ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

غول‌کش‌های والیبال در انتظار آلمان


تیم ملی والیبال ایران از ساعت 22:55 فردا در مرحله سوم رقابت‌های جهانی به مصاف آلمان می‌رود.

خبرگزاری ایسنا: مرحله نهایی رقابت‌های قهرمانی جهان والیبال از امروز (سه شنبه) آغاز می‌شود. تیم ملی والیبال ایران نیز باید در این دوره با آلمان و فرانسه روبرو شود.پیروزی در یکی از این دو دیدار صعود ایران را به مرحله نیمه نهایی تا حد زیادی مسجل خواهد کرد.

ملی‌پوشان والیبال ایران که تا اینجا یک کارنامه خارق العاده را از خود به جای گذاشتند از ساعت 22:55 فردا (چهارشنبه) در گروه G رقابت‌ها به مصاف تیم ملی آلمان می‌روند.

آلمان در رده دهم رنکینگ فدراسیون جهانی و یک پله بالاتر از ایران قرار دارد. اگر چه آلمانی‌ها سابقه طولانی از حضور در مسابقات بین‌المللی والیبال جهان دارند اما در سال‌های اخیر نتوانسته‌اند افتخار قابل توجهی را کسب کنند. دو تیم آخرین بار در لیگ جهانی سال گذشته به مصاف هم رفتند که در دو بازی که در تهران برگزار شد سهم هر یک از دو تیم یک پیروزی 3 بر صفر بود.

بالاترین افتخار آلمان به کسب مدال طلای رقابت‌های قهرمانی جهان در سال 1970 و کسب مدال طلای جام جهانی در سال 1968 بر می‌گردد. البته آنها یک تیم رویایی را در اوایل دهه هفتاد در اختیار داشتند موفق شدند در المپیک 1972 مونیخ نیز یک نقره بگیرند.

آلمانی‌ها از سال 1990 به صورت مستمر در مسابقات مختلف حضور دارند. تاکنون 13 دوره در مسابقات لیگ جهانی حاضر بودند که بهترین مقام آنها در این مسابقات رتبه پنجم در سال 2012 بوده است.

والیبال آلمان یک والیبال مکانیکی و فارغ از هر نوع پیچیدگی است. میانگین قدی تیم آلمان بیش از دو متر است. این تیم از وجود بلندزن‌های بسیار خوبی بهره می‌برد. بهترین مدافع روی تور آلمان‌ها گروگ گروزر است که در حمله نیز قدرت اسپک بسیار بالایی دارد و به نوعی یکی از خطرناک‌ترین بازیکنان این تیم شناخته می‌شود.

تیم ملی والیبال ایران نیز که بعد از بازی‌های آسیایی گوانگجو در سال 2012 موفقیت‌های بسیار زیادی را به دست آورده است، تاکنون موفق به کسب مدال در عرصه بین‌المللی نشده است. والیبالیست‌های ایران اگر چه در مسابقات مختلف در طول سه سال گذشته همه قدرت های جهان به جز روسیه را شکست دادند اما هنوز نتوانسته اند در رقابت‌های جهانی مدالی را کسب کنند. بهترین مقام تیم والیبال ایران کسب رتبه چهارم در لیگ جهانی 2014 بوده است.

همچنین والیبالیست‌های ایران در این دوره از مسابقات قهرمانی جهان برای نخستین بار به دور سوم راه یافته اند.

تیم‌های ملی ایران و آلمان پیش از این در لیگ جهانی 2013 دو بار در شهر تهران برابر هم به میدان رفتند. هر یک از دو تیم موفق شدند به یک پیروزی سه بر صفر دست پیدا کنند.

** برنامه بازی‌های ایران در گروه G مرحله سوم :

سه شنبه: فرانسه – آلمان ساعت 22:55

چهارشنبه: ایران – آلمان ساعت 22:55

پنجشنبه: ایران – فرانسه ساعت 22:55

تیم‌های روسیه ، برزیل و لهستان نیز در گروه H این رقابت‌ها با هم رقابت می‌کنند. از هر گروه دو تیم به مرحله نهایی راه پیدا خواهند کرد. تیم اول گروه H برابر تیم دوم گروه G بازی خواهد کرد و تیم اول گروه G هم به مصاف گروه H هم می‌روند. تیم‌های سوم گروه‌ها نیز برای کسب رتبه پنجم به مصاف هم می‌روند.


ویدیو مرتبط :
زنبور حریف غول میشه!!(جک غول کش)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آلمان ها رژه قهرمانی را تمرین کردند/ غول کش مرد + گزارش تصویری



فوتبال اروپا, جام ملت‌های اروپا 2012

 

شروعی طوفانی از آلمان ها. یونان حرفی برای گفتن نداشت.شاگردان یوآخیم لو هر چه زدند به در بسته خورد.اگر قرار بود توپ های ژرمن ها به گل تبدیل شود در همان نیمه اول باید 6 گل به یونان می زدند.اما آبی پوشان فقط و فقط دفاع می کردند تا مبادا دروازه شان باز شود.البته یک بار و در دقیقه 4  آلمان ها توسط شورله به گل رسیدند اما داور این گل را مردود اعلام کرد تا هواداران این تیم به خاطر موقعیت های از دست رفته حسرت بخورند.

