ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

ورزش هایی که قد شما را بلند تر می‌کنند



ورزش,راههای افزایش قد,بلند تر کردن قد

 ورزش هایی که قد شما را بلند تر می‌کنند
اگر شما هنوز ۲۰ سالتان نشده، یا اینکه فرزندی دارید که در سنین نوجوانی است، این مطلب بدردتان می‌خورد. اگر در خانواده‌ای زاده شده‌اید که همه‌ی اعضای آن قدی کوتاه یا متوسط دارند، و شما دوست دارید قدتان از میانگین بقیه‌ی فامیل بلندتر باشد، پس ادامه‌ی این مطلب را از دست ندهید.

طبیعی‌ترین و بی‌خطرترین راه حل برای بلند تر کردن قد، این است که به سراغ ورزش‌هایی بروید که به بلند کردن قد شهرت دارند. در ادامه با برخی از این ورزش‌ها آشنا خواهید شد.


شنا
به غیر مزایای دیگر شنا که همه‌ی ما به آن آگاه هستیم، شنا کردن به بلند شدن قد هم کمک می‌کند! شنایی که اختصاصا مد نظر ماست، شنای پروانه است. چرا که بیشترین کشش را در بدن ایجاد می‌کند. پس اگر فقط با انواع عمومی شنا آشنا هستید، بهتر است شنای پروانه را نیز یاد بگیرید!


تمرینات کششی
تمرینات کششی نه تنها برای سلامتی شما مفیدند، بلکه برای بدست آوردن استیل بدنی خوب و البته بلند تر شدن قدتان هم خوب است. نه تنها وقتی تمرینات کششی انجام می دهید قدتان بلندتر خواهد شد، بلکه عضلات بدنتان نیز سفت و در هم تنیده خواهد شد.

 

ضربات پا
بله! شما می‌توانید با ضربات پا، قدتان را بلند تر کنید! شاید بخواهید کیک بوکس تمرین کنید، شاید هم ترجیح دهید فقط با پاهایتان لگد بزنید. وضعیتی که رانتان هنگام لگد زدن پیدا می‌کند، با توجه به کششی که در عضلات ران و استخوان پاهایتان ایجاد می‌شود، قدتان می‌تواند چند سانتی‌متری بلند تر شود.


دوچرخه سواری
این ورزش هم بدلیل اینکه به ترشح هورمون‌های رشد به داخل خون کمک می‌کند، می تواند در بلند تر شدن قد شما موثر باشد! در واقع این هورمون‌ها هستند که عامل اصلی رشد و تکثیر سلولی به حساب می‌آیند. مشابه موارد قبلی، دوچرخه سواری باعث خواهد شد تا عضلات و استخوان های شما کشیده تر شوند، مخصوصا عضلات و استخوان های پاهایتان.
بسیار خب، اگر هنوز استخان‌هایتان نرمی دارند، به این معنی که اگر حداکثر در اوایل ۲۰ سالگی خود هستید، فعالیت‌هایی که گفته شد می‌توانند استیل بدنی و قدتان را بهبود ببخشند. علاوه بر آن، تناسب اندام و سلامتی جسمی برتری نیز بدست خواهید آورد. به فکر باشید.

منبع : bartarinha.ir


ویدیو مرتبط :
دختر فوق العاده بلند قد با 206 سانتی متر قد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آدمهای قد بلند موفق ترند یا قد کوتاه ؟!!




 

قد بلند


بسیاری از افراد بر این باورند كه افراد كوتاه قد در مقایسه با بلندقدها درآمد كمتری دارند و اغلب روسای این گروه از افراد قدبلند هستند.بررسی‌های انجام شده حاكی از آن است كه بیش از نیمی از افراد در كشور آمریكا به عنوان سرپرست ادارات و سازمان‌ها منصوب می‌‌شوند و بیش از 183 سانتی‌متر قد دارند.

 


اگر تاكنون از شنیدن این همه نتایج غم ‌انگیز درباره عاقبت زندگی افراد كوتاه‌ قد نا امید نشده‌اید،این را هم بدانید كه براساس نتایج به دست آمده از تحقیقات انجام شده توسط محققان دانشگاه جان‌هاپكینز،در قدبلندها بویژه زن‌های قد‌‌بلند در مقایسه احتمال ابتلا به بیماری‌های ناشی از زوال عقل كمتر است.  

 


همان طور كه محققان دانشگاه جان‌هاپكینز اعلام كرده‌اند، آنچه در ابتدا بیان شد موضوعی است كه تحقیقات علمی نیز آن را مورد تایید قرار داده‌اند.در‌صورتی‌كه تغذیه فرد در دو سال اول تولد مناسب نباشد،توانمندی‌های ذهنی و جسمی او در زندگی آینده به شدت تحت تاثیر قرارگرفت.بر این اساس به ازای هر 5/2 سانتی‌متر افزایش طول زانو احتمال زوال عقل و ابتلا به بیماری‌هایی نظیر آلزایمر 16 درصد كاهش خواهد یافت،گر چه در مردان نیز احتمال ابتلا به این گروه از بیماری‌ها با افزایش قد،كاهش خواهد یافت اما با توجه به این‌كه مردان و زنان از نظر رژیم غذایی بهینه با هم متفاوت هستند،كاهش میزان ابتلا به بیماری‌ها در میان آنها متفاوت خواهد بود.

 


جالب است بدانید كه افرادی كه حتی در سن نوجوانی در مقایسه با دیگر همسالان خود،كوتاه قد‌تر بوده‌اند نیز از این قاعده مستثنی نخواهند بود.بنابراین اگر دو فرد هم قد را مورد مقایسه قرار دهیم متوجه می‌شویم كه درآمد یكی از آنها كه در سن نوجوانی كوتاه‌قدتر بوده است 5/1 تا 2 درصد كمتر از دیگری خواهد بود.شاید این طور به نظر برسد كه معمولا افراد كوتاه قد كمتر در فعالیت‌های اجتماعی مشاركت داشته و بنابراین مهارت‌های اجتماعی كمتری را كسب خواهند كرد.

 

 


اما باید پذیرفت كه علی‌رغم وجود شواهد علمی برای تایید این نـظـریـه، راهـكـارهـای مـخـتـلـفی نظیر رژیم غذایی مناسب،فعالیت‌های فیزیكی و برقراری روابط اجتماعی در زندگی وجود دارند كه می‌توان از آنها برای كاهش خطر احتمال ابتلا به بیماری‌های ذهنی و آلزایمر استفاده كرد.این در حالی است كه در برخی از افراد كوتاه‌ قد،جهش ژنتیكی نادری رخ می‌دهد كه منجر به افزایش طول عمر آنها خواهد شد. این ناهنجاری روشی كه سلول‌های بدن آن را برای استفاده از عامل رشد هورمون شبیه به انسولین به كار می‌برند تحت تاثیر قرار می‌دهد.در حالی كه این عامل رشد،نقش بسیار مهمی در رشد فرد در دوران كودكی داشته و از آن به عنوان یك راهكار منحصر به فرد برای افزایش حجم ماهیچه‌ها و عضلات بدن، جلوگیری از مرگ سلول‌ها و كاهش تجمع چربی در بدن استفاده می‌كنند.