گردشگری


2 دقیقه پیش

مناظر بی نظیر زمین‌های گلف در آمریکا

در زندگی چیزهای کمی بهتر از بازی گلف در میان رشته کوه های باشکوه، بیابان های بی ثمر یا اقیانوس های خروشان وجود دارد. هر ایالت آمریکایی حداقل یک زمین گلف با مناظر بی نظیر ...
2 دقیقه پیش

باشکوه‌ترین مراکز خرید در جهان

برای اغلب مردم، خرید کردن بخشی از تفریح آن‌ها و برای‌شان مهم است! برای برخی دیگر، تاریخ و فرهنگ مهمتر است اما در صورتی که دو مورد بالا را باهم ترکیب کنید می‌توانید علاوه ...

همه معابد بانکوک، شهر فرشته ها



همه معابد بانکوک، شهر فرشته ها
«شهر فرشته ها» که ما به نام بانکوک آن را می شناسیم، یکی از بزرگ ترین مراکز تجاری و بازرگانی کشور تایلند است. بانکوک را در یک جمله می توان «ونیز شرق» نیز نامید.این شهر مملو از پارک، باغ وحش، معابد، بازار شناور روی آب، باغ های گل، کلوب های شبانه و ده ها مکان گردشی دیگر است. هر ساله حدود 14 میلیون نفر از سراسر دنیا از بانکوک دیدن می کنند.
آب و هوای بانکوک گرم و خشک و میانگین دمای آن 26 تا 34 درجه سانتی گراد است. بهترین زمان برای بازدید از این شهر از اوایل آبان تا اواسط اسفند است که خشک ترین هوا را دارد.
بانکوک، ونیز شرقی
جاذبه های گردشگری
در میان جاذبه های گردشگری این شهر باید به معابد آن اشاره کرد. این معبدها هر کدام ویژگی خاص خود دارند. به طور مثال، یکی بزرگ ترین مجسمه بودا را در خود و دیگری معماری ویژه ای دارد. برای آشنایی با معابد این شهر با ما همراه باشید.
•    معبد بودای خوابیده
Wat Pho یکی از دیدنی ترین مکان های توریستی دنیا است. گردشگران برای دیدن مجسمه بودا به این معبد قدیمی و تاریخی می روند. در این معبد بیش از یکهزار مجسمه بودا وجود دارد و بزرگ ترین آنها مجسمه بودای خوابیده است که حدود 46 متر طول و 15 متر ارتفاع دارد.

این مجسمه وجه تمایز اصلی معبد وات فو و برای نمایش سلوک بودا به نیروانا ساخته شده است. چشم ها و پاهای این مجسمه با مروارید تزئین شده اند. همچنین روی پاها 108 ویژگی فاخر بودا حک شده است. این حکاکی های مرواریدی روی طلا، جذابیت اصلی این مجسمه غول پیکر را رقم زده اند و هر ساله گردشگران فراوانی را از نقاط مختلف دنیا به  آنجا می کشاند. 

معابد بانکوک,جاذبه های گردشگری بانکوک,مجسمه بودا,معبد بودای خوابیده

شاید جالب باشد بدانید، هدف ممتاز آیین بودا و آخرین مرحله سلوک آنها، رسیدن به آرامش کامل و آگاهی و به اصطلاح نیرواناست. نیروانا، عبور انسان از خشم و جهل و وابستگی و رسیدن به فرزانگی است.
در این معبد هر روز از ساعت 8 صبح تا 5 بعدازظهر به روی گردشگران باز است.
•    معبد سوتات و تاب غول آسا
این دو مکان جزو مشهورترین جاذبه های بانکوک هستند. معبد Suthat هزاران سال پیش ساخته شده و جزو 6 معبد برتر کشور تایلند است. این معبد برای مجسمه های طلایی و برنزی بودا در داخل و بیرون آن، طراحی جالب سقف، سبک معماری، نقاشی های دیواری بسیار عظیم و مجسمه های برنزی سربازان چینی که در حیاط هستند، مشهور است. یکی از غول پیکرترین مجسمه های بودا که از جنس طلاست و حدود 21 متر طول دارد نیز در این معبد نگهداری مس شود.