 

فوتبال اروپا, جام ملت‌های اروپا 2012

 

بازیکنان آلمان که به عقیده بسیاری از کارشناسان تفاوت زیادی با آن سبک معروف و همیشگی شان کرده اند آنقدر فشار آوردند تا سرانجام موفق شدند در دقیقه 35 توسط فیلیپ لام کاپیتان خودشان به گل برسند.این کمترین مزد برای تیمی بود که مدام حمله می کرد و با دفاع سخت یونانی ها و البته بدشانسی هایی که می آوردند نمی توانست دروازه حریف را باز کند.

نبرد در یک نیمه زمین با سوت داور بازی در نیمه نخست به پایان رسید تا یونانی ها خوش شانس باشند که با همین یک گل راهی رختکن شده اند.

 

فوتبال اروپا, جام ملت‌های اروپا 2012

 

با شروع نیمه دوم باز هم این آلمان ها بودند که روی دروازه یونان فشار آوردند البته آنها مثل نیمه نخست سراسیمه حمله نمی کردند و نیم نگاهی هم به ضد حملاتی که یونانی ها می زدند داشتند.اتفاقی که از آن می ترسیدند و  در دهمین دقیقه از نیمه دوم تبدیل به حقیقت شد.

 

فوتبال اروپا, جام ملت‌های اروپا 2012

 

روز از نو روزی از نو.آلمان ها که بیشتر بازیکنانشان در زمین یونان بودند برای یک لحظه غفلت کردند تا روی یک ضد حمله ساماراس گل تساوی و البته هشتمین گل ملی اش را به ثمر برساند.

 

فوتبال اروپا, جام ملت‌های اروپا 2012

 

دیوار آلمان فرو ریخت و آنها هرگز باورشان نمی شد که یونان دروازه اشان را باز کرده باشد.البته  آنها با تجربه تر از این بودند که با این یک گل تیمشان به حاشیه برود و بازی را با استرس دنبال کنند. پس از گل باز هم این شاگردان یوآخیم لو بودند که حمله کردند،فشار آوردند و توانستند باز هم مزد حملات و بازی زیبای خود را بگیرند.سامی خدیرا بازیکن تیم رئال مادرید موفق شد دومین گل ملی خودش و البته دومین گل تیمش را در دقیقه 61 به ثمر برساند.گلی زیبا که حتی می تواند کاندیدای بهترین گل جام هم باشد.

اما خیال آلمان ها زمانی راحت شد که میروسلاو کلوزه با یک ضربه سر در دقیقه 68 کار را تمام کرد تا هم خود آنها و هم طرفدارانشان نفس راحتی بکشند.یونانی ها دیگر تلاش زیادی نمی کردند و بیشتر محو تماشای بازی بودند.همه چیز برای آنها تمام شده بود و این ژرمن ها بودند که علیرغم زدن سه گل هنوز هم عطش زیادی برای گلزنی داشتند.

 

فوتبال اروپا, جام ملت‌های اروپا 2012

 

در دقیقه 74 رایس گل چهارم آلمان را وارد دروازه یونان کرد تا آنها دیگر هیچ شانسی برای پیروزی نداشته باشند.ضربه ای زیبا که با برخورد به تیرک افقی دروازه تبدیل به گل شد تا هواداران آلمان در ورزشگاه سرود قهرمانی را سر بدهند.

دقیقه 89 و در حالی که یونانی ها کمی از زیر فشار خارج شده بودند توانستند به گل دوم خودشان برسند تا سنگینی شکست مقابل آلمان را کم کنند.توپ در محوطه 18 قدم با برخورد به دست بوآتنگ تنها یک معنی داشت.داور اعلام ضربه پنالتی کرد تا سالپیگیدیس کاپیتان آبی پوشان توپ را به دور از دستان نویر وارد دروازه او کند.

 

فوتبال اروپا, جام ملت‌های اروپا 2012

 

فوتبال اروپا, جام ملت‌های اروپا 2012

 

فوتبال اروپا, جام ملت‌های اروپا 2012

 

این پایانی بود برای یونانی که به عقیده خیلی ها نباید به این مرحله می رسید و تنها با بخت و اقبال توانسته بود با شکست دادن روسیه راهی مرحله حذفی شود.آلمان با این پیروزی پرگل برای قدرتمندانی چون اسپانیا،انگلیس و حتی ایتالیا خط نشان کشید.آنها مدعی هستند و شاید امسال بتوانند با یوآخیم لو جام قهرمانی را بالای سرشان ببرند..../خبرآنلاین