متفرقه


2 دقیقه پیش

با زخم های زندگی چه کنیم؟

در این سلسله مطالب مباحثی درباره زندگی معنای زندگی روابط و احساسات و ... توسط دکتر شیری ارائه خواهد شد. صبح بخیر: ممکن است شما هم مانند بسیاری از افراد جامعه برای حل مشکلات ...
2 دقیقه پیش

نظر آیت‌الله محقق داماد درمورد سید حسن

آیت الله سید مصطفی محقق داماد، برادر حضرت آیت الله سید علی محقق داماد در پاسخ به سئوالی در خصوص اجتهاد آیت الله سید حسن خمینی، گفت: نظر بنده در مورد ایشان همان نظر اخوی ...

مناسب ترین روش کاشت مو برای شما چیست؟


لیزر لیپولیز

     

دکتر نبی ا.. شریعتی

انواع روش های پیوند مو:

1- پیوند flap:
در این روش قسمتی از پوست حاوی مو را از ناحیه ای از سر به ناحیه مورد نظر پیوند می زنند. این روش بعلت ایجاد نمای نازیبا و غیر عادی و نیز عوارض جانبی شدیدی مثل نکروز و احتمال گذاشتن اسکار، فقط در موارد خاص انجام می شود.

2-scalp reduction:
در این روش توسط برش جراحی، وسعت منطقه طاسی را کاهش می دهیم .

3- کاشت الیاف منصوعی:
در این روش از الیاف مصنوعی شبیه به موهای فرد استفاده می شود. عیب این روش احتمال عفونت در ناحیه ی کاشت، ریزش موهای کاشت شده در اثر مرور زمان و نیاز به ترمیم های مکرر و نیز نبودن امکان تغییر مدل و رنگ مو و نیز هزینه بالای جراحی ها و ترمیم های مکرر است که نهایتاً منجر به منسوخ شدن این روش در برخی کشورها از جمله ایران شد

punch graft-4:
در این روش دست های مو توسط پانچِ از روی سر یا بدن برداشت می شود و در نواحی مورد نظر کاشت می شود. از معایب این روش نمای غیرطبیعی و عروسکی بود که منجر به غیر عملکردی بودن این روش شد.

کاشت مو - کلینیک آروشا
5-FUT:
در این روش یک بافت نواری با تکنیک مخصوص از پشت سر برداشت شده ناحیه برداشت Suture می شود. بافت نواری برداشته شده توسط پرسنل مجرب و زیر میکروسکوپهای مخصوص کاشت مو، به واحدهای مو (FUG) تبدیل می شوند. سپس برش های مخصوص در نواحی مورد نظر ایجاد شده و FUG ها داخل این برش ها کاشت می شود. این روش روش gold standard کاشت موی طبیعی در حال حاضر می باشد.

در روش FUT ابتدا طبق فرمولی خاص خط برداشت ناحیه برداشت نوار پوستی (فلپ) طراحی می شود. در این فرمول فواصلی مشخص از کناره گوش و پشت سر تعیین شده و خط برداشت نوار پوستی طراحی می گردد. سپس این ناحیه را بطور کامل استریل کرده و یک نوار هلالی شکل از پشت سر که در منطقه بانک مو واقع شده است به عرض تقریبا یک تا دو سانتی متر و پهنای تقریبی 5 میلی متر برداشته می شود.
بخاطر عدم تاثیرپذیری بانک مو (ناحیه دهنده پیوند مو) از هورمون مردانه یا تستوسترون، موهای این ناحیه دچار ریزش ناشی از هورمون مردانه نمی شوند در نتیجه برای استفاده در کاشت مو ایده آل هستند.
در مرحله بعد نوار پوستی برداشت شده که حاوی تعداد زیادی فولیکول مو است به کمک میکروسکوپ به قطعات بسیار ریز تقسیم می شود به نحوی که گرافت های مو که هر کدام می توانند شامل یک، دو، سه یا چهار ریشه مو باشند توسط روش میکروسکوپیک استخراج می شوند. سپس با بکارگیری ابزاری خاص حفرات بسیار ریزی بر سطح پوست سر در ناحیه گیرنده پیوند ایجاد می شود تا در مرحله آخر فولیکول های مو بدست آمده در آن ها کاشته شوند.
لازم به ذکر است یکی از نکات بسیار مهم در همه روش های کاشت مو، طراحی علمی و مطابق اصول زیبایی شناختی خط رویش مو است. چرا که برای ایجاد ظاهری طبیعی در ناحیه خط رویش مو واقع در بالای پیشانی باید مطابق الگوی طبیعی طراحی صورت گیرد در غیر این صورت نمایی کاملا غیر طبیعی و مانند موهای عروسک ایجاد شده و از روی ظاهر می توان براحتی پی برد که فرد مورد نظر کاشت مو انجام داده است.
از نکات بسیار مهم دیگر که تفاوت نتایج کاشت مو در مراکز مختلف کاشت مو را موجب می شود، تبحر و تخصص کافی در نحوه ایجاد حفرات پوستی در منطقه طاسی است به این علت که زاویه ایجاد حفره و فواصل آنها از هم و عمق حفرات مشخص کننده جهت خواب موها و طرح کلی کاشت مو است.

