فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

خاطرات جمشید مشایخی از خواستگاری، ازدواج و ...



اخبارفرهنگی,اخبار بازیگران,مشایخی

جمشید مشایخی با حضور در برنامه «دورهمی» از خاطرات خواستگاری، ازدواج و زندگی خود در عالم هنر گفت.

 در شب گذشته برنامه «دورهمی» میزبان جمشید مشایخی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون بود.

در ابتدای برنامه مهران مدیری «دورهمی» را با محوریت مراقبت از یکدیگر و پشت هم درآمدن‌های فامیلی و ورزشی و کاری آغاز کرد و به استقبال بخش نمایشی و دیگر بخش‌های این برنامه رفت.

مهران مدیری در ادامه برنامه با طراحی موقعیت‌های مختلف از استعدادها و انواع و اقسام پشت هم در آمدن‌های اداری، فامیلی و همراهی کردن یکدیگر گفت.

جمشید مشایخی از جمله بازیگرانی بود که در «دورهمی» شب گذشته مهمان این برنامه بود و به گفتگو با مهران مدیری پرداخت. مشایخی در بدو ورود به مهران مدیری گفت: برنامه «دورهمی» و کار شما در هنر کمیک از دسته برنامه‌های جذاب تلویزیونی است و دل ملت ایران را شاد کرده‌اید.

در این گفتگو جمشید مشایخی بعد از سلام و احوال‌پرسی با حضار داخل استودیو و بینندگان، از خاطرات دوران جوانی و خواستگاری‌ رفتنش تعریف کرد  و بیان کرد: سال 1336 به عیادت مادر زنم که نسب فامیلی داشتیم رفتم و در همان موقعیت در نگاه اول عاشق شدم. من و همسرم  با هم ازدواج کردیم و مهریه همسرم یک جلد قرآن کریم و یک شاخه گل سفید بود. من و «گیتی» یکی هستیم و هرچه تا به امروز دارم از زحمات و صبوری‌های همسرم است.

مشایخی اظهار داشت: همسرم با توجه به مشغله‌ای که در بیرون خانه داشت اما به درس و تحصیل بچه‌ها هم رسیدگی می‌کرد. من زیاد خانه نبودم و بیشتر وقتم سر تمرین و اجرا می‌گذشت. در واقع من زندگی و آرامش خانه را مدیون همسرم هستم.

جمشید مشایخی به مقام والای زن ایرانی اشاره کرد و گفت: مقام زن، جایگاه والایی است، به خصوص زن ایرانی که خیلی مقامش ارزشمند است.

در ادامه این گفتگو جمشید مشایخی به نویسندگی و کارگردانی مرحوم علی حاتمی اشاره کرد و از خاطرات تصویربرداری فیلم سینمایی «کمال الملک» گفت.

همچنین در پایان این «دورهمی»، جمشید مشایخی با بیان اینکه هیچ وقت جرات بازی در نقش‌های کمیک را نداشته، عنوان کرد: خودم به شخصه علاقه خاصی به کارهای طنز و کمدی داشتم، اما به هیچ وجه جرات نکردم که به سمتش بروم. کار کردن در عرصه طنز خیلی سخت است.

پس از گفتگو با جمشید مشایخی و اجرای بخش آخر نمایشی، مهران مدیری مثل همیشه پرونده پشتیبانی و مراقبت از همدیگر را بست و با آرزوی شادی و سربلندی همه مردم برنامه را به اتمام رساند.

اخبار فرهنگی و هنری - باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
"کورش" با دکلمه جمشید مشایخی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جمشید مشایخی: هنر وسیله ای برای نزدیکی انسان به خدا است



 

 جمشید مشایخی: هنر وسیله ای برای نزدیکی انسان به خدا است

 

 بازیگر «کاغذ بی خط» گفت: هنر وسیله ای برای نزدیکی انسان به خداوند و ارایه راه درست در زندگی است.

جمشید مشایخی بازیگر پیشكسوت سینما درباره تاثیرات و کارکردهای برگزاری جشنواره رضوی بر توسعه فرهنگ گفت: سینما یک رسانه فراگیر و جذاب برای مردم جامعه است و هر نوع ارزش والایی را می توان از این رسانه به مخاطبان القا کرد.

بازیگر «هزاردستان» ادامه داد: سینما هم خوشبختانه در این چند ساله اخیر در پرداختن به فرهنگ رضوی خوب و درست عمل کرده است و بزرگان سینما در این حوزه فیلم های قابل تأملی ساخته اند که بسیار مورد توجه و نظر مردم بوده است .

مشایخی در بخش دیگر سخنانش ضمن تاکید بر عناصر مختلف جذابیت سینما عنوان کرد: سینمای ما ثابت کرده که می تواند در جلب توجه مردم به مباحث ارزشی و دینی موفق عمل كند و اگر بخواهد انسان را به سمت حقیقت راهنمایی کند، می تواند با تحقیق و پژوهش به شیوه ای درست این خواسته را محقق کند. به نظر من، اگر هنر نتواند این کار را انجام بدهد، اسمش دیگر هنر نیست. هنر وسیله ای است برای نزدیکی انسان به خداوند و ارایه راه درست.

بازیکر «کمال الملک» با اشاره به اینکه اگر در هنر و سینما همواره به بزرگان دین و بزرگان ادب از قبیل حضرت مولانا ، سعدی و... توجه داشته باشیم، قطعا به سرمنزل مقصود می رسیم. ، اظهار کرد: کارگردان و بازیگری که می خواهد فیلمی درباره امام رضا(ع)، کارگردانی و یا بازی کند باید شناخت کامل و جامعی از سیره ، نحوه زندگانی و نگرش امام رضا (ع) داشته باشد تا مطلب حقیقی را به مخاطبش عرضه کند..

وی اظهار کرد: امیدوارم جشنواره رضوی به تدریج با حمایت بیشتر از تولیدات مرتبط با جشنواره، نقش موثری را در سینمای ایران بتواند ایفا کند .

ششمین دوره جشنواره فیلم رضوی طی روزهای ۱۱ تا ۱۴ مهرماه ۱۳۹۰ برگزار می شود..... / شبکه خبری برنا