ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

رُبات‌های تماشاگر در ورزشگاه‌های کره‌جنوبی


یک تیم بیس بال در کره جنوبی تلاش می کند با آوردن روبات های تماشاگر راه جدیدی برای بهبود جو ورزشگاه ها ارائه دهد.

ایرنا: یک تیم بیس بال در کره جنوبی تلاش می کند با آوردن روبات های تماشاگر راه جدیدی برای بهبود جو ورزشگاه ها ارائه دهد.

به گزارش بی بی سی؛ هواداران تیم ˈعقاب های هانواˈ که نمی توانند در ورزشگاه حضور داشته باشند از راه اینترنت می توانند این روبات ها را هدایت کنند.

این روبات ها می توانند تشویق کنند، سرود بخوانند و حتی موج مکزیکی به راه بیاندازند اما نمی توانند به زمین بریزند.

یک کارشناس می گوید، برای باشگاه های حرفه ای مهم است که به هوادارانشان بخت بیشتری برای حضور بدهند.

مت کاتلر، سردبیر کلیک اسپرت بیزینس اینترنشنال در این زمینه گفت: این دقیقا همان وضعیتی بود که تیم های فوتبال درجه یک با آن مواجه بودند.

اگر شما به باشگاه های بزرگ دقت کنید، می بینید که نمی توان بلیت های فصل را تهیه کرد و مجبورید که در فهرست انتظار بمانید.

اما کسانی که نمی توانند به ورزشگاه بیابند، حالا گزینه ای به شکل یک روبات دارند که به جایشان در آنجا حضور داشته باشند. آنها می توانند حرکات آنها را هدایت و در عین حال چهره خود را روی آن بارگذاری کنند.

ژاپن نیز که به دنبال میزبانی جام جهانی 2022 بود، امیدوار بود که بتواند مسابقات زنده را در نقاط دیگر به کمک فناوری تمام نگاری یا هولوگرافیک بازسازی کند. این به معنای آن است که در فرضیه می توان چند ورزشگاه را پر از هوادار کرد تا همان مسابقه را هم زمان تماشا کنند.

زمانی که میزبانی ژاپن منتفی شد و فیفا آن را به قطر واگذار کرد، راه توسعه این ایده هم متوقف شد.


ویدیو مرتبط :
‫تماشاگر // خلاصه بسکتبال : ایران 75 - 62 کره جنوبی‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایران –کره جنوبی، ساعت 20 ورزشگاه آزادی


تیم ملی امشب در آخرین دیدار رفت مقدماتی جام جهانی در تهران با صدرنشین گروه A بازی می کند.

تماشا: تیم ملی امشب در آخرین دیدار رفت مقدماتی جام جهانی در تهران با صدرنشین گروه A بازی می کند. ایران با یک پیروزی شیرین خارج از خانه که با گل دقیقه 93 خلعتبری در ازبکستان به دست آمد، مسابقات را شروع کرد. البته این گل تنها گل تیم ملی در 3 مسابقه بوده.

ایران با این آمار تنها تیم در بین 10 تیم حاضر در آسیاست که فقط یک گل زده و ضعیف ترین خط حمله مسابقات را دارد. با توجه به حضور رضا قوچان نژاد و رفع مصدومیت اشکان دژاگه، حالا کی روش امیدوار است این طلسم شکسته شود.

تساوی خانگی همراه با بازی ضعیف مقابل قطر، شیرینی برد مقابل ازبکستان را از بین برد. قطر حالا نزدیکترین تعقیب کننده ایران است. آنها هم مانند ایران 4 امتیازی هستند و ایران به لطف تفاضل گل بهتر، دوم است.

در بازی با لبنان سیر نزولی ایران کامل شد و ایران در کمال ناباوری در بیروت به لبنان باخت. از سوی دیگر کره جنوبی، صدرنشین این گروه شرایط خوبی دارد. آنها روز اول مسابقات استراحت کردند اما در روزدوم 4-1 قطر را بردند.

ایران –کره جنوبی، ساعت 20 ورزشگاه آزادی

لبنان را 3- صفر بردند و مقابل ازبکستان 2-2 مساوی کردند. آمار گلزنی آنها فوق العاده بوده و در هر بازی حداقل 2 گل زده اند. این تیم با کسب 7 امتیاز از 3 بازی در صدر گروه A قرار دارد.

