فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

راه اندازی بزرگترین کتاب فروشی ایران



 

راه اندازی بزرگترین کتاب فروشی ایران


 فروشگاه مرکزی شهرکتاب عید غدیر افتتاح می شود.بزرگترین فروشگاه کتاب و محصولات فرهنگی در ایران توسط مؤسسه شهرکتاب عید غدیر (پنجشنبه ۴ آذر) به صورت آزمایشی آغاز به کار می کند .

به گزارش روابط عمومی شهرکتاب، این مجموعه فرهنگی در مساحت ۲۵۰۰ مترمربع در سه طبقه با توجه به استاندارهای جهانی و معماری ایرانی راه اندازی شده است. روش فروش کتاب و عرضه آن به روز است و از مجموعه نظرات کارشناسان در زمینه معماری، تأسیسات الکترونیکی و مکانیکال ساختمان و طراحی دکوراسیون استفاده شده است.

«مژگان امجد» مدیر فروشگاه که از ابتدای ساخت و ساز، بر نحوه اجرای آن نظارت داشته است، درباره بخش های این فروشگاه توضیح داد و و جزئیات سه طبقه آن را بازگو کرد. او گفت: «بخشی از طبقه اول به محصولات فرهنگی کودکان و نوجوانان اختصاص دارد که کنار آن، محلی برای بازی و سرگرمی آنان و انجام برخی فعالیت ها همچون قصه خوانی و نقاشی طراحی شده است. بخش دیگر مربوط به نوشت افزار متنوع نفیس، اداری و هنری است که برای دانش آموزان و دانشجویان درنظر گرفته ایم.

مدیر فروشگاه مرکزی شهرکتاب درباره طبقه دوم این فروشگاه هم گفت: «قسمتی از این طبقه به کتاب های بزرگسالان اختصاص دارد و طرف دیگر برای کالاهای دیداری و شنیداری همچون فیلم ها و موسیقی های مجاز است. در قسمتی از این طبقه هم کتاب های نفیس و گنجینه مطبوعات شهرکتاب قرار دارد که مؤسسات و نهادهای دولتی و فرهنگی می توانند از این گنجینه استفاده کنند.»

امجد از «بخش هنرهای دستی» در طبقه دوم فروشگاه مرکزی شهرکتاب هم سخن گفت که برگرفته از آثار سفالی، سرامیک، مینیاتور، کاشی، مجسمه های چوبی و... است. او بخش دیگر این طبقه را «کافه کتاب» عنوان کرد که «مراجعه کنندگان ضمن استفاده و مطالعه کتاب در آنجا، می توانند چای و قهوه بنوشند.» او افزود: «بنا داریم در آینده هر روز هفته را به یک قلمرو از ادبیات، فلسفه و هنر اختصاص دهیم و در آن روز، یکی از نویسندگان، کتاب جدید خود را در کافه کتاب رونمایی می کند و با مخاطبان به گپ وگفتگو می پردازد و کتابش را امضاء خواهد کرد.»

وی از فروش «کتاب های خارجی» در طبقه سوم فروشگاه خبر داد که «از موضوعات متنوعی همچون هنر، ادبیات، علوم انسانی و ... تشکیل شده است و بخش دیگر این طبقه، مربوط به کتاب های آموزشی در زمینه زبان های خارجی، رایانه و هنر و کتاب های کمک درسی برای دانش آموزان است.»

او از دیگر امکانات این فروشگاه، به اینترنت بی سیم در محوطه جهت استفاده بازدیدکنندگان اشاره کرد.

امجد در پایان چهار ویژگی «وسعت ، به روز بودن، زیبایی و جامعیت اجناس» را موجب بی نظیر شدن این فروشگاه دانست و گفت: «محصولات این فروشگاه به گونه ای است که پدران، مادران، فرزندان، پدربزرگان و مادربزرگان؛ همگی می توانند تمامی کالاهای فرهنگی مورد نیاز خود را از این مجموعه تهیه کنند.»... / اخبار ارسالی به آفتاب 


ویدیو مرتبط :
کتاب فروشی با کیفیت 3D

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بزرگترین بیمارستان مغز و اعصاب دنیا در ایران راه اندازی می شود



اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی,بیمارستان اعصاب

معاون توسعه و مدیریت منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: بزرگترین بیمارستان مغز و اعصاب دنیا تا پایان سال ۹۵ در تهران راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش مهر، علیرضا دلیری امروز در جمع خبرنگاران گفت: این بیمارستان که بیمارستان پروفسور سمیعی است، از نظر فیزیکی آماده شده ولی هنوز تجهیزات آن نصب نشده است. امیدواریم تا پایان سال شاهد راه‌اندازی این بیمارستان باشیم.

معاون توسعه و مدیریت منابع معاونت علمی با تاکید بر اینکه این بیمارستان بزرگترین بیمارستان مغز و اعصاب در دنیا خواهد بود، گفت: این بیمارستان که تا پایان سال ۹۵ راه‌اندازی می‌شود، سه برابر بیمارستان مغز و اعصاب هانوفر آلمان که اکنون بزرگترین بیمارستان در این حوزه است، محسوب می‌شود.

به گفته دلیری، در حال حاضر متخصصان برتر دنیا در حوزه مغز و اعصاب تقاضا دارند تا در این بیمارستان جراحی داشته باشند.

وی افزود: برخی از متخصصان ایرانی که در حوزه مغز و اعصاب فعال هستند، توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بورسیه می‌شوند تا دوره‌های آموزشی را در آلمان بگذرانند و سپس در بزرگترین بیمارستان مغز و اعصاب دنیا که در ایران است، مشغول به کار شوند.

معاون توسعه و مدیریت منابع معاونت علمی با بیان اینکه همچنین با راه‌اندازی این بیمارستان، شاهد توریسم‌درمانی خواهیم بود، گفت: این بیمارستان می‌تواند بیمارانی را در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی جذب کند.

دلیری افزود: با حمایت معاونت علمی و فناوری مقرر شد خدمات ما در هشت نقطه ایران به صورت مراکز تابعه‌ای در استان‌های کشور راه‌اندازی شود تا بیماران در شهرستان‌ها و استان‌ها به واسطه این مراکز به بیمارستان مغز و اعصاب ایران مراجعه کنند.

به گفته وی، در حال حاضر اولین مرکز در کرمان راه‌اندازی شده و قرار است در اردیبهشت ماه دومین مرکز در شیراز راه‌اندازی شود.
   

اخبار علمی - مهر