ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

دستکش‌های طلایی بوندس‌لیگا


مانوئل نویر، بهترین گلر کنونی جهانی، دروازه‌بانی است که در فصل جاری بوندس‌لیگا هر ۳۱۵ دقیقه یکبار گل خورده و ۵ کلین‌شیت در مدت ۷ هفته ثبت کرده است.

خبرگزاری فارس: بعد از یک هفته وقفه که به خاطر مسابقات ملی در سراسر جهان بود، از جمعه پیکارهای لیگ دسته یک فوتبال آلمان موسوم به بوندس‌لیگا از سرگرفته خواهد شد.

طبق آمار در 7 هفته انجام شده فصل جاری 4 تیم بایرن، هوفن‌هایم، مونشن‌گلادباخ و ماینس، باختی در کارنامه‌ خود ثبت نکرده‌اند.

به باور کارشناسان و تحلیل‌گران، حضور دروازه‌بان‌های درجه یک و طراز اول عامل اساسی «شکست‌ناپذیری» این تیم‌ها معرفی شده است.

*مانوئل نویر

گلر بزرگ بایرن از چند سال قبل در مسیر پیشرفت و ترقی به سوی قله دروازه‌بانی جهان حرکت کرده است.او هر روز از قبل بیشتر به کلاس جهانی نزدیک‌تر شده و تا جایی پیش رفته که اکنون به عنوان بهترین مرد شماره یک جهان معرفی می‌شود.

نویر هر چند مثل سایر ملی‌پوشان آلمانی به خاطر فشار سنگین مسابقات جام جهانی، هنوز هم خسته از بازی است اما امسال تا به این‌جا  شاهکار کرده است.

دستکش‌های طلایی بوندس‌لیگا

وقتی به کارنامه 7 هفته بازی او نگاه می‌شود، مشخص است که 5 بازی را بدون دریافت گل یعنی 5 کلین‌شیت پشت سرگذاشته است.

در آن 2 بازی دیگر نیز تنها 2 گل از خط دروازه‌اش عبور کرده که به همین خاطر باعث شده تا بایرن، تا به این جای بوندس‌لیگا، صاحب بهترین خط دفاع لیگ باشد.

بر اساس آمار میانگین گل خورده وی براساس دقیقه هر 315 دقیقه بوده است.

البته دروازه‌بان 28 ساله فقط در این موضوع یعنی میانگین گل خورده، نمره بالایی ندارد. بلکه طبق آمار کامپیوتری او 83.3 درصد موقعیت‌های گلی که در محوطه جریمه تیمش ایجاد شده، مهار کرده است.

از طرفی 87.5 درصد شوت‌های که به سمت او و گلش، شلیک شده، را مهار کرده است.

نویر در جام جهانی نشان داد که حتی می‌تواند مثل یک مدافع پوششی به جلو سریع حرکت کرده و توپ‌های که از خط دفاع تیمش رد می‌شوند،‌را دفع کند.

با وجود مدافعین برجسته‌ای که بایرن دارد، تا به اینجای کار او حرکاتی مشابه آنچه در برزیل انجام داد، صورت نداده است.

با توجه به کادر بازیکن قوی که بایرن دارد و حضور بهترین گلر جهان در تیم مونیخی، به نظر می‌رسد پپ گواردیولا، سرمربی بایرن بتواند به آنچه که به عنوان هدف برای فصل جاری در نظر گرفته، نائل شود.

*اولیور بائومان

مسئولان تیم فوتبال هوفن‌هایم وقتی به خرید‌های امسال خود نگاه می‌کنند و به ارزیابی آنچه در سبد خرید گذاشتند، می‌پردازند، از استخدام «اولیور بائومان» دروازه‌بان 24 ساله فصل قبل فرایبورگ بسیار خشنود هستند.

این گلر تازه‌وارد در فصل جاری تا به اینجا شاهکار کرده است.

دستکش‌های طلایی بوندس‌لیگا

در واقع با حضورش، تا حد زیادی اشتباهات تیم هوفن‌هایم پوشش داده شده است. وی در 7 هفته توانسته 3 بازی دروازه‌اش را به روی حریفان بسته نگه داشته و کلین‌شیت کند.

در مجموع 6 گل از خط دروازه‌اش عبور کرده که به طور متوسط هر 105 دقیقه یک گل دریافت کرده است که خود همین نشان از توان بالای وی دارد.

آمار می‌گوید 14 از 20 توپی که به سمت دروازه‌اش شلیک شده را مهار کرده است.

ضمن این که با دست یا پا 307 پاس به بازیکنان هم‌تیمی داده که خود این، بالاترین میزان کارگروهی یک گلر در بوندس‌لیگای امسال بوده است.

*یان زومر

یکی از معدود دروازه‌بان‌های خارجی بوندس‌لیگا است. از سوئیس می‌آید و در تابستان جانشین مارک آندره تراشتگن در بورسیامونشن‌گلادباخ شد که به بارسلونا رفت.

دستکش‌های طلایی بوندس‌لیگا

در مجموع 7 هفته 4 گل از خط دروازه‌اش گذشته است. این یعنی هر 157.5 دقیقه یک گل خورده است.

به باور تحلیل‌گران زومر با حفظ این روند در بوندس‌لیگا هر هفته بیشتر از هفت قبل خود را مطرح خواهد کرد و نقش بیشتری در موفقیت‌های تیمش ایفا خواهد کرد.

*لوریس کاریوس

با داشتن 21 سال سن در تیم ماینس خیلی خوب عمل می‌کند. کریستیان هایدل،،‌مدیر تیم ماینسی‌ها همواره در مصاحبه‌هایش این گلر را مورد تمجید قرارداده و از حفظ آرامش این دروازه‌بان به عنوان یک نکته مثبت یاد کرده است.

دستکش‌های طلایی بوندس‌لیگا

وی در مسابقات امسال با همین آرامش و تکنیک خوبش هر 105 دقیقه  گل دریافت کرده است.

به باور خیلی‌ها بهترین بازی او مقابل بورسیادورتموند بوده که پنالتی سیرو ایموبیله را مهار کرد و نقش اساسی در برد 2 بر صفر مقابل نایب قهرمان فصل قبل داشت.


ویدیو مرتبط :
پاره شدن توپ در حد بوندس لیگا!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برنده ها و بازنده های بوندس‌لیگا


بوندسلیگا در حال حاضر در تعطبلات زمستانى به سر مى برد و بیشتر تیم ها در حال برگزارى اردوهاى آمادگى خود در خارج از آلمان مى باشند.