کودکان


2 دقیقه پیش

با بطری نوشابه برای پسر کوچولو هواپیما بسازید

به جای خریدن اسباب بازی های گران قیمت ، می توانید با استفاده از ابزاری که در خانه در اختیار دارید اسباب بازی هایی با کمک فرزندان خود بسازید که هم در هزینه ها صرفه جویی می ...
2 دقیقه پیش

از رایحه درمانی نوزادان بیشتر بدانید

آیا شما می خواهید برای مراقبت از نوزاد خود، یک رویکرد جامع تری را انتخاب کنید؟ آیا شما به عنوان یک پدر و مادر به دنبال درمان های طبیعی برای بچه های کوچک خود هستید؟ آیا می ...

فرزندم! تو مرکز توجه جهان نیستی


والدین به فرزندشان تاکید می کنند که در مقابل لطف دیگران تشکر یا هنگام وارد شدن به یک مکان یا دیدن افراد آشنا سلام کند. این آموزش ها برای کودک خوب است اما آموزش اصول ارتباط با دیگران و احترام گذاشتن به افراد تنها به همین چند مورد ناچیز خلاصه نمی شود.





هفته نامه زندگی مثبت - مریم سیفی: والدین به فرزندشان تاکید می کنند که در مقابل لطف دیگران تشکر یا هنگام وارد شدن به یک مکان یا دیدن افراد آشنا سلام کند. این آموزش ها برای کودک خوب است اما آموزش اصول ارتباط با دیگران و احترام گذاشتن به افراد تنها به همین چند مورد ناچیز خلاصه نمی شود.

فرزندم! تو مرکز توجه جهان نیستی

برای مثال باید به فرزندتان بگویید در مکان های خاصی مانند اماکن مذهبی، همایش رسمی یا در یک میهمانی دوستانه اما رسمی، لحظه هایی وجود دارد که فرد باید برای ادای احترام به شخصی خاص یا به جا آوردن اعمالی خاص بایستد و با این کار احترام خود را به شخص مقابل برساند.

این موضوع را با یک مثال ساده برای او روشن کنید. وقتی میهمان ها در یک میهمانی قصد ترک منزل را دارند به کودک بیاموزید که برای خداحافظی بایستد و از میهمان ها خداحافظی کند. بعد از اتمام مراسم از فرزندتان تشکر و قدردانی کنید تا این رفتار در او تقویت شود.

حریم دیگران را به او بشناسانید

بچه ها باید یاد بگیرند در مکان های عمومی هنگامی که کنار دیگر افراد قرار می گیرند باید حریم آنها را رعایت کنند. برای مثال وقتی شخصی از روبرو در حال رد شدن بود به سمت چپ یا راست بروند و با این کار افراد دیگر را نیز ببینند. اگر فرزندتان بخواهد در یک جایگاه عمومی مانند سینما یا تئاتر روی صندلی در یکی از ردیف های وسط بنشیند به او یادآوری کنید هنگام رد شدن پای کسی را لگد نکند و با احتیاط رد شود.

درجه های احترام

آموزش آداب معاشرت و احترام باید از سنین پایین آغاز شود. فرزند شما باید بداند نوع برخورد با معلم مدرسه، مادربزرگ و پدربزرگ یا خاله و دایی با دوستان و همبازی های خود متفاوت است. اگر هنگام صرف غذا منتظر ورود مادربزرگ و پدربزرگ هستید باید فرزندتان نیز همانند شما منتظر بماند تا بعد از آمدن آنها دور میز غذا، صرف غذا را شروع کند. با این توجیه که فرزندتان کم سن و سال است او را از این انتظار معاف نکنید. کودکان باید بیاموزند که در هر محیطی اشخاصی هستند که باید احترام ویژه ای به آنها گذاشت.

فرزندم! تو مرکز توجه جهان نیستی

تا به حال چند بار اتفاق افتاده که فرزندتان نام دوستش را فراموش کرده باشد؟ اغلب بچه ها نام دوست شان را فراموش می کنند یا به درستی اسم شخصی را تلفظ نمی کنند. برای آنها توضیح دهید که همه دوستدارند اسم شان به خوبی تلفظ شود. با فرزندتان نام دوستانش را تکرار کنید و تلفظ درست اسامی را به او بیاموزید.

همیشه او را مرکز توجه نکنید

گاهی در یک میهمانی دوستانه یا رسمی صحبت های مهمی می شود و دوست دارید دقایقی را با دوستان تان بگذرانید. اگر فرزندتان در این بین بخواهد مدام جلب توجه کند، ممکن است باعث دلخوری سایرین شود. آموزش این نکته به کودک بسیار مهم است.

به عنوان والدین باید بدانید فرزند نمی تواند همیشه و در همه جا مرکز توجه باشد. در مواقعی که نیاز می بینید از فرزندتان بخواهید شعری بخواند یا کاردستی خود را به دوستان و فامیل نشان دهد و بعد او را تشویق کنید اما اینکه تمام ساعت های میهمانی همه حواس ها به سمت فرزند شما باشد برای سایرین بسیار آزاردهنده است.

فرزندم! تو مرکز توجه جهان نیستی

اشاره دست ممنوع!

