ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

نگاه دقیق به چهار نامزد ریاست بارسلونا


بن هیوارد، نویسنده سایت گل، مروری بر نامزدهای انتخابات مدیریت بارسلونا داشته است.

کاپ: بن هیوارد، نویسنده سایت گل، مروری بر نامزدهای انتخابات مدیریت بارسلونا داشته است.

چهار نفر از هفت نامزد اولیه برای کسب کرسی ریاست باشگاه کاتالان تایید صلاحیت شدند و قرار شده مبارزه انتخاباتی خود را تا روز 18 جولای یا همان روز رای گیری ادامه دهند. سه نامزد دیگر به نام های خوان باتیسته، یوردی فاره و یوردی مایو نتوانستند حد نصاب کسب امضاء صلاحیت برای رسیدن به دورنهایی انتخابات را کسب کنند و از گردونه انتخابات کنار رفتند ولی چهار کاندید نهایی به نام های جوزپ ماریا بارتومئو رئیس فعلی بارسا، خوان لاپورتا رئیس سابق بارسا، آگوستی بندیتو و سخنگوی سابق بارسا تونی فریکسا باید نهایت سعی شان تا روز18 جولای انجام دهند.

جوزپ ماریا بارتومئو

جوزپ ماریا بارتومئو نفر دوم باشگاه پیش از ساندرو راسل رئیس قبلی بارسا که در ژانویه 2014  پس از انتقال جنجالی نیمار مجبور به استعفاء شد توانست به ریاست باشگاه برسد.

هرچند بارتومئو انتخاب هیئت مدیره بارسا نبود. بارتومئو توانست یک دوره دشوار را در بارسا سپری کند که ثمره آن آوردن آرامش در زمانی سخت و پرهیاهو بود.  ایمان داشتن به حفظ سرمربی تیم یعنی لوئیز انریکه با وجود فشار های زیاد برای برکناری او در ماه ژانویه گذشته دیگر تصمیماوبود. تصمیمی که در نهایت بارسا توانست یک سه گانه ارزشمند را نصیب خود کند. قهرمانی در لالیگا، جام  حذفی و لیگ قهرمانان اروپا.

بارتومئو 52 ساله که این روزها درگیر کارهای انتخاباتی خود بود توانست آردا توران مهره درخواست کرده لوئیز انریکه را به تیم اضافه کند و قول این را هم داد که در صورت پیروزی در انتخابات مبلغ 60 میلیون یورو صرف خرید بازیکنان جدید در این تابستان کند.

او همچنین ادعا کرد که می تواند جریان مالی باشگاه را تا سال 2021 به رقم سالانه 1000 میلیون یورو برساند و تا سال 2016 ادامه همکاری خود را با اسپانسر پیراهن باشگاه (شرکت هوایی قطر) قطع کند.

خوان لاپورتا

خوان لاپورتا توانست در دوره ریاست خود از دوران باشکوهی عبور دهد او در اولین ماموریت خود توانست مسیر باشگاه را عوض کند. ابتدا با رهبری فرانک ریکارد و بعد از آن پپ گواردیولا.

لاپورتا این قول را داده که در صورت انتخاب شدن به عنوان رئیس باشگاه مراحل انتقال پل پوگبا را به بارسا انجام دهد و همچنین این ادعا کرده که لیونل مسی خوشحال از انتخاباوخواهد شد.

وکیل 53 ساله می گوید که افتخارات قبلی باشگاه را حفظ خواهد کرد در حالی که معتقد است باید به فلسفه یوهان کریوف نیز احترام گذاشته شود و می خواهد او را در صورت پیروزی به عنوان مشاور در کنار خود داشته باشد.

رئیس سابق بارسا در نظر دارد در صورت پیروزی در انتخابات اریک آبیدال را به عنوان مدیر ورزشی جدید باشگاه معرفی کند و همچنین به دنبال جذب بازیکنانی همچون پل  پوگبا و یک عده بازیکن جوان جدید برای برای پروژه های آینده بارسا باشد.

لاپورتا مشتاق است که روابط باشگاه را با نهادی همچون یونیسف گسترش دهد و می خواهد اسم این موسسه خیریه را دوباره بر روی پیراهن باشگاه برجسته کند. او مایل است تا هویت باشگاه را افزایش دهد. هویتی که معتقد است در زمان ریاست راسل و بارتومئو حسابی صدمه خورده است.

آگوستی بندیتو

آگوستی بندیتو یک تاجر است که برای مدت طولانی با باشگاه همکاری دارد. یکی از بنیانگذاران جنبش در برابر رئیس سابق بارسا جوزپ لوئیس نونز در سال 1997 که منجبر به برکناری اوشد.

