کودکان


2 دقیقه پیش

با بطری نوشابه برای پسر کوچولو هواپیما بسازید

به جای خریدن اسباب بازی های گران قیمت ، می توانید با استفاده از ابزاری که در خانه در اختیار دارید اسباب بازی هایی با کمک فرزندان خود بسازید که هم در هزینه ها صرفه جویی می ...
2 دقیقه پیش

از رایحه درمانی نوزادان بیشتر بدانید

آیا شما می خواهید برای مراقبت از نوزاد خود، یک رویکرد جامع تری را انتخاب کنید؟ آیا شما به عنوان یک پدر و مادر به دنبال درمان های طبیعی برای بچه های کوچک خود هستید؟ آیا می ...

بدترین كاری كه یك كودك می‌تواند انجام بدهد!


دانشمندان با درنظر گرفتن تمام فعالیت‌هایی كه یك كودك در طول روز انجام می‌دهد، آسیب‌زاترین و بدترین كاری كه ممكن است یك كودك انجام بدهد را شناسایی كردند.


 صبح بخیر: دانشمندان با درنظر گرفتن تمام فعالیت‌هایی كه یك كودك در طول روز انجام می‌دهد، آسیب‌زاترین و بدترین كاری كه ممكن است یك كودك انجام بدهد را شناسایی كردند.

به گزارش صبح بخیر، مطالعات نشان می‌دهد تماشای زیاد تلویزیون اثرات بسیار بدی روی سلامت كودكان دارد و احتمال دچار شدن به بیماری‌ قلبی و چاقی را به‌شدت در آن‌ها افزایش می‌دهد.

در حقیقت علت افزایش دور شكم، بالا رفتن فشار خون و كلسترول، ابتلا به سكته، دیابت و سندر متابولیك در بسیاری از بیماران، گذراندن زمان‌های زیاد در مقابل تلویزیون در دوران كودكی بوده است. متاسفانه بسیاری از كودكان حین تماشای تلویزیون، تنقلات و غذاهای ناسالم زیادی مانند چیپس و پفك مصرف می‌كنند كه این عامل هم نقش زیادی در اضافه وزن آن‌ها دارد.

چندی پیش هم محققان دانشگاه كالج لندن اعلام كردند، افرادی كه بیش از 4 ساعت در روز را به تماشای تلویزیون اختصاص می‌دهند، با احتمال 100 درصد بیشتر از دیگران ممكن است دچار حمله قلبی شوند.


ویدیو مرتبط :
مستند« یك روز ،یك وزیر » یك روز كاری باآقای دكتر گودرزی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مرگ كودك یك سال و نیمه در هاله‌ای از ابهام



در پی مرگ مشكوك كودكی یك سال و نیمه در جنوب تهران، بازپرس ویژه‌ی قتل دستور كالبدشكافی جسد را صادر كرد.



عصر روز پنجم دی ماه سال جاری مسوولان بیمارستان لقمان طی تماسی با مرجع انتظامی اعلام كردند كه پیكر بی‌جان كودكی یك ساله به نام رامین به این بیمارستان انتقال یافته است.



با اعلام موضوع به قاضی حسین روشن بازپرس كشیك قتل پایتخت، تحقیقات پیرامون مرگ این كودك آغاز شد و بازپرس جنایی، والدین كودك را به دادسرا احضار كرد.



مادر این كودك، صبح امروز (شنبه) با حضور در شعبه‌ی سوم بازپرسی دادسرای امور جنایی تهران به بازپرس ویژه‌ی قتل، گفت: سه روز قبل از حادثه، رامین را برای تزریق واكسن به یكی از درمانگاه‌ها بردیم.



بعد از اینكه واكسن تزریق شد و رامین را به خانه آوردیم، حوالی غروب متوجه شدیم بدنش داغ است. او را به همان درمانگاه بردیم اما پزشك درمانگاه با معاینه رامین گفت كه او تب دارد و این تب بعد از تزریق واكسن، طبیعی است. او را به خانه برگرداندیم اما تا فردای آن روز همچنان تبش ادامه داشت و مدام شدت می‌گرفت.



در همین بین یكی از اقوام‌مان كه متوجه مشكل رامین شده بود تماس گرفت و گفت برای پایین آمدن تبش، مقدار بسیار كمی تریاك به او بخورانیم. من و همسرم هم چون می‌دیدیم كه پسرمان خیلی گریه می‌كند، مقدار بسیار كمی تریاك تهیه كردیم و به او خوراندیم.



این زن ادامه داد: بعد از آنكه تریاك را به رامین دادیم، كم كم آرام شد و خوابید. معمولا برایش شیر درست می‌كردم و بالای سرش می‌گذاشتم تا وقتی بیدار شد آن را بخورد.



صبح وقتی از خواب بیدار شدیم، دیدیم كه شیر را نخورده. از همسرم پرسیدم كه آیا مجددا برای رامین شیر درست كرده كه او گفت نه. وقتی به صورت پسرمان نگاه كردیم دیدیم به شدت كبود شده و نفس نمی‌كشد. فورا او را به بیمارستان لقمان رساندیم اما پزشك اورژانس گفت كه حدود دو ساعت قبل جان باخته است.



در پی اظهارات زن جوان، قاضی روشن دستور كالبدشكافی جسد را صادر كرد تا مشخص شود كه مرگ كودك بر اثر تزریق واكسن بوده یا مصرف تریاك.