فرهنگ و هنر
2 دقیقه پیش | تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالستشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ... |
2 دقیقه پیش | خواندنی ها با برترین ها (81)در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ... |
اتومبیلهای برتر در فیلمهای برنده اسکار +(تصاویر)
به گزارش فرادید به نقل از اکسپرس، افراد زیادی به اتومبیل علاقه دارند. خیلی از خاطرهها با اتومبیل گره خورده است. گاهی اوقات، این خاطرهها توسط یک اتومبیل در یک فیلم رقم زده میشود، مانند اتومبیلهای مشکیرنگ فیلمهای مافیایی یا اتومبیل مخصوص بتمن. در ادامه شش اتومبیل به یاد ماندنی در فیلمهای اسکار را مرور خواهیم کرد.
بیوک رودمستر (سلطان جاده) – فیلم مرد بارانی (1988)
داستین هافمن، برنده جایزه اسکار، بارها گفته است: «من یک راننده شش دانگ هستم.» این اتومبیل زیبا به اندازه هافمن و تام کروز خوش درخشید.
هادسون کومودور – فیلم رانندگی برای خانم دیزی (1989)
یک سال پس از مرد بارانی یک فیلم اتومبیل محور دیگر در مراسم اسکار جایزه گرفت. داستان فیلم در ارتباط با خانم دیزی و راننده او یعنی مورگان فریمن است. نمیتوان از هادسون خانم دیزی به سادگی گذشت. او همیشه مستقل بوده، اما اینک برای رانندگی مجبور است با مورگان فریمن کنار بیاید.
فورد موستانگ، بولیت (1968)
اگر نقش این فورد آهنین را از فیلم بولیت حذف کنیم، از دلچسبی و زیبایی فیلم کاسته خواهد شد. به جرات میتوان گفت وجود همین ماشین باعث برنده شدن این فیلم در اسکار شد.
سکانس تعقیب هفتدقیقهای مشهور آن – استیو مک کوئین در یک فورد موستانگ و دو آدمکش در یک دُج چارجِر – باعث شد که از این فیلم در سکانسهای تعقیب و گریزی در فیلمهای بعدی استفاده شود. همچنین، این دو اتومبیل به عنوان اتومبیلهای قدرتمند و پولادین در آمریکا مطرح شدند.
پونتیاک لِمان، ارتباط فرانسوی (۱۹۷۱)
یک صحنه تعقیب و گریز کلاسیک دیگر این بار تبدیل به فیلمی شد که پنج جایزه اسکار را برد. جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد نیز به جِین هاکمَن برای بازی در این فیلم رسید.
در ارتباط فرانسوی، جین هاکمن در نقش کارآگاه پلیس «جیمی پاپای دویل» سوار بر یک پونتیاک لمان بود و یک آدمکشِ سوار بر قطار را تعقیب میکرد. اگر به فیلمهای تعقیب و گریزی علاقه دارید این فیلم را از دست ندهید.
دلورین دیامسی-۱۲، بازگشت به آینده (1985)
«به نظر من، اگر قرار که یک ماشین زمان بسازی، پس چرا کمی خوشسلیقه نباشیم؟»
در این فیلم، دلورین دیامسی-۱۲ به یک ماشین زمان تبدیل شد و به همین دلیل در خاطرهها ثبت شد. البته این فیلم جایزه بهترین تدوین صدا را برد، اما همین جایزه باعث شد این فیلم در اذهان عمومی جای پای خود را محکم کند.
آستون مارتین دیبی۵، انگشت طلایی (1964)
اولین بار، آستون مارتین جیمز باند در این فیلم دیده شد. این اتومبیل با نام جیمز باند گره خورد و در سینمای اکشن، همه عاشق این اتومبیل بودند. گفتنی است حدود 50 سال پس از این فیلم، آستون مارتین دوباره به آخرین ساخته سری جیمز باند «اسکای فال» بازگشت.
اخبار فرهنگی - فرادید
ویدیو مرتبط :
Birdman برنده اسکار بهترین فیلم در 87مین مراسم اسکار
خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :
مجید مجیدی برنده اسکار ایرانی+ تصاویر
مجید مجیدی برنده اسکار ایرانی شد.به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران، دورده هفدهم زمینه ای برای حضور فیلم های اجتماعی سینمایی و عبور از خط قرمزها بود به طوری که شاهد فیلم هایی چون "قرمز" به کارگردانی فریدون جیرانی و "دو زن" ساخته تهمینه میلانی بودیم فیلم هایی که به طور آشکار مشکلات اجتماعی و خانوادگی را با گذر از خط قرمزهای سینمایی بیان می کند اما قضیه آن جا جالب می شود که در زمان اکران نیز با استقبال خوبی روبرو شد.
