فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

طنازی های اکبر عبدی مثل کروات اش صورتی بود! +عکس



گفتگو با اکبر عبدی,اخبار,اخبار فرهنگی,گفتگو رضا داوود نژاد و اکبر عبدی

 

اخبار فرهنگی - طنازی های اکبر عبدی مثل کروات اش صورتی بود! +عکس

اکبر عبدی با کت و شلوار آبی و کروات صورتی رنگ از راه رسید. رضا که به دلیل مریضی اش نمی توانست با کسی روبوسی کند و به تازگی فقط اجازه دست دادن پیدا کرده بود، نتوانست با عبدی روبوسی نکند. مهمانی تازه شروع شد چرا که با ورود اکبر عبدی و طنازی اش، مجلس گرم شد.

قسمت اول از مجموعه دوم سری جدید «شام ایرانی» به تازگی وارد شبکه نمایش خانگی شده است. در اولین قسمت از سری جدید «شام ایرانی» که کاری از محمد شایسته است، رضا داوود نژاد میزبان بود. داوودنژاد در این قسمت میزبانی اکبر عبدی، فیروز کریمی و بیژن بنفشه خواه را بر عهده داشت. «آریا» بخش هایی از اولین قسمت این برنامه را برگزیده است که در ادامه می خوانید:

بخشهایی از گفته های رضا داوودنژاد میزبان شب اول برنامه
از آمپول می ترسیدم
من از بچگی از آمپول می ترسیدم. حتی زمانی که مریض می شدم و تب می کردم هم حاضر نمی شدم دکتر بروم و آمپول بزنم. از حیوان هم خیلی می ترسیدم. من حتی از جوجه زرد هم می ترسیدم. دست خودم نبود می ترسیدم.

چاق بودی بانمک تر بودی
زمانی که چاق بودم همه می گفتند چرا لاغر نمی شوی، لاغر شدم همه گفتند چاق بودی بانمک تری بودی. الان که دوباره چاق شده ام باز همه می گویند رضا تو که دوباره چاق شدی.

اگر هنرپیشه نمی شدم حتما یک اسباب بازی فروشی بزرگ می زدم
یک زمانی فکر می کردم اگر هنرپیشه نمی شدم، حتما آشپز یا شیرینی پز می شدم. اما الان فکر می کنم اگر هنرپیشه نمی شدم حتما یک اسباب بازی فروشی بزرگ می زدم.

نمی دانم من پسر بابام هستم یا بابام پسر من؟
سینما و دوربین در زندگی من یک عضو از خانواده شده است. همانطور که پدرم در جشنواره امسال گفت، گاهی نمی دانم من پسر بابام هستم یا بابام پسر من؟ قطعا اگر پدرم نبود من هیچ وقت هنرپیشه نمی شدم. پدرم حرف در دلش نمی ماند، بی خودی عصبانی نمی شود، حرف دلش با زبانش یکی است.

هیچ گاه ندیده بودم پدرم این طوری بخندد
اکبر عبدی با این همه تنوع نفش یک اسطوره است. یک روز به منزل آقای عبدی رفتیم و ایشان نقش 3 پیر زن را برای ما بازی کردند. هیچ گاه ندیده بودم پدرم این طوری بخندد.


...اما ادامه برنامه
مهمان ها یکی یکی از راه رسیدند. عبدی با کمی تاخیر رسید و در این فاصله رضا با نوشیدنی از مهمانان پذیرایی کرد. اکبر عبدی با کت و شلوار آبی و کروات صورتی رنگ از راه رسید. رضا که به دلیل مریضی اش نمی توانست با کسی روبوسی کند و به تازگی فقط اجازه دست دادن پیدا کرده بود، نتوانست با عبدی روبوسی نکند. مهمانی تازه شروع شد چرا که با ورود اکبر عبدی و طنازی اش، مجلس گرم شد.
سر میز شام و طنازی های عبدی:
عبدی: این بغل عروسیه؟
رضا: بله. نامزدی دارن. ما رو هم دعوت کردن.
عبدی: پس بعد از شام حتما یه سری بریم تبریک بگیم. البته اگه قاطی بود نمی ریم.
بیژن: یه بحثی راه بندازیم و در موردش حرف بزنیم.
عبدی:راجع به دلار خوبه؟
رضا: نه، راجع به حاشیه.
عبدی: راجع به حاشیه دلار؟
عبدی: ما که حاشیه زیاد داریم. مثلا قسط آخر کار ما را هیچ وقت نمی دن یا دیر می دن. میگن مثل مهریه شده، کی داده کی گرفته. آقای کریمی به شما قسط آخر رو می دن؟
عبدی: رضا این نامزدیه رو ریختن گرفتن. صدا شون قطع شد.
عبدی: رضا جدی این غذا ها رو خودت پختی؟ فکر کنم یا مادر بزرگت تو آشپزخونه است یا اینکه با همسایه هات رابطه خوبی داری. نکنه این غذا رو از خونه همسایه بغلیت که نامزدی دارن آوردی؟
بیژن: رضا جون غذات حرف نداشت اما چون من باید برنده بشم بیشتر از 2-3 نمی تونم نمره بدم. 5 میلیون آدم رو وسوسه می کنه دیگه.
عبدی: جدی؟ پول می دن؟

