ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

تراکتورسازی 2- استقلال صفر/حمله گرگهای بی رحم؛تراکتور بعد از 16 سال برد



تراکتورسازی 2 - استقلال صفر

تراکتورسازی با این برد پس از 16 سال موفق به شکست استقلال در تبریز شد

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

ساعت 15 ،

ورزشگاه یادگار امام تبریز،

تماشاگر : 40 هزار نفر

داور: سعید مظفری زاده 

کارت زرد: محمد نصرتی، مهدی کیانی(تراکتورسازی) حنیف عمران زاده(استقلال)

تراکتور سازی: عقیل اعتمادی - محمد نصرتی - مرتضی اسدی -میلاد فخر الدینی -  قاسم دهنوی - فلاویو لوپز(92- ژائو ویلا)- محمد ابراهیمی(85- سید محسن حسینی)- - مهدی کریمیان -  آنسلمو گونسالس(83- مهدی سیدصالحی) - مصطفی اکرامی - مهدی کیانی 

سرمربی: تونی اولیویرا   

استقلال : مهدی رحمتی -پژمان منتظری - حنیف عمران زاده - امیرحسین صادقی (26 میثم بائو)- خسرو حیدری - علی حمودی(83- میثم حسینی) - جی لوید ساموئل -  امین منوچهری - میلاد میداوودی(46- آرش برهانی) - سیاوش اکبرپور- هاشم بیگ زاده

مربی:  مجید صالح

دقایق حساس:

بازی با حساسیت و تنش نسبی اغاز شده و کیفیت مناسبی ندارد. استقلال در غیاب هافبکهای بازیسازش بائو را هم نیمکت نشین کرده که این تصمیم واقعا عجیب است.تراکتوری ها هم که به حرکات دهنوی از سمت راست دل بسته اند روی توپای سوم برنامه ریزی کرده اند. در 15 دقیقه اول بازی لوپز 2 بار از راه دور مهدی رحمتی را ماساژ داد!

جدی ترین حرکت استقلال سانتر خطرناک میلاد میداوودی بود که دو سه دقیقه بعد با شوت از راه دور آنسلمو پاسخ داده شد. 

مهدی رحمتی در دقیقه 24 با واکنش عالی خودش دروازه را نجات داد. او شوت انسلمو را با شیرجه به کرنر فرستاد. 

استقلال در دقیقه 23 صادقی را از دست داد. 3 دقیقه بعد میثم بائو به جای این مدافع سابقا قرمزپوش وارد میدان شد. بائو هم سابقه بازی در یادگار امام را دارد. 

دقیقه 35: پاس عمقی بائو با ضربه پای چپ منوچهری به فاصله کمی از کنار دروزاه بیرون رفت. این جدی ترین موقعیت گل استقلال تا اینجای بازی بوده است

دقیقه 49: پاس عمقی کیانی را ابراهیمی روانه دروازه استقلال کرد که این توپ را رحمتی در دو مرحله مهار کرد.

دقیقه 52: شوت محکم کیانی را رحمتی ناقص دفع کرد، اما بازیکنی از تراکتور در محوطه جریمه نبود که توپ برگشتی روی گل کند

دقیقه 56: یک فرصت عالی برای برهانی روی اشتباه مدافعان و دروازه بان تراکتور که می رفت صدمین گل او در لیگ برتر باشد، اما اعتمادی اشتباه خود را جبران و توپ را جمع کرد.

دقیقه 62: ارسال اکبرپور از میانه زمین با ضربه سر بائو به منوچهری رسید، ضربه سر او را اعتمادی ناقص دفع کرد و توپ برگشتی را خود منوچهری با فاصله اندکی از روی دروازه به بیرون فرستاد.دقیقه 82: ابراهیمی یک بار دیگر در موقعیت تک به تک مغلوب رحمتی شد این بار روی پاس گونزالس.

در حاشیه:

آرش برهانی ، میثم حسینی و میثم بائو سه نیمکت نشین سرشناس استقلال هستند که امروز سه بازیکن امید را هم روی نیمکت خود می بیند.

مهدی رحمتی در بدو ورود ابی ها به زمین به شدت مورد تشویق هواداران قرار گرفت.رحمتی رگ و ریشه ترکی دارد.

آرش برهانی را نوازش دادند! بنده خدا برهانی همه بار حاشیه های یک هفته اخیر را تحمل کرد. این کار هوادراران تراکتور بدون شک با برخورد کمیته انضباطی مواجه خواهد شد.

