فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

جوایز «امی» و رکوردداران آن


هالیوود ریپورتر به بهانه برگزاری مراسم امی، فهرست مصوری از ركوردداران این جایزه در طول سال‌ها منتشر كرده است كه در آن ده مجموعه و چهره تلویزیونی آشنا یادآور موفقیت‌ها و البته ناكامی‌های تلویزیون در این مراسم سالانه است.

وب سایت 7فاز - لیدا صدر: حال و هوای اخبار این روزهای شبكه‌های تلویزیونی، همچنان تحت تأثیر برگزاری مراسم امی است. موفقیت چشمگیر و تاریخی سریال «بازی تاج و تخت» ركورد تازه ای در تاریخچه این مراسم تلویزیونی به جا گذاشت. 12 امی بیشترین تعداد جایزه ای بود كه تا به حال یك مجموعه تلویزیونی توانسته بود در یك سال از آن خود كند.

هالیوود ریپورتر به بهانه برگزاری مراسم امی، فهرست مصوری از ركوردداران این جایزه در طول سال‌ها منتشر كرده است كه در آن ده مجموعه و چهره تلویزیونی آشنا یادآور موفقیت‌ها و البته ناكامی‌های تلویزیون در این مراسم سالانه است. بسیاری از این نام‌ها برای ما آشنا و بعضی ناشناخته‌اند.
 
1. ستردی نایت لایو: این برنامه كمدی هفتگی ركورد بیشترین دریافت جایزه امی برای یك برنامه تلویزیونی (فارغ از ژانر آن) است. 37 بار نام این برنامه به عنوان برنده در مراسم امی خوانده شده است.

البته این شو تلویزیونی ركورددار بیشترین تعداد نامزدی- 190 بار- هم در طول سال‌های پخشش است. این برنامه از چهار دهه پیش، سال 1975 روی آنتن NBC رفته و جالب اینجاست كه شكل كلی آن همچنان تغییری نكرده است.

جوایز «امی» و رکوردداران آن


2. برایان كرانستون و دنیس فرانز: این دو چهره تلویزیونی، ركورددار بیشترین برد جایزه امی برای نقش اول مرد در یك مجموعه درام هستند. هر دوی آن‌ها برای ایفای نقش‌هایشان، چهار بار نامشان را در مراسم به عنوان برنده شنیده‌اند.

البته جالب اینجاست كه برایان كرانستون، ستاره مجموعه تلویزیونی «بركینگ بد» از شبكه AMC سه جایزه پیاپی و فرانز دو جایزه پیاپی در كارنامه داشته است. فرانز برای نقش كارآگاه اندی سیپویچ در مجموعه «NYPD آبی» در تلویزیون امریكا و البته شبكه ABC جاودانه شد.

جوایز «امی» و رکوردداران آن
برایان كرانستون

جوایز «امی» و رکوردداران آن
دنیس فرانز


3. خانواده مدرن:  این مجموعه تلویزیونی اگر امسال هم می‌توانست جایزه بهترین سریال كمدی را برای یك سال دیگر هم از آن خود كند، با هفت امی می‌توانست در صدر مجموعه‌های موفق كمدی تلویزیون قرار بگیرد.

اما امسال این سریال شبكه ABC رقابت را به سریال «ویپ» باخت و با شش امی بهترین سریال كمدی سال، با سیت كام «فریزیر» كه در سال 2004 به پایان رسید، در یك رده قرار می‌گیرد.

جوایز «امی» و رکوردداران آن


4. مَد مِن: این مجموعه درام دو ركورد متضاد در امی برای خود ثبت كرده است: بیشترین جایزه امی برای بهترین مجموعه تلویزیونی درام و از سوی دیگر بیشترین باخت در دریافت جایزه بهترین بازیگر سریال درام.

 این مجموعه پرطرفدار شبكه AMC چهار جایزه امی را طی سال‌های پخش خود برده است اما بازیگران مرد و زن این مجموعه تلویزیونی با 34 نامزدی بزرگ‌ترین بازندگان مراسم امی هستند..

 البته این طلسم چند روز پیش در مراسم امی شكسته شد و جان هم بالاخره توانست در آخرین سالی كه با این مجموعه روی آنتن تلویزیون رفته، جایزه بهترین بازیگر مرد سریال درام را از آن خود كند.

جوایز «امی» و رکوردداران آن


5. كلوریس لیچمن: این چهره تلویزیونی توانسته در طول سال‌های فعالیتش هشت جایزه امی را از آن خود كند. او با این تعداد جایزه ركورددار بیشترین امی بازیگر زن در تلویزیون است..

شناخته شده ترین نقش او در تلویزیون، در مجموعه«ماری تیلور مور» در دهه 70 روی آنتن رفت. اد انسر هم در طرف دیگر، با هفت جایزه امی كمتر از لیچمن، ركورددار بهترین بازیگر مرد در تلویزیون است.

