ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

حاشیه های ورود قهرمان پرورش اندام جهان


امروز رونی کلمن در حالی وارد ایران می شود که قبل از ورودش حواشی فراوانی با خود به همراه آورده بود. او گفته در روزهای اخیر 50 هزار پیام خوشامد از ایرانیان دریافت کرده است.





روزنامه هفت صبح: امروز رونی کلمن در حالی وارد ایران می شود که قبل از ورودش حواشی فراوانی با خود به همراه آورده بود. او گفته در روزهای اخیر 50 هزار پیام خوشامد از ایرانیان دریافت کرده است.

«رونی کلمن به ایران می آید.» این خبری است که از ماه های پایانی سال گذشته بارها منتشر شد و رسانه ها آن را منعکس کردند و گفتند قرار است کلمن به دعوت بخش خصوصی گروه بین الملل پرشیا وارد ایران شود.

برنامه ریزی انجام شده در این سفر دو روزه، دوره های کلاس آموزش فشرده در دو بخش مجزا برای آقایان و بانوان است؛ اتفاقی که برای اولین بار است بانوان ایران هم می توانند در این نوع کلاس ها حضور داشته باشند و نکته جالب تر اینکه سرپرستی این بخش را روناک یونسی، بازیگر سینما و تلویزیون که در زمینه بدنسازی و فیتنس هم فعال است برعهده گرفته و همسرش (محسن میری) بخش آقایان را سرپرستی می کند.

بعد از انتشار این خبرها بود که حواشی هم به راه افتاد. حاشیه های خبری مانند اینکه قرار است در این کلاس های آموزی رقم هایی در حدود یک میلیون و 800 هزار تومان از متقاضیان دریافت شود.

از سوی دیگر در خبری آمد که مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت اعلام کرده است همایش رونی کلمن بدون مجوز پلیس برگزار می شود. خبرها به اینجا ختم نشد و سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی ایران هم گفت مجوز پزشکی برای آموزش های رونی کلمن در ایران صادر نشده. برای به دست آوردن پاسخ یکسری سوالات و اینکه این حواشی تا چه میزان صحت دارند، با مسئول روابط عمومی فدراسیون بدنسازی ایران به گفتگو پرداختیم تا نسبت به برخی از این حواشی پاسخگو باشد.

حاشیه هایی برای ورود قهرمان پرورش اندام جهان

با یک میلیون و 800 هزار تومان با رونی کلمن ناهار بخورید


سروش واعظی، مدیر روابط عمومی فدراسیون بدنسازی ایران درباره اینکه چرا دوره کلاس های آموزشی رونی کلمن هزینه بالایی دارد پاسخ داد: «هزینه بالایی نیست. یک میلیون و 800 هزار تومان را تنها 30 نفر پرداخت کرده اند که هیچ اجباری برای پرداخت آن وجود نداشت. بعد از آن مبلغ ها برای دانشجویان تربیت بدنی تا 250 هزار تومان کاهش پیدا می کند و برای حضور چنین اسطوره جهانی مبلغ بالایی نیست که اینچنین هم استقبال شده است.»

او درباره امکاناتی که با این هزینه ها در اختیار علاقمندان به رونی کلمن قرار می گیرد گفت: «می توانند با کلمن عکس بیندازند. با او ناهار بخورند. تیشرتی که تصویر رونی کلمن روی آن است از او بگیرند. امضا از او داشته باشند و در نهایت گواهینامه طلاکوب گذراندن دوره آموزی با رونی کلمن را دریافت می کنند که ارزش بین المللی هم دارد.»

واعظی درباره حواشی که در این زمینه وجود دارد گفت: «این سروصداها برای حضور دو روزه اسطوره بدنسازی جهان معنا ندارد. برای همین بیانیه ای از سوی فدراسیون بدنسازی منتشر شد که در حال حاضر در سایت این فدراسیون وجود دارد. فدراسیون مجوز لازم برای ورود رونی کلمن دریافت کرده است و مورد حمایت معنوی نیز قرار گرفته و هیچ بار مالی متوجه فدراسیون نیست و بخش خصوصی در این زمینه وارد عمل شده.»

درخواستی برای خدمات انتظامی نشده بود


خبرگزاری تسنیم دیروز در خبری نوشت: «مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت در واکنش به حضور رونی کلمن در ایران با اشاره به رد درخواست وزارت ورزش از سوی پلیس برای ارائه خدمات انتظامی به او اعطای هرگونه مجوز برای این همایش توسط پلیس را تکذیب کرد و از برگزاری آن در دانشگاه خبر داد.

