ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

یوسف کرمی به مسابقات جهانی اعزام نمی‌شود؟



اخبار,یوسف کرمی,مسابقات جهانی تکواندو

یوسف کرمی به مسابقات جهانی اعزام نمی‌شود؟

اخبارورزشی - سرمربی تیم ملی تکواندوی بزرگسالان گفت: با توجه به باخت‌هایی که یوسف کرمی در انتخابی‌ها داشته، شانس او برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان کم است.

مرتضی کریمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به مبارزاتی که از یوسف کرمی در رقابت‌های انتخابی دیدم و او دو شکست در این مسابقات متحمل شد، شرایطش فرق کرده است. شعار من در همان ابتدای حضورم در تیم ملی، جوانگرایی و شایسته سالاری بود که با در نظر گرفتن این شرایط و این که جوانان حاضر در وزن یوسف کرمی بسیار بهتر از او کار کرده اند شانس او برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان کم است. از نظر من 70 تا 80 درصد حق مهدی خدابخشی است که به مسابقات قهرمانی جهان اعزام شود و شانس یوسف بقیه این درصد ها است.

وی در مورد شرایط علیرضا نصرآزادانی هم که در مسابقات انتخابی شکست خورد، افزود: این قهرمان جهان هم در رقابت‌های انتخابی شکست بدی را تجربه کرد و شرایط او برای اعزام به مسابقات جهانی مناسب نیست. جایگاه او هم شدیدا در خطر است و جوانان بسیار خوب و آماده‌ای مانند مسعود حجی زواره و بهنام بیات در وزن او مدعی هستند. در شرایط مساوی بین علی نصر و این دو جوان، صلاح می‌دانم که فرصت را به جوانان بدهم.

سرمربی تیم ملی تکواندو با اشاره به این که ترکیب اعزامی تیم ملی به مسابقات قهرمانی جهان 70 تا 80 درصد نزد خودش مشخص است، یادآور شد: من با توجه به مبارزاتی که از ملی‌پوشان دیده ام ترکیب اعزامی را نزد خودم مشخص کرده ام، اما باز هم باید فکر کنیم و ببنیم که کدام ترکیب می‌تواند نتیجه‌ بهتری بگیرد.

وی در پاسخ به این سوال که ملی‌پوشان اعزامی به مسابقات قهرمانی جهانی در مکزیک چه زمانی به طور دقیق مشخص خواهند شد؟ یادآور شد: اردوی بعدی تیم ملی از ششم تا دوازدهم فروردین خواهد بود که بعد از آن، اردوهای تیم‌های ملی اعزامی به بازی‌های کشورهای اسلامی و مسابقات جهانی از هم جدا می‌شوند. بعد از این جداسازی تقریبا ترکیب تیم‌های اعزامی به هر دو مسابقه مشخص می‌شود، اما تورنمنت اسپانیا در دهم اردیبهشت ماه است که آنجا مشخص می‌شود کدام ملی‌پوش به جهانی اعزام می‌شود.

کریمی در مورد سومین مرحله انتخابی تیم ملی تکواندو، گفت: این آخرین مرحله انتخابی تیم ملی بود که شاهد بودید جوانان جویای نام ایران بسیار خوب ظاهر شدند و بیشتر تکواندوکاران قدیمی تیم ملی شکست خوردند. این نوع مبارزات و اعتماد به نفس جوانان باعث دلگرمی من شد و امیدوار شدم که بتوانیم در مسابقات جهانی روی سکو برویم.

وی ادامه داد: مبارزات خوبی در انتخابی‌ها انجام شد، اما باز هم کیفیت لازم را نداشت، چرا که جوانان به خاطر مسایل روحی و روانی ، استرس زیادی داشتند و نتوانستند مبارزه خوب خود را نشان دهند. از سوی دیگر دیدیم که ملی‌پوشان سرشناس ایران مانند یوسف کرمی، علیرضا نصر‌آزادانی و میثم باقری شکست خوردند. /خبرگزاری ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
اخبار اعزام به مسابقات جهانی کیوکوشین ماتسوشیما

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دلیل عدم اعزام بوکس به مسابقات جهانی مشخص شد؛ دوپینگ ناشیانه یک ملی‌پوش!



اخبار,اخبار ورزشی ,تست دوپینگ

مسئولان فدراسیون بوکس دلیل عدم اعزام تیم ملی به مسابقات جهانی را مصدومیت حسن شاهینی عنوان کرده‌اند اما دلیل این تصمیم، مثبت اعلام شدن تست دوپینگ این بوکسور است.

  مسابقات جهانی بوکس در حالی قرار است از فردا 15 مهرماه به میزبانی قطر برگزار شود که قرار بود تیم ملی بوکس ایران با ترکیب سه ملی پوش در این رقابت‌ها حضور پیدا کند، اما با تصمیم مسئولان فدراسیون این تیم به مسابقات اعزام نشد.

مسئولان فدراسیون اعلام کردند که حسن شاهینی نماینده وزن 81 کیلوگرم به دلیل مصدومیت از ناحیه دست حضور در آوردگاه جهانی را از دست داد و سجادمحرابی و رضا مرادخانی نمایندگان وزن 75 و 91 کیلوگرم نیز برای کسب سهمیه المپیک باید در قطر مدال طلا و نقره کسب کنند و با توجه به کم بودن شانس آنها برای رسیدن به مدال طلا و نقره اعزام این 2 بوکسورها نیز به مسابقات جهانی لغو شد.

با این وجود شنیدیم که لغو سفر، دلیل دیگری داشته و گویا حسن شاهینی نماینده وزن 81 کیلوگرم مصدومیتی نداشته و به دلیل مثبت اعلام شدن تست دوپینگش حضور در مسابقات جهانی قطر را از دست داده است.

یکی از مسئولان سابق فدراسیون پزشکی - ورزشی، در پاسخ به این سؤال که شنیده شده یکی از بوکسورهای اعزامی به مسابقات جهانی به دلیل دوپینگ این رقابت‌ها را از دست داده است گفت: بله متاسفانه طی روزهای اخیر تست دوپینگ یکی از بوکسورهای اعزامی به مسابقات جهانی مثبت اعلام شده است.

مسئولان فدارسیون بوکس نیز پس از تماس خبرنگار فارس با تایید مثبت اعلام شدن دوپینگ ملی پوش بوکس تاکید کردند که وی ناشیانه اقدام به مصرف دارو کرده ولی از داروی نیروزا استفاده نکرده است.

 

 اخبار  ورزشی  -  فارس