ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

قهرمان دوومیدانی دست فروشی می‌کند!


قهرمان پرتاب وزنه دوومیدانی آسیا این روزها برای امرار معاش خود دست فروشی می‌کند و از مسئولان فدراسیون دوومیدانی برای پیگیری نکردن کارهایش دلخور است.

خبرگزاری فارس: شاهین جعفری دوومیدانی کاری است که در ماده پرتاب وزنه فعالیت می‌کند و در سال 1393توانست در مسابقات جوانان آسیا مدال نقره را کسب کند، اما پس از اینکه نفر اول دوپینگش مثبت شد مدال طلا به او تعلق گرفت، اما خودش می‌گوید هنوز طلا به دستش نرسیده و منتظر است که فدراسیون دوومیدانی این موضوع را پیگیری کند.

اما نکته متاثر کننده‌ای که در مورد او وجود دارد اینکه برای امرار معاش خود دست فروشی می‌کند و بعد از ظهرها به تمرین می‌پردازد.

قهرمان دوومیدانی دست فروشی می‌کند

* سخت نیست در کنار تمرین دست فروشی هم می‌کنی؟

به هرحال اهدافی در سر دارم و باید برای رسیدن به آنها تلاش کنم. سخت است، اما کنار می‌آیم. صبح تا عصر دست فروشی می‌کنم و بعد از ظهر هم به تمرین می‌روم.

* مسئولان فدراسیون از دست فروشی‌ات اطلاع دارند؟

نمی‌دانم. فدراسیون تنها کاری که می‌تواند برای من انجام دهد این است که حکم قهرمانی و مدال طلای مرا بگیرد. بارها نامه نوشته‌ام اما هیچ کاری نکردند. فکر نمی‌کنم پیگیری آن مشکل باشد. در زمان داوری، رئیس فدراسیون قبلی این اتفاق افتاد، اما او هم پیگیری نکرد و با طباطبایی سرپرست فدراسیون هم در میان گذاشتم که فعلا ترتیب اثری داده نشده است. اگر مدال نقره‌ام تبدیل به طلا شود قطعا پاداشی هم دارد که می‌تواند تا حدودی مشکلاتم را حل کند. در مجموع و زمانی که در اردوی تیم ملی بودم و مدال گرفتم، یک میلیون و 600 هزار تومان بود.

* ظاهرا در لیگ دوومیدانی هم شرکت کردی.

بله در تیم نیروی هوایی بودم که آنجا هم به ورزشکاران پولی داده نمی‌شود، چون ورزشکاران سرباز هستند.

* تا چه زمانی می‌خواهی به دست فروشی ادامه دهی؟

تا وقتی که به مشکلاتم رسیدگی نشود، این کار را انجام می‌دهم. هم درس می‌خوانم، هم ورزش می‌کنم و کار دست فروشی هم که دارم.

*هدفت چیست؟

من نشان دادم که استعداد دارم و می‌خواهم در بزرگسالان نیز موفق باشم و به مدال آسیایی برسم. در حال حاضر تنها چیزی که از همه بیشتر خوشحالم می‌کند گرفتن مدال طلایم است و خانواده‌ام هم خوشحال می‌شوند.


ویدیو مرتبط :
از عملکرد ضعیف کشتی گیران تا دست فروشی قهرمان آسیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشتی فرنگی قهرمانی جهان - ترکیه؛ روسیه قهرمان شد؛ ایران به مقام سوم دست



 

 

کشتی فرنگی قهرمانی جهان - ترکیه؛ روسیه قهرمان شد؛ ایران به مقام سوم دست

تیم کشتی فرنگی ایران به عنوان سوم رقابت های جهانی استانبول دست یافت و تیم های روسیه و ترکیه اول و دوم شدند.

 

در روز سوم و پایانی رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان و گزینشی المپیک، فرشاد علیزاده فرنگی کار ۷۴ کیلوگرم کشورمان که از شانس های کسب مدال ایران در این مسابقات محسوب می شد با شکست در مرحله یک چهارم نهایی مقابل رومن ولاسوف از روسیه به جدول شانس مجدد رفت، اما در این جدول نیست مغلوب روبرت روزنگرن از سوئد شد و شانس کسب مدال برنز و سهمیه المپیک را از دست داد.

بدین ترتیب با توجه به حضور کشتی گیران روسیه و ترکیه در دیدار فینال، این تیم ها به ترتیب عناوین قهرمانی و نایب قهرمانی را از آن خود کردند و تیم ایران نیز سوم شد.

تیم کشورمان سال گذشته با کسب ۲ نشان طلا توسط سوریان و علی اکبری هشتم جهان شده بود.

بدین ترتیب تیم ملی کشتی فرنگی ایران با ۲ مدال طلای امید نوروزی و سعید عبدولی اوزان ۶۰ و ۶۶ کیلوگرم و برنز بشیر باباجان زاده در ۱۲۰ کیلو و کسب سه سهمیه المپیک به کار خود پایان داد.

حاجی پور و قاسم رضایی نمایندگان اوزان ۵۵ و ۹۶ کیلوگرم کشورمان به قرعه رژیم اشغالگر قدس برخورد کرده بودند و حبیب الله اخلاقی در وزن ۸۴ کیلوگرم با شکست مقابل آولوجای ترکیه ای از دور رقابت ها کنار رفت.../ فارس