اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تنها نامزد ریاست مجلس از نگاه یک نماینده


نائب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی گفت: تا امروز تنها نامزد انتخابات ریاست مجلس آقای علی لاریجانی است و تنها نامزد های نائب رئیسی نیز بنده و آقای ابوترابی هستیم. خبرگزاری مهر: نائب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی گفت: تا امروز تنها نامزد انتخابات ریاست مجلس آقای علی لاریجانی است و تنها نامزد های نائب رئیسی نیز بنده و آقای ابوترابی هستیم.

محمد رضا باهنر با بین اینکه ترکیب هیات رئیسه مجلس در سال سوم مجلس نهم تحول چندانی نخواهد یافت گفت:تا امروز تنها گزینه ریاست مجلس علی لاریجانی است و فرد دیگری نامزد نشده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنده وآقای ابوترابی هم تا امروز تنها نامزد های نائب رئیسی مجلس هستیم.

وی ادامه داد: کارپردازان و دبیران فعلی هیات رئیسه نیز در انتخابات هیات رئیسه نامزد می شوند اما نمایندگان دیگر نیز برای احراز این پست ها نامزد خواهند شد.

4 خرداد ماه انتخابات هیات رئیس مجلس، در سومین سال مجلس نهم برگزار خواهد شد، در دوره اول مجلس نهم حداد عادل از فراکسیون اصولگرایان با علی لاریجانی از فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت برای احراز پست ریاست مجلس رقابت کردند که در پایان لاریجانی پیروز این رقابت بود. در سال دوم مجلس نهم حداد در این رقابت شرکت نکرد و مجددا لاریجانی ریاست مجلس را برعهده گرفت.


ویدیو مرتبط :
نگاه کن ماشین نماینده مجلس چیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نماینده مجلس:زنان نیز می‌توانند در انتخابات ریاست جمهوری نامزد شوند



خجسته: کارشناسی‌ارشد،حداقل مدرک تحصیلی برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری

شاخص‌های رجل‌سیاسی برای نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری تعیین می‌شود

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس با بیان اینکه نمایندگان در حال تعیین شاخص‌های رجل سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری هستند، گفت: بحث جنسیتی در تعیین رجل سیاسی مطرح نیست و زنان نیز می‌توانند در انتخابات ریاست جمهوری نامزد شوند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

امیر خجسته در گفت‌وگو با خبرنگار  خانه ملت، درباره آخرین وضعیت قانون انتخابات ریاست جمهوری، گفت: کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس، بحث اصلاح و بازبینی این قانون را در اولویت رسیدگی قرار داده است.

نماینده مردم همدان، قهاوند و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه قانون فعلی انتخابات کشور مندرس و کهنه است، تاکید کرد: در قانون فعلی، حداقل تحصیلاتی که برای نامزدهای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری مطرح می‌شود، توانایی خواندن و نوشتن است، در حالی که وقتی نمایندگان مجلس دارای تحصیلات فوق‌لیسانس هستند، شرط ریاست جمهوری نمی‌تواند برخورداری از حداقل سواد باشد.

زنان نیز می‌توانند در انتخابات ریاست جمهوری نامزد شوند

وی با بیان اینکه مجلس در حال بررسی تعیین میزان تحصیلات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری است، گفت: قطعا حداقل مدرک تحصیلی رئیس جمهور، کمتر از فوق لیسانس نخواهد بود.

خجسته گفت: متاسفانه قانون فعلی موجب شده تا افراد بیشماری در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کنند و زمانی که صلاحیت آنان رد می‌شود، مورد سوءاستفاده جریان‌های مخالف خارجی قرار می‌گیرد و بیان می‌شود که حکومت ایران با ورود جمع کثیری به انتخابات جلوگیری کرده است، در حالی که علت آن بیان نمی‌شود که بسیاری از این افراد حتی تحصیلات متوسطه خود را نیز به پایان نرسانده‌اند.

وی با بیان اینکه تعیین شاخص‌های رجل سیاسی از موارد مورد ابهام در قانون انتخابات ریاست جمهوری است، تصریح کرد: شاخص رجل سیاسی شاخصی عام است و بحث جنسیت درباره آن مطرح نیست بنابراین خانم‌ها نیز می‌توانند نامزد شرکت در انتخابات ریاست جمهوری شوند.

این عضو اصولگرای مجلس با بیان اینکه جمهوری اسلامی الگوی موفقی در اجرای مردم‌سالاری دینی است، یادآور شد: وزیر بهداشت به عنوان نماینده زنان ایرانی، در هیئت دولت حضور دارد و علی‌رغم تمام مشکلات توانسته هدایت این وزارتخانه مهم را به عهده گیرد.

وی با تاکید بر اینکه مجری انتخابات در کشور، وزارت کشور است و این وظیفه بر عهده نهاد دیگری قرار نمی‌گیرد، تصریح کرد: بحث تعیین شورای ناظر قوا برای نظارت بر اجرای انتخابات در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس مطرح نشده و این شایعات تنها برای ملتهب کردن فضای سیاسی کشور است.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس یادآور شد: در اصلاح قانون انتخابات موارد بازدارنده نیز لحاظ می‌شود تا کسی نتواند در جریان فعالیت‌های انتخاباتی برای امنیت داخلی کشور چالش آفرینی کند./خانه ملت