بعد از این دو فیلم "مصائب شیرین" نیز با مطرح کردن ازدواج موقت و روابط میان نوجوانان و جوانان، جریان به اصطلاح تابوشکن را قوت بخشید.
فیلم "رنگ خدا" به کارگردانی مجید مجیدی نیز یکی از فیلم های مطرح جشنواره دوره هفدهم بود و فیلمی شاعرانه و عرفانی به شمار می آمد، همچنین فیلم هنری و نه چندان تماشاگرپسند "روبان قرمز" ساخته ابراهیم حاتمی کیا و "هیوا" به کارگردانی مرحوم رسول ملاقلی پور نیز از دیگر آثار مطرح این دوره بودند که توانستند جوایز متعددی را در بخش بین الملل و سینمای ایران دریافت کنند.
در جشنواره هفدهم بیشترین افراد اهالی سینما مورد تقدیر قرار گرفتند چهره هایی چون خسرو شکیبایی، هارون یشایایی، مرتضی شایسته، مارس کارنه، روبر برسون و برتران تاورنیه از کسانی بودند که برای آنها بزرگداشت گرفته شد.
محمدرضا فروتن و هدیه تهرانی زوج هنری بودند که به طور مشترک در فیلم "قرمز" سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول را دریافت کردند و همچنین "هیوا" تنها فیلمی بود که جایزه بهترین فیلم نامه و کارگردانی را از آن خود كرد.
اگر بخواهیم از ویژگی شاخص این دوره بگوییم شاید بزرگداشت کثیری از اهالی سینما و ساخت فیلم های اجتماعی و خانوادگی به صورت پرداخت آشکار و شفاف را بتوان نام برد که دوره هفدهم را با دیگر دوره ها متمایز میکند.
احمدرضا درویش، یدالله صمدی، کیانوش عیاری، فرهاد مهرانفر، و داود میرباقری از هیات داوران این دوره بودند.
برگزیدگان هفدهمین دوره جشنواره فیلم فجر 1377؛
بعد از انتخاب فیلم "مصائب شیرین" به کارگردانی علیرضا داودنژاد برای جایزه ویژه هیات داوران و "رنگ خدا" به کارگردانی مجید مجیدی به عنوان فیلم برگزیده تماشاگران شد که در جشنواره های خارجی از آن با نام اسکار یاد می کنند بهترین فیلم و کارگردانی این دوره به فیلم "هیوا" به کارگردانی رسول ملاقلی پور رسید.
همچنین با تقدیر از مجید مجیدی به خاطر کارگردانی فیلم "رنگ خدا" و دیپلم افتخار به حمید جبلی برای فیلم نامه "پسر مریم" جایزه بهترین فیلم نامه را تهمینه میلانی در فیلم "دو زن" دریافت کرد.
جایزه بهترین بازیگرنقش اول به محمدرضا فروتن و هدیه تهرانی به خاطر بازی در فیلم "قرمز" رسید و با تقدیر از نیکی کریمی به خاطر بازی در فیلم "دو زن" دیپلم افتخار این بخش به صورت مشترک به جمشید هاشم پور در فیلم "هیوا" و محسن رضایی در فیلم "رنگ خدا" اهدا شد و همچنین جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل به حسین محجوب در فیلم "رنگ خدا" و احترام السادات حبیبان در فیلم "مصائب شیرین" تعلق گرفت و تنها از فردوس کاویانی در فیلم "جنگجوی پیروز" و کمند امیر سلیمانی در فیلم "قرمز" تقدیر به عمل آمد.
فیلم "هیوا" در این دوره جشنواره موفق به دریافت جایزه بهترین فیلمبرداری توسط بهرام بدخشانی، بهترین طراح صحنه توسط بهناز نازی و علی فداکار و بهترین صدابرداری توسط بهمن اردلان شد.
همچنین فیلم "زشت و زیبا" در دو بخش موسیقی و چهره پردازی توسط حسین علیزاده و مسعود ولدبیگی به عنوان بهترین ها معرفی شدند.
هایده صفی یاری در فیلم "روبان قرمز" به عنوان تدوین گر، محمدرضا دلپاک به عنوان صداگذاری در فیلم رنگ خدا و محمدرضا شرف الدین به عنوان بهترین جلوه های ویژه در فیلم پرواز خاموش جزء بهترین ها شدند./ی2
منبع:yjc.ir