ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

عکس: استادیوم حیرت‌آور قطری‌ها


مراحل ساخت استادیوم البیت هم اکنون در حال انجام است، این درحالی است انتظار می‌رود کارهای مقدماتی و ساخت سه استادیوم دیگر نیز تا اواخر امسال آغاز شود.

وب سایت نود: مراحل ساخت استادیوم البیت هم اکنون در حال انجام است، این درحالی است انتظار می‌رود کارهای مقدماتی و ساخت سه استادیوم دیگر نیز تا اواخر امسال آغاز شود.

با پایان یافتن جام جهانی 2014، اخباری در مورد میزبان جام جهانی 2022 به گوش می‌رسد. کشور قطر بی توجه به اتهامات وارد شده پیرامون پرداخت رشوه، در حال آماده شدن برای برگزاری این مسابقات است. هم اکنون همراه با شما به مرور مراحل ساخت و ویژگی‌های یکی از ورزشگاه‌های میزبان این جام نگاهی خواهیم انداخت. با ما همراه باشید.
 
به تازگی کشور قطر ویدئویی منتشر کرده که در مورد استادیوم خیره کننده البیت (Al Bayt) تهیه شده است، استادیومی که قرار است در شهر الخور(Al Khor) و در سی مایلی شمال دوحه ساخته شود. این استادیوم 60 هزار نفره، با الهام از چادرهای سیاه و سفیدی موسوم به بیت الصحرا که به صورت سنتی توسط مردمان چادر نشین این کشور استفاده می‌گردد، طراحی شده است. پیش بینی می‌شود ساخت این استادیوم که در راستای برگزاری مسابقات جام جهانی 2022 در این کشور انجام شده، تا اواخر سال 2018 به پایان برسد.
 
علی رغم اتهامات مطرح شده پیرامون فساد و پرداخت رشوه توسط این کشور برای دریافت میزبانی جام جهانی 2022 که در اوایل ماه ژوئن اعلام شد، کمیته عالی "Delivery & Legacy"، ویدئویی را منتشر کرده که در آن پیرامون این استادیوم که میزبانی بازی نیمه نهایی تورنمنت بین المللی سال 2022 را بر عهده خواهد داشت صحبت و به مصالح استفاده شده، تکنیک‌های خاص و طراحی ماژولار این سازه اشاره کرده است.

با به کار بردن جدیدترین مواد و مصالح و استفاده از تکنیک‌های نوین معماری، سازندگان این استادیوم موافقت کرده‌اند اصول مرتبط با دو درجه بندی مرتبط با استانداردهای زیست محیطی ساختمان‌های سبز یعنی* "LEED" که مخفف عبارت "Leadership in Energy and Environmental Design" و همچنین "GSAS" که مخفف عبارت "Global Sustainability Assessment System" را رعایت کرده و اقدامات مربوط به افزایش راندمان انرژی و نیز احیای مجدد انرژی را هم در استادیوم و هم در محدوده اطراف آن، در دستور کار خود قرار دهند.

همانگونه که گفتیم این ورزشگاه با ظرفیت 60 هزار صندلی ساخته شده، اما در پایان مسابقات جام جهانی و برای کاستن از ظرفیت آن، صندلی‌های ردیف‌های فوقانی جدا خواهند شد که در نتیجه ظرفیت استادیوم به 32.000 صندلی کاهش می‌یابد، این صندلی‌های جدا شده را می‌توان به دیگر کشورها اهدا نمود. مراحل ساخت استادیوم البیت هم اکنون در حال انجام است، این درحالی است انتظار می‌رود کارهای مقدماتی و ساخت سه استادیوم دیگر نیز تا اواخر امسال آغاز شود. فیفا از کشوهای میزبان درخواست کرده حداقل هشت استادیوم را برای میزبانی جام آماده کنند، اما قطر تصمیم دارد هر ده استادیوم را بسازد.

عکس: استادیوم البیت؛ پدیده جام‌جهانی 2022

عکس: استادیوم البیت؛ پدیده جام‌جهانی 2022

عکس: استادیوم البیت؛ پدیده جام‌جهانی 2022


ویدیو مرتبط :
نوازش شتر و عکس العمل حیرت آور شتر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

15 قلعه و کاخ حیرت آور در جهان!! (+عکس)



 

قلعه و کاخ.های تاریخی داستان شروع زندگی بشریت، تاریخ، فرهنگ، سنت.ها و سبک زندگی شان را برای ما بازگو می.کنند. پس بیایید با هم نگاهی بیندازیم به قلعه.ها و کاخ.های سراسر جهان.

 

الحمرا

ساختمان این کاخ در دوران بازپس گیری حکومت از مسلمین توسط پادشاهان مسیحی آغاز شد. درحالیکه مسیحیان بی سواد در حال پیشرفت بودند، اسپانیا به بالاترین سطح فرهنگی که تا آن زمان داشت البته زیر نظر قوانین مسلمانان رسید. ساختار بلند احمرا، جزئیات نفس گیر، تجلیل از زندگی، آمیزه طبیعت در طراحی انسانی، همه بر این حقیقت صحه می.گذارد که بازگشت مسیحیان به اسپانیا، در طی سده.های بعد چه فاجعه.ای به بار آورد.

 

 

15 قلعه و کاخ حیرت آور در جهان!! (+عکس)

 

 

قلعه بودیام


قلعه بودیام قلعه چهارگوشی است که در شرق Sussex در انگلیس واقع شده است. این قلعه اواخر قرن 14 توسط کهنه سربازی که در جنگ.های پادشاه ادوراد سوم با فرانسه حضور داشت، ساخته شد.