سازمان حراست وزارت ورزش و جوانان درخواست مکتوبی را به منظور حضور رونی کلمن و درخصوص اعطای سرویس های انتظامی و ترافیکی و همچنین مراقبت فیزیکی به او، به پلیس تهران بزرگ ارائه داد ولی پلیس در جوابیه این درخواست، ارائه هرگونه سرویس و خدمات انتظامی، ترافیکی و مراقبتی برای این فرد را رد کرد.  مرکز اطلاع رسانی پلیس امنیت تهران بزرگ تاکید کرده که تاکنون هیچ مجموعه و سالنی برای برگزاری همایشی با حضور رونی کلمن از پلیس درخواست مجوز نکرده است و قرار است همایش مذکور در دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران برگزار شود.»

درباره این موضوع سروش واعظی، مسوول روابط عمومی فدراسیون بدنسازی ایران به هفت صبح گفت: «فدراسیون چنین درخواستی از نیروی انتظامی نداشته و همانطور که از ابتدا اعلام شده بود، حضور رونی کلمن در دانشکده تربیت بدنی تهران برگزار می شود.»

ورود کلمن ارتباطی با فدراسیون پزشکی ورزشی ندارد

همچنین خبرگزاری تسنیم در خبری دیگر منتشر کرد: «سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی ایران گفت ما هیچگونه مجوز پزشکی ورزشی برای فعالیت آموزشی این فرد صادر نکردیم.»

محمد تقی خانی درباره اقدامات فدراسیون پزشکی ورزشی ایران نسبت به آمدن رونی کلمن آمریکایی گفت: «فدراسیون پزشکی ورزشی ایران به هیچ عنوان مجوزی برای فعالیت این فرد نداده و باید از نهادهایی که به این فرد مجوز دادند چنین مباحثی را پرسش کرد.»

او با صحه گذاشتن بر خطرات ورود چنین افرادی به کشور که تبدیل به الگوهای ورزشی و رواج مصرف مکمل های غیرمجاز می شود، عنوان کرد: «ما وزارت امور خارجه نیستیم و به رونی کلمن مجوز حضور و فعالیت آموزشی در ایران را ندادیم، بنابراین نهادهایی که این اجازه را دادند باید پاسخگو باشند، زیرا اصلا ما از نظر قانونی هم دست مان به جایی نمی رسد.»

در همین باره هم مدیر روابط عمومی فدراسیون بدنسازی گفت: «این موضوع ارتباطی به بخش فدراسیون پزشی ورزشی ندارد چون در این دوره های فشرده قرار نیست کار عملی انجام بگیرد و تنها نکاتی در این جلسات گجفته می شود که در غالب یک درس تئوری است و اینکه یک گواهینامه بگیرند.»

مصاحبه رونی کلمن با سایت گروه بین المللی پرشیا

ایده برگزاری همایش بین المللی پرورش و زیبایی اندام در تهران از کجا پدیدار شد؟

- در ابتدا قرار بود این همایش در شهر لندن برگزار شود اما با توجه به پتانسیل بالای ورزشکاران ایرانی در عرصه بین المللی و همچنین توصیه های مدیر برگزاری برنامه آقای علی نجفی، تصمیم بر آن شد که اولین همایش بین المللی پرورش و زیبایی اندام در تهران، برگزار شود.

آیا از تعداد طرفداران خود در ایران مطلع هستید؟

- بله، کاملا؛ طی روزهای گذشته بیش از 50 هزار پیام خوشامد از ایرانیان دریافت کردم و واقعا از تعداد طرفدارانم در ایران شگفت زده شدم.

هدف و محور اصلی سخنرانی و تدریس شما در همایش بین المللی پرورش و زیبایی انجام چیست؟

- سعی ما در این همایش بر این است که مربیان و ورزشکارانی متخصص آموزش داده و ایشان را با دانش به روز و حرفه ای پرورش و زیبایی اندام آشنا سازیم. این همایش به دو بخش علمی و تخصصی تقسیم می شود که هر دو بخش آن از سطح علمی بسیار بالایی برخوردار بوده و در هر دو، مباحث مطروحه کاملا حرفه ای است.

محور اصلی همایش علمی، تمرینات و تغذیه حرفه ای با بالاترین استانداردهای جهانی است. همچنین برخی شیوه های اختصاصی و تجربیات شخصی خود در زمینه بدنسازی و تغذیه را مورد بررسی قرار خواهیم داد و در بخش تخصصی همایش، مباحث حرفه ای تری در زمینه آماده سازی قهرمانان برای مسابقات و نیز دیگر مباحث مرتبط پر اهمیت مطرح می شود. همچنین شرکت کنندگان این بخش می توانند سه سوال مهم خود را ارائه دهند تا مدتی پس از سمینار شخصا به آنها پاسخ دهم.

لطفا درباره مدارکی که به شرکت کنندگان همایش ارائه خواهید کرد، توضیح کوتاهی بدهید.


