ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

۵ راه برای کاهش وزن با انجام کارهای خانه



کاهش وزن,کم کردن وزن,راههای وزن کم کردن

۵ راه برای کاهش وزن با انجام کارهای خانه
از نظر علمی به اثبات رسیده است که انجام کارهای خانه واقعا می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. فعالیت‌هایی همچون رسیدگی به گل و گیاه، پخت و پز، شستن ظروف،‌ شستن لباس‌ها، و جارو کشیدن بنظر کارهایی ابتدایی می‌آیند، اما اگر منظما آنها را انجام دهید، متوجه خواهید شد در کنار اینکه بدنتان خسته می‌شود، وزنتان هم کاهش پیدا می‌کند.
در این مطلب راه‌هایی را با شما مطرح خواهیم کرد که فواید و سودمندی کارهای خانه و روزمره در زمینه‌ی کاهش وزن را برایتان دو چندان خواهد کرد.


۱. کارها را دستی انجام دهید
یک کوه بشقاب برای شستن دارید؟ آنها را در ماشین ظرفشویی نچینید! در عوض، خودتان آنها را با دست بشویید. بنظر می‌رسد آن پنج شش دقیقه اضافه‌ای که برای شستن ظرف‌ها وقت می‌گذارید ارزشش را دارد که کالری بسوزانید.
به همین شکل، سعی کنید کارهای دیگر همچون غبار روبی، تمیز کردن و شستن البسه و غیره را هم خودتان و بدون کمک گرفتن از ماشین‌ها انجام دهید. هر چه بیشتر انرژی بگذارید، عضلات بیشتری را درگیر خواهید کرد، و نتیجتا قادر خواهید بود تا وزن بیشتری هم کم کنید.


۲. بیشتر راه بروید
بعد از شام میز را شما تمیز می‌کنید؟ اگر ۲۰ تکه ظرف روی میز هست، بجای اینکه همه را جمع کنید و یک مرتبه حملشان کنید، ۲۰ بار تا آشپزخانه بروید و برگردید! اینکار تنها چند دقیقه بیشتر وقتتان را خواهد گرفت، اما ارزشش را خواهد داشت که بدین واسطه چند دقیقه‌ای بیشتر راه بروید.
همچنین همیشه بجای استفاده از آسانسور، از پله‌ها استفاده کنید. هنگام مطالعه یا کار، نزدیک خودتان آب نگاه ندارید، تا هر بار که تشنه شدید کمی به سمت یخچال پیاده روی کنید. پس، در کارهای خانه، تا جایی که می‌توانید پیاده روی بیشتری انجام دهید. پیاده روی، بهترین راه برای کاهش وزن است؛ مخصوصا در پایین تنه.

 

۳. چیزها را مرتب کنید
اگر دیدید گنجه‌تان بهم ریخته شده است، آنرا مرتب کنید. همین کار را برای کمد لباس‌هایتان، کابینت‌های آشپزخانه، کتابخانه، و تقریبا همه چیز خانه‌تان انجام دهید.
هر چه بعنوان یک شخص، اطرافتان سازماندهی شده‌تر باشد، زندگی منظم‌تری خواهید داشت. همچنین در فرایند مرتب سازی، با بلند کردن یا چیدمان اشیاء، وزن بیشتری هم کم خواهید کرد.


۴. کارها را تکرار کنید
یک تکه لباس را از درون لگن شستشو در بیاورید، بچلانیدش تا خشک شود. سپس به سراغ تکه‌ی دوم بروید، و دوباره بچلانیدش. همین سیکل را برای تمام تکه‌های لباس تکرار کنید. تمام کارهای روزمره‌تان را به همین شکل پشت هم تکرار کنید، دقیقا همانند ست‌های یک تمرین. شاید بنظرتان بیاید که یکی از اعضای خط تولید کارخانه هستید، اما اطمینان داشته باشید که کاهش وزن، همراه این کار است!


به همین شکل وقتی می‌خواهید کتابخانه‌تان را تمیز کنید، بجای اینکه یکباره کل کتاب‌ها را با هم گردیگیری کنید، یک کتاب را بردارید، گردگیری کنید و دوباره در قفسه قرارش دهید و به سراغ کتاب بعدی بروید. روش تکرار، باعث خواهد شد عضلاتتان بیشتر کار کند، و در نتیجه بیشتر هم کالری خواهید سوزاند.


۵. کارهای بیشتری انجام دهید
با وجود اینکه محول کردن کارها به اعضای خانواده یا بعضی اوقات به کارگران همیشه خوب است، اما اکثر کارها را خودتان انتخاب کنید و انجام دهید. مثل بیرون بردن حیوان خانگی‌تان، تمیز کردن یا حتی رنگ کردن دیوارها!
این کارها وقت زیادی نیاز ندارند و به راحتی هم می‌توانید در برنامه‌ی فعلی‌تان بگنجانیدشان. زمانی که برای باشگاه رفتن وقت ندارید، این نوع کارهای روزمره‌ی خانه به شما کمک می‌کند تا به تناسب اندامی که در ذهن دارید برسید و برای سوزاندن کالری‌تان هدف بگذارید.


