فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

جنجال نمایش "جدایی نادر از سیمین" در مصر



 

جدایی نادر از سیمین

 

هنوز معلوم نیست که وقتی سلفی ها اکران محدود فیلم اصغر فرهادی را در دانشگاه قاهره بر نمی تابند در قبال اکران عمومی این فیلم در سینماهای مصر چه واکنشی خواهند داشت .

نمایش فیلم جدایی نادر از سیمین در مصر جنجال ساز شد .

به گزارش عصر ایران همزمان با لغو نمایش این فیلم اسکاری ایران در دانشگاه قاهره هنرمندان مصری به این اقدام دانشگاه اعتراض کردند.

گفته می شود این تصمیم دانشگاه قاهره در پی اعتراضات برخی دانشجویان سلفی صورت گرفته که معتقدند این فیلم تبلیغ تشیع می باشد !

"جبهه خلاقیت " یک نهاد مدافع آزادی بیان و هنر در مصر با محکوم کردن این اقدام دانشگاه قاهره اعلام کرده است که تصمیم به لغو نمایش این فیلم یک فاجعه است که نشان می دهد تا چه حد افراط گرایی توسط برخی دانشجویان به دانشگاه های مصر رسیده است.

این نهاد مدافع آزادی هنر در بیانیه ای افزوده است : " دانشجویان اسلامگرایی که خواستار لغو نمایش این فیلم شده اند باید بدانند که بلند شدن صدای آنها در امروز نتیجه انقلابی است که خواستار آزادی است و این شرم آور است که آنها این آزادی را سرکوب می کنند.

بر اساس قوانین مصر هر فیلمی برای اکران شدن باید مجوز کتبی دولتی داشته باشد و درغیر این صورت اکران فیلم های بی مجوز مجازات زندان دارد .

گفتنی است هنرمندان مصری برای جلوگیری از لغو نمایش این فیلم در دانشگاه قاهره قرار است با رییس این دانشگاه و نیز دانشجویان مخالف پخش این فیلم نشستی را برگزار کنند.

هنوز معلوم نیست که وقتی سلفی ها اکران محدود فیلم اصغر فرهادی را در دانشگاه قاهره بر نمی تابند در قبال اکران عمومی این فیلم در سینماهای مصر چه واکنشی خواهند داشت ... / عصر ایران


ویدیو مرتبط :
تیزر فیلم جدایی نادر از سیمین برای نمایش در کره

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ممنوعیت نمایش"جدایی نادر از سیمین"برای زیر 13 ساله ها در آمریکا



 

انجمن تصاویر متحرک آمریکا به فیلم "جدایی نادر از سیمین" که از 30 سپتامبر توسط کمپانی سونی در این کشور اکران می شود درجه سنی PG-13 داده است.

 

انجمن تصاویر متحرک آمریکا که وظیفه درجه بندی سنی فیلم ها برای اکران در آمریکا را بر عهده دارد، به فیلم جدایی نادر از سیمین که به تازگی به عنوان نماینده ایران در اسکار انتخاب شده و از 30 سپتامبر توسط کمپانی سونی در این کشور اکران می شود درجه سنی PG-13 داده است.

به گزارش انتخاب ، این درجه به به معنی تذکر قاطع به والدین است که بعضی موارد فیلم برای کودکان زیر 13 سال نامناسب است و والدین باید برای اجازه دادن به فرزندانشان به دیدن این فیلم‌ها دقت نمایند..... / پایگاه خبری تحلیلی انتخاب