کودکان


2 دقیقه پیش

با بطری نوشابه برای پسر کوچولو هواپیما بسازید

به جای خریدن اسباب بازی های گران قیمت ، می توانید با استفاده از ابزاری که در خانه در اختیار دارید اسباب بازی هایی با کمک فرزندان خود بسازید که هم در هزینه ها صرفه جویی می ...
2 دقیقه پیش

از رایحه درمانی نوزادان بیشتر بدانید

آیا شما می خواهید برای مراقبت از نوزاد خود، یک رویکرد جامع تری را انتخاب کنید؟ آیا شما به عنوان یک پدر و مادر به دنبال درمان های طبیعی برای بچه های کوچک خود هستید؟ آیا می ...

سوپرمن این گونه تربیت می شود


چیزی كه كودكان هیچ‌وقت از آن خسته نمی‌شوند بازی و تفریح است. آن‌ها همیشه از فعالیت بدنی و جنب‌وجوش استقبال می‌كنند، به‌طوری كه بزرگسالان را با انرژی بیش از اندازه‌شان شگفت‌زده می‌كنند.




ویدیو مرتبط :
چه گونه بچه های با هوش تری تربیت کنیم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کودک حسود را این گونه تربیت کنید!



کودک حسود,برخورد با کودک حسود,رفتار با کودک حسود

پدر و مادرهای بسیاری هستند كه كودكان حسود دارند و اگر این نوشتار را بخوانند چند راهكار ساده برای حل این مشكل یاد می‌گیرند.
یك آمار جالب توجه جهانی می‌گوید كه تمامی‌کودکان درصدی از حسادت را نسبت به خواهر، برادر یا کودکان دیگر تجربه می‌کنند. در عین حال روانپزشكان معتقدند والدین باید حسادت كودك را به عنوان احساس طبیعی کنترل کنند زیرا اگر کودک خودش را با كوچولوهای اطراف خود مقایسه کند به مشکلاتی دچار خواهد شد. كنترل حسادت كودك به او احساس بهتری خواهد داد و می‌تواند روابط اجتماعی بهتری هنگام برخورد با دیگر کودکان داشته باشد.
 از سوی دیگر كنترل نشدن چنین احساساتی باعث سرخوردگی و ناراحتی او می‌شود و روابط كودك با همسالانش را از حالت عادی خارج می‌كند. اگر دوست دارید به عنوان پدر یا مادر بتوانید حسادت كودك را راحت‌تر كنترل كنید و احتمال آسیب رساندن به خودش و دیگران را كاهش دهید از روش‌های زیر بهره بگیرید.
 به احساس كودك توجه ‌کنید
وقتی کودک می‌بیند كه احساسات او را نمی‌شناسید و درخواست او برای شما مهم نیست سعی می‌كند كاری كند كه به او توجه کنید. اگر بازهم ناموفق بماند كارهای بدتری می‌كند و به عنوان نمونه بلندتر فریاد می‌زند. باید به کودک بفهمانید که احساس او برای شما خیلی اهمیت دارد. اگر به عوض كردن لباس‌های برادر كوچكش توسط شما یا بازی شما با این رقیب كوچولو حسادت می‌كند باید به او بفهمانید كه اگر صبر کند به او هم در همین زمینه کمک خواهید كرد یا اینكه با او بیشتر بازی خواهید كرد. حتی اگر سه نفری بازی كردید و او به رقیب كوچكش باخت هم باید به او بگویید كه مطمئن هستید می‌تواند در نوبت بعدی بازی برنده شود.
 او هم موفق می‌شود
کودکان خیلی زود خودشان را با دیگران مقایسه می‌كنند و به این نتیجه می‌رسند که توانایی خوبی در یک فعالیت خاص ندارند و ممكن است ناامید شوند. در چنین شرایطی وظیفه پدر و مادر ایجاد توازن بین داشته‌ها و نداشته‌های اوست تا مانع از حسادت ورزیدن كودك به همسالان شود. علاقه‌مندی به نقاشی یا فوتبال را مثال می‌زنیم. اگر كوچولوی شما اندكی ضعیف است و می‌خواهد این قبیل كارهای خاص را كنار بگذارد با او صحبت كنید تا بفهمد كه قرار نیست بهترین نقاش یا بهترین فوتبالیست ایران باشد. همین كه چنین هنری دارد كافی است و خیلی از همسالان او هستند كه از چنین هنری بی‌بهره‌اند و به او حسادت می‌کنند. با او تمرین كنید و با تشویق مداوم فرزندتان را به نقطه مطلوب رسانید. مهم این است كه خودش از ترك آن فعالیت منصرف شود.
 بگذارید هدیه بدهد
رایج‌ترین نوع حسادت کودکانه حسادت به اسباب بازی‌ها، لباس‌ها و دارایی‌هایی است كه دیگران دارند و او ندارد. اگر تهیه چنین چیزهایی از عهده شما خارج است به او پس‌انداز کردن را بیاموزید و بگویید می‌تواند با پول‌های روزانه یا عیدی‌های خودش چنین وسایلی را خودش بخرد. گذشت را هم به او بیاموزید.
اینكه بداند برخی همسالان او همین چیزهایی كه كودك‌تان در اختیار دارد را هم ندارند به او كمك می‌كند حسادت كمتری به دیگران بورزد و حتی به دوستانش كمك كند تا از داشته‌هایش استفاده كنند. می‌تواند لباسی كه پوشیده و حالا برایش كوچك شده را به دوستش هدیه بدهد. این آغاز راه است و كودك شما علاوه بر شكرگزاری بخشیدن چیزهای خوب را هم خواهد آموخت.
 عادل باشید
اگر برای یکی از فرزندان‌تان چیزی می‌خرید برای فرزند دیگرتان هم چیزی هر چند كوچك و ارزان بخرید. به توانایی‌های هردو نظر داشته باشید و هر كدام را در فاز خاصی بیندازید تا به هم حسادت نكنند. حتی اگر هردو در یك فعالیت خاص باهم رقابت دارند هم با حرف‌ها و تشویق‌های‌تان یكی را علیه دیگری نكنید. ابراز محبت شما به هردو باید در یك سطح باشد و البته نه از یك جنس!
 این شما هستید كه با رفتارتان با همسالان فرزندتان به او نشان می‌دهید چگونه با کودکان دیگر رفتار کند و مهربانی با کوچک‌ترها را به عنوان یك اصل زندگی در خود برشمرد. در عین حال باید انضباط داشته باشید و به او هم بیاموزید كه باید منضبط و احترام گذار باشد. به این ترتیب دایره حسادت‌ها كوچك‌تر خواهد شد و او به جای دست درازی به اموال دوستش به او احترام می‌گذارد و از او اجازه می‌گیرد.

منبع:7sobh.com