متفرقه


2 دقیقه پیش

با زخم های زندگی چه کنیم؟

در این سلسله مطالب مباحثی درباره زندگی معنای زندگی روابط و احساسات و ... توسط دکتر شیری ارائه خواهد شد. صبح بخیر: ممکن است شما هم مانند بسیاری از افراد جامعه برای حل مشکلات ...
2 دقیقه پیش

نظر آیت‌الله محقق داماد درمورد سید حسن

آیت الله سید مصطفی محقق داماد، برادر حضرت آیت الله سید علی محقق داماد در پاسخ به سئوالی در خصوص اجتهاد آیت الله سید حسن خمینی، گفت: نظر بنده در مورد ایشان همان نظر اخوی ...

آیا کسی از از رقص مرگ چیزی می داند؟



ایثار و شهادت,شهید شدن

 

خدایا کجا بودیم؟ چه بر ما می گذشت؟ آیا کسی از مظلومیت فرزندان روح خدا چیزی می داند؟ یا هنوز همه در فکر آبگرمکن و زیلو و بخاری هستند؟ آیا کسی از رقص مرگ چیزی می داند؟

 

از سری مجموعه بخوان و حدس بزن


راستش را بخواهی چیزی برای نوشتن ندارم. بنابراین مجبورم گاهی از پرندگان روی آسمان برایت بنویسم و گاهی از ماهیهای ته رودخانه.  نامه ی قبلی را که نوشتم (بعد از پیدا شدن استخوان های محمود رضا دشتی) سخت پریشان بودم، و دلم می خواست یک بنده ی خدایی یک سیلی محکم توی گوشم می زد، تا لااقل بهانه ای برای گریستن پیدا می کردم اما خوب چه کنیم که خیلی از بغض ها در گلو خفه می شود. هنوز اشک در چشممان نخشکیده یک اتفاق دیگر می افتد و اینجا مجالی برای اندیشیدن و تفکر بر حادثه ها و لحظه ها و صحنه ها کمتر حاصل می شود. تا می آیی سرت را بخارانی، روزها از پی هم و هفته در پی او و پشت سرش ماهها، مثل واگن های قطار، پشت هم از جلوی تو می گذرد که توی هر کدام از این واگن ها،  انباری از خاطره ها نهفته است و بعد که همه چیز از شور و هیجان افتاد و در گوشه ای مثل این اتاق که من در آن نشسته ام آرامشی حاصل شد، تازه می فهمی که ای بابا کجا بوده ای و حالا کجا آمده ای؟

 

آن روز توی کوچه ها دنبال یک فرعون می گشتی که مجروح تیر خورده ای را با آن به مسجد جامع برسانی. دیروز تو کوچه های پشت گل فروشی، جنازه سامی و محمود به حالت سجده بر زمین بود و امروز تصویر آنها به دیوار نمازخانه. آن روزها فریاد بر سینه ی آسمان، خط سرخ می کشید که آی به داد ما برسید، بچه ها دارند قتل عام می شوند و کسی پاسخگو نبود به جز خدا. خدایا کجا بودیم؟ چه بر ما می گذشت؟ آیا کسی از مظلومیت فرزندان روح خدا چیزی می داند؟ یا هنوز همه در فکر آبگرمکن و زیلو و بخاری هستند؟ آیا کسی از رقص مرگ چیزی می داند؟ آیا کسی می داند که توی کوچه های شهر، خون این حماسه آفرینان در میان دود و خاکستری انفجار خمپاره ای خصم، چه سان بر زمین می ریخت؟ یا هنوز همه در فکر این هستند که ای کاش مرزها باز می شد و ما هم سری به دوستان خارج از کشور می زدیم؟ و در زیر سرخی نور هستند؟ یا هنوز همه در فکر این هستند که ای کاش مرزها باز می شد و ما هم سری به دوستان خارج از کشور می زدیم؟ و در زیرسرخی نور چراغ ها و در میان دود سیگارها، جامی شراب سرخ می نوشیدیم و اگر حالی باشد به رقص و پایکوبی... این دو کجا؟ آن دو کجا؟ این سرخی کجا؟ آن سرخی کجا؟...

... مرا بگو خوشحال هستم از این آرامشی که حاصل شده و می توانم دمی به گذشته ها فکر کنم، غافل از اینکه تازه اول کار است. گفتم چند روزی از جبهه خارج شوم، برای [تقویت] روحیه خوب است. غافل از این که انسان در پشت جبهه زنده به گور است. ما هم سر خر ملاّ را کج کردیم و برگشتیم همین جا که بودیم.

 

بعد از مرخصی شهریور ماه 1361

آبادان ، هتل  پرشین اتاق 233

 

 

هنر مردان خدا                                                                                                       

جمع آوری: الهام رحمانی


ویدیو مرتبط :
مرگ غیب است انسان نمی داند کی به او می رسد.خیلی زیبا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

"فیس بوک در حمام" بلای جان دختر جوان شد/ پلیس شرکت اپل را مقصر مرگ اوجینا می‌داند



اخبار,اخبار حوادث ,برق گرفتگی

یک دختر جوان اهل روسیه ، بعداز چک کردن تلفن همراهش در حمام، در حالی که کابل شارژ آن به برق متصل بود ، جان خود را از دست داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، "اوجینا اسویریدنکو" 24  ساله در حالی که در حمام بدنش خیس بود، تلفن همراه خود را به پریز برق متصل کرد و مشغول چک کردن شبکه فیسبوک خود شد.
 
به گزارش پلیس، هم خانه "اوجینا"  متوجه شد که او زمان زیادی است که در حمام به سر می برد، بنابراین وقتی که او را صدا زد اما جوابی نشنید ، با نگرانی در قفل شده را باز کرد.
 
خانم " یاروسلاو دوبینینا" می گوید: من متوجه شدم که او زیاد تر از حالت معمول در حمام مانده است. بنابراین با نگرانی او را صدا زدم اما هیج جوابی از سمت او نیامد. به سختی در قفل شده را باز کردم و زمانی که داخل حمام شدم  بدن " اوچینا" را دیدم که روی آب شناور است، در حالی که  رنگ صورتش کبود شده بود.
 
او افزود: به محض اینکه تلفن همراهش را که در پایین وان حمام، به کابل شارژ متصل بود دیدم ،فهمیدم چه اتفاقی افتاده است . در حالی که از شدت ناراحتی اشک می ریختم کابل شارژ تلفن همراه را از برق جدا کرده و بدن بی جان او را از آب بیرون کشیدم.
 
این دختر 23 ساله که مدت زیادی بود با " اوجینا" در یک خانه مشترک در شهر مسکو روسیه زندگی می کردند، با ناراحتی به روزنامه ها گفت: بدن او هنوز از شوک حاصل از برق گرفتگی می لرزید.
 
این دختر فورا با آمبولانس تماس گرفت و برای تیم پزشکان شرح داد که چه اتفاقی رخ داده است. اما"اوجینا"  قبل از اینکه به بیمارستان برسد جان خود را از دست داد.
 
پلیس هنوز در حال بررسی است که ببیند آیا کابل شارژ تلفن همراه بریده شده بود و یا دستگاه  تلفن همراه و کابل شارژ آن یک کالای اصل مخصوص شرکت اپل بوده است یا کالایی تقلبی محسوب می شد که البته پلیس بیشتر شرکت اپل را مقصر می‌داند.
 
مرگ این دختر 24 ساله تنها 6 روز بعد از مرگ دختر 16 ساله دیگری در روسیه که در حادثه ای مشابه در حمام دچار برق گرفتگی شده بود، اتفاق افتاد.
 اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران