوا!» در نماهای پشت صحنه تصویری از نماز خوانده سعید سهیلی کارگردان فیلم را هم می بینیم./شبکه ایران

 


ویدیو مرتبط :
نمایش عکس یک خانواده از روستای روچی در شبکه آی فیلم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کارگردان فیلم توقیفی تازه ترین محصولش را به شبکه خانگی عرضه کرد+عکس



فیلم توقیفی,بازیگران فیلم توقیفی,کارگردان فیلم توقیفی

آخرین محصول سینمایی دفتر پویافیلم بعنی «پس کوچه های شمرون» در سکوت خبری به شبکه نمایش خانگی عرضه شد.

در حالی که بعد از توقیف غیرقابل پیش بینی فیلم «خصوصی» حسین فرحبخش کارگردان این فیلم نتوانسته بود مجوز عرضه ویدیویی این فیلم را دریافت کند و به همین دلیل فیلم از کاناهای غیرمجاز در شبکه قاچاق توزیع شده بود به تازگی آخرین محصول سینمایی دفتر فرحبخش یعنی «پس کوچه های شمرون» در سکوت خبری به شبکه نمایش خانگی عرضه شد.

جالب اینجاست برای آن که سوء تفاهامات پیرامون عرضه «گشت ارشاد» در شبکه خانگی گریبان این فیلم را نگیرد هیچ گونه اخبار قبلی درباره عرضه این فیلم به شبکه خانگی ارائه نشده و حتی پوسترهایی که برای تبلیغ فیلم در ویدیوکلوبها و تعدادی سوپرمارکتها توزیع شده نیز در ابعادی کوچک و به سطحی ترین شکل ممکن طراحی شده اند.

 فیلم توقیفی,بازیگران فیلم توقیفی,کارگردان فیلم توقیفی

  حدیث چهره پرداز و شاهرخ استخری در نمایی از «پس کوچه های شمرون»

«پس کوچه های شمرون» که کارگردانی آن برعهده کامران قدکچیان بوده داستان زن و شوهر جوانی را روایت می کند که تصمیم گرفته اند از هم جدا شوند اما جستجو برای یافتن شاهد جهت جاری شدن صیغه طلاق، دردسرهای فراوانی را برای آنها رقم می زند. بخشهایی از فیلم که محمدرضا شریفی نیا در برابر دوربین ظاهر شده و نقش یک حاجی بازاری را ایفا می کند از جمله موارد بحث برانگیز فیلم در اکران سراسری بود؛ در این نماها شریفی نیا -البته در نقش یک فرش فروش- در قبال پذیرفتن پیشنهاد شهادت برای طلاق این زوج، از زن جوان می خواهد که صیغه او شود. به هنگام اکران شنیده هایی منتشر شد مبنی بر اینکه حوزه هنری به دلیل چنین وجود چنین صحنه هایی در فیلم، اجازه اکران فیلم در سینماهای خود را به آن نداده است!

 فیلم توقیفی,بازیگران فیلم توقیفی,کارگردان فیلم توقیفی

  در تولید این فیلم هم به مانند سایر محصولات پویافیلم حسین فرحبخش نقش عمده ای داشت؛ وی در اغلب سکانسهای فیلم سرصحنه حاضر شده و به راهنمایی کارگردان و عوامل و پیش برد فیلم آن طور که خود می خواهد می پرداخت. جالب اینجاست که گفته می شود بخشی از بودجه تولید «پس کوچه های شمرون» هم توسط بازیگر نقش اصلی زن آن تامین شده بود؛ هرچند البته این مساله از سوی فرحبخش تکذیب شد اما کیست که نداند با شکست گیشه ای «خصوصی» تولید فیلم در دفتر پویافیلم بدون داشتن حاشیه امنیتی از سرمایه به این راحتیها امکانپذیر نبود.

 فیلم توقیفی,بازیگران فیلم توقیفی,کارگردان فیلم توقیفی

   حسین فرحبخش در حال گفتگو با شاهرخ استخری و کامران قدکچیان

شاهرخ استخری، حدیث چهره پرداز، اکبر عبدی، محمدرضا شریفی نیا، زهره حمیدی، اسماعیل پوررضا، رامسین کبریتی، مختار سائقی، حسین قورچی، جلیل ملک زاده، مهدی انجم روز و صدف طاهریان بازیگران «پس کوچه های شمرون» هستند.... / شبکه ایران