فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

روزهای سخت یک بازیگر زیر دستگاه دیالیز



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

روزهای سخت یک بازیگر زیر دستگاه دیالیز

 مهر : مصطفی عبدالهی هنرمند و بازیگر با سابقه تئاتر و رادیو این روزها به دلیل شدت یافتن بیماری در بیمارستان شریعتی بستری است و به دلیل از کار افتادن کلیه ها باید دیالیز شود و البته در این شرایط دغدغه تأمین هزینه های میلیونی درمان خود را نیز داشته باشد.

سال های متمادی است که هنرمندان بیمار تئاتر در دوران درمان خود با مشکلات مالی متعددی مواجه می شوند زیرا تأمین هزینه های درمان بیماری های خاص بسیار سخت است. این در حالی است که برخی از هنرمندان با سابقه عرصه تئاتر در حداقل امکانات و حمایت چشم از جهان فروبستند. برخی از این هنرمندان این روزها در بستر بیماری هستند و برای تأمین هزینه های درمان با مشکلات فراوانی مواجه می شوند.

مصطفی عبدالهی از جمله بازیگران و هنرمندان با سابقه تئاتر و رادیو است که این روزها به دلیل شدت یافتن بیماری مغزاستخوان در بیمارستان شریعتی بستری است. شرایط و هزینه های درمان عبدالهی به قدری سخت است که همسر این هنرمند با سابقه خواستار حمایت جدی مدیران و مسئولان شده است.

همسر این هنرمند درباره شرایط عبدالهی و روند درمان وی گفت: بعد از پنج هفته شیمی درمانی عبدالهی دچار عفونت شدید ریه شد و به بیمارستان منتقل شد. طی درمان کلیه های وی از کار افتاد و تنها 15 درصد فعال هستند و به همین خاطر او باید دیالیز شود.

وی درباره هزینه های درمان همسرش افزود: یک آمپول برای شیمی درمانی 2 میلیون تومان هزینه دارد و یک آمپول دیگر را باید به قیمت 600 هزار تومان بخریم. اکثر مواقع عبدالهی را باید در بیمارستان بستری کنیم و آزمایشات مختلف روی او انجام شود. به طور کلی هزینه های درمان وی ماهانه حدود سه و نیم میلیون تا چهار میلیون تومان است

همسر عبدالهی تصریح کرد: خیلی افسوس می خورم که چنین هنرمندی پشتوانه و پشتیبان ندارد. در بیمارستان شریعتی نیز رسیدگی خوبی به وی نمی شود و ما هم توان مالی بستری کردن در بیمارستان خصوصی را نداریم. انتظار داشتم مدیران و مسئولان از او حمایت کنند. در زمانی که عبدالهی می توانست کار کند آنقدر برای دادن مجوز اجرای نمایش اذیت می شد که نمی توانست به راحتی به کار خود بپردازد.

وی یادآور شد: مصطفی عبدالهی حقوق ماهانه ندارد و زمانی که به لحاظ جسمی نمی تواند در رادیو یا تئاتر کار کند درآمدی ندارد. همه مسئولین و مدیران شرایط او را می دانند. اگر عبدالهی بیمه صدا و سیما بود حداقل کمی از هزینه ها را می توانستیم از آن طریق تأمین کنیم.

مشخص نیست تا چه زمانی باید هنرمندان بیمار برای تأمین هزینه های درمان خود دغدغه داشته باشند و مدیران و مسئولان نیز بدون در نظر گرفتن راهکاری برای حل این مشکل تنها به دادن وعده بسنده کنند./مهر


ویدیو مرتبط :
دستگاه دیالیز خون

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ساخت دستگاه دیالیز در خانه +عکس



"هو سونگون" از اهالی شهر نانجینگ چین از جمله افرادی است که دچار مشکلات کلیوی شده است اما توانایی پرداخت هزینه های آن را ندارد و به همین علت دستگاه دیالیز خودش را در خانه ساخته است.

ساخت دستگاه دیالیز در خانه

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، بیماران کلیوی برای اینکه بتوانند اختلالات این اندام بدنشان را پوشش دهند و یا آن را بهبود بخشند محبورند مرتب از دستگاه های دیالیز استفاده کنند که گاها هزینه های بالایی دارد.

"هو سونگون" از اهالی شهر نانجینگ چین از جمله افرادی است که دچار مشکلات کلیوی شده است اما توانایی پرداخت هزینه های آن را ندارد و به همین علت دستگاه دیالیز خودش را در خانه ساخته است.

او در گذشته قصد داشته است که در رشته پزشکی درس بخواند اما به علت های مختلف نتوانسته بود به این مورد دست پیدا کند و درس را رها کرده بود.

از سال 1993 ا مجبور بوده است تا از دستگاه دیالیز استفاده کند اما هزینه های بسیار بالای این دستگاه باعث شده بود تا دچار مشکلات اقتصادی شدیدی شود و تصمیم گرفت تا دیگر به بیمارستان نرود و خودش در خانه این کار را انجام دهد.

ساخت دستگاه دیالیز در خانه

او پس از این دست به اقدامی جالب زد و با استفاده از مواد اولیه در دسترس یک دستگاه کامل در خانه ساخت تا دیگر مجبور نباشد هزینه اضافی پرداخت کند.

از آن زمان تا به حال 13 سال میگذرد که او توانسته با استفاده از دستگاه خود ساخته اش زندگی کند و مشکلی نیز نداشته و می گوید اینجوری هزینه های او به یک دهم کاهش یافته است.

بسیاری از پزشکان این کار را یک ریسک بزرگ می دانند چرا که اگر دستگاه درست کار نمی کرد او درهمان روزها اول جان خودش را از دست می داد.

منبع:yjc.ir