معابد بانکوک,جاذبه های گردشگری بانکوک,مجسمه بودا,معبد بودای خوابیده

تاب غول آسا نیز در نزدیکی معبد سوتات قرار دارد. در جشنواره 7 روزه که تا سال 1923 میلادی ادامه داشت، مردان بانکوکی سوار بر تاب غول‌آسا برای قاپیدن کیسه ای پر از نقره با هم رقابت می کردند.

معابد بانکوک,جاذبه های گردشگری بانکوک,مجسمه بودا,معبد بودای خوابیده

معبد سوتات و تاب غول آسا هر دو از ساعت 9 صبح تا 5 بعدازظهر باز هستند.
•    معبد راتچابورانا
معبد راتچابورانا وات یکی از معروف ترین معابد بانکوک است و ارزش تاریخی بالایی دارد. این معبد نشان دهنده فرهنگ و سنت های قدیمی تایلند است. بنای این معبد بسیار قدیمی و کهنه است اما همچنان شکوه و جلال خود را حفظ کرده و گذشت زمان چیزی از ارزش و زیبایی آن کم نکرده است.

معابد بانکوک,جاذبه های گردشگری بانکوک,مجسمه بودا,معبد بودای خوابیده

قدمت 600 ساله این معبد دلیلی بر جذاب بودن آن است. گردشگران برای بازدید از آداب، رسوم و سنت های آن زمان به این معبد مراجعه می کنند و از جاذبه های تاریخی آن لذت می برند. ساختمان این معبد معماری منحصر به فرد دارد و سقف آن شبیه دیگر معابد نیست.
از جاذبه های دیگر این معبد می توان به نقاشی های دیواری آن زمان اشاره کرد. معبد راتچابورانا به نوعی معبد سلطنتی بود و برنامه های حکومتی در آن اجرا می شد.
•    معبد طلائی

معابد بانکوک,جاذبه های گردشگری بانکوک,مجسمه بودا,معبد بودای خوابیده

معبد طلائی همیشه محلی برای بازدید خود تایلندی ها و گردشگرانی است که از کشورهای مختلف جهان به بانکوک سفر می کنند. یکی از جاذبه های اصلی این معبد، مجسمه طلایی بسیار بزرگ بوداست که روی تختی به حالت چهارزانو نشسته است. ارتفاع این مجسمه حدود  3 متر و وزن آن 5 هزار کیلو است. 83 درصد از این مجسمه از طلای خالص و جامد ساخته شده است.

معابد بانکوک,جاذبه های گردشگری بانکوک,مجسمه بودا,معبد بودای خوابیده

•    معبد اینتراراوان
گفته می شود این معبد ساده و برای مردم عادی ساخته شده است. البته این معمولی بودن شامل همه جنبه ها و بخش های معبد نیست. معماری عجیب و غیرعادی ساختمان معبد اینتراراوان، آن رابه یکی از جاذبه های شهر بانکوک برای بازدید تبدیل کرده است. این معبد نه تنها نشانگر معماری فرهنگی و سنتی است، بلکه نشان دهنده اعتقاد قوی و عمیق مردم و اعتماد آنها به بودای اعظم نیز هست.

معابد بانکوک,جاذبه های گردشگری بانکوک,مجسمه بودا,معبد بودای خوابیده

شاید در نگاه اول معماری این معبد چندان هم عجیب و خلاقانه به نظر نرسد، اما به گونه ای هم نیست که مردم هر روز شاهد آن باشند و بتوانند نمونه ای از آن را در جای دیگری ببیند. مجسمه بودای اعظم در این معبد به گونه ای است که آن را به حالت ایستاده بر گلبرگ نیلوفر آبی نشان می دهد. این مجسمه یکی از بزرگ ترین مجسمه های خدایان بودایی ها در سرتاسر جهان است. ارتفاع مجسمه 32 متر و عرض آن بیش از 11 متر است. یک انسان معمولی در کنار این مجسمه فقط به اندازه مچ پای آن است.
•    معبد مرمرین
معبد مرمرین همان طور که از نامش پیداست از مرمر سفید ساخته شده است و این مساله باعث جذب گردشگران فراوانی به این منطقه شده است.

