ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

زارع از شوک امروز وزنه برداری گفت


سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری ایران گفت: وقتی مسابقه تمام می‌شود و جدول را بررسی می‌کنیم حرف زدن در مورد انتخاب وزنه آسان است، اما در شرایط مسابقه کار سخت می‌شود.

خبرگزاری فارس: بهمن زارع در مورد عملکرد رسول تقیان و کیانوش رستمی در دسته 85 کیلوگرم وزنه‌برداری بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون اظهار داشت: پیش‌بینی ما این بود که رستمی طلا بگیرد اما فشردگی و شرایط مسابقه به گونه‌ای پیش رفت که این اتفاق نیفتاد. رقابت فشرده‌ای بود و برخی وزنه‌برداران عملکرد خاصی داشتند.

وی ادامه داد: زمانی که وزنه اول از دست می‌رود شرایط برای ادامه کار سخت می‌شود و همچنین دست مربی و ورزشکار برای ریسک بسته می‌شود. ورزشکاران ایران نهایت تلاش خود را به کار گرفتند تا به مدال برسند که فکر می‌کنم همین تلاش بسیار ارزشمند است. ورزشکاران هم دوست دارند مدال کسب کنند و برای رسیدن به هدف خود تلاش می‌کنند.

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری خاطرنشان کرد: همه تا آخرین لحظه تلاش کردند؛ کاری که وزنه‌بردار چینی انجام داد تاکنون در دنیای وزنه‌برداری اتفاق نیفتاده بود. من ندیده بودم یک ورزشکار 13 کیلو وزنه را اضافه کند و بتواند آن را مهار کند.

زارع با بیان اینکه نه تنها ما بلکه هیچکس فکر نمی‌کرد وزنه‌بردار چینی بتواند وزنه آخر را مهار کند، تصریح کرد: زمانی که مربیان سایر تیم‌ها وزنه انتخابی وزنه‌بردار چین را دیدند به ما تبریک گفتند چرا که افزایش 13 کیلویی وزنه و مهار آن کاری بود که هیچکس فکرش را نمی‌کرد، این موضوع تنها به بدشانسی ما مربوط می‌شود چرا که هم رنگ مدال کیانوش عوض شد و هم تقیان مدال نگرفت.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود مربیان تیم ملی وزنه‌های خوبی را انتخاب نکردند، اظهار داشت: وقتی مسابقه تمام می‌شود و جدول را بررسی می‌کنیم حرف زدن در مورد این موضوعات آسان است اما در شرایط مسابقه و فشردگی خاصش کار کمی سخت است. باید وزنه‌ها را بر اساس وزنه انتخابی حریفان انتخاب کنیم.

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری ادامه داد: در پایان مسابقه کیانوش خیلی ناراحت بود و فکر می‌کنم ناراحتی‌اش هم به حق بود چرا که باید طلا می‌گرفت. به هر حال این نتایج چیزی از ارزش‌های تقیان و رستمی کم نمی‌کند. امیدوارم ما، مردم و رسانه‌ها شرایطی را فراهم کنند که روحیه رستمی برای مسابقات جهانی هرچه زودتر به حالت عادی برگردد.

زارع در خصوص شرایط بهادر مولایی وزنه‌بردار فوق سنگین ایران تصریح کرد: در زمان رکورد‌گیری وی آسیب دید. با توجه به اینکه نظر پزشکان برای ما خیلی مهم بود و 20 روز مهلت داشتیم تا شرایطش کاملا مشخص شود وی را به کره آوردیم. بهادر از وزنه‌برداران خوب ایران است و سلامتی‌اش برای ما بسیار اهمیت دارد. مولایی در شرایط تمرین نرمال است اما به حد مسابقه نرسیده. باز هم زمان داریم و منتظر می‌مانیم تا شرایطش را بیشتر بررسی کنیم.

وی در مورد احتمال رکورد‌شکنی بهداد سلیمی عنوان کرد: سلیمی چند جلسه تمرین کرده و شرایط روحی خوبی دارد. ابتدا برای کسب مدال طلا تلاش می‌کنیم و پس از قطعی شدن آن به رکوردشکنی هم فکر خواهیم کرد.


ویدیو مرتبط :
شوک.مرگ وزنه بردار جوان !!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زارع و پانزوان مربیان تیم ملی وزنه‌برداری


با تصمیم حسین رضازاده بهمن زارع و هادی پانزوان به عنوان مربیان تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان معرفی شدند تا در کنار هم مسئولیت هدایت تیم ملی را در بازی‌های آسیایی اینچئون و رقابت‌های جهانی 2014 برعهده بگیرند.

خبرگزاری قارس: با تصمیم حسین رضازاده بهمن زارع و هادی پانزوان به عنوان مربیان تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان معرفی شدند تا در کنار هم مسئولیت هدایت تیم ملی را در بازی‌های آسیایی اینچئون و رقابت‌های جهانی 2014 برعهده بگیرند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون وزنه برداری، بهمن زارع پیش از این در سالهای 2007 و 2008 میلادی هدایت تیم ملی وزنه برداری کشورمان را برعهده داشت و در مسابقات مهمی چون رقابتهای قهرمانی جهان 2007، المپیک 2008 و رقابتهای قهرمانی آسیا در همان سال به عنوان سرمربی در کنار تیم ملی بود.

در این دو سال وزنه بردارانی چون محمد علی فلاحتی نژاد، اصغر ابراهیمی، محسن بیرانوند، رشید شریفی، سهراب مرادی، نواب نصیرشلال، بهداد سلیمی، رسول تقیان و کیانوش رستمی زیر نظر بهمن زارع تمرین کردند و با هدایت او در صحنه مسابقات حاضر شدند. تیم ملی وزنه برداری کشورمان در سال 2007 درحالی به رقابتهای جهانی تایلند اعزام شد که بهمن زارع به عنوان سرمربی و هادی پانزوان و کوروش باقری به عنوان مربی در کادر فنی حضور داشتند.

زارع که دارای مدرک کارشناسی ارشد تربیت بدنی است در المپیک 2004 آتن نیز به عنوان مربی تیم ملی در کنار سرمربی بلغاری تیم، استویچف حضور داشت.

هادی پانزوان نیز از وزنه برداران با اخلاقی است که در کارنامه اش مدال نقره بازی های آسیایی 2002 بوسان دیده می شود. پانزوان که دارای لیسانس تربیت بدنی است نخستین بار 20 سال پیش و در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا در مغولستان مدال برنز را به دست آورد و در سال های 2002 و 2003 همراه با دیگر نفرات نسل طلایی وزنه برداری ایران در رقابتهای جهانی در دسته 85 کیلوگرم روی تخته رفت. پانزوان در این سالها همواره به عنوان یکی از مربیان فعال کشور در سطح رقابتهای داخلی فعالیت کرده است.