کاشت مو - کلینیک آروشا

6-FIT:
در این روش واحدهای مو(FUG) توسط پانچ های ظریف از سر یا بدن برداشت و در نواحی مورد نظر کاشت می شوند این موها بعلت FUG بودن نمای عروسکی ایجاد نمی کنند و SCAR ناشی از برداشت آنها بر خلاف پانچ براحتی ترمیم خواهد شد.


پیوند مو به روش FIT از روش های دیگر پیوند 70% موثرتر است.

پیوند مو به روش FIT یک کار استاندارد در این زمینه محسوب می شود.


روش FIT را در زمینه پیوند مو به مراجعین ارائه دهد. FIT تحولی نوین در روش های موفقیت آمیز کاشت مو می باشد. در روش FIT تیغ یا چاقوی جراحی بکار برده نمی‌شود. هرفولیکول مو توسط وسایل مخصوص غیر جراحی از پشت و پهلوهای سر بیرون آورده شده و بصورت هنرمندانه ای به مناطق طاس سر پیوند زده می‌شود. FIT برای افرادی که مایلند هر چه سریعتر نتیجه پیوند مو را مشاهده نمایند و یا از جراحی واهمه دارند مناسب است.

مزایای کاشت مو به روش خارج نمودن واحدهای فولیکولی FIT

- نتایج کاملاً طبیعی
- محل برداشت مو غیر قابل رؤیت
- کسب بیشترین تراکم ممکن
- ادامه درمان و ترمیم کم مویی سر شخص با جلسات تکمیلی در صورت نیاز
- بدست آمدن نتیجه دلخواه در کوتاهترین زمان ممکن
- فراهم نمودن میزان رشد مو تا 70٪ بیشتر از روش های قدیمی پیوند و ظاهری کاملاً طبیعی و غیر قابل افتراق
- توانایی ایجاد طبیعی ترین و منحصر بفرد ترین خط رویش مو برای پزشک

در این روش نیاز به بستری شدن نمی باشد. ویزیت های مجدد بعد از پیوند مو به واسطه سرپایی بودن عمل و سهولت انجام مراقبت ها الزامی نمی باشد. انجام پیوند در روش FIT کاملا سرپایی و با بی حسی موضعی می باشد و البته به دلیل اینکه تعداد واحدهای مو در مقایسه با روش جراحی FUT تا سه برابر بیشتر قابل برداشت می باشد، یک تا دو روز زمان لازم است تا عمل پیوند به صورت کامل انجام گیرد. که البته با فواصل استراحت و زمان های لازم بین مراحل مختلف کاشت، انجام این روش خسته کننده نخواهد بود.



دکتر نبی ا.. شریعتی
بالون معده با دکتر فرزاد فرامرزی  نشانی : میرداماد جنب برج های اسکان ، دی کلینیک میرداماد طبقه منفی 2

بالون معده با دکتر فرزاد فرامرزی تلفن : 02188206644 - 02188206655 - 02188202312 -02188202313


موبایل : 09385089047 - 09122341934


www.drrabet.ir



ویدیو مرتبط :
نمونه کاشت مو به روش ترکیبی در کلنیک کاشت مو دکتر رضائی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تفاوت کاشت مو به روش های مختلف



تعریف گرافت
اگر با ذره بین به دقت به موهای جلو و یا پشت سر نگاه كنید متوجه می شوید كه تعدادی از موها به صورت تك شاخه، تعدادی به صورت دو شاخه، تعدادی به صورت سه شاخه و بعضا تعدادی نیز به صورت چهار شاخه از پوست خارج شده اند. به هر یك از این دسته های یك تا چهار تای گرافت گفته می شود . یعنی هر گرافت عبارتست از یك یا چند پیاز مو كه ساقه ی انها از یك نقطه از پوست خارج شده اند.
 

