ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

درخواست المپیکی های ایران از دولت


نماینده ورزشکاران المپیکی ایران خواستار حمایت هرچه بیشتر دولت از نمایندگان ایران در بازیهای المپیک 2016 شد.

خبرگزاری ایسنا: نماینده ورزشکاران المپیکی ایران خواستار حمایت هرچه بیشتر دولت از نمایندگان ایران در بازیهای المپیک 2016 شد.

مجتبی عابدینی، شمشیرباز المپیکی ایران در نشست دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهور با ورزشکاران و فدراسیون های المپیکی و پارالمپیکی با قرائت بیانیه‌ای درخواست‌های ورزشکاران المپیکی ایران از دولت را مطرح کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

به نام خداوند جان و خرد

ز نیرو بود مرد را راستی ز سستی کژی زاید و کاستی

خیر مقدم عرض می کنم خدمت آقای جهانگیری معاون اول رییس جمهور و همچنین جا دارد خیر مقدم بگویم به دکتر محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان که افتخار شاگردی ایشان را در دانشگاه تهران داشته ام.

همچنین خیر مقدم می‌گویم خدمت روسای محترم کمیته ملی المپیک، پارالمپیک و روسای محترم فدراسیون های ورزشی و همراهان گرامی.

من مجتبی عابدینی نماینده شمشیربازی جمهوری اسلامی ایران در المپیک 2016 ریو جا دارد به نمایندگی از تمامی ورزشکاران المپیکی ایران شکستن حدنصاب و رکورد حضور المپین‌ها و ورزشکاران دارای سهمیه در المپیک را که در دولت تدبیر و امید شاهد آن بودیم به مقام معظم رهبری، دولتمردان و مسئولان عالی رتبه ورزش کشور از صمیم قلب تبریک بگویم. کسب سهمیه المپیک و افتخار نمایندگی ورزش ایران در پیکارهای المپیک ریو به عنوان مهم ترین و معتبرترین رویداد ورزشی جهان افتخار بزرگی است که صدالبته با تحمل سختی‌ها، مرارت‌ها و پایمردی‌های همه عزیزان المپیکی حاصل شد.

ما ورزشکاران المپیکی ایران اسلامی چشم امید به یاری شما دولتمردان دوخته‌ایم تا با تداوم و استمرار این حمایت‌ها و همراهی‌هایتان آماده و مهیای خلق حماسه‌ای دیگر در ریو 2016 شویم و با کسب نتیجه‌ای درخشان و مدال‌های رنگارنگ خنده را بر لبان آحاد جامعه بیاوریم و پیام‌آور موفقیت‌های دولت تدبیر و امید در عرصه نخست ورزش جهان باشیم تا یک بار دیگر پرچم و سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران در آسمان ریو را به اهتزاز درآوریم که قطعا هرچه امروز بکاریم در آینده‌ای نزدیک در المپیک درو خواهیم کرد.

آقایان و خانم‌ها، دولتمردان عزیز چشم امید ورزشکاران المپیکی ایران امروز به دستان یاری‌گر و حامی شما دوخته شده است.


ویدیو مرتبط :
المپیکی های ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درخواست وزیر خارجه آمریکا از دولت ایران



اخبار,ارابرت لوینسون


اخبار سیاست خارجی - درخواست وزیر خارجه آمریکا از دولت ایران

وزیر خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای از دولت ایران خواسته به تحقیقات برای یافتن «رابرت لوینسون» با واشنگتن همکاری کند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، «جان کری» وزر خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای از دولت ایران خواسته به تحقیقات برای یافتن «رابرت لوینسون» با واشنگتن همکاری کند.

در بیانیه کری که به مناسبت هفتمین سالگرد ناپدید شدن لوینسون منتشر شده، آمده است: «ما با احترام از دولت ایران درخواست می‌کنیم که با ما در تحقیقات در مورد ناپدید شدن وی همکاری کند، تا بلکه بتوانیم از بازگشت سالم وی اطمینان یابیم.»

لوینسون کارمند بازنشسته اف‌بی‌آی است که گفته می‌شود در سال 2007 در جزیره کیش ناپدید شده است. از زمان گم شدن لوینسون تنها چند قطعه عکس و یک نوار ویدئویی از وی منتشر شده است. منابع اطلاعاتی آمریکایی با توجه به این تصاویر گفته‌اند که وی احتمالا در افغانستان یا پاکستان نگهداری می‌شود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس و روزنامه نیویورک‌تایمز چندی قبل با انتشار گزارشی از مأموریت لوینسون از سوی سازمان سیا برای حضور در ایران پرده برداشتند. البته این دو رسانه مدعی شده‌اند که اعزام لوینسون به ایران از سوی گروهی از کارکنان سیا که اختیار لازم برای این کار را نداشته‌اند، انجام گرفته است.

ناپدید شدن لوینسون در ایران به رسوایی بزرگی برای سازمان سیا تبدیل شده، تا جایی که این سازمان چند تن از کارکنان خود را اخراج و تبعید کرده و به خانواده وی 2.5 میلیون دلار غرامت پرداخت کرده‌ است.

پیش از این رسانه‌ها و مقامات آمریکایی مدعی می‌شدند که لوینسون به صورت شخصی و به عنوان کاراگاه خصوصی و به منظور بررسی پرونده‌ای مربوط به سیگارهای تقلبی راهی ایران شده بوده. این در حالی است که آسوشیتدپرس اذعان کرده است که از سال 2010 از رابطه لوینسون و سازمان سیا اطلاع داشته، اما به درخواست دولت آمریکا از انتشار این گزارش خودداری کرده است. روزنامه نیویورک‌تایمز هم در گزارشی اعلام کرد از همان سال 2007 از ارتباط لوینسون با سیا مطلع بوده است.

با این وجود امروز کری در بیانیه خود بار دیگر مدعی شده است که لوینسون برای یک سفر کاری به ایران سفر کرده است. 

اخبار سیاست خارجی - فارس