بندیتو از سال 2003 با خوان لاپورتا کار می کرد اما به دلیل اختلاف با رئیس سابق بارسا ، در سال 2009 از پست در هیئت مدیره بارسا استعفاء داد.

بندیتو در سال 2010 هم توانست رقابت نزدیکی با راسل در انتخابات داشته باشد و با اختلاف کمی دوم شد.

این مرد 51 ساله معتقد است که قرارداد باشگاه با اسپانسر قطری تصویر بارسا را خراب کرده و در آستانه انتخابات نیز از امضای قرارداد با آردا توران انتقاد کرد.

بندیتو که سومین نفر در نظرسنجی انتخاباتی بوده است ادعا می کند که در صورت انتخاب به عنوان رئیس بارسا هافبک تکنیکی پاری سن ژرمن یعنی مارکو وراتی را به کاتالان خواهد آورد.

بندیتو مانند لاپورتا گفته است که می خواهد برای تقویت باشگاه جوانان مستعد را جذب کند و مایل به همکاری مجدد با پپ گواردیولا است و همچنین کریوف را به ریاست برنامه های آینده نگر باشگاه منسوب کند. او همچنین می خواهد نام یونیسف را به اسپانسر اصلی پیراهن بارسا بازگرداند.

تونی فریکسا

تونی فریکسا به عنوان سخنگوی بارسلونا بین سالهای 2010 و 2014 با ریاست ساندرو راسل و  جوزپ ماریا بارتومئو کار می کرد. اما شهرتش را با اظهاراتش پیرامون تیتو ویلانوا در مقایسه با پپ گواردیولا به دست آورد.

هنگامی که بارتومئو پس از استعفای راسل قدرت را به دست گرفت فریکسا به هیئت مدیره بارسا راه پیدا کرد.او توسط خوان لاپورتا متهم است به عنوان کسی که رای های نامزدهای دیگر را به سرقت برده تا از کارفرما سابق خود حمایت کرده باشد.

فریکسا ادعا می کند که قصد دارد به نوبه خود نام بارسا را به عنوان نام تجاری پیشرو در جهان معرفی کند . او می خواهد به تقویت لاماسیا، افزایش قدرت هیئت مدیره و جذب بهترین بازیکنان را برای باشگاه به ارمغان بیاورد.

سخنگوی سابق باشگاه که در نظرسنجی انجام شده عملا هیچ شانسی برای پیروزی در انتخابات 18 جولای ندارد به احتمال فراوان می تواند در صورت انتخاب مجدد بارتومئو در همین نقش فعلی ادامه کار دهد.

این مرد 47 ساله اعلام کرده است که در صورت پیروزی می خواهد خوزه ماری باکه رو را به عنوان مدیر ورزشی خود انتخاب کرده و بازیکنانی همچون مارکو وراتی را به بارسا بیاورد.


ویدیو مرتبط :
نامزد ریاست جمهوری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تنها نامزد ریاست مجلس از نگاه یک نماینده


نائب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی گفت: تا امروز تنها نامزد انتخابات ریاست مجلس آقای علی لاریجانی است و تنها نامزد های نائب رئیسی نیز بنده و آقای ابوترابی هستیم. خبرگزاری مهر: نائب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی گفت: تا امروز تنها نامزد انتخابات ریاست مجلس آقای علی لاریجانی است و تنها نامزد های نائب رئیسی نیز بنده و آقای ابوترابی هستیم.

محمد رضا باهنر با بین اینکه ترکیب هیات رئیسه مجلس در سال سوم مجلس نهم تحول چندانی نخواهد یافت گفت:تا امروز تنها گزینه ریاست مجلس علی لاریجانی است و فرد دیگری نامزد نشده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنده وآقای ابوترابی هم تا امروز تنها نامزد های نائب رئیسی مجلس هستیم.

وی ادامه داد: کارپردازان و دبیران فعلی هیات رئیسه نیز در انتخابات هیات رئیسه نامزد می شوند اما نمایندگان دیگر نیز برای احراز این پست ها نامزد خواهند شد.

4 خرداد ماه انتخابات هیات رئیس مجلس، در سومین سال مجلس نهم برگزار خواهد شد، در دوره اول مجلس نهم حداد عادل از فراکسیون اصولگرایان با علی لاریجانی از فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت برای احراز پست ریاست مجلس رقابت کردند که در پایان لاریجانی پیروز این رقابت بود. در سال دوم مجلس نهم حداد در این رقابت شرکت نکرد و مجددا لاریجانی ریاست مجلس را برعهده گرفت.