ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

لباس ایران؛ سوژه بزرگ جام جهانی!


علی کفاشیان چند روز گذشته اعلام کرد که ملی پوشان فوتبال باید در نگه داری لباس‌هایشان تلاش کنند و آنها را با آب گرم نشویند! جمله‌ای که حالا به سوژه رسانه‌های خارجی تبدیل شده است.

خبرآنلاین: علی کفاشیان چند روز گذشته اعلام کرد که ملی پوشان فوتبال باید در نگه داری لباس‌هایشان تلاش کنند و آنها را با آب گرم نشویند! جمله‌ای که حالا به سوژه رسانه‌های خارجی تبدیل شده است.

در حالیکه تا آغاز جام جهانی 2014 برزیل زمان زیادی باقی نمانده ، هنوز بحث بر سر پیراهن تیم ملی ایران داغِ داغ است. در روزهای گذشته بازیکنان و کادرفنی بارها به کیفیت لباس ها اعتراض کردند اما با این وجود فدراسیون فوتبال به هیچ عنوان حاضر نیست زیر بار برود. روز پنج شنبه بود که علی کفاشیان در تمرینات تیم ملی حضور پیدا کرد و حرف های جالبی را در مورد لباس های ملی پوشان بر زبان آورد. او در واکنش به ادعای بعضی از بازیکنان که گفته بودند لباس‌هایشان بعد از شست و شو کوچک شده، گفت: «این لباس‌ها استاندارد هستند و بهترین نوع و کیفیت اروپایی را دارند و مشکلی در آنها وجود ندارد. اگر گاهی ایرادهایی به وجود می‌آید به خاطر نحوه نگهداری آنهاست. این لباس‌ها را نباید با آب گرم بشویند و بازیکنان باید در نگهداری این لباس‌ها تلاش کنند. امسال سال اقتصاد مقاومتی است و باید یاد بگیریم تا حد امکان از آنها استفاده کنیم. اگر پول‌مان از پارو بالا هم برود باز این کار را نمی‌کنیم و بازیکنان باید با همین لباس‌ها کارشان را پیش ببرند و کسی که بتواند آنها را نگه دارد هنر است.» اما نقطه اوج صحبت های رئیس فدراسیون فوتبال جایی بود که درباره تعویض پیراهن با بازیکنان حریف در جام جهانی گفت: «برای هر دیدار پیراهنی به بازیکنان نمی‌دهیم و باید بازیکنان در برزیل در رابطه با پیراهن‌های خود صرفه جویی کنند. از بازیکنان می‌خواهیم که پیراهن‌های خود را با بازیکنان تیم‌های دیگر عوض نکنند!»

صحبت های عجیب علی کفاشیان خیلی زود به دستمایه رسانه های خارجی تبدیل شد تا آنها به سوژه لباس‌های تیم ملی ایران به نحو تمسخرآمیزی بپردارند. سایت هلندی «فوتبال کرانت» که به واسطه حضور چند سال قبل رضا قوچان نژاد در لیگ این کشور با ایران آشناست، در خبری با عنوان "رضا و یارانش نمی توانند پیراهنشان را با مسی عوض کنند " نوشت: «یک خبر جالب توجه از ایران، ملی پوشان این کشور در جام جهانی برزیل نمی توانند پیراهن خود را با بازیکنان حریف عوض کنند. چرا؟ ساده است. پیراهن به اندازه کافی وجود ندارد! به همین خاطر فدراسیون فوتبال ایران دستور داد که بازیکنان پیراهن خود را به کسی ندهند. این خیلی هم بد نیست چرا که ایران با تیم های بوسنی، نیجریه و آرژانتین همگروه است. هنوز امیدی هست تا شاید ستارگان آرژانتین بدون درخواست چیزی پیراهن‌شان را به ملی پوشان ایران بدهند!»

سوژه بزرگ جام جهانی؛ هاشم و مسی نمی‌توانند لباس‌هایشان را عوض کنند!

سایت«دِپور» هم از دیگر رسانه‌هایی است که صحبت‌های علی کفاشیان را پوشش داده است. این سایت اسپانیایی زبان در خبر خود آورده است: «بازیکنان ایران به دلیل کمبود لباس اجازه ندارند در جام جهانی 2014 برزیل پیراهن های خود را بازیکنان حریف عوض کنند. ایران در جام جهانی با نیجریه، بوسنی و آرژانتین همگروه است و دستور رئیس فدراسیون فوتبال این کشور به معنی این است که هیچ بازیکنی نمی تواند پیراهنش را با لیونل مسی عوض کند. در چند ماه گذشته بازیکنان و مربیان تیم ملی ایران بارها از کیفیت لباس خود انتقاد کردند. همچنین بازیکنان ایرانی از اینکه سال گذشته در لیگ کشور خود با توپ رسمی جام جهانی بازی نکردند، ناراضی هستند.»

در کنار این دو سایت رسانه‌های عربی زبان حوزه خلیج فارس هم صحبت‌های علی کفاشیان را بازتاب دادند و به نوعی شگفتی خود را نسبت به این مسئله ابراز کردند.