پر نشدن ورزشگاه جای تعجب دارد اما از آن تعجب اور تر برگزاری بازی در ساعت 15 و در روز غیر تعطیل است که اشتیاق حضور در ورزشگاه را بین هوادرارن از بین می برد.

روی کاغذی که به خبرنگاران داده اند ستار همدانی سرمربی است. اما مرد اول نیمکت استقلال مجید صالح است...

بعد از خطا روی اکرامی در دقیقه 5 اولین شعارهای بی ادبانه حین بازی ورزشگاه را پر کرد. 

در دقیقه 23 بازی بعد از مصدومیت صادقی صدای تماشاگران از زمینه حذف شد و بعد از یک دقیقه در حداقل قدرت تبدیل به زیرصدای گزارشگر شد.البته صدا دوباره بازگشت تا هیجان بازی برای بینندگان کمتر نشود. 

شرح گل ها:

(1- صفر): دقیقه 39: ارسال محمد ابراهیمی از سمت راست به روی تیر دو با ضربه سر لوپز همراه شد که ضربه او توسط رحمتی دفع ناقص شد و توپ برگشتی را مجدداً خود لوپز وارد دروازه استقلال کرد.

(2- صفر): دقیقه 91: پاس سید صالحی در محوطه جریمه به فخرالدینی رسید و او با یک ضربه آرام و کوتاه از بالای سر رحمتی توپ را درون دروازه استقلال انداخت

بهترین بازیکن:

قاسم دهنوی هافبک جنگنده تراکتور که در میانه میدان اجازه خودنمایی به هافبک های استقلال نداد، بهترین بازیکن میدان لقب می گیرد. عقیل اعتمادی دروازه بان جوان تراکتور نیز در چند نوبت واکنش های خوبی داشت و مانع از فروپاشی دروازه تیمش شد.

اتفاق ویژه:

1- اگرچه امیر قلعه نوعی همراه تیمش نبود، اما رکورد جالب او مقابل تراکتور هم ادامه یافت: باخت به تیم های سابق خود در اولین رویارویی خارج از خانه!

2- تراکتورسازی پس از 16 سال در تبریز موفق به شکست استقلال شد. استقلال نیز پس از 16 سال در تبریز شکست خورد. آبی پوشان از سال 1375 تاکنون مقابل هیچ تیمی در تبریز نباخته بودند./گل

 

سایر نتایج

 

 


ویدیو مرتبط :
تراکتورسازی (صفر) - استقلال خوزستان (صفر)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استقلال 1- تراکتورسازی صفر/ فتح بازی 6 امتیازی با نوک پای نکو



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

استقلال 1- تراکتورسازی صفر/ فتح بازی 6 امتیازی با نوک پای نکو

استقلال با یک بازیکن کمتر، یک نیمه از اندوخته اش محافظت کرد تا بار دیگر صدرنشین لیگ شود

جمعه 18 اسفند 1391

هفته بیست و نهم لیگ برتر

ورزشگاه آزادی

ساعت 17:30

استقلال- تراکتورسازی

داور: سعید مظفری زاده. با کمک های: حسن کامرانی فر و محسن فریمانی

داورچهارم: اشکان خورشیدی. ناظر: نوید مظفری

تماشاگر : حدود 70 هزار نفر

گل: جواد نکونام دقیقه 31 برای استقلال

کارت قرمز: آرش برهانی (دقیقه 40) از استقلال

کارت زرد: قاسم دهنوی از تراکتورسازی، سیاوش اکبرپور، حنیف عمران زاده  (روی نیمکت) از استقلال

استقلال: سیدمهدی رحمتی، پژمان منتظری، امیرحسین صادقی، علی حمودی، هاشم بیک زاده، خسرو حیدری (19 جواد نکونام)، جی لوید ساموئل، مجتبی جباری (90 حنیف عمران زاده)، سیاوش اکبرپور، فرزاد حاتمی (68 فرهاد مجیدی) آرش برهانی ،سرمربی: امیر قلعه نویی

تراکتورسازی: مهدی ثابتی، مرتضی اسدی، محمد نصرتی، مصطفی اکرامی (72 مسعود ابراهیم زاده)، محمد ایرانپوریان، مهدی کیانی، قاسم دهنوی (60 جواد کاظمیان)، فلاویو لوپز، مهرداد کریمیان، محمد ابراهیمی (78 گیلسون سوارس)، سیدمهدی سیدصالحیسرمربی: تونی اولیویرا

