گردشگری


2 دقیقه پیش

مناظر بی نظیر زمین‌های گلف در آمریکا

در زندگی چیزهای کمی بهتر از بازی گلف در میان رشته کوه های باشکوه، بیابان های بی ثمر یا اقیانوس های خروشان وجود دارد. هر ایالت آمریکایی حداقل یک زمین گلف با مناظر بی نظیر ...
2 دقیقه پیش

باشکوه‌ترین مراکز خرید در جهان

برای اغلب مردم، خرید کردن بخشی از تفریح آن‌ها و برای‌شان مهم است! برای برخی دیگر، تاریخ و فرهنگ مهمتر است اما در صورتی که دو مورد بالا را باهم ترکیب کنید می‌توانید علاوه ...

تعطیلات عید فطر كجا برویم؟



هروقت چند روز تعطیل می‌شود مسافرت‌ها هم رونق می‌گیرند. این بار با تعطیلات عید فطر فرصت مناسبی پیش آمده تا چند روزی از شهرهای شلوغ و دودآلودتان دور شوید .

 

عید فطر امسال یكشنبه و دوشنبه است و فرصت مناسبی برای سفر. امسال بخت با مسافران یار بوده و دو تعطیلی خیلی خوب پیش‌رو دارند؛ اولی برای همه ایرانی‌ها و دومی فقط برای تهرانی‌ها. اولی همین تعطیلات عیدفطر است و دیگری هم تعطیلات تهران برای برگزاری اجلاس سران غیرمتعهدها. انتخاب اینكه می‌خواهید كجا بروید ممكن است برایتان سخت باشد. پیشنهاد می‌كنیم اگر می‌خواهید جایی را برای سفر انتخاب كنید بهتر است شهرهای خنك، ناشناخته‌تر و همین‌طور شهرهایی را كه بیشتر دوست دارید یا تا به حال نرفته‌اید را انتخاب كنید.

 

البته برای سفر به نقاط بكر باید خودتان برنامه‌ریزی كنید چرا كه آژانس‌های مسافرتی معمولا شهرها و نقاط معروف را معرفی می‌كنند و حتی اگر یك آژانس مسافرتی جای ناشناخته‌ای را معرفی كند خیلی زود بقیه آژانس‌ها هم سفر به آن منطقه را تعریف می‌كنند و آن منطقه از بكر بودن خارج می‌شود.

 

اگر هم به شهری می‌روید كه دوست یا آشنایی دارید و مشكل اقامت ندارید بهتر است پیش از سفر تمام جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی مقصد مورد نظر را از طریق اینترنت یا دفترچه‌های راهنمای گردشگری پیدا كنید و همین‌طور مسیرهای دسترسی را معین كنید تا  وقتی به آنجا سفر كردید نهایت استفاده را از وقت‌تان بكنید. در این نوشتار هم چند نمونه از بسته‌های مسافرتی آورده شده كه اگر خواستید با تور سفركنید حدود قیمت‌ها و امكانات مورد‌نظر را بشناسید. این را هم در نظر بگیرید كه به دلیل اوج سفر در تعطیلات عیدفطر قیمت تورها از سایر زمان‌ها گران‌تر شده است.

 

كیش

تعطیلات عید فطر,برنامه ریزی برای تعطیلات عید فطر

هتل پنج ستاره: صبحانه ، ‌ناهار ، ‌شام، ‌یك گشت با كشتی تفریحی، به مدت سه شب و چهار روز ، ‌450 هزار تومان

 

هتل چهار ستاره: صبحانه و ناهار، بدون گشت، ‌سه شب و چهار روز ، 420 هزار تومان

 

هتل سه ستاره:‌صبحانه و ناهار، بدون گشت، سه‌شب و چهار روز، 385 هزار تومان

 

تورهای كیش معمولا گشت ندارند اما می‌توانید از تخفیف‌هایی كه این تورها دارند استفاده كنید.مانند تخفیف برای پا‌رك دلفین‌ها، تخفیف برای كشتی و تفریحات دریایی. همچنین در تمام این تورها ترانسفر فرودگاهی بر عهده برگزاركننده تور است.