معابد بانکوک,جاذبه های گردشگری بانکوک,مجسمه بودا,معبد بودای خوابیده

ورودی این معبد یکی از جذابیت های اصلی آن است. دسترسی به درب ساختمان از راه هایی است که از خیابان منشا می گیرند و مسیری باریک که پوشیده از سنگفرش و چمن است را طی می کنند تا به درب برسند. در این معبد بیش از 50 مجسمه بودا وجود که هر کدام ظرافت و زیبایی ویژه ای دارند. این مجسمه ها هر کدام مربوط به شاخه ها و ادیان مختلف بوداست که در نقاط مختلف جهان گسترده شده اند. یکی از مسایلی که به وضوح در طراحی این مجسمه ها به چشم می آید، تلفیق هنر مدرن اروپایی در ساخت آنهاست.

یکی دیگر از جاذبه های این معبد پنجره هایی است که با شیشه های رنگی روی آنها منبت کاری شده است و طرح ها و شکل های مختلفی دارند.
این معبد، یک محراب مرکزی دارد و در آن مجسمه ای طلایی از بودا گذاشته شده است. این مجسمه طلایی طراحی و شمایل منحصر به فردی دارد که باعث تمایز آن از دیگر مجسمه ها شده است.
•    معبد شاتات
معبد شاتات هزاران سال است که در این شهر قرار دارد و افراد بسیاری را به خود جلب می کند. این معبد مملو از تصاویر بودا، تابلوهای نقاشی مختلف و ساختمان های بلند است. شاتات به دلیل سقف زیبا، نقاشی های دیواری با شکوه، مجسمه بزرگ و طلایی بودا و دیگر مجسمه های غول پیکر مشهور است.

معابد بانکوک,جاذبه های گردشگری بانکوک,مجسمه بودا,معبد بودای خوابیده

مساحت این معبد حدود 10 هکتار است و کاملا مهندسی ساز و عاری از اشکال است. از جمله جاذبه های آن می توان به مجسمه برنزی بودا که حدود 9 متر ارتفاع دارد و نقاشی های دیواری بزرگ که حدود  2565 مترمربع را پوشش می دهند، اشاره کرد. همچنین می توان به مجسمه های برنزی سربازان چینی که بیشتر محیط حیاط معبد را پر کرده اند، اشاره کرد. از آن جا که یکی از قدیمی ترین معابد بانکوک به حساب می آید، احترام و اهمیت بسیاری در این منطقه دارد.
•    معبد آرون
معبد آرون که با عنوان معبد سپیده دم نیز شناخته می شود، یکی از مناطق مسحور کننده در شهر بانکوک است. این معبد با برج های بلند و حیاط بزرگ، بدون شک یکی از دیدنی ترن مکان های بانکوک است.
به این دلیل به آن معبد سپیده دم می گویند که نخستین جایی در تانبوراست که نور سپیده دم به آن می تابد. مجسمه بودای زمردی قبل از برده شدن به کاخ بزرگ در اینجا قرار داشت. این معبد حتی بعد از انتقال مجسمه بودای زمردی نیز احترام و جذابیت خود را حفظ کرده است.

معابد بانکوک,جاذبه های گردشگری بانکوک,مجسمه بودا,معبد بودای خوابیده

معبد آرون در غرب رودخانه بانکوک قرار گرفته است و چهار برج در اطراف خود دارد که با پله به ساختمان اصلی می رسند. این بنا با آجر ساخته و با گچ و سیمان پوشانده شده است. هزاران ظرف چینی رنگارنگ در کنار سوله های سبز رنگ، نمای برج مرکزی را تشکیل داده اند و نماد خدای ایندرا در  اِراوات است.
•    معبد بودای زمردین و گراند پالاس
کاخ بزرگ و معبد بودای زمردین که در این کاخ قرار  دارد، از جذابیت های اصلی شهر بانکوک هستند.
در معبد بودای زمردین می توان به خوبی فرهنگ و تعلیمات بودا را با همه وجود احساس کرد. کاخ بزرگ یا گراند پالاس بانکوک، همان طور که از نامش پیداست بسیار بزرگ است و مساحت وسیعی را به خود اختصاص داده است. معبد بودای زمردین نیز در فضای کاخ بزرگ قرار دارد.