کاشت مو,روش کاشت مو,کاشت مو به روش SUT

در روش FIT گرافت های مو بصورت تک تک از پشت سر برداشت می کردند


حدود ده سال پیش کاربرد FIT بعنوان روش جایگزین در مقابل متد FUT از ناحیۀ پشت سر مطرح گردید. درحقیقت تعداد زیادی از پزشکان این روش را مورد آزمایش قرار داده اند ولی میزان موفقیت آنها بسیار متفاوت بوده است. در روش FIT گرافت های مو بصورت تک تک از نواحی واقع در مناطقی از پشت سر و اطراف گوش ها برداشت می کردند. اخیراً با ارائه انواع دستگاه ها برای استفاده در متد FIT میزان علاقمندی به استفاده از این روش افزایش یافته و به موضوعی بحث برانگیز در برابر روش FUT تبدیل شده است.


درحقیقت روش FUT از بسیاری جهات از جمله ایجاد جوشگاه (اسکار)، میزان بقای گرافت ها، درصد آسیب گرافت ها، کیفیت گرافت ها از لحاظ ساختمانی، مدت زمان عمل، عوارض و حتی هزینه عمل نسبت به FIT برتری دارد.

 

روش کاشت مو,پیوند مو,کاشت مو به روش FUT

  مهمترین نکته در کاشت مو تراکم مو هست


تفاوت کاشت مو به روش  SUT با کاشت مو به روش های FUT و کاشت مو به روش FIT:
1-در کاشت مو به روش SUT تمامی مراحل کاشت مو در یک جلسه بطور کامل انجام می شود ولی در کاشت مو به روش FUT و کاشت مو به روش FIT حداقل نیاز به چند جلسه متوالی یا متناوب است.


2- یکی از ویژگی های کاشت مو به روش SUT این موضوع است که تمامی مراحل برداشت گرافت ها از ناحیه دهنده و کاشت به ناحیه گیرنده با دستگاه های تمام اتوماتیک زیر نظر متخصصین پوست و مو انجام می شود این مساله در حالی است که در کاشت مو به روش FIT و کاشت مو به روش FUT مراحل برداشت مو و کاشت مو توسط انسان انجام شده و تمامی مراحل آن توسط تکنسین ها انجام می شود.


3- مورد سوم رعایت اصول بهداشت است که خیلی حایز اهمیت می باشد یکی از این فاکتور ها که کاشت مو به روش SUT را با کاشت مو به روش FIT و کاشت مو به روش FUT متمایز ساخته تعبیه محفظه ای داخل دستگاه است که تمام گرافت ها که توسط دستگاه برداشته شده در آن محفظه نگهداری شده، بدون دخالت دست.


4- مهمترین نکته در کاشت مو تراکم مو هست، که متاسفانه در کاشت مو به روش FIT و کاشت مو به روش FUT خیلی خیلی پایین است ولیکن در کاشت مو به روش SUT تراکم فوق العاده بالای آن باعث تعجب می شود.
 

روش های کاشت مو,پیوند مو,کاشت موی سر  از مزیت های کاشت مو به روشSUT خط رویش بسیار طبیعی است


5- اکثر مراجعه کنندگان به مرکز فوق تخصصی موی رنسانس این موضوع را ابراز می کنند که آیا کاشت مو به روش SUT همانند کاشت مو به روش  FUT و کاشت مو به روش FIT جراحی ، خونریزی و درد شدید دارد؟ در پاسخ به این سوال باید عرض کنیم که یکی از افتخارات این روش کاشت مو و مجموعه رنسانس بدون جراحی، درد و خونریزی بودن این روش منحصر به فرد است.


6- دوران نقاهت بعد از انجام کاشت مو به روش FUT و کاشت مو به روش FIT از اصلی ترن مشکلات بشمار می آید که باعث می شود بیمار حتی در محل کار و حضور در جوامع مختلف دچار مشکل شود در حالیکه در کاشت مو به روش SUT عاملی به نام دوران نقاهت به هیچ عنوان نداریم یعنی فرد بعد از کاشت مو به روش SUT فردای آن روز می تواند به زندگی عادی خود ادامه دهد.


7- به روز بودن و پیشرفت تکنولوژی همیشه دقت در ظرافت کار را ثابت کرده است در کاشت مو به روش FIT و  کاشت مو به روش FUT برداشت تمامی بافت های زیر فلپ حتی غالبا غیر لازم برای برداشت مو و کاشت مو می باشد را نیز برداشت می کنند که بعد از مدتی شاهد بجا ماندن خط اسکار در پشت سر بیمار هستیم.


8-از دیگر مزایای منحصر به فرد در کاشت مو به روش SUT خط رویش بسیار طبیعی است که برخلاف کاشت مو به روش FIT و کاشت مو به روش FUT که جلوی موها به شکل عروسکی و یک دست است در کاشت مو به روش SUT این موها و خط نا منظم است که باعث می شود طبیعی دیده شود.


برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کاشت ابرو ، کاشت مژه، کاشت ریش به وبسایت زیر مراجعه کنید
www.hrthair.com