ترکیب اولیه:

استقلال که لااقل برای ساعاتی، سپاهان را در جدول بالاتر از خود می دید، برای اینکه همچنان صدرنشین لیگ برتر باقی بماند، با ترکیبی متفاوت به زمین آمد. در خط دفاعی این تیم، غافلگیری چندانی وجود نداشت و فقط هاشم بیک زاده، به اشجاری ترجیح داده شده بود اما در خط میانی، جواد نکونام بازی را از روی نیمکت آغاز کرد تا استقلال با 4-4-2 لوزی با ترکیب ساموئل به عنوان هافبک دفاعی، مجتبی جباری در پشت مهاجمان، خسرو حیدری در راست و سیاوش اکبرپور در چپ به زمین آمده بود.

آرش برهانی و فرزاد حاتمی هم دو مهاجم این تیم بودند. در تراکتورسازی هم، جواد کاظمیان روی نیمکت نشسته بود تا مهدی کریمیان و قاسم دهنوی جلوتر از مهدی کیانی در مرکز خط میانی به کار گرفته شوند.

شرح بازی:نیمه اول: بازی دو تیم بالانشین لیگ، با هیجان و جذاب شروع شد. یک شوت از مهدی کریمیان و یک موقعیت خطرناک که از شوت اکبرپور ایجاد شد به همراه چند سانتر که روی دروازه دو تیم ارسال شد، شروعی خوب برای این بازی بود اما پیش از اینکه بازی به دقیقه 15 برسد، احتیاط گریبان هر دو تیم را گرفت و تعویض اجباری خسرو حیدری، روی عملکرد جناح راست آبی ها تاثیر منفی داشت.

با ورود نکونام، ترکیب خط میانی استقلال تغییر کرد اما اخراج برهانی که حدود 10 دقیقه بعد از گل اتفاق افتاد، به طور کلی چیدمان نفرات استقلال را متحول کرد، بدین ترتیب که ساموئل به چپ رفت، اکبرپور هافبک راست شد و فرزاد حاتمی هم تک مهاجم استقلال شد. در نیمه اول، مصدومیت ها و جنجالی که بر اثر اخراج برهانی پیش آمد، باعث شد وقفه های زیادی در بازی ایجاد شود و روی کیفیت بازی اثر گذار باشد.

نیمه دوم: با شروع نیمه دوم، تراکتورسازی به تدریج بر توپ و میدان مسلط شد و استقلال با یک بازیکن کمتر، در نیمه زمین خودی جمع می شد تا از اندوخته گل نیمه اول خود محافظت کند. در دقایق ابتدایی نیمه دوم، محمد ابراهیمی که در نیمه اول کم اثر بود، راه افتاد و یکی دو موقعیت هم برای تیمش ایجاد کرد در این دقایق اگرچه تراکتور مالکیت توپ را در اختیار داشت اما دفاع چند لایه و کم اشتباه استقلالی ها، به تیم میهمان اجازه خلق موقعیت های مسلم گل را نمی داد.

در نقطه مقابل، اولیویرا یکی از هافبک های میانی خود را از بازی بیرون کشید تا با جواد کاظمیان، تحرک بیشتری در کنار های زمین داشته باشد. طبیعی بود که در این شرایط، هدف تراکتور استفاده از ضربات سر سیدصالحی روی ارسال های از جناحین باشد اما دو مدافع میانی استقلال که گاهی توسط نکونام و ساموئل هم حمایت می شدند، در زدن ضربات اول، کم نقص بودند.

تونی در ادامه مصطفی اکرامی هم را هم بیرون کشید تا با مدافعان کمتر و مردان هجومی بیشتری، به فرار از کناره ها و دور زدن مدافعان چپ و راست استقلال اصرار کند ولی تجمع آبی ها در زمین خودی و دفاع منظم آن ها، فرصت زیادی را در اختیار تراکتوری ها قرار نداد. .

دقایق حساس:

دقیقه 3: شوت مهدی کریمیان از درون هجده قدم با فاصله ای نزدیک از کنار دروازه بیرون رفت

دقیقه 11: شوت سنگین سیاوش اکبرپور از 25 متری به شکل خطرناکی از کنار دروازه بیرون رفت.