- مدارکی که ارائه خواهند شد مورد تایید و امضای من بوده و از امتیاز جهانی برخوردار است که شرکت کنندگان می توانند از آن در تمامی کشورها بهره ببرند. همچنین طبق هماهنگی های انجام شده میان ریاست گروه پرشیا و فدراسیون بدنسازی ایران، تمام مدارک مورد تایید رسمی این فدراسیون نیز قرار خواهند گرفت تا شرکت کنندگان از اعتبار بالاتری در کشور خود برخوردار شوند.


ویدیو مرتبط :
حاشیه های ورود قهرمان پرورش اندام امریکایی "رونی کُلمن"

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کمک ۳۹هزار دلاری قهرمان جهان برای درمان قهرمان پرورش اندام ایران



اخبار,اخبار ورزشی,بیت‌الله عباسپور

بیت‌الله عباسپور، قهرمان ایرانی پرورش اندام جهان، مدتی است به دلیل ابتلا به بیماری واسکولیت (التهاب رگ) در بستر بیماری به سر می‌برد.

دنیس جیمز قهرمان پرورش اندام جهان با راه‌اندازی کارزاری اینترنتی در پی کمک مالی برای ادامه درمان بیت‌الله عباسپور، قهرمان پرورش اندام ایران است. تا کنون حدود ۳۹ هزار دلار در این کارزار جمع‌آوری شده است.

به گزارش دویچه وله، بیت‌الله عباسپور، قهرمان ایرانی پرورش اندام جهان، مدتی است به دلیل ابتلا به بیماری واسکولیت (التهاب رگ) در بستر بیماری به سر می‌برد.

دنیس جیمز آمریکایی، قهرمان پرورش اندام، مشغول جمع‌آوری کمک مالی برای بیت‌الله عباسپور شده است. او با راه‌اندازی کارزاری اینترنتی اعلام کرده که ۱۰۰ هزار دلار برای کمک به ادامه درمان این قهرمان پرورش اندام نیاز است و تاکنون هم حدود ۳۸ هزار دلار جمع‌آوری کرده است.

بیت‌الله عباسپور، قهرمان ایرانی پرورش اندام جهان، مدتی است به دلیل ابتلا به بیماری واسکولیت (التهاب رگ) در بستر بیماری به سر می‌برد. او تاکنون ۵ بار مورد عمل جراحی قرار گرفته و در دو ماه گذشته ۵۵ کیلو از وزنش را از دست داده است.

واسکولیت یا التهاب رگ نوعی بیماری التهابی رگ‌های خونی است که بر اساس درگیری رگ‌ها به وجود می‌آید. این بیماری می‌تواند به خاطر آلرژی خفیف یا قرار گرفتن در معرض دارو، یک ماده شیمیایی و یا عاملی در طبیعت مانند گزیدگی حشرات بوجود بیاید. در عین حال واسکولیت واگیر نیست و البته نمی‌توان مانع از ابتلا به آن شد.

عباسپور در گفت‌وگو با شبکه خبر صدا و سیمای جمهوری اسلامی، می‌گوید که التهاب رگ غیرقابل درمان است؛ اگر به موقع تشخیص داده شود، می‌توان آن را با داروهای جدید کنترل کرد و البته در صورت عدم کنترل، می‌تواند کشنده هم باشد.

عباسپور در دو ماه گذشته ۱۶۰ میلیون تومان برای درمان بیماری‌اش هزینه کرده و به گفته خودش، هزینه هر آمپولش پنج میلیون تومان است.

دنیس جیمز، نفر سوم مسابقات "مستر المپیا" در سال ۲۰۱۲ و از دوستان عباسپور، در کارزار اینترنتی به راه افتاده، از ورزشکاران و علاقه‌مندان پرورش اندام درخواست کرده تا با اهدای کمک‌های مالی به این ورزشکار کمک کنند تا "بیتو روی پای خود بایستد و بزرگ شدن فرزندانش را ببیند".

او در این صفحه نوشته که "بیتو" (بیت‌الله عباسپور) بدون هیچ کمکی در بیمارستان است و حتی دولت هم کمکی برای درمان او نکرده است. جیمز یادآور شده که این قهرمان پرورش اندام ایرانی "هرچه را که داشته، فروخته تا بخشی از هزینه‌های درمانش را تأمین کند".

عباسپور در پیامی ویدئویی به زبان انگلیسی از دنیس جیمز تشکر کرده و در مقبال جیمز هم در پیامی ویدئویی که در اینترنت منتشر کرده به زبان فارسی برای او آرزوی سلامتی کرده است.

بیت‌الله عباسپور ملقب به بیتو پرافتخارترین ورزشکار رشته پرورش اندام ایران است که از سال ۲۰۱۲ وارد دنیای حرفه‌ای مسابقات این رشته در سطح بین‌المللی شده است. او در سال ۲۰۱۲ به مقام سومی "مستر اروپا" در اسپانیا دست یافت و در مسابقات جهانی معتبر دیگری هم مقام‌های خوبی به دست آورده است.

اخبار ورزشی - عصر ایران