هر دو تیم در این یک ماه که از بازی قبلشان گذشته، بازی تدارکاتی نداشته اند. چویکانگ هی، سرمربی کره امیدوار است طلسم ناکامی این تیم در آزادی را بشکند.

کره در 4 بار قبلی که به تهران آمده دو باخت و دوتساوی کسب کرده. او سختگیری زیادی در مخفی ماندن تمریناتش در تهران هم داشت. نکته مهم در مورد هر دو تیم این است که آخرین باخت آنها مقابل لبنان بوده است.

تغییرات جدول


پیروزی احتمالی ایران در بازی با کره، شاگردان کی روش را 7 امتیازی می کند. البته تفاضل گل کره 6 و تفاضل گل ایران صفر است. ایران با برد هم در همان رتبه دوم باقی می ماند. ایران در صورت پیروزی در بازی امشب همراه کره جنوبی در صدر گروه قرار می گیرد و شانس خود را برای صعود مستقیم و بدون دردسر افزایش می دهد.

با در نظر گرفتن برد احتمالی ایران، اگر قطر بتواند ازبکستان را شکست دهد، 3 تیم 7 امتیازی در گروه A قرار می گیرند اما اگر ایران به کره ببازد، حتی برد ازبکستان قعرنشین مقابل قطر این تیم را 5 امتیازی می کند و با صعود 3 پله ای ازبک ها شانس صعود مستقیم را پیدا می کنند.



تغییرات نسبت به بازی با لبنان


ایران در این بازی احتمالا با 6 تغییر نسبت به بازی با لبنان، بازی را شروع خواهد کرد. در آن بازی منتظری و هادی عقیلی زوج قلب دفاعی بودند اما در این بازی سید جلال حسینی به جای عقیلی بازی می کند.

دفاع راست و چپ ایران هم متفاوت خواهند بود. خسروحیدری ومهرداد پولادی به جای ماهینی و پژمان نوری بازی می کنند. نکونام و کریمی در میانه میدان ثابت خواهند بود. فقط تیموریان که کی روش بعد از باخت به لبنان به نبودش اشاره کرد، جانشین محمد نوری می شود.

در خط حمله هم فقط شجاعی تغییری نخواهد کرد. قوچان نژاد که همه بی صبرانه منتظر دیدن بازی اش هستند همراه دژاگه، جانشین خلعتبری و انصاری فرد در خط حمله می شوند. کی روش امیدوار است تجربه حرفه ای این دو به همراه آمادگی بالای آنها در تمرین، بتواند مشکل گلزنی تیم ملی را حل کند.



ترکیب احتمالی ایران


سید مهدی رحمتی، پژمان منتظری، سید جلال حسینی، خسرو حیدری، مهرداد پولادی، علی کریمی، جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، اشکان دژاگه، مسعود شجاعی، رضا قوچان نژاد



ترکیب احتمالی کره جنوبی:


جونگ سونگ ریونگ، اوه بومسئوک، کواک تائه هی، کیم یونگ کئون، پارک جو هو، کی سونگ یئونگ، کیم جونگ وو، کیم بو کیونگ، لی چونگ یونگ، سون هیونگ مین، لی کئون هو



کابوس اختلاف ارتفاع


کره ای ها یک هفته زودتر خودشان را به ایران رساندند. آنها نگران اختلاف ارتفاع دو کشور و کمبود اکسیژن بودند. به همین خاطر زودتر به تهران آمدند تا خود را با شرایط جوی وفق دهند. مشکل اصلی کاروان کره جنوبی این است که ورزشگاه آزادی در ارتفاع 1273 متری بالاتر از سطح دریا قرار دارد. به علت کمبود نسبی اکسیژن در این ارتفاع نسبت به ارتفاع کره جنوبی شرایط سختی برای بازیکنان کره ای ایجاد می شود.

کره جنوبی یک کشور ساحلی است که اختلاف کمی با سطح دریا دارد. بلندترین کوه در کره جنوبی به هزار متر نمی رسد وشاید این اختلاف ارتفاع برای آنها مشکل ساز شود.