ایده‌ی کلی این است که بیشتر فعال باشید. تنبلی و بی‌حالی را کنار بگذارید و هنگام انجام کارهای خانه خوش بگذرانید. بزودی زود، اندامی خوش تراش و بدنی سالم پیدا خواهید کرد!
البته باید در تمام مراحل فوق مراقب ستون فقرات و مفاصل خود باشید چون انجام حرکات فوق به شکل غیر استاندارد ممکن است در بلند مدت بر روی مفاصل شما تاثیر منفی داشته باشد.

منبع : healthmag.ir


ویدیو مرتبط :
انجام دادن کارهای خانه به سبک پسرا :)))

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

باهنر:جلوی نماینده ها در زمان خانه نشینی احمدی نژاد را گرفتیم و الا می خواستند کارهای سنگین تری انجام دهند



 

 

باهنر:جلوی نماینده ها در زمان خانه نشینی احمدی نژاد را گرفتیم و الا می خواستند کارهای سنگین تری انجام دهند

 

محمدرضا باهنر، نایب‌رئیس‌ مجلس شورای اسلامی در واكنش به برخی انتقادات از عملكرد هیات رئیسه در خصوص طرح سوال از رئیس‌جمهور گفت: این هفته در هیات رئیسه با نماینده افرادی كه به دنبال سوال از رئیس‌جمهور هستند، جلسه‌ای می‌گذاریم و با چك كردن امضاهای باقی‌مانده، وضعیت سوال از رئیس‌جمهور را روشن می‌كنیم

باهنر با تاكید بر این‌كه سوال از رئیس‌جمهور به هیچ‌وجه تابو نیست، افزود: سوال از رئیس‌جمهور فرآیندی عادی است كه در قانون اساسی آمده و اصلا به نظر من، این سوال می‌تواند منتج به تبیین برخی مسائل شود و ممكن است به نفع رئیس‌جمهور شود و برخی از كارهای رئیس‌جمهور را روشن كند.

وی با بیان این‌كه ما در مجلس به دنبال رعایت دقیق آیین‌نامه هستیم، گفت: اگر ما سوال از رئیس‌جمهور را مطرح بكنیم و دو روز بعد، یك عده بیایند و بگویند مثلا ما 15 نفر امضایمان را پس می‌گیریم، این حركت قابل دفاع نیست.

نایب رئیس‌مجلس افزود: در مورد سوال از رئیس‌جمهور یك عده‌ای به ما مراجعه كردند و گفتند ما این سوال را زمانی به جریان انداختیم كه آقای احمدی‌نژاد رفت و خانه‌نشینی را انتخاب كرد و معلوم هم بود كه به چه دلیل این كار را انجام داد.

باهنر با تاكید بر این‌كه آن دلیل، به هیچ وجه برای نمایندگان قابل تحمل نبود، افزود: آنها حتی می‌خواستند در زمان خانه‌نشینی رئیس‌جمهور كارهای سنگین‌تری انجام دهند كه ما با خواهش و تمنا آب روی آتش آنها ریختیم و آنها را نگه داشتیم و گرنه اگر نمایندگان را رها می‌كردیم من فكر می‌كنم آنها یك هفته هم به رئیس‌جمهور مهلت نمی‌دادند كه بخواهد آن كار را انجام دهد. باهنر افزود: الان هم بحث همین است و عده‌‌ای می‌گویند ما زمانی این سوال را امضا كردیم كه آقای رئیس‌جمهور قهر كرده بود اما حالا كه ایشان سر كارش برگشته است ما هم اصراری بر ادامه سوال نداریم.

وی با اشاره به ادامه اصرار برخی نمایندگان بر سوال از رئیس‌جمهور گفت: چون این موضوع چندین بار هم تكرار شده است ما حتما در هیات رئیسه در این هفته جلسه‌ای تشكیل می‌دهیم و نماینده سوال‌كنندگان را اگر آقای مطهری یا فرد دیگری است دعوت می‌كنیم و با هم می‌نشینیم و امضا‌ها را چك می‌كنیم. وی افزود: البته برخی از آقایان سوال‌كننده، امضای خود را پس گرفته‌اند اما نمی‌خواهند اسمشان در رسانه‌ها منتشر شود، این حق نماینده است و دوستان باید تعهد بدهند پس از اطلاع از اسامی افرادی كه امضای خود را پس گرفته‌اند، آنها را رسانه‌ای نمی‌كنند.

باهنر با بیان این‌كه اگر بروند این اسامی را در سایت‌هایشان منتشر كنند، كم‌لطفی است، گفت: اما اگر بیایند و بنشینند تعهد بدهند كه فقط برای قانع شدن خودشان می‌خواهند آن وقت ما به آنها می‌گوییم چه كسانی امضای خودشان را پس گرفته‌اند. وی ادامه داد: بنابراین ما این هفته می‌نشینیم و امضاها را چك می‌كنیم اگر تعداد امضاكنندگان بیشتر از حدنصاب كه 74 امضاست رسید سوال از رئیس‌جمهور را به جریان می‌اندازیم. باهنر تاكید كرد: ممكن است ما الان این سوال را به مصلحت ندانیم، ولی قطعا اجرای آیین‌نامه مصلحت بالاتری از آن چیزهایی است كه ما تشخیص می‌دهیم.

علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس كه یكی از بانیان طرح سوال از رئیس‌جمهور است چند روز قبل با اعتقاد به این كه هیات رئیسه مجلس با تعلل در این زمینه دچار تخلف شده است، اعلام كرده بود كه در صورت ادامه چنین روندی از نمایندگی مجلس استعفا می‌دهد...../تحلیل:عصرایران