 

هرچند هوای این روزها برای سفر به كیش گرم است اما تاكسی‌ها، ‌هتل‌ها و مراكز خرید همگی از سیستم تهویه مناسب برخوردارند. ضمن آنكه برای لذت بردن از آفتاب سوزان كیش، ‌این زمان فرصت مناسبی است.

 

شیراز

تعطیلات عید فطر,برنامه ریزی برای تعطیلات عید فطر

شیراز هم جزو شهرهای گرم است اما اگر فرصت دیگری برای سفر به این شهر ندارید تعطیلات خوبی برای دیدن تخت جمشید و سایر جاذبه‌های گردشگری تاریخی این شهر به وجود آمده كه می‌توانید از آن استفاده كنید.

 

هتل پنج ستاره: دو شب و سه روز با ‌صبحانه 425 هزار تومان

 

هتل چهار ستاره: دو شب و سه روز با صبحانه 342 هزار تومان

 

هتل سه ستاره: دو شب و سه روز با صبحانه 290 هزار تومان

 

سفر با هواپیما خواهد بود و تمام گشت‌های شهری و خارج از شهری شیراز جزو ‌این برنامه می‌شود. از جمله حافظیه، ‌سعدیه، ‌بافت تاریخی، ‌شاهچراغ، ‌خواجوی كرمانی، ‌تخت جمشید، ‌نقش رستم و ‌نقش رجب.

 

اگر بخواهید با اتوبوس به این شهر زیبا سفر كنید حدود یكصد هزار تومان از قیمت‌هایی كه دادیم كمتر هزینه خواهید كرد. اتوبوس‌تان هم اتوبوس ویژه یا همان vip خواهد بود.

 

تورهای ویژه

تعطیلات عید فطر,برنامه ریزی برای تعطیلات عید فطر

كمك به زلزله‌زدگان: یكی از آژانس‌های گردشگری اقدام جالبی برای كمك به زلزله‌زدگان استان‌های آذربایجان كرده است و آن هم تور یك روزه طالقان و آبشار كركبود است كه روز جمعه 27 مرداد‌ماه برگزار می‌شود. قیمت این تور از تورهای یك روزه عادی كمی‌ گران‌تر است و حدود 50 هزار تومان است. ضمن اینكه برگزار‌كننده فقط راهنما و وسیله حمل و نقل در اختیار شما می‌گذارد و صبحانه یا ناهار را باید خودتان ببرید. راهنما نیز دستمزدش را به زلزله‌زدگان اهدا می‌كند.

تعطیلات عید فطر,برنامه ریزی برای تعطیلات عید فطر

زندگی با عشایر: تور ویژه‌ای هم برای تعطیلات عید فطر وجود دارد . زندگی دو روزه با عشایر مورك فرصتی است كه همیشه پیش نمی‌آید. این تور روزهای یكشنبه و دو‌شنبه هفته آینده برگزار می‌شود. روستای مورك یك روستای عشایر‌نشین نزدیك اصفهان است. سفر زمینی خواهد بود و یك شب در سیاه چادر می‌خوابید. صبحانه با برگزاركنندگان است اما ناهار و شام را خودتان باید تهیه كنید. عشایر آنجا  پخت و پز می‌كنند و می‌توانید از آنها غذا بخرید. همچنین تجربه نخ‌ریسی و كشك‌سابی و كره‌اندازی را هم خواهید داشت.

 

تعطیلات عید فطر,برنامه ریزی برای تعطیلات عید فطر

منبع : bartarinha


ویدیو مرتبط :
برای تعطیلات کجا برویم؟؟؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرح افزایش تعطیلات عید فطر از سوی مجلس شورای اسلامی منتفی شد



 

 

طرح افزایش تعطیلات عید فطر از سوی مجلس شورای اسلامی منتفی شد

طرح افزایش تعطیلات عید فطر از سوی مجلس شورای اسلامی مسترد شد.

طرح دادن اختیار به دولت برای تغییر ساعت كاری در ماه مبارك رمضان و افزایش تعطیلات عید فطر از سوی مجلس شورای اسلامی مسترد شد.

برپایه این گزارش این طرح دارای بیش از 50 امضا بود كه امضاكنندگان در جلسه امروز مجلس امضای خود را پس گرفتند به نحوی كه تعداد امضا‌كنندگان به كمتر از 15 نفر كاهش یافت و بر این اساس این طرح از مسترد شد.