جوایز «امی» و رکوردداران آن


6. كندیس برگن/ ماری تیلور مور: این دو بازیگر زن هم توانسته‌اند در كنار هم ركورددار جایزه بهترین بازیگر زن مجموعه كمدی شوند. 5 بار جایزه امی در كارنامه هر كدام نشان دهنده موفقیت این دو چهره در تاریخ طنز در تلویزیون امریكاست.

ماری تیلور مور برای مجموعه «ماری تیلور مور» و كندیس برگن برای مجموعه «مورفی براون» در تاریخ تلویزیون امریكا به یادماندنی شدند.

جوایز «امی» و رکوردداران آن
كندیس برگن

جوایز «امی» و رکوردداران آن

ماری تیلور مور


7. خانه پوشالی: این مجموعه تلویزیونی شبكه نت فلیكس، از زمان آغاز پخشش در سال 2013 توانسته شش جایزه امی را از آن خود كند و ركورددار بیشترین امی برای یك مجموعه تلویزیونی آنلاین باشد. «خانه پوشالی» امسال هم در دوازده رشته از جمله بهترین مجموعه درام نامزد جایزه امی شد.

جوایز «امی» و رکوردداران آن


8. جان هم: ستاره سریال «مدمِن» ركورد بیشترین باخت در امی بهترین بازیگر مرد (11 بار) را دارد. آنجلا لنسبری هم در بهترین بازیگر زن توانسته 18 بار جایزه را به رقیبانش ببازد. البته طلسم ركوردداری جان هم در امی 2015 شكسته شد و بالاخره امی بهترین بازیگر مرد را از آن خود كرد. 

جوایز «امی» و رکوردداران آن


9. بیلی كریستال: ركورد بیشترین نامزدی برای بهترین اجرای تك نفره بازیگر مرد را در كارنامه اش ثبت كند. كریستال تا به حال 12 بار در این بخش نامزد شده است. تریسی اولمان هم همین ركورد را برای بازیگر زن ثبت كرده و 9 بار نامزد شده است.

جوایز «امی» و رکوردداران آن


10. دیلی شو با جان استوارت: برنامه كمدی دیلی شو توانسته از سال 2003 تا 2012 امی های متعددی از بهترین كمدی وریته، موسیقی، سریال كمدی و... را از آن خود كرده است. در كارنامه این برنامه موفق تلویزیونی ده جایزه امی ثبت شده است

جوایز «امی» و رکوردداران آن


ویدیو مرتبط :
جوایز امی-بهترین بازیگر مرد در نقش اصلی در مینی سری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پخش مراسم جوایز امی از سی.‌بی.‌اس



 

 

پخش مراسم جوایز  امی از سی.‌بی.‌اس

 

 

مراسم سی و هفتمین دوره جوایز دی‌تایم امی روز ۲۷ ژوئن از شبکه سی‌بی‌اس پخش می‌شود.

 

جوایز دی‌تایم امی از برنامه‌های مختلف تلویزیونی تقدیر می‌کند. بیش از سه دهه است که این مراسم از برنامه‌های کمدی تلویزیونی گرفته تا برنامه‌های تک نفره تقدیر کرده است. این مراسم پیشتر در نیویورک برگزار می‌شد، اما از سال ۲۰۰۶ به لس آنجلس منتقل شده است.



تمرکز جوایز دی‌تایم امی بر برنامه‌هایی است که در طول روز از تلویزیون پخش می‌شوند.



این مراسم اغلب از شبکه‌های ای‌بی‌سی، سی‌بی‌سی و ان‌بی‌‌سی پخش می‌شد، اما سال گذشته شبکه CW پخش آن را برعهده گرفت. تنها ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بیننده این برنامه در سال گذشته بودند. این درحالی است که بینندگان این مراسم از سال ۱۹۹۳ با ۲۲ میلیون بیننده به ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار بیننده در سال ۲۰۰۸ کاهش یافته است.



مراسم اهدای جوایز گرمی و اسکار بینندگان بسیار بیشتری را به تلویزیون می‌کشانند. به نظر می رسد سی‌بی‌اس امیدوار است این مراسم که در هتل هیلتون شهر لاس‌وگاس برگزار می‌شود بینندگان بی‌شماری را به خود جلب کند.



هرب گرنات، رییس آکادمی ملی هنر و علوم تلویزیونی در بیانیه‌ای گفت:«جوایز دی‌تایم امی یکی از سنگ‌بناهای کار ماست و بسیار هیجان زده‌ایم که CBS این مراسم را پخش می‌کند. برنامه سال گذشته یکی از سرگرم‌کننده‌ترین برنامه‌های تاریخ ما بود و مطمئنا برنامه امسال هیجان‌انگیزتر خواهد بود.»



برگزاری سی و هفتمین دوره جوایز دی‌تایم امی برعهده آکادمی ملی هنر و علوم تلویزیونی و آکادمی هنر و علوم تلویزیونی است..../ خبر آنلاین