به فرزندتان آموزش دهید هنگام صحبت کردن با دیگران خیلی به آنها نزدیک نشود و فاصله مناسبی را با افراد حفظ کند. علاوه بر این هرگز با انگشت اشاره به کسی اشاره نکند و رفتار کسی را زیر ذره بین قرار ندهد. برای فهماندن این مفهوم برای او توضیح دهید آیا او هم دوست دارد کسی با انگشت اشاره به او اشاره یا او را مسخره کند؟


ویدیو مرتبط :
از دگر خوبان تو افزون نیستی ،گفت خاموش چون تو مجنون نیستی:)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازی درخشان ایران مقابل آرژانتین، در مرکز توجه مطبوعات جهان



اخبار,اخبار سیاست خارجی,تیم ملی فوتبال ایران

 
 اخبار سیاست خارجی - بازی درخشان ایران مقابل آرژانتین، در مرکز توجه مطبوعات جهان

بازتاب بازی قابل توجه تیم ملی فوتبال ایران مقابل آرژانتین و انتقادات مربی ایران به عملکرد داور در این مسابقه، پایبندی ایران به تعهدات هسته ای خود در قالب توافق مقدماتی ژنو، تأکید یک مقام ایرانی بر قابل دسترس بودن توافق نهایی هسته ای و بیانیه سفارت ایران در بیروت درباره بمب گذاری اخیر در لبنان، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، روند قبل توجه بازی تیم ملی فوتبال ایران مقابل آرژانتین، مورد توجه شمار زیادی از مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است. به عنوان مثال، «کریستین ساینس مانیتور» با اشاره به اینکه تنها گل دیرهنگام لیونل مسی بود که توانست سبب پیروزی آرژانتین شود، می نویسد مسی در پایان بازی توانست بالاخره راه نفوذی به دیوار دفاعی ایران پیدا کند. این روزنامه می نویسد ایران دفاع یکپارچه ای را از خود به نمایش گذاشت و همچنین توانست در نیمه دوم بر بازی مسلط بود؛ به گونه ای که موقعیت های متعددی برای پیروزی در بازی و ایجاد شور و هیجان در رقابت های جام جهانی داشت.

در همین زمینه، خبرگزاری «آسوشیتدپرس» اظهارات سرمربی ایران را درباره داوری بازی شب گذشته بازتاب داده است. این خبرگزاری می نویسد کارلوس کی روش، سرمربی ایران از داور بازی پرسیده چگونه می تواند در حالی که پنالتی ایران را نادیده گرفته، شب را آسوده بخوابد؟ کی روش گفته: «این حرکت یک پنالتی و یک کارت قرمز داشت. هیچ چیزی نمی تواند توضیح دهد که چرا این داور صرب پنالتی را نگرفت». با این وجود، سرمربی آرژانتین مدعی شده از محلی که وی حضور داشته، حرکت پنالتی به نظر نمی رسیده و بازیکن خاطی آرژانتینی نیز مدعی شده هیچ خطایی مرتکب نشده است.

اما جدا از حوزه ورزش، بخشی از مطالب امروز مطبوعات بین المللی درباره ایران به موضوع هسته ای اختصاص دارد. در این زمینه، سایت خبری «البوابه» با انتشار مطلبی می نویسد با وجود مذاکرات سخت و فشرده، ایران به توافق هسته ای خود متعهد و پایبند است. این سایت در مطلب خود با اشاره به دور اخیر مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 در وین، می نویسد همزمان با پایان این گفت و گوها، آژانس بین المللی انرژی اتمی گزارشی را از فعالیت های هسته ای ایران منتشر کرد که در آن، بر پایبندی ایران به توافق مقدماتی هسته ای خود با قدرت های جهانی تأکید شده است.

در مطلبی دیگر در این زمینه، خبرگزاری «ترند» اظهارات سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران را بازتاب داده که بر قابل دسترسی بودن توافق هسته ای میان ایران و 1+5 تأکید کرده است. بهروز کمالوندی گفته در صورتی که کشورهای عضو گروه 1+5 از خود حسن نیت نشان دهند، توافق نهایی در موضوع هسته ای قابل دستیابی است. وی اشاره کرده که در جریان مذاکرات هسته ای، کارشناسان و مذاکره کنندگان ایرانی، توضیحات فنی کامل و شفافی را در اختیار طرف مقابل قرار داده اند. کمالوندی همچنین گفته طرف ایرانی برنامه عملی خود را به همراه نیازهای کشور در موضوع هسته ای، با جزئیات به طرف مقابل ارائه کرده است.

در نهایت، در میان دیگر مطالب، روزنامه «دیلی استار» لبنان موضع ایران در قبال موضوع تشکیل دولت جدید در این کشور را مورد توجه قرار داده است. این روزنامه می نویسد ایران روز گذشته از سیاستمداران لبنانی درخواست کرده با دستیابی به یک توافق سیاسی، کشورشان را از بحران های منطقه ای دور نگه دارند. سفارت جهوری اسلامی ایران در لبنان با صدور بیانیه ای، ضمن بیان این موضوع، به اقدام تروریستی اخیر در لبنان اشاره و اعلام کرده که ایران، این گونه اقدامات را که تنها در خمدت رژیم صهیونیستی است، محکوم می کند. در این بیانیه اشاره شده که بمب گذاری اخیر لبنان با اوج گیری تروریسم در عراق و سوریه مرتبط است.
اخبار سیاست خارجی - تابناک