 

15 قلعه و کاخ حیرت آور در جهان!! (+عکس)

 

 

 

قلعه کوکا


قلعه کوکا در قرن پانزدهم برای اسقف اعظم آلونسو د فونسکا اول ساخته شد. این قلعه یکی از بهترین قلعه.های اسپانیا نامیده می.شود. قلعه ساختاری با برج.های گردان از جنس گچ و آجرهای قرمز دارد که با یک خندق عمیق احاطه شده است. قلعه کوکا بیشتر به عنوان قلعه شناخته می.شود تا کاخ.

 

15 قلعه و کاخ حیرت آور در جهان!! (+عکس)

 

 

 

قلعه التز


قلعه التز قلعه قرون وسطا روی تپه.هایی بر فراز روی موسل بین «کوبلنز» و «ترییر» آلمان واقع شده است. این قلعه هنوز صاحبانی دارد که از همان نسل التز و مربوط به 33 نسل بعد هستند که در قرن دوازدهم همین جا زندگی می.کردند.

 

15 قلعه و کاخ حیرت آور در جهان!! (+عکس)

 

 

 

قلعه هونیاد


قلعه هونیاد در اصل سال 1212 به عنوان قلعه نظامی.یا دژ ساخته شد. تعداد زیادی اعتقاد دارند این قلعه دقیقا همان مکانی است که دراکولا بعد از طرد شدن در سال 1462 به مدت 7 سال در آن زندانی بود. قلعه در هیوندورا در رومانی واقع شده است.

 

15 قلعه و کاخ حیرت آور در جهان!! (+عکس)

 

 

ایزولا دی لورتو


ایزولا دی لورتو با قلعه نئوگوتیک حدود سال 900 ساخته شد. این قلعه روی جزیره island L'isola di Loreto، کوچیکترین جزیره این دریاچه ساخته شد. این جزیره در قسمت شمال مونیسولو در ایتالیا واقع شده است.

 

15 قلعه و کاخ حیرت آور در جهان!! (+عکس)

 

 

 

قلعه مالبروک


ساختن قلعه مالبروک از سال 1275 در امتداد رود نوگات شروع شد. این قلعه با آجرهای قرمز ساخته شده و بزرگ ترین قلعه آجری سبک گوتیک جهان شناخته شده است. سال 1997 هم در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. امروز هم قلعه و موزه گوتیک قرون وسطایی است که در شرایط خوبی هم حفظ می.شود.

 

15 قلعه و کاخ حیرت آور در جهان!! (+عکس)

 

 


قلعه ماتسوموتو


قلعه ماتسوموتو یکی از چهار قلعه ژاپن است در فهرست گنجینه.های ملی قرار گرفته است. بعد از Himeji-jo و Matsumoto-jo اینجا سومین قلعه مستحکم ژاپن است. این مکان سال 159 توسط «ایشیکاوا کازوماسا» و پسرش «یاسوناگا» ساخته شد.

 

15 قلعه و کاخ حیرت آور در جهان!! (+عکس)

 

 

 

مونت سنت میشل


مونت سنت میشل جزیره ای صخره ای تحت تاثیر جزر و مد است که درمرز بین نورماندی و بریتانی واقع شده است. این قلعه باشکوه یکی از اولین مکان.هایی بود که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

 

15 قلعه و کاخ حیرت آور در جهان!! (+عکس)

 

 

 

قلعه لوونبورگ


قلعه لوونبورگ حدود سال 1800 به عنوان اقامتگاه کشوری برای کنت ویلهلم یازدهم ساخته شد. این قلعه عمدا طوری طراحی شده که شبیه قلعه.های قرون وسطی به نظر برسد.

 

15   قلعه و کاخ حیرت آور در جهان!! (+عکس)

 

 

 

قلعه Neuschwanstein


قلعه Neuschwanstein کاخ باوارایی قرم نوزدهم روی تپه ای صخره ای نزدیک «هوهنسچوانگوا» در جنوب غربی باواریا در آلمان بنا شده است. طراحی این قلعه در دکوراسیون و تزئینات بسیار عالی است؛ به خاطر سردرهای ارک دار منحنی، پنجره.های طاقدار و برج.هایی که پنجره.هایی قرمز رنگ دارند.

 

15 قلعه و کاخ حیرت آور در جهان!! (+عکس)

 

 

 

پلاسیو دا پنا


پلاسیو دا پنا یکی از باشکوه ترین کاخ.های اروپا است. این مکان بالای تپه ای و برفراز شهر سینتارای پرتغال ساخته شد.

 

15 قلعه و کاخ حیرت آور در   جهان!! (+عکس)

 

 

قلعه پراگ


قلعه پراگ برترین جاذبه توریستی شهر پراگ است. اینجا بزرگترین قلعه قرن وسطی است که آمیزه ای از اروپا و پادشاهان باستانی چک در طول سالهاست.

 

 

15 قلعه و کاخ حیرت آور در جهان!! (+عکس)

 

 

قلعه پردجامسکی


قلعه رنسانسی پردجامسکی میان دهانه یک کوه در جنوب شرقی اسلوونی ساخته شد. این قلعه تقریبا در 11 کیلومتری پوستوژنا قرار گرفته است.

 

 

15 قلعه و کاخ حیرت آور در جهان!! (+عکس)

 

 

کاخ پوتالا


کاخ پوتالا در تپه قرمز لهاسا در تبت قرار گرفته است. دراصل قلعه به وسیله پادشاه سونگتسن گامپو در قرن 17 ساخته شد. کاخ پولاتو تا زمانیکه دالایی لامای چهاردهم به دهارامسالا در هند فرار کرد محل اقامت دالایی لاما بود.

 

 

 

15 قلعه و کاخ حیرت آور در جهان!! (+عکس)

 


تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ/ مریم محبعلی نژاد