دقیقه 55: محمد ابراهیمی از چپ نفوذ کرد و از گوشه شش قدم توپ را روی دروازه فرستاد. این ضربه در حالی از جلوی دروازه استقلال گذشت که فلاویو برای قطع کردن و باز کردن دروازه استقلال فقط یک قدم کم آورد.

دقیقه 70: بغل پای محکم مهدی کریمیان از روی خط هجده قدم با واکنش فوق العاده مهدی رحمتی دفع شد. این جدی ترین موقعیت تراکتور در نیمه دوم بود.

دقیقه 74: ضربه سر سیدصالحی که از یک کرنر اتفاق افتاده بود، از کنار دروازه بیرون رفت.

دقیقه 83: پاس عمیق عالی ای که به فلاویو لوپز رسید، این بازیکن پرتغالی را صاحب موقعیت کرد اما شوت فلاویو از زاویه ای تنگ به بیرون رفت.

دقیقه 85: ضربه زمینی و محکم گیلسون را مهدی رحمتی با پا دفع کرد. روی این صحنه، کادر فنی استقلال به شدت به تراکتوری ها به خاطر بیرون نزدن توپ به دلیل مصدومیت جباری، معترض بودند.

دقیقه 90: ضربه کریمیان از کنار دروازه رحمتی بیرون رفت.

شرح گل:

استقلال 1-0: مجتی جباری یک ضربه ایستگاهی را روی دروازه تراکتور فرستاد. ابتدا نکونام روی توپ اثر گذاشت، بعد از آن آرش برهانی هم تاثیر کوچکی روی توپ گذاشت و در شلوغی جلوی دروازه، نکونام با یک ضربه نوک پا، دروازه مهدی ثابتی را باز کرد.

بهترین بازیکن:

با در نظر گرفتن نمایش خوب مهدی کریمیان از تراکتور و ساموئل، منتظری و امیرحسین صادقی از استقلال، عنوان بهترین بازیکن را باید شایسته سیدمهدی رحمتی دانست که با دو سه واکنش فوق العاده، یک کلین شیت دیگر در کارنامه اش ثبت کرد.

اتفاق ویژه:

روی یک درگیری ساده بین آرش برهانی و قاسم دهنوی، مصطفی اکرامی به آرش نزدیک شد و مهاجم استقلال هم با سر به صورت مدافع تراکتور ضربه زد. پس از آن بود که چند بازیکن دو تیم با هم درگیر شدند و برای چند لحظه ای، جو بازی متشنج شد. فریمانی کمک داور دوم این بازی، این صحنه را مستحق اخراج دانست و مظفری زاده پس از مشورت با کمک داورش، برهانی را از زمین بازی اخراج کرد. این دومین بازی خانگی پیاپی استقلال است که در نیمه اول، یک بازیکنش را از دست می دهد.

اتفاق ویژه 2:

بین دو نیمه، حنیف عمران زاده که در این بازی روی نیمکت نشسته بود، به طرف سعید مظفری زاده رفت و به شدت به داور اعتراض کرد که بقیه بازیکنان، حنیف را از صحنه دور کردند. کادر فنی استقلال هم به تصمیم مظفری زاده معترض بودند.

اتفاق ویژه 3:

سعید مظفری زاده به خاطر شعارهایی که هواداران استقلال بین دو نیمه به او داده بودند، قهر کرده بود و قصد نداشت که نیمه دوم را آغاز کند. عاقبت با وساطت رئیس کمیته انضباطی، ناظر فدراسیون و سرپرستان دو تیم، داور با 5 دقیقه تاخیر از رختکن بیرون آمد و نیمه دوم را آغاز کرد. این اتفاق ها فقط در فوتبال ایران رخ می دهد.

اتفاق ویژه 4:

همچون هفته های گذشته با ورود فرهاد مجیدی، تماشاگران استقلالی به شدت مهاجم محبوب تیم شان را تشویق کردند. استقلالی های روی سکو، با پرتاب نارنجک و شعار «... قاتل لنگی آمد» از مجیدی استقبال کردند.

اتفاق ویژه 5:

سیدصالحی که بهترین گلزن تراکتورسازی است، تقریباً تمام نیمه دوم را مشغول درگیری لفظی با مدافع مستقیمش امیرحسین صادقی بود. سیدصالحی در طول بازی، شکایت صادقی را پیش نکونام و منتظری هم کرد!/گل