فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

دیوار خانه علی رفیعی فرو ریخت!



دیوار خانه علی رفیعی فرو ریخت!

 

منزل مسكونی دكتر علی رفیعی ـ كارگردان باسابقه تئاتر ـ به دلیل گودبرداری غیراصولی خانه‌ی كناری، دچار سانحه شد و دیوار غربی آن فروریخت.

 

 

علی رفیعی, علی رفیعی كارگردان تئاتر

 

 

علی رفیعی در گفت‌و‌گویی با ایسنا، درباره این اتفاق توضیح داد: این اتفاق به خاطر گودبرداری خانه كناری اتفاق افتاد، چرا كه آن‌ها بدون رویه گودبرداری كردند و موجب شدند دیوار غربی خانه من امروز فرو بریزد.

به گفته او؛ ریزش دیواره غربی از حدود دو سه ساعت پیش آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

علی رفیعی این وضعیت را بسیار اسفبار دانست و گفت: به بسیاری از وسایل شخصی من خسارت وارد شده است.

به گفته او، علاوه بر وسایل صوتی و تصویری، تلویزیون ، فرش، كولر گازی، مبلمان، كمدها و بخش زیادی از وسایل هنری كه رفیعی در خانه‌اش نگهداری می‌كرده دچار آسیب‌دیدگی شده و زیر آوار فرو رفته است.

 

علی رفیعی درباره قدمت خانه‌اش توضیح داد: این خانه 40 سال پیش ساخته شده و نزدیك 20 سال است كه من ساكن آن هستم. پس از اینكه همسایه كناری اقدام به گودبرداری كرد با توجه به اینكه این اقدام بسیار غیركارشناسانه بود، ما تلاش كردیم آرام آرام خانه را تخلیه كنیم. اما به هر حال نتوانستیم همه وسایل زندگی را بیرون ببریم و بخش زیادی از وسایل باقی مانده بود.

او درباره آثار هنری كه در این حادثه دچار آسیب‌دیدگی شده‌اند توضیح داد: تابلوی بسیار قدیمی از دوره قاجار داشتم كه این تابلو نشانگر زندگی رستم از تولد تا مرگ او بود و علاوه بر آن لوستری بسیار قدیمی نیز داشتم كه آن هم زیر خاك رفته است.

علی رفیعی با بیان اینكه هنوز از این اتفاق شوكه است، به ایسنا گفت: این ماجرا مانند زلزله می‌ماند. همه چیز زیر آوار رفته و من نمی‌دانم چگونه باید وسایلم را بیرون بیاورم.

او اظهار تاسف كرد كه به دلیل ساخت و سازهای بدون تفكر و بدون در نظر گرفتن نكات ایمنی لازم چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد..../ایسنا


ویدیو مرتبط :
دیوار آسایشگاه بر سر سربازان فرو ریخت ....

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بخشی از دیوار چین فرو ریخت +عکس


در پی بارش شدید باران، بخشی از دیوار چین فرو ریخت.

خبرگزاری ایسنا: در پی بارش شدید باران، بخشی از دیوار چین فرو ریخت.

در پی بارش شدید باران در مناطق مختلف چین در روزهای اخیر كه به مرگ دهها تن انجامیده، بخشی از دیوار چین كه از آن به عنوان بزرگترین سازه‌ی ساخت دست بشر و یكی از عجایب هفتگانه از نگاه دنیای مدرن نام برده می‌شود، فرو ریخت.

پس از چند روز بارش شدید باران، بخش «داجینگ‌من» دیوار چین در استان «هبی» چین كه در شمال این كشور واقع شده، 36 متر از دیوار چین كه بشدت سست شده بود، فروریخت.



مقامات محلی قصد بازسازی بخش تخریب شده را دارند كه براساس متون تاریخی به سلسله «مینگ» تعلق دارد، این در حالیست كه در سال‌های اخیر و با رشد چشمگیر گردشگران چین، تعداد زیاد گردشگران و گذشت زمان، دیوار چین كه از آن به عنوان بزرگترین سازه‌ی ساخت دست بشر و یكی از عجایب هفتگانه از نگاه دنیای مدرن نام برده می‌شود بسوی نابودی پیش می‌رود.

اكنون كارشناسان شرایط این اثر تاریخی منحصر به فرد را بحرانی دانست و بر این باورند كه تنها 20 درصد دیوار چین در شرایط مطلوبی بوده و مابقی یا به مرمت جدی نیاز داشته و یا به دلیل قرار گرفتن در مناطق دورافتاده و استفاده‌ی بخش‌هایی از آن به عنوان مصالح ساختمانی توسط روستائیان در حال ناپدید شدن است.

دیوار چین با 8850 كیلومتر طول، یکی از عجایب هفت‌گانه جهان شمرده می‌شود و در جهان به لحاظ زمان ساخت طولانی‌ترین و بزرگترین مهندسی تدافعی نظامی دنیای باستان است.

تاریخ ساخت دیوار چین به قرن 9 قبل از میلاد باز می‌گردد. حکومت وقت چین برای جلوگیری از حملات ملیت‌های شمالی، برجهای آتش برای خبررسانی و یا قلعه‌های مرزی برای حصول اطلاعات دشمن را در ارتباط با دیوار و بر روی آن ایجاد کرد.