ویدیو مرتبط :
لباس جدید ایران در جام جهانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

5 لباس برتر جام جهانی؛ ایران در جمع بهترین ها!



اخبار ورزشی - 5 لباس برتر جام جهانی؛ ایران در جمع بهترین ها!

بهار و تابستان آینده مهم ترین رویداد فوتبالی در برزیل برگزار می شود؛ از این رو بررسی های مختلفی در مورد این رویداد بزرگ انجام می شود.

بهار و تابستان آینده مهم ترین رویداد فوتبالی در برزیل برگزار می شود؛ از این رو بررسی های مختلفی در مورد این رویداد بزرگ انجام می شود. در این مقاله قصد داریم به بررسی 5 لباس برتر جام جهانی 2014 برزیل بپردازیم.

 

5_ ژاپن: سامورایی ها به واسطه صعود زودهنگام به برزیل فرصت کافی داشتند تا برای پنجمین حضور خود در جام جهانی برنامه ریزی کنند.

 

نقش اول آن ها در نمایش لباس شینجی کاگاوا، اولین ژاپنی منچستر یونایتد است؛ کسی که کمک فراوانی به صعود ژاپن هب جام جهانی کرد. این لباس توسط کمپانی آدیداس طراحی و تولید شده است و از کیفیت بالایی برخوردار است. طرح اصلی این لباس نیز از لقب این کشور:"سرزمین طلوع خورشید" سرچشمه گرفته است.

امتیاز: 8/10

 

اخبار , اخبار ورزشی , لباس برتر جام جهانی

 

4_ فرانسه: تیمی که در لحظات آخر بلیت سفر به برزیل را از چنگ اکراین در آورد و زدن یک گل آفساید، راهی برزیل شد؛ اما خروس های آبی پوش مثل همیشه باید اعتبار و ابهت خود را داشته باشند، از این رو کمپانی نایک طراح لباس شاگردان دیدیر دشام شده است.

 

یک طرح کلاسیک و سنتی؛ پیراهن های آبی که با شورت های سفید و جوراب های قرمز هماهنگ شده است و پرچم سه رنگ فرانسه را تداعی می کند. این طرح ملی گرایانه به سال 1958 بازمی گردد که در آن حس وطن پرستی تقویت شده است.
امتیاز: 8/10

 

اخبار , اخبار ورزشی , لباس برتر جام جهانی

 

3_ اسپانیا: با این لباس اسپانیا به دنبال تکرار قهرمانی است یا اینکه فقط یاد و خاطره ترکیه را زنده می کند؟

آن ها دست به تغییر زدند و یک دست قرمز شدند؛ دست از شرت های آبی و ناوی مانندشان برداشتند و حالا کاملا آماده حمله هستند. رقیبان امیدوارند اسپانیا افت کرده باشد اما حداقل لباس آن ها نشان دهنده قدرت بیش از حد روخاست. تیمی که به دنبال یک قهرمانی دیگر است تا بتواند هم چنان بر بام فوتبال جهان بنشیند.
امتیاز 9/10

 

اخبار , اخبار ورزشی , لباس برتر جام جهانی

 

2_ ایران: انتظار نداشتیم ایران را در جام جهانی ببینیم؛ اما نه تنها آن ها حذف نشدند بلکه به عنوان تیم اول گروه خود صعود کردند و به زودی با یک طرح کلاسیک به برزیل می آیند.

 

لباس های ایران طراحی شده کمپانی آلمانی آل اشبورت است و از هر دو لباس اول و دوم آن ها در هتل المپیک تهران رونمایی شد. لباس هایی که به نظر زیبا و کلاسیک می آیند.

 

ما پس از سال 1990 چیزی شبیه این را ندیده ایم اما این لباس ها فوق العاده به نظر می رسند؛ شرم آور است که آل اشبورت تنها تولید کننده یک لباس در این جام است، اما قطعا با این لباس از این کارخانه استقبال خواهد شد و باید شاهد حضور بیشتر از کمپانی در عرصه تولید لباس باشیم.
امتیاز: 9/10

 

اخبار , اخبار ورزشی , لباس برتر جام جهانی

 

1_ آلمان: یک طرح فوق العاده و هوشمندانه؛ در کار آن ها پسرفتی دیده نمی شود بلکه فقط و فقط پیشرفت و بهتر شدن سرمشق راه ژرمن هاست.

 

پوشیدن این لباس توسط مسوت اوزیل، توماس مولر و سایرین بزرگترین افتخاری است که نصیب کمپانی آدیداس می شود. رنگ های این لباس از پرچم آلمان سرچشمه گرفته است؛ سه رنگ قرمز و زرد و مشکی؛ البته رنگ زرد با خطی باریک نشان داده شده است.

 

ژرمن ها پس از 24 سال به دنبال تکرار قهرمانی در جام جهانی هستند؛ کاری که در سه دوره گذشته تا یک قدمی آن پیش رفته اند اما ناکام بوده اند.

 

اخبار , اخبار ورزشی , لباس برتر جام جهانی


اخبار ورزشی - تابناک