معابد بانکوک,جاذبه های گردشگری بانکوک,مجسمه بودا,معبد بودای خوابیده

گراند پالاس در واقع مجموعه ای از ساختمان ها و بناهای مختلفی است که محل سکونت پادشاهان تایلند بوده اند. پیشینه این عمارت ها به قرن 18 تا اوایل قرن 20 می رسد. ساخت ساختمان های گراند پالاس از سال 1782 میلادی با چوب آغاز شد و در زمان رامای اول به پایان رسید. این کاخ در غرب رودخانه بانکوک قرار دارد. برای حفاظت از کاخ در برابر دشمنان در گذشته، دور تادور این بناها را دیواری به طول یکهزار و 900 متر کشیده اند.
در معبد بودای زمردین یکی از مجسمه های بسیار مقدس بودا قرار دارد. این مجسمه به رنگ سبز یشمی است و لباسی طلایی به تن دارد. مجسمه بودا در این معبد به حالت مدیتیشن نشسته است و حدود 45 سانتی متر ارتفاع دارد.
•    معبد راجانادا
معبد راجانادا از جمله مکان های گردشگری شهر فرشتگان به شمار می رود. در بازار بودایی های این معبد، انواع جادو، طلسم و معجون عشق را می توان پیدا کرد. سنگ های جادویی نه تنها به شکل مجسمه بودا که حتی با اشکالی از راهب های تایلندی و خدایان هندی نیز وجود دارند. در کنار این سنگ و طلسم ها، مجسمه های بودا نیز فروخته می شود.

معابد بانکوک,جاذبه های گردشگری بانکوک,مجسمه بودا,معبد بودای خوابیده

این معبد جزو معابد غیرمعمول شهر بانکوک به شمار می رود. مناره مخروطی که در بالای سقف این معبد 5 طبقه قرار دارد به جای استفاده از آهن های طلایی از آهن سیاه ساخته شده است. از بالا که به ساختمان راجانادا نگاه می کنید، نمای بسیار زیبایی دارد. سقف آن از فلزات مستحکم و بادوام و به سبک برمه ای ساخته شده است و پوشش آلیاژ مس بالای سقف نیز آن را به ساختاری متفاوت و منحصربه فرد در همه دنیا تبدیل کرده است.
در این مکان، مجسمه بودا در گلدان عتیقه تیره رنگی قرار دارد. معابد و عبادتگاه های مختلفی نیز در گوشه و کنار این معبد قرار دارند.

منبع:bartarinha.ir


ویدیو مرتبط :
لحظه انفجار بمب در مرکز شهر بانکوک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رویای بی‌خانمان‌ها در شهر فرشته‌ها+تصاویر



اخبار,اخبار گوناگون,بی‌خانمان‌

اخبار گوناگون - رویای بی‌خانمان‌ها در شهر فرشته‌ها+تصاویر

هنرمندی ناشناس، رویاهای بی‌خانمان‌های لس آنجلس را با عنوان شهر فرشته‌ها روی دیوار نقاشی کرده است.

«اسکید روبات» هنرمند ناشناسی است که رویاهای بی‌خانمان‌های شهر لس‌آنجلس – آمریکا را بر روی دیوارها نقاشی کرده است؛ وی به مناطقی که بی خانمان‌ها زندگی می‌کنند، رفته است و از آنها در مورد آرزوهایشان سوال کرده و پاسخی که آنها داده‌اند را بر روی دیوار کشیده است.
وی از یکی از بی خانمان‌ها به نام سارا سوال کرد: دلت چه غذایی می‌خواهد؟
سارا با اینکه ناشتا بود، گفت: فقط کمی آب می‌خواهم.
«اسکید روبات» گفت: این نقاشی‌ها و تصاویر به منظور آگاه کردن مردم از مشکلات روزانه بی خانمان‌ها ارائه شده است.

اخبار,اخبار گوناگون,بی‌خانمان‌

 

اخبار,اخبار گوناگون,بی‌خانمان‌

 

اخبار,اخبار گوناگون,بی‌خانمان‌

 

اخبار,اخبار گوناگون,بی‌خانمان‌

 

اخبار,اخبار گوناگون,بی‌خانمان‌

 

اخبار,اخبار گوناگون,بی‌خانمان‌

 

اخبار,اخبار گوناگون,بی‌خانمان‌

 

اخبار,اخبار گوناگون,بی‌خانمان‌

 

اخبار,اخبار گوناگون,بی‌خانمان‌

 

اخبار,اخبار گوناگون,بی‌خانمان‌

 

اخبار,اخبار گوناگون,بی‌خانمان‌

 

اخبار,اخبار گوناگون,بی‌خانمان‌

  

اخبار گوناگون - فارس