ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

فدراسیون جهانی روئینگ هم ایران را تهدید به تعلیق کرد



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

فدراسیون جهانی روئینگ هم ایران را تهدید به تعلیق کرد

خبرگزاری فارس: پس از فدراسیون جهانی کانوئینگ، رئیس فدراسیون جهانی روئینگ نیز با  پس از برکناری احمد دنیامالی از ریاست فدراسیون قایقرانی رئیس جهانی فدراسیون کانوئینگ خواستار دلیل برکناری از سوی وزارت ورزش شد و تا تاریخ 16 خرداد در این باره به ایران فرصت داد. همچنین شورای بین المللی المپیک نیز با ارسال نامه به کمیته ملی ایران خواستار دلایل برکناری شد.

امروز هم فدارسیون جهانی روئینگ در نامه‌ای خطاب به علی‌آبادی و افشارزاده رئیس و دبیرکل کمیته ملی المپیک،‌ فدراسیون قایقرانی ایران را تهدید به تعلیق کرد.

 

متن نامه رئیس فدراسیون جهانی روئینگ به شرح زیر است:

با سلام

به ما خبر رسیده رئیس فدراسیون قایقرانی ایران آقای احمد دنیامالی با دخالت دولت از پست خود برکنار شده است. آقای دنیامالی فرد با انرژی و فعال در روئینگ ایران بوده و با توجه به اینکه ایشان برای اولین بار ورزش المپیکی روئینگ را به ایران معرفی کرده و به خاطر همه دستاوردهایش در این رشته  از آن زمان در سطح جهانی شناخته شده هستند.

فدراسیون جهانی روئینگ همراه با کمیته بین المللی المپیک و فدراسیون کانو متعهد به رعایت اصول و ارزش هایی هستند که حاکم بر سازمان های ورزشی که عضو جنبش المپیک هستند، است. ریاست فدراسیون های ملی باید به دست افرادی باشد که از میان افراد فعال در این رشته به صورت مستقل و آزاد انتخاب شده اند که این از اصول زیر بنایی مدیریت در ورزش است.

اگر این مشکل حل نشود فدراسیون جهانی روئینگ این حق را برای خویش قایل است که فدراسیون قایقرانی ایران را تعلیق کند که می تواند شرکت پارو زنان ایرانی را در المپیک لندن با مشکل روبرو کند.

لطفا ما را حداکثر تا 15 ژوئن (26خرداد) از آخرین وضعیت مطلع سازید و توضیح دهید که آیا مذاکراتی با مقامات دولتی برای برگرداندن اوضاع به وضعیت قبلی انجام داده اید.

با احترام

دنیس ازوالد رئیس فدراسیون روینگ جهانی

مت اسمیت دبیرکل فدراسیون جهانی روئینگ/فارس


ویدیو مرتبط :
فدراسیون تیروکمان رفع تعلیق شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فدراسیون قایقرانی ایران تعلیق شد/ حضور در المپیک فقط با تایید دنیامالی



فدراسیون جهانی قایقرانی در نامه ای برای وزیر ورزش و جوانان ایران از تعلیق فعالیت های فدراسیون قایقرانی ایران خبر داد و خطاب به محمد عباسی نوشت: اگر شما تمایل به مذاکره درباره این موضوع مهم دارید ما در خدمت شما می باشیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، در نامه کمیته اجرایی lcf  درباره  وضعیت فدراسیون قایقرانی ایران آمده است:

 

« آقای عباسی عزیز

پیرو چندین نامه و مکاتبات با مقام  های  مسئول ایرانی و همچنانکه در نامه مورخ 25 ژوئن نیز اعلام گردید، کمیته اجرایی فدراسیون قایقرانی در مورد وضعیت  آقای دنیا مالی و فدراسیون قایقرانی ایران تشکیل جلسه داد.

کمیته اجرایی فدراسیون جهانی قایقرانی معتقد است جواب وزارت ورزش در قبال سئوالات فدراسیون جهانی در این زمینه قانع کننده نبوده و لذا تصمیمات ذیل اتخاذ گردیده است.

1- فدراسیون جهانی آقای دنیا مالی را همچنان به عنوان رئیس فدراسیون قایقرانی به رسمیت می شناسد.

2-  تمامی فعالیت های حال و آینده فدراسیون ایران با توجه به قوانین و مقررات فدراسیون جهانی قایقرانی به حالت تعلیق در می آید.

3- تنها فعالیت هایی که توسط رئیس فدراسیون قایقرانی ایران ، آقای دنیا مالی تائید گردد می تواند تحت نظارت فدراسیون جهانی انجام پذیرد.

4- ورزشکاران شرکت کننده در المپیک از جانب آقای دنیا مالی و از طریق کمیته ملی المپیک مجاز به شرکت در بازی ها می باشند و کلیه ی کارها مربوط به آنها با مسئولیت آقای دنیا مالی است.

5- تیم های منتخب برای قهرمانی جهان کانوپلو به وسیله ی آقای دنیا مالی تائید  و ایشان مسئول این تیم ها در رقابت ها می باشند.

6- تمامی مکاتبات متفرقه درباره ی حضور ورزشکاران ایرانی در رقابت های جهانی فدراسیون قایقرانی معتبر نبوده و کلیه افراد مرتبط از این تصمیم مطلع خواهند گردید.

7-  فدراسیون جهانی قایقرانی کنگره فدراسیون قایقرانی ایران را که در اواخر سال 2013برگزار می شود به رسمیت می شناسد و در آن زمان در باره ی موضع خود در قبال آقای دنیا مالی ارزیابی مجدد می نماید.

اگر شما تمایل به مذاکره درباره ی این موضوع مهم دارید بنده در خدمت شما می باشم.

با احترام

خوزه  پرورنا

رئیس فدراسیون جهانی قایقرانی (کانوئینگ)»

 

فدراسیون جهانی ,قایقرانی

منبع:مهر