در آخر برنامه عبدی یک خاطره بسیار جالبی را از زمان همکاری اش با مرحوم رسام تعریف کرد:
یک سریالی مربوط به کودک را با مرحوم رسام کار می کردم. مربوط به خیلی سال پیش است که برای نور پردازی دم و دستگاه لازم بود. باید با قلاب از برق شهری برق می گرفتند و چراق های نور پردازی را روشن می کردند. برای انجام این کار باید نامه ای از داره مربوطه تهیه می کردند که ما تهیه نکرده بودیم. لوکیشن در یک میوه فروشی بود. احمد نصیریان نورپرداز به من می گفت:«بابا تو دیگه چه بازیگری هستی؟ کار رو تعطیل کن بریم باغ من.» احمد به تازگی یک باغ خریده بود که حتی دستشویی هم نداشت و باید لابه لای درخت ها می چرخیدیم.
با احمد فکری کردیم. به خانه یکی از همسایه ها رفتیم و از تلفن آنجا با صدای پیر زن به اداره برق زنگ زدم. با همان صدا گفتم:«آقا یه عده ای اومدن و از برق اینجا برق گرفتن و وسایل من یکی یکی دارن می ترکن. بیاین فکری کنین.» حدود 20 دقیقه بعد دو مامور آمدند. یکی از تیر برق بالا رفت. وقتی به انتهای تیر برق رسید، نگاهی به پائین انداخت و از آنجا من را دید و شناخت و از همان بالا به همکارش گفت: «بابا این که آقای عبدیه. حتی اگه پیرزنه خودش هم ترکید بزارین کارشون رو کنن.» آن روز قرار بود ما تا ساعت 2 کار کنیم، تا 8 شب داشتیم کار کردیم.

 

اخبار فرهنگی - شبکه ایران


ویدیو مرتبط :
استند آپ کمدی خنده دار اکبر عبدی - پیرزن شدن اکبر عبدی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آغاز فیلمبرداری تازه ترین فیلم اکبر عبدی+عکس



  فیلم اکبر عبدی,فیلم جدید اکبر عبدی,فیلم سینمایی جابه جا

 

آغاز فیلمبرداری تازه ترین فیلم اکبر عبدی+عکس

فیلمبرداری فیلم سینمایی «جابه جا» با ضبط سکانس های خارجی شب گذشته در تهران آغاز شد.

به گزارش شبکه ایران و به نقل از «بانی فیلم» فیلمبرداری فیلم سینمایی «جابه جا» با ضبط سکانس های خارجی شب گذشته در تهران آغاز شد.

 

  فیلم اکبر عبدی,فیلم جدید اکبر عبدی,فیلم سینمایی جابه جا

 

در اولین روز فیلمبرداری جواد عزتی،مهران رجبی و شیوا خسرو مهر مقابل دوربین علی توکل نیا رفتند. ضمن اینکه دانیال عبادی جدید‌ترین بازیگری است که به فهرست عوامل این فیلم اضافه شده است. «جا به جا» داستان مرد ساده ای است که جایش با یک فرمانده زمان جنگ عوض می شود.

 

  فیلم اکبر عبدی,فیلم جدید اکبر عبدی,فیلم سینمایی جابه جا

 

فهرست عوامل فیلم سینمایی«جابه جا» عبارتند از: کارگردان: علی توکل نیا، فیلمنامه: بابک ربیعی، مدیر فیلمبرداری: رضا شیخی، تدوین: رضا مطهری، محمد احسان اجتهادی، صدابردار:آرش برومند، دستیار اول کارگردان فهیمه کمالی،

دستیاربرنامه‌ریز: محسن نعیمی، طراح صحنه و لباس: مجید شهبازی، صداگذاری: مهرداد جلوخانی، طراح گریم: فریدا صفائیان، منشی صحنه:مارال فتحی، عکاس: سحاب زری باف، دستیار اول فیلمبردار: محمد عزت خواه، دستیار دوم فیلمبردار: علی حشمتی، گروه فیلمبرداری: صابر کامیان، بهروز سلیمانی، وحید باقری، دستیاران صدا: سلیم پور بردباری، مهرداد کبیری، دستیار صحنه: آرمان رضایی، دستیار لباس: نازی خالقی، گروه گریم: امید نوروزی، نرجس بانکش، آهنگساز: ناصر چشم آذر،

مدیر روابط عمومی: بهناز شیربانی، مدیر تدارکات : محمد ولی احمد لو، دستیار تولید: کوروش پیر هادی، گروه تدارکات: پرویز منجم باشی, حسین احدی، حمل و نقل: علی اکبر قاسمی، سینه موبیل: ابراهیم عرب، بازیگران: اکبر عبدی, محمد رضا شریفی نیا, مهران غفوریان, مهران رجبی, جواد عزتی, گیتی قاسمی, شیوا خسرو مهر, آرش تاج , المیرا عبدی, دانیال عبادی. با حضور: ناصر گیتی جاه، افسانه چهره آزاد و سمانه پاکدل. تهیه کننده: حسن توکل نیا/شبکه ایرانیان