ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

عکس: عجیب‌ترین لباس‌های ورزشی


لباس هر تیم مشخصه همان باشگاه محسوب می شود. رنگ و نوع طرح لباس گاه بخشی از تاریخ یک باشگاه را یادآور می شود.

خبرگزاری ایسنا: به غیر از رنگ و آرم باشگاه ، تبلیغات مختلف بر روی پیراهن و شورت بازیکنان فوتبال نقش می بندد. برخی از لباس های فوتبالی بسیار شکیل و معروف هستند و در بازار کالاهای ورزشی هم فروش خوبی دارند. در این فصل از رقابت های فوتبال اروپا رئال مادرید عجیب ترین نوع لباس را دارد. این باشگاه مادریدی بر روی لباس مختص لیگ قهرمانان اروپا عکس اژدها طراحی کرده است و لباس دوم رئال مادرید در بازی های خارج از خانه لالیگا به رنگ صورتی است. اما این لباس عجیب ترین لباس تاریخ فوتبال نیست.

در تاریخ فوتبال دنیا تیم هایی بوده اند که با لباس های بسیار عجیب به میدان رفته اند که طراحی آنها نظیر نداشته و اکنون مشابه آن پیدا نمی شود. سایت فیفا عجیب ترین لباس های تاریخ فوتبال را در قالب یک آلبوم به نمایش گذاشته است. این لباس ها به دلیل طراحی بسیار عجیب ، آرم های غیر متعارف و حتی رنگ و نوع ترکیب رنگ ها در زمره عجیب ترین لباس های تاریخ فوتبال قرار گرفته اند:

عکس: عجیب‌ترین لباس‌های ورزشی

عکس: عجیب‌ترین لباس‌های ورزشی

عکس: عجیب‌ترین لباس‌های ورزشی

عکس: عجیب‌ترین لباس‌های ورزشی

عکس: عجیب‌ترین لباس‌های ورزشی


ویدیو مرتبط :
لباس ورزشی فوق حرفه ای

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عجیب‌ترین و بی قانون ترین بازی ورزشی جهان در ژاپن+عکس



باتااوشی,باتااوشی چیست,بازی باتااوشی,قئانین بازی باتااوشی,عجیب ترین بازی ورزشی جهان,بی قانون ترین بازی ورزش جهان

 

باتااوشی چیست؟

باتااوشی (botaoshi)یکی از عجیب‌ترین و بی قانون ترین بازی ورزشی جهان در ژاپن است

ایران اسپورت ۲۴: بوتااوشی یک ورزش ژاپنی است که بین سربازان دانشکده نظامی ژاپن برگزار می شود. در این ورزش افراد دو تیم مقابل، با استفاده از یک تیر چوبی در مقابل هم قدرت نمایی می کنند.

این ورزش در اصل یکی از بازی های قدیمی کشور ژاپن است. بازی از دو تیم ۷۵ نفره تشکیل شده است که همه آنها در یک صف کاملا منظم در کنار تیر چوبی و مقابل همدیگر قرار می گیرند و سعی می کنند به هر طریق ممکن تیر چوبی را از دست نفرات تیم حریف خارج سازند. بازیکنان حتی از لگد زدن و چنگ زدن نفرات تیم حریف دریغ نمی کنند.

قدمت بازی بوتااوشی مانند بازی تخته نرد، به سالهای ۱۹۵۴ تا ۱۹۵۵ برمی گردد. در این سال ها روش بازی به این شکل بود که تیم مهاجم می بایست تیر چوبی را تا ۴۵ درجه پایین بیاورد تا تیم حریف را از پا درآورد.

 

قانون بازی در سال ۱۹۷۳ اصلاح شد و تیم مهاجم برای برنده شدن در رقابت می بایست تیر چوبی را تا ۳۰ درجه پایین بیاورد. بازیکنان تیم مهاجم فقط دو و نیم دقیقه فرصت دارند تیر چوبی را پایین بیاورند. در غیر اینصورت تیم حریف برنده است. این بازی تقریباً شبیه مسابقه طناب کشی است که بازیکنان هر تیم سعی دارند طناب را به سمت خود بکشند. به نظر می رسد این بازی تمرینی برای سربازان نظامی است تا تحت سخت ترین شرایط ، تمرکز خود را در برابر حملات افراد مهاجم از هر سمت و سو حفظ کنند./عصرایران