ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

روش های آسان برای پیشگیری از چاقی!



پیشگیری از چاق شدن,لاغر شدن,راههای کاهش وزن

روش های آسان برای پیشگیری از چاقی!
حتماً عوارض دراز مدت پشت میز نشینی را می دانید، پس باید از راه هایی موثر جهت پیشگیری از بروز دردهای مفصلی، خطر بیماری های قلبی، خطر پوکی استخوان، اضافه وزن و بسیاری خطرات دیگر نیز آگاه باشید. به نکاتی که در این مطلب اشاره شده توجه کنید تا سلامتی را به خود هدیه کنید.


۱- رفت و آمدها را تغییر دهید.
اگر می توانید به صورت پیاده و یا با دوچرخه به محل کار روید. در صورتی که با اتوبوس یا مترو به سر کار می روید، طوری برنامه بریزید که حداقل یکی دو کوچه یا خیابان را به صورت پیاده تا محل کار طی کنید. حتی اگر با اتومبیل شخصی تان خود را به محل کار می رسانید، ماشین را در نقطه ای دور از ساختمان و یا بخش های انتهایی پارکینگ پارک کنید. در ساختمان نیز از پله به جای آسانسور استفاده کنید.


۲- به دنبال فرصت هایی برای ایستادن باشید.
کالری ای که بدن شما در حالت ایستاده مصرف می کند، به مراتب از وضعیت نشسته بیشتر است. می توانید به هنگام صحبت با تلفن و یا ناهار، بایستید. همچنین، ایده آل است که در صورت امکان در برخی مواقع میز خود را به حالت ایستاده در آورید.


۳- حرکات کششی انجام دهید.
قدم زدن و انجام برخی حرکات ملایم کششی در زمان های استراحت، علاوه بر شادابی، کالری بیشتری نسبت به نوشیدن یک قهوه پشت میزتان می سوزاند.


۴- از یک توپ مخصوص به جای صندلی استفاده کنید.
شاید خنده دار به نظر برسد، اما استفاده از یک توپ ورزشی بزرگ به جای صندلی اداری، برای سوزاندن کالری های اضافه و پیشگیری از اضافه وزن در درازمدت، بسیار موثر است. در چنین وضعی، ماهیچه های شما برای حفظ تعادل بدن، دائماً در حال فعالیت هستند.

 

۵- در صورت امکان برخی ابزارها و تجهیزات ورزشی را در محیط کارتان قرار دهید.
در صورت امکان، برخی تجهیزات مانند وزنه ها کوچک، فنرهای کششی و سایر ابزارهای کوچک و قابل حمل را در محل کار خود داشته باشید تا چنانچه فرصتی به دست آوردید بتوانید از آنها استفاده کنید.


۶- با همکاران خود تعامل داشته باشید.
سعی کنید با همکاران تان در محل کار، تعامل برقرار کرده و آنها را به پیاده روی جمعی و فعالیت های بدنی ترغیب کنید.
منبع : hidoctor.ir


ویدیو مرتبط :
‫روش های مختلف درمان چاقی‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

4 روش آسان برای كنترل اشتها



کنترل اشتها

ما تا کنون توصیه های تغذیه ای ضد و نقیضی شنیده ایم. اما بهتر است که این حقیقیت را نیز فراموش نکنیم که ما بیش از اندازه می خوریم. پس طبیعی است که چاق شویم.

تقریبا 2/3 از امریکاییان دچار اضافه وزن و چاقی هستند و متوسط وزن مردان و زنان در حال حاضر حدود 8 کیلو بیشتر از دهه 1970 می باشد. در حالیکه در این مدت هیچ تغییری در بخش گرسنگی مغز (هیپوتالاموس) رخ نداده است! مسلما راه های موثری برای کنترل اشتها وجود دارد که در ادامه به 4 روش موثر اشاره می کنیم.

* میزان گرسنگی خود را ارزیابی و درجه بندی کنید. قبل از این که بدون فکر چیزی درون دهان خود بگذارید بهتر است که گرسنگی خود را با مقیاسی بین 1 تا 5 طبقه بندی کنید. عدد 5 متعلق به گرسنگی کاذب و یا غیر آزاردهنده است و عدد 1 مربوط به گرسنگی واقعی است. اگر درجه گرسنگی شما عددی بین 4 تا 5 باشد ،بدانید که این گرسنگی کاذب اصلا مطابق با نیاز بدن شما نیست و بهتر است که عامل تحریک اشتها و گرسنگی را کشف کنید. در اغلب مواقع استرس و بی حوصلگی عامل اصلی تحریک اشتها است . بهترین عمل در این مواقع انجام فعالیتی لذت بخش است که گرسنگی کاذب شما را دفع کند.

چاقی


* از خوردن بدون تامل و فکر بپرهیزید. اغلب مواقع ما بدون در نظر گرفتن حجم غذای مصرفی و میزان نیاز بدن شروع به خوردن می کنیم و تنها زمانی دست از غذا می کشیم که واقعا معده ما پر شده باشد. در حالی که باید به این نکته توجه داشته باشیم که گاهی حجم کمی از غذا مقدار کالری مورد نیاز بدن ما را تامین کند و این اصلا ربطی به حجم معده و دستگاه گوارش ما ندارد. بهتر است که حجم دستگاه گوارش را با میزان کالری مورد نیاز بدن تطابق دهید و نه برعکس!

* در مورد محرک ها هوشیار باشید. در بسیاری از مواقع بدون اینکه بدن نیاز واقعی به غذا داشته باشد ما می خوریم و این امری ا جتناب ناپذیر است که با مشاهده انواع بسته های رنگارنگ خوراکی مقاومت کنیم. هر چه قدر ما غذا بخوریم مغز شروع به تولید دوپامین (هورمون رضایت بخش بعد از خوردن غذا)می کند و بدن به مرور زمان بیشتر پای بند این غریزه می شود.با گذر زمان تنها مشاهده و بوی غذا سبب تحریک اشتها می شود و مغز را آماده تولید دوپامین می کند. بهتر است که غذاهای کمتر پردازش شده که حاوی چربی، شکر و نمک کمتر است مصرف کنید . از قرار گرفتن در شرایط تحریک زا اجتناب کنید.

اشتها


* غذاهای حجیم و کم کالری مصرف کنید. متاسفانه بیشتر افراد به مقدار کالری موجود در غذا اطمینان ندارند و تا آنجا می خورند که لبریز و به اصطلاح سیر شوند. تغییر در چنین عادتی کمی سخت به نظر می رسد مگر این که غذاهایی را انتخاب کنید که حاوی آب زیاد باشد مثل میوه جات ، سبزیجات و سوپ. این غذاها معده را پر کرده در حالیکه کالری چندان زیادی ندارند و بعلاوه حاوی مواد مورد نیاز و مفید بدن هستند.